Ik heb me net mijn voorstel-topic geplaatst en zit meteen met een vraag.
Al een tijdje ben ik me aan het orienteren op de mini-markt en vandaag kwam ik tot de conclusie dat de mini in landen als Spanje en Italie al een heel stuk in prijs gedaald is. Althans wel in vergelijking met de prijzen die er hier in Nederland nog voor gevraagd worden. Zijn er mensen die ervaring hebben met het invoeren van een mini uit een van deze landen? Gaat dat in principe hetzelfde als bijvoorbeeld een mini invoeren uit Duitsland of België?
En wat raden jullie me aan? Ik ben op dat gebied echt een groentje, dus alle tips en op- of aanmerkingen zijn welkom.
Mini invoeren
- Black Berliner
- 4 op een rij!
Bericht
Het lastigste is eigenlijk het transport naar Nederland. Bij mijn MINI (gekocht in Duitsland) werd door BMW Berlin een tijdelijk kenteken met verzekering voor 2 weken geregeld. Daarmee kon ik de auto verzekerd terug rijden en ik had voldoende tijd om in Nederland alles te regelen.
Van de keuring bij de RDW tot het moment dat je een kenteken krijgt ben je ongeveer een week kwijt. De keuring stelt trouwens niet zoveel voor bij een auto met een europese typegoedkeuring van maar een paar jaar oud.
Voor informatie kan je ook terecht op http://www.rdw.nl en http://www.vwe.nl (berekening BPM bedrag).
Van de keuring bij de RDW tot het moment dat je een kenteken krijgt ben je ongeveer een week kwijt. De keuring stelt trouwens niet zoveel voor bij een auto met een europese typegoedkeuring van maar een paar jaar oud.
Voor informatie kan je ook terecht op http://www.rdw.nl en http://www.vwe.nl (berekening BPM bedrag).
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- mik
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor je reactie.
Het vervoer vond ik eigenlijk nog het minste. Ik heb een vriend met een auto-trailer en een vader met een trekauto. Had eigenlijk gedacht dat het een kwestie zou zijn van mini opladen en naar Nederland tuffen, dan zie ik wel weer verder. Of denk ik er dan te makkelijk over?
Het vervoer vond ik eigenlijk nog het minste. Ik heb een vriend met een auto-trailer en een vader met een trekauto. Had eigenlijk gedacht dat het een kwestie zou zijn van mini opladen en naar Nederland tuffen, dan zie ik wel weer verder. Of denk ik er dan te makkelijk over?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Om de Mini in Nederland op kenteken te kunnen krijgen heb je in ieder geval het buitenlandse kentekenbewijs nodig + een CVO (Certificaat van overeenstemming).
Voor je het kenteken krijgt dien je ook de rest BPM en verwijderingsbijdrage betaald te hebben. Douane kantoor vind je meestel direct bij het RDW station zodat je de BPM direct kunt voldoen. Wel moet je van te voren al het belastingformulier ingevuld hebben, aan de hand daarvan wordt e.e.a gecheckt. Ik heb destijds van te voren de acceptgiro voor de verwijderingsbijdrage opgevraagd, zodat ik die ook van te voren kon betalen en er geen vertraging met het kenteken optrad.
zie hier en hier en hier
Voor je het kenteken krijgt dien je ook de rest BPM en verwijderingsbijdrage betaald te hebben. Douane kantoor vind je meestel direct bij het RDW station zodat je de BPM direct kunt voldoen. Wel moet je van te voren al het belastingformulier ingevuld hebben, aan de hand daarvan wordt e.e.a gecheckt. Ik heb destijds van te voren de acceptgiro voor de verwijderingsbijdrage opgevraagd, zodat ik die ook van te voren kon betalen en er geen vertraging met het kenteken optrad.
zie hier en hier en hier
- Jeroenuke
- Enthousiast
Bericht
Wat er nu speelt is dat de mini's in duitsland ook erg gewild zijn, daarom zijn ze eigenlijk niet echt goedkoper na invoering. Wat wel is, is dat je veel meer keus daar hebt en dat je wel meer opties hebt voor het geld.
Maar als je alle uren gaat tellen wat je kwijt bent met halen en invoeren, dan ben je niet echt veel voordeliger uit. (voor particulieren dan) Je moet ook rekening houden met een waardevermindering als je hem zelf wilt verkopen vanwege grijze import.
Iedergeval suc6
Groetjes,
Jeroen....
Maar als je alle uren gaat tellen wat je kwijt bent met halen en invoeren, dan ben je niet echt veel voordeliger uit. (voor particulieren dan) Je moet ook rekening houden met een waardevermindering als je hem zelf wilt verkopen vanwege grijze import.
Iedergeval suc6
Groetjes,
Jeroen....
- Black Berliner
- 4 op een rij!
Bericht
Toen ik (een jaar geleden) alles heb uitgezocht scheelde het anders wel behoorlijk. Je moet wel alles goed uitzoeken, bijvoorbeeld ook goed kijken naar de staffel van de BPM. In mijn geval was de auto net 3 jaar oud geworden, hiermee zakt het bedrag van de BPM weer een stuk.Jeroenuke schreef:Wat er nu speelt is dat de mini's in duitsland ook erg gewild zijn, daarom zijn ze eigenlijk niet echt goedkoper na invoering. Wat wel is, is dat je veel meer keus daar hebt en dat je wel meer opties hebt voor het geld.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors