Hoi wij hebben een cooper s jcw met 210pk uit 2005 maar nu hebben we een probleem en dat is dat die water spuit uit het koelvloeistof vat als die op temperatuur is en de koelfan slaat ook niet aan. Nu denk ik zelf dat het de waterpomp is maar hoor ook verhalen dat het ook de compressor kan zijn. Hoe kan ik daar achter komen ivm nieuwe spullen die ik eventueel moet bestellen.
Mvg sacha
Problemen met de waterpomp
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Problemen met de waterpomp
Check eerst de zekering van je koelfan. En anders even apart aansluiten en kijken of hij draait. Wat zegt jouw temperatuurmeter?

- Manick
- Sponsor
Bericht
Als eerste, wat zegt de temp meter? Blijft ie mooi in het midden of schiet ie door?
Waterpomp wordt aangedreven via de compressor die weer via de multiriem wordt aangedreven, los daarvan komt het wel eens voor dat de vertanding van de compressor binnen in versleten is en niet meer aandrijft maar dan hoor je het wel van uit de compressor komem( lees: geluiden enz)
Ander ding kan zijn dat de thermostaat dicht blijft zitten waar door hij begint te koken
Koelwater peil op niveau?
Geen lekkages zichtbaar waar de auto geparkeerd staat?
Waterpomp wordt aangedreven via de compressor die weer via de multiriem wordt aangedreven, los daarvan komt het wel eens voor dat de vertanding van de compressor binnen in versleten is en niet meer aandrijft maar dan hoor je het wel van uit de compressor komem( lees: geluiden enz)
Ander ding kan zijn dat de thermostaat dicht blijft zitten waar door hij begint te koken
Koelwater peil op niveau?
Geen lekkages zichtbaar waar de auto geparkeerd staat?
- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
Bericht
dank je wel voor jullie reacties maar we hebben geen temperatuurmeter dus weet niet of die omhoog schiet maar hij gaat wel spuiten uit de dop van het koelvloeistof vat als die warm word en ik ga van de week beginnen met demonteren dus ik kijk onderweg wel wat we tegen komen
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb je navi in je auto zitten dan? Iigv, als de koelvloeistof uit je dop spuit, dan word hij niet gekoeld. Heb je de koelfan al nagekeken? Of deze wel aanslaat als het eruit begint te spuiten? Anders weet je zeker dat de fan kapot is of de zekering daarvan.

- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja zit navigatie in en als ik de dop open doet dan zie je hem niet circuleren dus ik denk zelf dat het niet de fan is
- vincentdh
- Leerling Mini lid
Bericht
Worden de slangen richting de radiateur wel warm? Zo niet: waarschijnlijk de thermostaat kapot
- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
Bericht
nou ff aan het sleutelen geweest maar is niet de thermosstaat en ook niet de fan dus nu maar het voorkant er af en de waterpomp nakijken maar wel bedankt voor de info
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Dus de fan slaat wel aan? Als hij niet aanslaat kan het ook de relais zijn

- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
Bericht
ok maar als die stationair loopt dan circuleert die wel en als ik dan een beetje gas geef dan spuit het weer uit de dop dus denk toch dat het te maken heeft met de waterpomp.
Nu zit ik net te kijken op google en het kunnen ook de tandwielen tussen de compressor en waterpomp zijn alleen ik kan nergens zo revisie set vinden op internet dus weet iemand waar ik deze eventueel kan bestellen?
Nu zit ik net te kijken op google en het kunnen ook de tandwielen tussen de compressor en waterpomp zijn alleen ik kan nergens zo revisie set vinden op internet dus weet iemand waar ik deze eventueel kan bestellen?
- Manick
- Sponsor
Bericht
Als je motor draait en je kijkt met de dop er af, zie je luchtbellen in je tankje?
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Contact spenki of daveke even hier op het forum
sacha en miranda schreef:ok maar als die stationair loopt dan circuleert die wel en als ik dan een beetje gas geef dan spuit het weer uit de dop dus denk toch dat het te maken heeft met de waterpomp.
Contact spenki of daveke even hier op het forum

- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
- Ben
- 4 op een rij!
Bericht
kijk eens of het koelfannetje van de stuurpomp niet vast staat.
Als deze vast staat gaat de zekering er uit en gaat hij aan de kook.
Gr Ben
Als deze vast staat gaat de zekering er uit en gaat hij aan de kook.
Gr Ben
- sacha en miranda
- Leerling Mini lid
Bericht
Hij doet het weer ik heb de waterpomp en thermosstaat en sensor vervangen en alles werkt weer bedankt voor het meedenken
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors