Klatsie's R53 - Te koop/MAG weg
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: omg. Utrecht
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
En wat is dan slim? 40 hoogte of 45 hoogte? Als ik 40 neem zijn de banden goedkoper...haha. Maarja wel weer meer wheelgap en komt ie nog lager te liggen. Ook een tellerafwijking dan natuurlijk...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Bij 7,5 J trekt 205 niet heel erg en is onnodig bij deze breedte en et35. Zou sowieso niet voor 40 gaan bij 205, of je moet lager gaan. Lekker 45 pakken bij 205 of die 40 serie bij 215, is ook goedkoper dan de 205-45 en valt mooi op de velg van 7,5j. ;-)

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Het is heel erg afhankelijk van welk merk band je neemt. De banden die ik heb vallen vrij breed (Parada). Ik zie geen enkele reden om niet voor een 40 serie te gaan, maar je moet het zo doen dat het in jou plaatje past. Ik rij altijd op 205/40 in combi met 7,5 of 8J. Maar ik lig op straat. En ondanks dat iedereen zegt dat het wel aan MOET lopen en dat ik ALLES raak, is dat toch echt niet zo. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal hé.
Ik kan je zeggen dat je niet zo heel ver achter je auto hoeft te gaan staan om het verschil te zien tussen 7J en 7,5J. Het verschil zie je heel duidelijk. Maar nogmaals, ik let er heel erg op. Voor mij zijn het de puntjes op de i. Voor een ander is het mss minder belangrijk, voor mij is het totale plaatje erg belangrijk.
Ik kan je zeggen dat je niet zo heel ver achter je auto hoeft te gaan staan om het verschil te zien tussen 7J en 7,5J. Het verschil zie je heel duidelijk. Maar nogmaals, ik let er heel erg op. Voor mij zijn het de puntjes op de i. Voor een ander is het mss minder belangrijk, voor mij is het totale plaatje erg belangrijk.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Ik zou in jou geval in iedergeval voor de 205 gaan.en als je niet zo laag wilt de 45 nemen . Wil je redelijk laag maar niet zo veel lekker de 45 nemen. Bij deze velgen staat het wel als je band redelijk ziet en niet zo getrokken rijd ik vind de 205 45 gewoon het mooiste staan en jij gaat ook niet plat op de buik volgens mij

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: omg. Utrecht
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Mijn auto ligt echt wel heel laag, maar niet zo laag als die van jou Rob...dat dan weer niet...
Mijn voorkeur gaat nog het meest uit naar een hoogte van 45. Die vult nu de ruimte mooi op zeg maar...
Breedte 215 in combinatie met 40 hoogte trekt me ook wel moet ik zeggen. Ik weet alleen niet of de boel nog meer aan gaat lopen bij een 215 breedte...
Ik hoop op wel wat meer comfort met de runflats eronder uit. Ik denk zelfs dat rijden met 40 hoogte comfortabeler is dan runflats met 45 hoogte, dus ook al zou ik alsnog voor 40 kiezen (niks is zo veranderlijk als Sven) dan denk ik dat ik me niet aan het "minder" comfort ga ergeren.
Als ik comfort zou willen had ik geen S moeten gaan rijden en al helemaal niet moeten verlagen...haha

Mijn voorkeur gaat nog het meest uit naar een hoogte van 45. Die vult nu de ruimte mooi op zeg maar...
Breedte 215 in combinatie met 40 hoogte trekt me ook wel moet ik zeggen. Ik weet alleen niet of de boel nog meer aan gaat lopen bij een 215 breedte...
Ik hoop op wel wat meer comfort met de runflats eronder uit. Ik denk zelfs dat rijden met 40 hoogte comfortabeler is dan runflats met 45 hoogte, dus ook al zou ik alsnog voor 40 kiezen (niks is zo veranderlijk als Sven) dan denk ik dat ik me niet aan het "minder" comfort ga ergeren.
Als ik comfort zou willen had ik geen S moeten gaan rijden en al helemaal niet moeten verlagen...haha
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Het verschil in totale hoogte van een 205/45 tov een 205/40 is ietsie meer als een cm. Dus een halve cm aan de boven en onderkant. 5mm minder wheelgap bij een 205/45. Da's dus minder dan een halve inchmaat verschil. Er zijn mensen die zeggen dat je dat verschil niet ziet. Ik zie het wel hoor, maar just saying.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: omg. Utrecht
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Ik denk ook zeker dat je dat verschil gaat zien, daarom ook mijn twijfel om naar 40 hoogte te gaan...
Ik heb wel een schroefset, dus dat verschil is vrij eenvoudig op te vangen natuurlijk dat wel...
Zit nu eerst even centreerringen te zoeken, dat heb ik echt al 1000x gedaan in mijn leven, maar deze velgen hebben diameter van 71mm (heb het nu al 10x opgemeten). Kan alleen nergens een ring vinden van 71 -> 56,1 lijkt wel...hahah.
Moet dan voor 70,4 gaan lijkt wel ofzo...vreemd...
Ik heb wel een schroefset, dus dat verschil is vrij eenvoudig op te vangen natuurlijk dat wel...

