Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
spenki
Sponsor
Contacteer:

20 sep 2008, 21:28

Hoi:

@ Coen: Het is een imitatie GP velg maar de J-maat weet ik zo niet.
@ Martin: Banden heb ik van Nexen en bevallen prima.
Jammer dat mijn vrouw de Mini mee had naar dr werk anders had je het
van morgen kunnen zien toen je bij me was.
Zo ziet het er uit.

Gr Roy
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 sep 2008, 22:54

DennisW schreef:
ducks schreef:Om de 18" van JCW liggen allemaal 205-35-18 zover ik weet
205-40-18 bedoel je denk ik :wink:
Nope, toch echt 35 :)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Welke nieuwe zomer banden, advies?

06 mar 2009, 13:35

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vind niet direct iets terug, vreemd want hier zal wel al eea over geschreven zijn.

Mijn voorbanden zijn dus versleten (vooral aan de zijkanten, er is nog genoeg profiel in het midden, maar aan de zijkanten is het bijna volledig weg), er zit ook een ei op linksvoor.

Ik heb 17" flame spoke velgen met de standaard dunlop SP sport 01 runflat banden. Ik vermoed dat de dealer niet de goedkoopste zal zijn voor het vervangen van banden, dus zal ik even zoeken waar ik dit elders kan laten doen.

Nu heb ik geen flauw idee of ik gewoon opniew dezelfde banden moet laten monteren, of zijn er betere alternatieven?
steek ik ook beter nieuwe banden langs voor, of wissel ik met die achteraan en laat ik daar de nieuwe banden steken?

Alle hulp & tips worden geapprecieerd!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2009, 21:08

De dealer is zeker niet de goedkoopste inderdaad. Ik zou niet meer voor Dunlops gaan. Vond zelf Bridgestone runflats erg fijn. Maar de toppers waren de Pirelli Euforia (als ik het goed schrijf) die ik op m'n eerste MINI heb gehad. Heb totdat ik met de MINI van clublid BMW X3 geen betere banden gevoeld (zij hebben 18 inch met nieuw type Pirelli's).

Kortom, ik zou voor Pirelli Euforia's gaan. :wink:
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

06 mar 2009, 21:42

CooperS-lightningblue schreef:De dealer is zeker niet de goedkoopste inderdaad. Ik zou niet meer voor Dunlops gaan. Vond zelf Bridgestone runflats erg fijn. Maar de toppers waren de Pirelli Euforia (als ik het goed schrijf) die ik op m'n eerste MINI heb gehad. Heb totdat ik met de MINI van clublid BMW X3 geen betere banden gevoeld (zij hebben 18 inch met nieuw type Pirelli's).

Kaj, ik vindt zelf de Nieuwe Pirelli's P Zero ook een stuk beterder dan de dunlop SP Sport 01, je merkt het vooral in het bochtenwerk.

Dunlop SP Sport 01 (veel gebruikte band van Mini Nederland voor de Mini)
Afbeelding
Afbeelding

de nieuwe Pirelli P ZERO band(wordt standaard geleverd op de R113)
Pirelli Pzero website

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kees :wink:
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mar 2009, 12:10

Aangezien er geen reservewiel in de mini zit denk ik dat ik toch voor runflats ga.

als ik even op die website kijk naar die P-zero dan zie ik dat ze beschikbaar zijn vanaf 225/45, terwijl ik nu 205/45 heb. of past dat ook gewoon op die velgen?

Die euforia's zijn beter? ze zijn blijkbaar ook goedkoper op bandenmarkt.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mar 2009, 12:13

het scheelt dan misschien aan de 'velgbescherming' waar ik geen flauw idee van heb wat het is.
zouden die andere banden dan schade aan de velg kunnen veroorzaken bij het doorrijden op lekke band, terwijl dat bij de dunlops niet het geval is?
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 mar 2009, 12:17

BMW X3 schreef:
CooperS-lightningblue schreef:De dealer is zeker niet de goedkoopste inderdaad. Ik zou niet meer voor Dunlops gaan. Vond zelf Bridgestone runflats erg fijn. Maar de toppers waren de Pirelli Euforia (als ik het goed schrijf) die ik op m'n eerste MINI heb gehad. Heb totdat ik met de MINI van clublid BMW X3 geen betere banden gevoeld (zij hebben 18 inch met nieuw type Pirelli's).

Kaj, ik vindt zelf de Nieuwe Pirelli's P Zero ook een stuk beterder dan de dunlop SP Sport 01, je merkt het vooral in het bochtenwerk.

Dunlop SP Sport 01 (veel gebruikte band van Mini Nederland voor de Mini)

de nieuwe Pirelli P ZERO band(wordt standaard geleverd op de R113)
Pirelli Pzero website

Kees :wink:
Ook hier niets dan zeer positieve berichten over de Pirelli's P Zero.
Afrol geluid minder dan de dunlop, en ook nog eens meer grip!
Ook bij mij werden ze standaard op de R113's geleverd.
crossbytje schreef:het scheelt dan misschien aan de 'velgbescherming' waar ik geen flauw idee van heb wat het is.
zouden die andere banden dan schade aan de velg kunnen veroorzaken bij het doorrijden op lekke band, terwijl dat bij de dunlops niet het geval is?
Dit is een extra dikke rand rubber aan de buitenkant langs de velgrand. Dit beschermt de velg als je dus tegen een stoeprand aan rijdt.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 mar 2009, 12:25

4 nieuwe runflats kosten rond de 650 euro. Al je toch 4 nieuw aanschaft, dan is dit ook misschien wat:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12351

4 bijna nieuwe runflats (<500km) incl. 17" Rota Subzero velgen :)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

09 mar 2009, 00:36

Ik heb op de voorste wielen ook die pirelli's staan :D Zit een heel pak meer grip op, maar het zal wel aan het belgisch asfalt liggen, maar de rolgeluiden zijn echt 5 keer zo hard.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 mar 2009, 00:55

Ik vind dat je echt moet opletten op de band of er "velgrandbescherming" op zit of niet.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 mar 2009, 09:15

mderijke schreef:Ik vind dat je echt moet opletten op de band of er "velgrandbescherming" op zit of niet.
Geen band zonder velgbescherming nemen dan?
ik snap het nog niet supergoed, is het een dikkere boord die er voor zorgt dat je geen schade hebt bij het loodrecht een stoep oprijden, of bij het parallel parkeren (waar ik altijd mijn spiegel mooi laat zakken, en dus nooit tegen de stoeprand rijd)

dan zit ik sowieso bij de dunlops die er nu ook op liggen?
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 mar 2009, 22:09

Juist wel velgrandbescherming nemen!
Ook al kijk je goed uit, verzet je je spiegels elke keer, toch is een ongelukje zo gebeurd. De dikke boord op de band zorgt dus dat je minder snel met de velgrand tegen een stoeprandje aanschuurt. Het is niet heiligmakend maar alle beetjes helpen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

10 mar 2009, 10:23

ik weet niet of het aan mijn extra koppel gaat liggen , maar ik vind dat die pirelli's op geen bal trekken ... als het maar een klein beetje vochtig komt te liggen is al de grip verdwenen :?

mijn schoonbroer heeft hancoock liggen , en die hebben winter en zomer een goed resultaat gegeven . en die kosten net iets meer dan 100€ voor ééntje.( in 18" 215)

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”