R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! walnut behandeling gedaan!
Ik denk dat je de 1050mbar omgevingsdruk er nog ff af moet halen...
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Haha ja klopt!
Torque app geeft max 0,9 bar aan.
Re: R56 “built” toxicmanic! walnut behandeling gedaan!
MartijnGizmo schreef: ↑08 mar 2019, 09:17Ik denk dat je de 1050mbar omgevingsdruk er nog ff af moet halen...
Haha ja klopt!
Torque app geeft max 0,9 bar aan.
- Coen1
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! walnut behandeling gedaan!
o zeg mooie mini dan en gaaf dat je veel zelf kan.
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! walnut behandeling gedaan!
Ik had mijn ene carterdruk leiding al naar mijn catchcan! Maar de ander zat nog op het inlaat systeem aangesloten! Na de walnutblasting wil ik dit natuurlijk niet weer vies hebben! Vandaar dus originele oem BMW/mini pcv delete caps besteld! Sits like a charm
Nu nog wachten op 4 nieuwe bougies en een valve cover pakking set! Aangezien de olie aan alle kanten van de valve cover er tussen weg komt bij wat toeren jagen! Zo erg dat de turbo en motorkap er soms onder zitten!
Ik wil dit graag nog klaar hebben voor vrijdag @Beek!
Nu nog wachten op 4 nieuwe bougies en een valve cover pakking set! Aangezien de olie aan alle kanten van de valve cover er tussen weg komt bij wat toeren jagen! Zo erg dat de turbo en motorkap er soms onder zitten!
Ik wil dit graag nog klaar hebben voor vrijdag @Beek!
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! walnut behandeling gedaan!
Gistermorgen al vroeg naar beek racing! Het is voor mij 2,5 uur rijden! Volgens de Nederlandse begrippen is dit lang tijden
Ik had eergisteren al met Dennis gesproken ivm het programmeren van coming home! En toen kwam ter sprake dat zijn nieuwe velgen in Groningen zouden liggen! Deze uiteraard snel gehaald en achter in de mini gelegd!
Dennis kwam al vroeg! En terwijl de tuner de mini vast strapte ging Dennis aan de slag met het programmeren haha! Mooi dat het zo kon
om 9 uur waren we aan de beurt!
Vast gestript, besproken welke benzine en wat ik graag wil! Pop&bang zo hard mogelijk en BBQ mode. Hij glimlachte en ging de eerste run doen! Na geen software matige aanpassingen kwamen we uit op 202pk met 295nm. Ik dacht zohoo! Dat is al 30pk erbij en zeker 60nm koppel dat komt wel goed!
De tuner ging aan de slag en kwam terug met de vraag wat ik allemaal had aan gepast, ik vertelde vrolijk mijn ‘mods’. Hij vertelde dat de turbo zo hard moest werken voor dit vermogen dat er eigenlijk geen ruimte is voor meer. Hea? Balen! maar eigenschuld! Het was een gok die turbo.. toch maar even verder gezocht. En wat bleek bij beek. 2 lekken in het intercoolings traject. 1 lek op de piping, deze hebben ze netjes kunnen dichten. En het andere lek zit op de intercooler! hij wou toch nog een run proberen. en pop&bang etc moest nog gedaan worden. Dus opnieuw een run! Eindstand 231pk met 305nm bij 0.9bar
Alweer doet de turbo veelste veel zijn best, hij moet dit makkelijk kunnen doen.. het gevraagde turbo druk van de ecu is 1.2 bar, hij komt niet hoger dan 0.9! Ik kom dus 30% lucht tekort! Hopende dat dit veroorzaakt word door de intercooler. Heeft de tuner hem zo veilig afgesteld op 1.2 bar. Als het lek is gevonden heb ik er nog is 20/30pk bij! En veeeeel meer koppel! En dan kunnen we opnieuw naar beek om de turbo richting de 1.4bar te laten draaien!
Wat ook kan, is dat de turbo achterkant gescheurd is, en de scheur doorloopt tot de wastegate.. en hij zo lucht pakt! En ik dus altijd een open wastegate heb.... dit in ergste geval! Maar dit hadden ze ook moeten zijn bij de turbo revisie lijkt me..
al en al 60pk er bij met 65nm, het koppel is zolaag omdat de turbo het nog niet kan geven! Snel oplossen dus!
Ik heb veel geleerd en kennis opgedaan. Mini is voor mij nieuw! En dit zijn leuke uitdagingen.
Hij trekt veel harder! Gelijderlijker en soepeler! Pop en bang is heerlijk! Wat genieten is dat haha! Ik zal snel is wat filmpjes maken!
Ik had eergisteren al met Dennis gesproken ivm het programmeren van coming home! En toen kwam ter sprake dat zijn nieuwe velgen in Groningen zouden liggen! Deze uiteraard snel gehaald en achter in de mini gelegd!
Dennis kwam al vroeg! En terwijl de tuner de mini vast strapte ging Dennis aan de slag met het programmeren haha! Mooi dat het zo kon
om 9 uur waren we aan de beurt!
Vast gestript, besproken welke benzine en wat ik graag wil! Pop&bang zo hard mogelijk en BBQ mode. Hij glimlachte en ging de eerste run doen! Na geen software matige aanpassingen kwamen we uit op 202pk met 295nm. Ik dacht zohoo! Dat is al 30pk erbij en zeker 60nm koppel dat komt wel goed!
De tuner ging aan de slag en kwam terug met de vraag wat ik allemaal had aan gepast, ik vertelde vrolijk mijn ‘mods’. Hij vertelde dat de turbo zo hard moest werken voor dit vermogen dat er eigenlijk geen ruimte is voor meer. Hea? Balen! maar eigenschuld! Het was een gok die turbo.. toch maar even verder gezocht. En wat bleek bij beek. 2 lekken in het intercoolings traject. 1 lek op de piping, deze hebben ze netjes kunnen dichten. En het andere lek zit op de intercooler! hij wou toch nog een run proberen. en pop&bang etc moest nog gedaan worden. Dus opnieuw een run! Eindstand 231pk met 305nm bij 0.9bar
Alweer doet de turbo veelste veel zijn best, hij moet dit makkelijk kunnen doen.. het gevraagde turbo druk van de ecu is 1.2 bar, hij komt niet hoger dan 0.9! Ik kom dus 30% lucht tekort! Hopende dat dit veroorzaakt word door de intercooler. Heeft de tuner hem zo veilig afgesteld op 1.2 bar. Als het lek is gevonden heb ik er nog is 20/30pk bij! En veeeeel meer koppel! En dan kunnen we opnieuw naar beek om de turbo richting de 1.4bar te laten draaien!
Wat ook kan, is dat de turbo achterkant gescheurd is, en de scheur doorloopt tot de wastegate.. en hij zo lucht pakt! En ik dus altijd een open wastegate heb.... dit in ergste geval! Maar dit hadden ze ook moeten zijn bij de turbo revisie lijkt me..
al en al 60pk er bij met 65nm, het koppel is zolaag omdat de turbo het nog niet kan geven! Snel oplossen dus!
Ik heb veel geleerd en kennis opgedaan. Mini is voor mij nieuw! En dit zijn leuke uitdagingen.
Hij trekt veel harder! Gelijderlijker en soepeler! Pop en bang is heerlijk! Wat genieten is dat haha! Ik zal snel is wat filmpjes maken!
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Dacht je niet we klappen er daar ff een andere intercooler op? Klaas had vast een mooie Airtec liggen..
Wat zit er nu op qua intercooler?
Ga duimen voor je dat het niet je turbo is..... Aan de andere kant dan zou ik gelijk voor een ander spruitstuk setup gaan en een goeie turbo.... (onder het motto als je toch bezig moet)
Wat zit er nu op qua intercooler?
Ga duimen voor je dat het niet je turbo is..... Aan de andere kant dan zou ik gelijk voor een ander spruitstuk setup gaan en een goeie turbo.... (onder het motto als je toch bezig moet)
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Kwa turbo betreft, het is dan alleen de uitlaat zeide die ik moet vervangen. En niet het turbo huis die ik heb laten aanpassen. Ik kan dus een nieuwe achterkant op de turbo zetten. Zo ben ik ook gelijk van dat geneuzel met die bouten af die afgebroken waren! En indd dan pak ik ook meteen een ander spruitstukje mee!
Eerst ff afwachten wat ze doet als het lek is gevonden! De tune staat op 1.2 bar. Ik draai 0.3bar te weinig op deze tune! Als het lek is gevonden moet ik dat super goed gaan vernemen! En krijg ik super veel koppel erbij!
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Er zit al een airtec op, en ik weet waar het lek zit. Deze kan ik zelf dichten! Ze hebben namelijk een lek tester gebruikt bij Beek.louisvdd76 schreef: ↑16 mar 2019, 08:14Dacht je niet we klappen er daar ff een andere intercooler op? Klaas had vast een mooie Airtec liggen..
Wat zit er nu op qua intercooler?
Ga duimen voor je dat het niet je turbo is..... Aan de andere kant dan zou ik gelijk voor een ander spruitstuk setup gaan en een goeie turbo.... (onder het motto als je toch bezig moet)
Kwa turbo betreft, het is dan alleen de uitlaat zeide die ik moet vervangen. En niet het turbo huis die ik heb laten aanpassen. Ik kan dus een nieuwe achterkant op de turbo zetten. Zo ben ik ook gelijk van dat geneuzel met die bouten af die afgebroken waren! En indd dan pak ik ook meteen een ander spruitstukje mee!
Eerst ff afwachten wat ze doet als het lek is gevonden! De tune staat op 1.2 bar. Ik draai 0.3bar te weinig op deze tune! Als het lek is gevonden moet ik dat super goed gaan vernemen! En krijg ik super veel koppel erbij!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Toch nog een soort van mooi resultaat dan!
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Een standaard Cooper S draait ook iets van 0,8/0,9 bar, dus dit is inderdaad al netjes hoor!
En veelbelovend ook!
En veelbelovend ook!
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Stock Cooper S is 0,85 idd.
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Hij gaat wel met 2 vingers in de neus over de 200! 2 personen en tegen de storm
In hahah. Dit dee die eerst moeizaam! Hij trekt echt onwijs hard na de 120! Echt heerlijk
Kan niet wachten tot ze vol vermogen draait!
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Oké! Dat wist ik niet. Had zonet een piek van 1.1 volgas in ze 5! Dus ik denk dat er echt een lekje zit ergens. Haal morgen gelijk de intercooler er even af.
Hij gaat wel met 2 vingers in de neus over de 200! 2 personen en tegen de storm
In hahah. Dit dee die eerst moeizaam! Hij trekt echt onwijs hard na de 120! Echt heerlijk
Kan niet wachten tot ze vol vermogen draait!
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Wat is bbq-mode precies? Vlammen uit de uitlaat om marsmello's te smelten?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
———
Vandaag de bumper ervoor weg gehaald, ivm het lek zoeken! De intercooler zelf is niet lek! Maar ik denk dat de coupler gewoon niet goed heeft gezeten! Opnieuw vernieuwd en weer een stukje gereden. Trekt weer wat harder maar geen extreme klap in de rug! 5.3sec naar de 100! Telefoon geeft aan 0.7/0.8 bar bij volgas in ze 2. Wat niet omhoog gaat.. Met een piek van 1.1 tot 1.3 rond de 6000 toeren. Dus het is nog niet verholpen helaas..
Ik denk dan toch dat er een scheur loopt naar me wastegate. Waardoor me wastegate altijd iets ‘open’ staat. Hier ga ik dan ook een nieuwe voor bestellen. Zoiezo ook omdat ik dan gewoon de downpipe weer normaal kan monteren.. had ik dit maar eerder geweten! Had een hoop gedoe gescheeld.. zucht. Leer momenten!
Op dit grafiek kan je goed zien wat ik bedoel!
Grijs is het gevraagde druk, oranje is wat die levert. Zo kan je zien dat ik op top dus inderdaad die piek steeds krijg.
Re: R56 “built” toxicmanic! ##De r56 laten afstellen bij beek!! P8
Jaa top bedrijf! En top dat je me mini kon programmeren jij ook bedankt!!DennisHart schreef: ↑17 mar 2019, 14:48Was een leuke ochtend zo dat wij elkaar konden helpen en dat zelfs Beek het geen probleem vondt dat ik even je programmeer wensen ter plekke deed.
Laatste keer, maar nogmaals DANK voor het mee nemen van de velgen!!!!
———
Vandaag de bumper ervoor weg gehaald, ivm het lek zoeken! De intercooler zelf is niet lek! Maar ik denk dat de coupler gewoon niet goed heeft gezeten! Opnieuw vernieuwd en weer een stukje gereden. Trekt weer wat harder maar geen extreme klap in de rug! 5.3sec naar de 100! Telefoon geeft aan 0.7/0.8 bar bij volgas in ze 2. Wat niet omhoog gaat.. Met een piek van 1.1 tot 1.3 rond de 6000 toeren. Dus het is nog niet verholpen helaas..
Ik denk dan toch dat er een scheur loopt naar me wastegate. Waardoor me wastegate altijd iets ‘open’ staat. Hier ga ik dan ook een nieuwe voor bestellen. Zoiezo ook omdat ik dan gewoon de downpipe weer normaal kan monteren.. had ik dit maar eerder geweten! Had een hoop gedoe gescheeld.. zucht. Leer momenten!
Op dit grafiek kan je goed zien wat ik bedoel!
Grijs is het gevraagde druk, oranje is wat die levert. Zo kan je zien dat ik op top dus inderdaad die piek steeds krijg.
Onze sponsors