Zit nu eerst even centreerringen te zoeken, dat heb ik echt al 1000x gedaan in mijn leven, maar deze velgen hebben diameter van 71mm (heb het nu al 10x opgemeten). Kan alleen nergens een ring vinden van 71 -> 56,1 lijkt wel...hahah.
Moet dan voor 70,4 gaan lijkt wel ofzo...vreemd...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Beilen
Bericht
Ik vind je BBS'en werkelijk fantastisch! Ben benieuwd hoe dat straks eruit ziet...
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Zo denk ik er ook over! Al kun je met een paar kleine aanpassingen (zoals een zachtere band) wel iets van comfort behouden.Klatsie schreef:Als ik comfort zou willen had ik geen S moeten gaan rijden en al helemaal niet moeten verlagen...
Ik vind je BBS'en werkelijk fantastisch! Ben benieuwd hoe dat straks eruit ziet...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
BBS maat, je moet ze even laten maken. Nog niet duur hoor, ik betaalde geloof ik 3 tientjes voor stalen ringen. Custom made. Gewoon even googlenKlatsie schreef:Ik denk ook zeker dat je dat verschil gaat zien, daarom ook mijn twijfel om naar 40 hoogte te gaan...
Ik heb wel een schroefset, dus dat verschil is vrij eenvoudig op te vangen natuurlijk dat wel...![]()
Zit nu eerst even centreerringen te zoeken, dat heb ik echt al 1000x gedaan in mijn leven, maar deze velgen hebben diameter van 71mm (heb het nu al 10x opgemeten). Kan alleen nergens een ring vinden van 71 -> 56,1 lijkt wel...hahah.
Moet dan voor 70,4 gaan lijkt wel ofzo...vreemd...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: omg. Utrecht
Bericht
Dat vind ik ook geen probleem, maar wist niet dat BBS een aparte maat had... 
Ik dacht ff dat ik gek aan het worden was ofzo...
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Ah super..mushrop schreef:BBS maat, je moet ze even laten maken. Nog niet duur hoor, ik betaalde geloof ik 3 tientjes voor stalen ringen. Custom made. Gewoon even googlenKlatsie schreef:Ik denk ook zeker dat je dat verschil gaat zien, daarom ook mijn twijfel om naar 40 hoogte te gaan...
Ik heb wel een schroefset, dus dat verschil is vrij eenvoudig op te vangen natuurlijk dat wel...![]()
Zit nu eerst even centreerringen te zoeken, dat heb ik echt al 1000x gedaan in mijn leven, maar deze velgen hebben diameter van 71mm (heb het nu al 10x opgemeten). Kan alleen nergens een ring vinden van 71 -> 56,1 lijkt wel...hahah.
Moet dan voor 70,4 gaan lijkt wel ofzo...vreemd...


Ik dacht ff dat ik gek aan het worden was ofzo...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Het verschil is zowel boven als onder 1cm Rob, geen 5mm.... Rubber op de velg is bij 205-40 8,2cm en bij 205-45 iets meer dan 9,2cm. Dus vanaf velg richting wielkast 1 cm meer rubber en vanaf velg naar de grond ook, is 2 cm totaal. Maw, het wordt nog wat "erger" als wat je al schetste..... op 205-40 komt de auto 1 cm lager op de grond te liggen en heb je 1cm meer "wheelgap". Andersom gezien, met 205-45 ligt de mini dus 1cm hoger boven de weg maar ligt je velg/band Combi dichter tegen de wielkast aan wat optisch mooier is. Plus dat 1cm meer rubber best merkbaar is (op non rf) qua rijden! ;-) Dus met 205-45 ziet het er beter uit Klats en kun je nog harder over de drempels!! Hahahaha

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Klopt als een bus maar dat had ik je al verteld gister:lol: dus hup klets die bandjes erom ben zo benieuwd hoe het gaat staan. plus een groot voordeel als je wat meer rubber hebt is het niet zo kwetsbaar, tubber is veilig. Net zo als de stelling kaal is beter maar dat heeft weer te maken met de striping.ajede schreef:Het verschil is zowel boven als onder 1cm Rob, geen 5mm.... Rubber op de velg is bij 205-40 8,2cm en bij 205-45 iets meer dan 9,2cm. Dus vanaf velg richting wielkast 1 cm meer rubber en vanaf velg naar de grond ook, is 2 cm totaal. Maw, het wordt nog wat "erger" als wat je al schetste..... op 205-40 komt de auto 1 cm lager op de grond te liggen en heb je 1cm meer "wheelgap". Andersom gezien, met 205-45 ligt de mini dus 1cm hoger boven de weg maar ligt je velg/band Combi dichter tegen de wielkast aan wat optisch mooier is. Plus dat 1cm meer rubber best merkbaar is (op non rf) qua rijden! ;-) Dus met 205-45 ziet het er beter uit Klats en kun je nog harder over de drempels!! Hahahaha

Laatst gewijzigd door Casper op 07 dec 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
staat hier ook niet
via de App en gister verteld bij het brengen


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Klatsie's R53 - BBS RK512 binnen!
Ja je hebt gelijk Aart, was even in de bonen. Maar dan nog, 205/40 is de juiste maat. 205/45 is voor pietjes
Is een geintje he (ik zeg het er maar bij voordat je weer denkt dat ik me stukbijt op jou reacties)

Is een geintje he (ik zeg het er maar bij voordat je weer denkt dat ik me stukbijt op jou reacties)
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors