Beste forumleden,
Inmiddels ben ik al weer een tijdje in het bezit van een Mini JCW R56 met een N14 blok. Nu is voor de 2e keer in korte tijd die boel aan olie aan het lekken bij de kleppendekselpakking. Het lijkt wel alsof die olie ook via de bouten naar boven komt. Kan iemand mij vertellen wat hier de onderliggende oorzaak van zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg,
Bert
Pakking R56 JCW alweer lek, help!
- nero155
- Leerling Mini lid
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Zweten is normaal in de hoek van de turbo maar lekken is niet normaal.
Als je pakking vervangt beter ook deksel vervangen en alles op juiste nm aan laten draaien in de juiste volgorde incl. op een aantal plekken kit zoals affabriek ook gebeurt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
nero155 schreef:Beste forumleden,
Inmiddels ben ik al weer een tijdje in het bezit van een Mini JCW R56 met een N14 blok. Nu is voor de 2e keer in korte tijd die boel aan olie aan het lekken bij de kleppendekselpakking. Het lijkt wel alsof die olie ook via de bouten naar boven komt. Kan iemand mij vertellen wat hier de onderliggende oorzaak van zou kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg,
Bert
Zweten is normaal in de hoek van de turbo maar lekken is niet normaal.
Als je pakking vervangt beter ook deksel vervangen en alles op juiste nm aan laten draaien in de juiste volgorde incl. op een aantal plekken kit zoals affabriek ook gebeurt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- HvH
- Nieuw Lid
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
Bert
Ik heb exact het zelfde gehad , de olie wordt gewoon onder de kleppendeksel uit gedrukt.
Ik heb toen een complete kleppendeksel pakking set geplaatst. En deze flink aangedraaid .
Daarna elke keer na dat de motor flink warm is geweest , en geheel afgekoeld (volgende dag ) nogmaals de boutjes aanzetten.
Allemaal , ook die waar je moeilijker bij kan. Daarna is er geen druppel meer langs op gekomen. Het komt volgens mij door het uitzetten en krimpen van je deksel.
Warm dan zet het uit.
En koud dan krimpt het iets.
Kijk wel uit met te strak aandraaien van die boutjes , omdat je deksel van kunstof is en hij dus kan scheuren of breken.
Groet
Henk
Ik heb exact het zelfde gehad , de olie wordt gewoon onder de kleppendeksel uit gedrukt.
Ik heb toen een complete kleppendeksel pakking set geplaatst. En deze flink aangedraaid .
Daarna elke keer na dat de motor flink warm is geweest , en geheel afgekoeld (volgende dag ) nogmaals de boutjes aanzetten.
Allemaal , ook die waar je moeilijker bij kan. Daarna is er geen druppel meer langs op gekomen. Het komt volgens mij door het uitzetten en krimpen van je deksel.
Warm dan zet het uit.
En koud dan krimpt het iets.
Kijk wel uit met te strak aandraaien van die boutjes , omdat je deksel van kunstof is en hij dus kan scheuren of breken.
Groet
Henk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
Er bestaat een juiste volgorde voor en aantal nm hoeveel ze vast moeten, zou het absoluut niet zomaar lekker aandraaienHvH schreef:Bert
Ik heb exact het zelfde gehad , de olie wordt gewoon onder de kleppendeksel uit gedrukt.
Ik heb toen een complete kleppendeksel pakking set geplaatst. En deze flink aangedraaid .
Daarna elke keer na dat de motor flink warm is geweest , en geheel afgekoeld (volgende dag ) nogmaals de boutjes aanzetten.
Allemaal , ook die waar je moeilijker bij kan. Daarna is er geen druppel meer langs op gekomen. Het komt volgens mij door het uitzetten en krimpen van je deksel.
Warm dan zet het uit.
En koud dan krimpt het iets.
Kijk wel uit met te strak aandraaien van die boutjes , omdat je deksel van kunstof is en hij dus kan scheuren of breken.
Groet
Henk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- HvH
- Nieuw Lid
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
Speedy,
Gewoon kruislings aandraaien. En newtonmeter aandraaien is heel verstandig , maar als het dan nog lekt heb je er niks aan.
Het is een rubber klepdekselpakking i.d.d. Dus die moet je niet te strak aandraaien omdat je dan het rubber er tussen uit kunt drukken. Maar deze pakking ligt voor 90% in een sleufje. Dus er tussen uit gaan , als je hem aandraait is nagenoeg onmogelijk. Maar ja, sommige mensen zou het wel kunnen lukken
Maar goed , het is geen hogere wiskunde dit.
Gewoon kruislings aandraaien. En newtonmeter aandraaien is heel verstandig , maar als het dan nog lekt heb je er niks aan.
Het is een rubber klepdekselpakking i.d.d. Dus die moet je niet te strak aandraaien omdat je dan het rubber er tussen uit kunt drukken. Maar deze pakking ligt voor 90% in een sleufje. Dus er tussen uit gaan , als je hem aandraait is nagenoeg onmogelijk. Maar ja, sommige mensen zou het wel kunnen lukken
Maar goed , het is geen hogere wiskunde dit.
- mrsparklingsilver
- Nieuwsgierig
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
Mij is verteld dat als je pakking blijft lekken de kleppendeksel zelf vervangen moet worden omdat die dan verbogen zou zijn.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Pakking R56 JCW alweer lek, help!
Dan nog gaat die weer zweten in turbo hoek.mrsparklingsilver schreef:Mij is verteld dat als je pakking blijft lekken de kleppendeksel zelf vervangen moet worden omdat die dan verbogen zou zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors