het lampje brand dus..
er zijn enige tijd geleden andere banden gemonteerd, toen is het lampje gaan branden maar is nooit meer uitgegaan. ook niet na een reset.
Ik heb volgens mij de juiste procedure gevolgd kwa reset:
stil staan(kontakt in stand 2), knopje indrukken en dan een paar km rijden.
Maar helaas werkt dit niet, doe ik iets fout,zie ik iets over het hoofd?
Bandenspannings lampje brand
- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Bandenspannings lampje brand
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Re: bandenspannings lampje brand
stilstaan hoeft niet persé, gewoon gaan rijden en knopje indrukken en ingedrukt houden voor ca. 5 seconden. Dan wordt het eerst oranje en daarna gaat het uit.

- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Dank je voor de (snelle) reaktie..
het lampje brandt nu continu, als ik op de knop druk gebeurd er niets..
kan natuurlijk zijn dat het knopje niet meer werkt of kan het ook een andere oorzaak hebben?
het lampje brandt nu continu, als ik op de knop druk gebeurd er niets..
kan natuurlijk zijn dat het knopje niet meer werkt of kan het ook een andere oorzaak hebben?
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bandenspanning al gecontroleerd? Is dit het enige lampje dat brand?
- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Bandenspanning gecheckt..en ja het is het enige lampje dat brand. Tot nu toe
.. Verder met de zoektocht
Adviezen zijn heel welkom
.

- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Het lampje brand nog steeds continu.. Alle reset procedures geprobeerd(alhoewel er maar 1 procedure is) maar het lampje blijft aan. Als ik op het reset knopje druk gebeurt er ook helemaal niks, lampje blijft gewoon aan. Moet ik nu aan een kapotte/vuile sensor gaan denken? ABS lampje brand niet. (Btw ik heb nog geen ecu reset gedaan,denk ook niet dat dit er mee temaken heeft) Iemand nog een suggestie?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Resetten volgens de 2003-handleiding:
1. Contactsleutel in stand 2 zetten
2. De toets zolang ingedrukt houden, tot de controlelamp in de afleeselementen gedurende enkele seconden geel brandt
3. Motor starten.
De bandenpechwaarschuwing neemt na een aantal minuten rijden de actuele bandenspanning over als de aan te houden richtwaarde.
Maar....er staat ook:
Storingen
Tijdens de duur van een storing brandt de gele controlelamp in de afleeselementen permanent.
De controlelamp brandt ook bij een systeemfout. Wendt u zich in dit geval tot een MINI dealer.
Wellicht is er tijdens de bandenwissel een ABS-sensor of -stekkertje geraakt/beschadigd?? En geeft het systeem nu storing. Ik zou proberen om de MINI uit te laten lezen, waarom je deze waarschuwingslamp krijgt.
1. Contactsleutel in stand 2 zetten
2. De toets zolang ingedrukt houden, tot de controlelamp in de afleeselementen gedurende enkele seconden geel brandt
3. Motor starten.
De bandenpechwaarschuwing neemt na een aantal minuten rijden de actuele bandenspanning over als de aan te houden richtwaarde.
Maar....er staat ook:
Storingen
Tijdens de duur van een storing brandt de gele controlelamp in de afleeselementen permanent.
De controlelamp brandt ook bij een systeemfout. Wendt u zich in dit geval tot een MINI dealer.
Wellicht is er tijdens de bandenwissel een ABS-sensor of -stekkertje geraakt/beschadigd?? En geeft het systeem nu storing. Ik zou proberen om de MINI uit te laten lezen, waarom je deze waarschuwingslamp krijgt.
- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Bedankt voor de antwoorden! Zekeringen waren/zijn goed.. Ok, uitlezen dus. Nou zie ik het zelf altijd zo: vh geld wat ik daarvoor aan de mini-dealer zou moeten betalen, kan ik waarschijnlijk een obd scantool kopen.. Nu is de vraag welke? Ik kan een nieuw topic hiervoor openen(en ik zag er al 1tje tekoop staan hierop 't forum). Wifi, bluetooth, kan ie ook de foutcodes resetten? Welke zouden jullie mij aanraden?. Ik doe de vraag nog ff hier en anders open ik een nieuw topic..
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als het een abs sensor is dan brandde het abs lampje ook. Met een gewone obd lezer (en app) kun je geen abs foutcodes uitlezen.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Bandenspannings lampje brand
En zo'n BMW C110 ODB-reader dan, daar wordt ABS wel als uit te lezen module genoemd. Deze zijn via Ebay voor ongeveer 50 USD wel te vinden. (alleen wel wat langer wachten op het vrachtje uit China.)
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb zo'n C110 obd reader en daar kun je praktisch alles mee scannen en codes wissen
Zeker een handig ding!

- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien een hele gekke tip, bij mij blijft het knopje hangen en ging niet volledig terug, ookal werkte die wel. Daarom bleef het lampje aan. Probeer eens het knopje te demonteren.. Ik kon hem eruit drukken nadat ik de handremhoes los had gehaald. Zodra hij uit de console was deed het knopje het weer en kon ik het lampje uitzetten door de reset procedure.
- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
geen gekke tip,maar een goeie tip! had er zelf ook al over nagedacht en na jou tip ga ik dat maar ff doen 
en bedankt voor de tip over de C110 obd reader, had er al een paar bekeken en zal deze meenemen in mijn zoektocht naar een obd scanner..

en bedankt voor de tip over de C110 obd reader, had er al een paar bekeken en zal deze meenemen in mijn zoektocht naar een obd scanner..

- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Schakelaartje eruit gehaalt, zelfs open gemaakt..ziet er allemaal goed uit.
Ik ga/moet 'm dus uitlezen en verder opzoek. Thanks allemaal voor het meedenken
Wordt vervolgd.....
Ik ga/moet 'm dus uitlezen en verder opzoek. Thanks allemaal voor het meedenken

Wordt vervolgd.....
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors