Mini invoeren

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Landgraaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2007, 19:15

Mini invoeren

18 mei 2007, 14:50

Ik heb me net mijn voorstel-topic geplaatst en zit meteen met een vraag.
Al een tijdje ben ik me aan het orienteren op de mini-markt en vandaag kwam ik tot de conclusie dat de mini in landen als Spanje en Italie al een heel stuk in prijs gedaald is. Althans wel in vergelijking met de prijzen die er hier in Nederland nog voor gevraagd worden. Zijn er mensen die ervaring hebben met het invoeren van een mini uit een van deze landen? Gaat dat in principe hetzelfde als bijvoorbeeld een mini invoeren uit Duitsland of België?

En wat raden jullie me aan? Ik ben op dat gebied echt een groentje, dus alle tips en op- of aanmerkingen zijn welkom.
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Bilthoven
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 sep 2006, 15:16

18 mei 2007, 16:13

Het lastigste is eigenlijk het transport naar Nederland. Bij mijn MINI (gekocht in Duitsland) werd door BMW Berlin een tijdelijk kenteken met verzekering voor 2 weken geregeld. Daarmee kon ik de auto verzekerd terug rijden en ik had voldoende tijd om in Nederland alles te regelen.

Van de keuring bij de RDW tot het moment dat je een kenteken krijgt ben je ongeveer een week kwijt. De keuring stelt trouwens niet zoveel voor bij een auto met een europese typegoedkeuring van maar een paar jaar oud.

Voor informatie kan je ook terecht op http://www.rdw.nl en http://www.vwe.nl (berekening BPM bedrag).
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
mik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Landgraaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2007, 19:15

18 mei 2007, 19:04

Bedankt voor je reactie.
Het vervoer vond ik eigenlijk nog het minste. Ik heb een vriend met een auto-trailer en een vader met een trekauto. Had eigenlijk gedacht dat het een kwestie zou zijn van mini opladen en naar Nederland tuffen, dan zie ik wel weer verder. Of denk ik er dan te makkelijk over?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

18 mei 2007, 20:06

Om de Mini in Nederland op kenteken te kunnen krijgen heb je in ieder geval het buitenlandse kentekenbewijs nodig + een CVO (Certificaat van overeenstemming).

Voor je het kenteken krijgt dien je ook de rest BPM en verwijderingsbijdrage betaald te hebben. Douane kantoor vind je meestel direct bij het RDW station zodat je de BPM direct kunt voldoen. Wel moet je van te voren al het belastingformulier ingevuld hebben, aan de hand daarvan wordt e.e.a gecheckt. Ik heb destijds van te voren de acceptgiro voor de verwijderingsbijdrage opgevraagd, zodat ik die ook van te voren kon betalen en er geen vertraging met het kenteken optrad.

zie hier en hier en hier
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

18 mei 2007, 20:09

Oh ja, ik vraag me trouwens af of het prijsverschil tussen Duitsland en Spanje of Italie nou echt wel de moeite waard is gezien het verschil in afstand en daarbij behorende reistijd en brandstofkosten.
Jeroenuke
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Geldermalsen
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 nov 2006, 18:57

18 mei 2007, 22:33

Wat er nu speelt is dat de mini's in duitsland ook erg gewild zijn, daarom zijn ze eigenlijk niet echt goedkoper na invoering. Wat wel is, is dat je veel meer keus daar hebt en dat je wel meer opties hebt voor het geld.

Maar als je alle uren gaat tellen wat je kwijt bent met halen en invoeren, dan ben je niet echt veel voordeliger uit. (voor particulieren dan) Je moet ook rekening houden met een waardevermindering als je hem zelf wilt verkopen vanwege grijze import.

Iedergeval suc6

Groetjes,

Jeroen....
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

18 mei 2007, 22:39

Vond het zelf importeren en uitzoeken van alle regels eigenlijk een grote belevenis en heb het dan ook met plezier gedaan! Ik heb ook particulier gekocht, dus is dan toch weer net anders dan bij een garagebedrijf.
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Bilthoven
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 sep 2006, 15:16

20 mei 2007, 13:18

Jeroenuke schreef:Wat er nu speelt is dat de mini's in duitsland ook erg gewild zijn, daarom zijn ze eigenlijk niet echt goedkoper na invoering. Wat wel is, is dat je veel meer keus daar hebt en dat je wel meer opties hebt voor het geld.
Toen ik (een jaar geleden) alles heb uitgezocht scheelde het anders wel behoorlijk. Je moet wel alles goed uitzoeken, bijvoorbeeld ook goed kijken naar de staffel van de BPM. In mijn geval was de auto net 3 jaar oud geworden, hiermee zakt het bedrag van de BPM weer een stuk.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”