Vandaag de auto laten chippen bij Beek, het was voor Ghisbert (de chippert daaro) al een hele tijd geleden dattie een gewone Cooper onder handen had gehad...
M'n verwachtingen waren laag, een iets enthousiastere gas-respons en iets minder inhouden met koude motor is alles dat ik wenste. Dat is ook precies wat ik kon ervaren na een testrondje, dikke prima dus!
Ghisbert wist me te vertellen dat er toch best wat winst te behalen viel in het middengebied, waar ik echter niet teveel van verwachtte. Aangenaam was dan ook de verrassing toen ik op de terugweg op de snelweg reed: in het middengebied voelt de auto echt een stuk sterker (naja, naar verhouding dan ), wat betekent dat 100-120 in z'n 5 een stuk vlotter voelt. Dat is voor mij persoonlijk nogal wat winst, want dat doe ik vrij vaak op de snelweg, als ik bijv. op resume druk van de cruise control.
Kort na vertrek de tank volgegooid en in Groningen nog een keer, om het verbruik te meten. Daarbij net zo gereden als anders, paar keer gestopt, sprintje naar 180, etc, met als resultaat 8,0l/100km, wat normaal op dit stuk 8,6l/100km is...
Al met al:
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 05 nov 2011, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ohja, de auto lijkt ook wat meer te pruttelen en ploffen nu, maar dat kan ook zijn omdat de PlayMini-uitlaat er nu een paar honderd kilometer op heeft zitten...