Ben het zeker eens met de rest
Echt een erg wrede MINI
Dangixxer's MCS
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Vandaag weer een dagje Beek gedaan!
Vriendelijke ontvangst met een kopje koffie en dan de MINI de brug op...
De sway-bar achteraan was immers binnen en moest dringend geplaatst worden!
De originele 17 mm eraf en op iets meer dan een uurtje zat de 19 mm H-Sport erop.
Deze heeft drie settings wat betreft stijfheid.
Zacht is 54% harder dan standaard, middel 88% en harde 128%.
Heb wijselijk gekozen om voor de middel-setting te gaan.
Kwestie van eerst wat gewoon te worden hoe hij nu gaat sturen




En dan de ervaringen....
Eerste ronde puntje dat ik tegenkwam tegen "oma-tempo" genomen en verbazend maar waar, je voelt dat de setup anders is
Tweede ronde puntje genomen tegen normaal tempo....woooow wat stuurt dat heerlijk!
Moeilijk om uit te leggen maar het verschil is gigantisch. Het is net ofje ineens door maar evenveel aan je stuur te draaien toch een scherpere bocht maakt...
(wat nen uitleg zeg....
) De MINI schreeuwt erom om de bochtjes echt sneller te nemen!
HEEEEERLIJK gewoon. Ik had ooit ergens gelezen dat na andere veren een sway-bar de tweede beste mod was wat betreft rijgedrag....Wel dit is een understatement van jewelste!!
Volgende test: de bocht van de Ring in Antwerpen naar de E19 (zodat je op de Craebeckx uitkomt)...Natuurlijk rijdt er net nen ouden Astra voor mij...Effe buitenom.... dat ding plakt op de weg dat het gene naam heeft!!!
Tenslotte de ultieme test....een hele lange snelle alsmaar doordraaiende bocht (tussen 180 en 270° en 300 tot 400 meter lang) :twisted:
Tegen net geen 100 insturen en dan bij het uitkomen vol op het gas....ihaaaaaaaaaaa
Geweldig! Het achterkantje doet nu al het mogelijke om grip te houden...uitbreken doet ie niet maar veel harder kan toch niet (snelheid ligt toch ondertussen 65% hoger dan voordien)
Nu is het mij ook ineens duidelijk waarom bij de R56 een JCW ophanging wordt geplaatst in combinatie met een 18,5 mm achter sway. Alleen is deze niet verstelbaar
Wat mij betreft 110% geslaagde upgrade.
Dit had ik al veel eerder moeten doen
Misschien dat ooit de voorste ook nog eens vervangen wordt en dit in combinatie met de hardste achterafstelling....


Vriendelijke ontvangst met een kopje koffie en dan de MINI de brug op...
De sway-bar achteraan was immers binnen en moest dringend geplaatst worden!
De originele 17 mm eraf en op iets meer dan een uurtje zat de 19 mm H-Sport erop.
Deze heeft drie settings wat betreft stijfheid.
Zacht is 54% harder dan standaard, middel 88% en harde 128%.
Heb wijselijk gekozen om voor de middel-setting te gaan.
Kwestie van eerst wat gewoon te worden hoe hij nu gaat sturen





En dan de ervaringen....
Eerste ronde puntje dat ik tegenkwam tegen "oma-tempo" genomen en verbazend maar waar, je voelt dat de setup anders is

Tweede ronde puntje genomen tegen normaal tempo....woooow wat stuurt dat heerlijk!
Moeilijk om uit te leggen maar het verschil is gigantisch. Het is net ofje ineens door maar evenveel aan je stuur te draaien toch een scherpere bocht maakt...



HEEEEERLIJK gewoon. Ik had ooit ergens gelezen dat na andere veren een sway-bar de tweede beste mod was wat betreft rijgedrag....Wel dit is een understatement van jewelste!!
Volgende test: de bocht van de Ring in Antwerpen naar de E19 (zodat je op de Craebeckx uitkomt)...Natuurlijk rijdt er net nen ouden Astra voor mij...Effe buitenom.... dat ding plakt op de weg dat het gene naam heeft!!!




Tenslotte de ultieme test....een hele lange snelle alsmaar doordraaiende bocht (tussen 180 en 270° en 300 tot 400 meter lang) :twisted:
Tegen net geen 100 insturen en dan bij het uitkomen vol op het gas....ihaaaaaaaaaaa
Geweldig! Het achterkantje doet nu al het mogelijke om grip te houden...uitbreken doet ie niet maar veel harder kan toch niet (snelheid ligt toch ondertussen 65% hoger dan voordien)

Nu is het mij ook ineens duidelijk waarom bij de R56 een JCW ophanging wordt geplaatst in combinatie met een 18,5 mm achter sway. Alleen is deze niet verstelbaar

Wat mij betreft 110% geslaagde upgrade.
Dit had ik al veel eerder moeten doen
Misschien dat ooit de voorste ook nog eens vervangen wordt en dit in combinatie met de hardste achterafstelling....



Onze sponsors