Mijn Mini ( complete history op p. 1 ) Airco gerepareerd!
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Mijn Mini ( complete history op p. 1 ) Airco gerepareerd
Wiellager of remklauw? Denk eerder je remklauw. Dat hij op een of andere manier niet goed terugkomt. Bij remmen drukt hij gewoon tegen je schijf, bij rem loslaten blijft hij waarschijnlijk tegen je schijf aan schuren.

- Misterman
- Be Mini
Bericht
Opzich klinkt je vermoeden logisch, echter is het getril bij 5km/u precies hetzelfde als bij 50 km/h. Het is dus niet afhankelijk van een draaiend deel.
Bij de garage hebben ze nu twee keer de ABS unit opnieuw ingelezen. Toen was het trillen weg, maar met een week stak het sporadisch de kop op, om steeds vaker terug te komen totdat het nu weer voortdurend aanwezig is.
ABS unit stuk?
Bij de garage hebben ze nu twee keer de ABS unit opnieuw ingelezen. Toen was het trillen weg, maar met een week stak het sporadisch de kop op, om steeds vaker terug te komen totdat het nu weer voortdurend aanwezig is.
ABS unit stuk?
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Je wiellager vervangen denk ik. Als deze niet goed werkt, kan hij ook storing op ABS geven dacht ik.
Is je remschijf nog wel recht?
Is je remschijf nog wel recht?

- Misterman
- Be Mini
Bericht
Als de ABS opnieuw wordt ingelezen is het probleem enige tijd (weken) weg. Echter daarna steekt het weer regelmatig de kop op, om vervolgens na een week of 6 weer voortdurend aanwezig te zijn. Lijkt mij niet dat dit het geval zou zijn bij een versleten wiellager of kromme remschijf, die houden zich niet telkens twee weken koest als de ABS opnieuw ingelezen wordt.
De garage belde al dat zij nog een keer naar de auto wilde kijken. Ik vermoed dat er een foutje in het ABS systeem zit. Of het een sensor is of de ABS techniek zelf, dat ga ik de garage even goed laten uitpluizen. Dat gebrom is niet echt stylisch.
De garage belde al dat zij nog een keer naar de auto wilde kijken. Ik vermoed dat er een foutje in het ABS systeem zit. Of het een sensor is of de ABS techniek zelf, dat ga ik de garage even goed laten uitpluizen. Dat gebrom is niet echt stylisch.
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
Onze sponsors