MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW instaplijsten! P51)

18 sep 2020, 19:53

robertok schreef:
17 sep 2020, 08:18
Nice.
Moeten er bij mij ook maar op!

Al dat uitzoeken is leuk.. behalve als je niet verder komt omdat t allemaal zo duur wordt Afbeelding

^Robbert
Sent using nuclear power..
Het uitzoeken is voor mij een onderdeel van de hobby. In dit geval is de uitkomst te duur, maar heb er wel plezier aan beleeft :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!

18 sep 2020, 21:25

Gaaf weer alles zeg !,, niet gaan inruilen nu hè 😉
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

19 sep 2020, 10:56

Coen1 schreef:Gaaf weer alles zeg !,, niet gaan inruilen nu hè Afbeelding
Thanks Coen! Op dit moment heb ik niets anders op het oog. Zelf genieten van hoe hij erbij staat :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

Afbeelding
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: puntjes op de i, deel I! P51)

04 okt 2020, 13:40

04-10-2020 Puntjes op de i, deel I

Afgelopen periode gebruikt om enkele puntjes op de i te zetten op de Clubman. Te beginnen met het opnieuw laten blinderen van mijn linker zijruit voor. Al lange tijd geleden, denk zelfs een jaar, heeft er een klein steentje tussen mijn raam gezeten en bij het openen zorgde dit ervoor dat de folie beschadigd raakte. Een streepje folie was weg en er zaten enkele gaatjes in. Tijd om dit te laten herstellen. Eind september opnieuw naar Procarwrap in Amsterdam gegaan en binnen een uurtje was de oude folie eraf en de nieuwe er op geplaatst. Ziet de MINI er meteen weer netjes uit.

Afbeelding
Afbeelding
Procarwrap in Amsterdam

Iets anders wat ik wil laten doen is PPF (paint protection film) op de afdekking van de achterbumper plaatsen. Op de vorige afdekking van mijn Cooper bumper zaten, toen ik de auto kocht, behoorlijk veel lichte krassen (misschien gebeurd met laden en lossen, gebruik van de wasstraat of tijdens het rijden). De nieuw gespoten afdekking van de Cooper S achterbumper heeft ook al een paar hele lichte krasjes, ondanks dat deze er pas een maand op zit. Behoorlijk vervelend.

Mijn idee is om de PPF folie te combineren met het perfectioneren van de lak van de carrosserie. Ruim drie jaar geleden (maart 2017) is de auto professioneel schoongemaakt en voorzien van een glascoating. Daarnaast heb ik enkele kleine deukjes laten uitdeuken, maar bij het rechter achter spatbord zat een pitje die bijgewerkt is met een stift. Ook de randen van de deuren hebben wat plekjes. Idee is om eerst de lak bij te werken, 1x spot repair voor het achter spatbord en bijtippen van de deuren. Daarna de lak die is voorzien van glascoating een onderhoudsbeurt geven en als laatste PPF op de afdekking van de achterbumper plaatsen. Wil dit graag allemaal tegelijk laten doen zodat de auto weer helemaal als nieuw eruit ziet en er weer even tegen aan kan. Heb al contact gelegd met Jurgen van Jurgh Car Detailing die eerder de Clubman heeft behandeld.

Afbeelding
Afbeelding
deuren waarbij de lak is beschadigd (foto boven) en afdekking van de achterbumper voorzien van PPF

Hopelijk lukt het om de auto klaar te hebben voor de photoshoot met Noortje die staat ingepland eind oktober. Voor de lelijke gele kentekenplaten heb ik een oplossing gevonden. Ik heb inlegplaten laten maken met de tekst ‘MINI CLUBMAN’. Precies de exemplaren die je bij autodealers ziet en in de MINI brochures. Via instagram een adres gevonden en binnen no-time waren ze klaar.

Afbeelding
Afbeelding
inlegplaten in een MINI brochure (foto boven) en foto van de inlegplaten

Ik weet dat je de gele platen ook kan photoshoppen, doe ik zelf soms ook, maar dit net even beter. Ben niet van plan ze veel te gebruiken: in ieder geval voor de photoshoot en wellicht een keer bij een MINI meeting als er niet gereden wordt.

Er staat bovenaan deze post ‘deel I’. Deel II volgt spoedig.

Groetjes,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 01 nov 2020, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: puntjes op de i, deel I! P51)

04 okt 2020, 14:43

Ziet er strak uit! Ben benieuwd wat deel 2 gaat worden.
Doet pro car wrap overigens ook die dot markering weg werken? Ziet er bij jou namelijk erg goed uit!
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

05 okt 2020, 08:47

MaikR53 schreef:
04 okt 2020, 14:43
Ziet er strak uit! Ben benieuwd wat deel 2 gaat worden.
Doet pro car wrap overigens ook die dot markering weg werken? Ziet er bij jou namelijk erg goed uit!
Deel II is nog meer puntjes op de i :wink: Wat bedoel je met dot markering?
Groeten Maurice

Afbeelding
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

05 okt 2020, 11:42

Hoi Maurice, wat een prachtige Mini heb je er van gemaakt! Complimenten hoor.
Vraagje, de JCW instaplijsten op je foto zie ik 2 lengtes, moet je die op maat knippen? Die van mij waren perfect op maat voor m'n Cooper.
Ben gewoon benieuwd.
Groeten René
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

05 okt 2020, 13:05

René 7 schreef:
05 okt 2020, 11:42
Hoi Maurice, wat een prachtige Mini heb je er van gemaakt! Complimenten hoor.
Vraagje, de JCW instaplijsten op je foto zie ik 2 lengtes, moet je die op maat knippen? Die van mij waren perfect op maat voor m'n Cooper.
Ben gewoon benieuwd.
Groeten René
Ha René! Dank voor de complimenten! De Clubman (type R55) heeft dat leuke gekke deurtje aan de rechter zijde. Dat is de reden waarom de instaplijsten ongelijk zijn in lengte. Deze passen dus niet zonder aanpassingen op een R56. Of je moet 2 setjes bestellen en dan 2x de korte versie gebruiken, maar dat is een dure grap :wink:
Groeten Maurice

Afbeelding
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

05 okt 2020, 16:35

Hoi Maurice, je bedoelt de achter deurtjes zeker.
En ik heb ze al in mijn R50 en die zijn natuurlijk gelijk qua lengte, vandaar mijn vraag in het vorige bericht.
Ik heb trouwens je hele geschiedenis van je Mini gelezen dit weekend.
Echt prachtig om te zien wat je allemaal al hebt gedaan!
Ik heb het Mini virus ook flink te pakken hoor, en ik heb ook al aardig wat aan m'n Cooper gedaan.
Heb sinds enkele maanden er een R53 bij, en ook die ga ik onderhanden nemen :D
Blijf met veel plezier je berichten volgen.
Groeten René
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

06 okt 2020, 09:38

René 7 schreef:
05 okt 2020, 16:35
Hoi Maurice, je bedoelt de achter deurtjes zeker.
En ik heb ze al in mijn R50 en die zijn natuurlijk gelijk qua lengte, vandaar mijn vraag in het vorige bericht.
Ik heb trouwens je hele geschiedenis van je Mini gelezen dit weekend.
Echt prachtig om te zien wat je allemaal al hebt gedaan!
Ik heb het Mini virus ook flink te pakken hoor, en ik heb ook al aardig wat aan m'n Cooper gedaan.
Heb sinds enkele maanden er een R53 bij, en ook die ga ik onderhanden nemen :D
Blijf met veel plezier je berichten volgen.
Groeten René
Ha René, bedoel niet de achterdeurtjes. De Clubman type R55 heeft een extra deur aan de rechter zijde, om passagiers makkelijker aan de achterkant te laten instappen. Zoek maar op, dan weet je wat ik bedoel. Leuk om te lezen dat je het virus ook flink te pakken hebt. Deze is gelukkig niet zo schadelijk voor de gezondheid, hoogstens voor de portemonnee :wink:
Groeten Maurice

Afbeelding
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: puntjes op de i, deel II! P51)

06 okt 2020, 15:21

06-10-2020 Puntjes op de i, deel II

Gisteren de showroomplaten ontvangen en direct even gemonteerd. Ziet er toch gaaf uit. Alsof je naar een auto uit de showroom of brochure zit te kijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
showroomplaten gemonteerd

Een klein puntje die aangepakt moest worden was de kentekenverlichting aan de achterzijde. Bij het monteren van de Cooper S achterbumper en JCW uitlaat viel mij op dat de lampjes links en rechts niet op dezelfde manier terug geplaatst waren. Omdat die dag er al genoeg werk te doen was aan de Clubman door de heren van Schols Auto’s heb ik het ter plekke even gelaten. Voor mij was het gisteren een kwestie van de nummerplaat loshalen, verlichtinghouders eruit wippen, omdraaien en weer terug plaatsen. Nu is het lichtbeeld links en rechts weer gelijk zoals het hoort. Me happy!

Zoals in mijn laatste update geschreven wil ik de lak van de MINI aanpakken. De laatste keer dat de auto professioneel is aangepakt is in maart 2017 geweest en ondertussen is de Clubman behoorlijk getransformeerd. Tijd om hem weer in nieuwstaat te brengen zodat ik er langdurig van kan genieten.

Afbeelding
maart 2017: Clubman voorzien van glascoating

Afgelopen dagen contact gehad met JurgH Car Detailing en begin november breng ik de auto naar hem toe en wordt het volgende aangepakt:
- spot repair op 1 à 2 plekken
- aanstippen van de lak bij de kopse van de portieren
- PPF op de afdekking van de achterbumper
- nieuwe bumperdelen (voor, achter en zijskirts) worden voorzien van glasscoating
- gehele exterieur krijgt een lak onderhoudsbeurt

Ter plekke ga ik beslissen of ik de side skirts ook van PPF wil laten voorzien.

Gaat dan alles voor de wind? Nee, helaas niet. Vandaag precies 1 maand geleden heb ik JCW instaplijsten besteld. Tot op heden heb ik ze nog niet ontvangen. Gelukkig heb ik inmiddels mijn geld terug gekregen. Misschien worden de instaplijsten nog bezorgd maar ik heb er een hard hoofd in. Vervelend is dat er moeilijk aan de lijsten te komen is (worden niet meer geproduceerd). Enige voordeel van de vertraging is dat de lak van de side skirts eerst aangepakt kan worden (eventueel voorzien van PPF) en dat ik de instaplijsten echt als finish touch kan plaatsen.

Valt er dan helemaal niets meer te doen aan de MINI? Uiteraard wel! Dingen die nog op mijn lijst staan:
- schroeven buitenspiegels vervangen voor RVS exemplaren (reeds aangeschaft)
- kunststof delen exterieur diep mat zwart maken (middel Gtechniq C4 permanent trim restorer heb ik in huis)
- condensor vervangen (nu nog goed genoeg maar zit er aan te komen)
- wielspacers vervangen voor zwarte exemplaren
- MINI logo’s vervangen (zit klein beetje vocht onder)
- Powerflex rubbers
- optiecode lijst bijwerken

Dat was het wel weer even voor nu.

Cheers,
M.
Groeten Maurice

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: puntjes op de i, deel II! P51)

06 okt 2020, 18:20

Wat staat hij er weer gaaf bij zeg ! Maar mag ik eens vragen dat spul wat je gebruikt Gtechniq C4 permanent trim restorer helpt dat nu echt ? Want mijn paravaan wat die plastic afdekplaat wat het regenwater laat afvoeren is helemaal uitgedroogd door weersinvloeden. Nu heb ik al van stip car plastic een flesje gekocht maar dat helpt geen moer. Ja zegt meneer van stip dat is ook alleen voor nieuw plastic ja dank je wel denk ik dan bijn 17 euro uitgegeven voor de ...... maar goed dat spul van jou haal je daarmee de volledige donkere kleur weer terug van je plastic ? Want echt goedkoop is dit ook weer niet. En die kenteken plaat ik zit niet op instagram dus mag ik de winkelnaam hebben want het staat erg gaaf 😊
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

06 okt 2020, 18:37

Hoi Coen, ik heb ze met bumperspray gespoten, en nog een aantal andere plastic onderdelen.
Je krijgt een mooi mat zwart resultaat.
En je paravanen zien er weer als nieuw uit!
Zelf gebruik ik altijd spuitbussen van Motip.
Kost geloof ik 14 eurootjes ofzo.
Groeten René Overberg
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

06 okt 2020, 19:33

Coen1 schreef:Wat staat hij er weer gaaf bij zeg ! Maar mag ik eens vragen dat spul wat je gebruikt Gtechniq C4 permanent trim restorer helpt dat nu echt ? Want mijn paravaan wat die plastic afdekplaat wat het regenwater laat afvoeren is helemaal uitgedroogd door weersinvloeden. Nu heb ik al van stip car plastic een flesje gekocht maar dat helpt geen moer. Ja zegt meneer van stip dat is ook alleen voor nieuw plastic ja dank je wel denk ik dan bijn 17 euro uitgegeven voor de ...... maar goed dat spul van jou haal je daarmee de volledige donkere kleur weer terug van je plastic ? Want echt goedkoop is dit ook weer niet. En die kenteken plaat ik zit niet op instagram dus mag ik de winkelnaam hebben want het staat erg gaaf Afbeelding
Ha Coen. Heb het spul zelf nog niet gebruikt, maar mijn neef wel op zijn R58 en hij was tevreden. Heb er zelf hoge verwachtingen van, kijkend naar filmpjes op YouTube. Deel mijn ervaringen hier zodra ik het gebruikt heb :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

Afbeelding
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: kleine puntjes! P52)

11 okt 2020, 13:22

11-10-2020 Kleine puntjes

Gisteren was het vervangen van de schroefjes waar de buitenspiegels mee vast zitten aan de beurt. Het viel mij bij het schoonmaken van de MINI op dat de schroeven roestig waren (bekend euvel schijnbaar). Sinds kort komen ze vaker in rechtstreeks contact met water aangezien de spiegels elektrisch ingeklapt worden. Dan zijn de roestige schroeven al helemaal geen gezicht natuurlijk :wink: .

Afbeelding
roestige schroeven

Dankzij Forum-lid Andy een mooi adresje gevonden voor RVS schroeven. Voor de 2de generatie (R55/56) zijn dit cilinderkopschroeven M6x65mm (4 stuks voor 2 spiegels). Vóór het monteren nog een tip gekregen om de schroeven goed in het vet te zetten zodat ze er ook weer makkelijk uit gedraaid kunnen worden mocht dit nodig zijn. Kogellagervet en een extra lange inbussleutel gekocht en aan de slag.

Afbeelding
inbussleutel, kogellagervet en nieuwe RVS schroeven

Afbeelding
RVS schroeven

Afbeelding
links de oude schroeven, rechts de RVS schroeven

Wat mij direct opviel is dat de nieuwe schroeven langer zijn dan de oude. Ik dacht in eerste instantie foute boel. Toch maar proberen en ja hoor, ze passen. De nieuwe elektrisch inklapbare spiegels hebben nooit helemaal 100% goed vast gezeten. Ze leken iets los te zitten en bij het handmatig inklappen viel het mij op dat er speling op de spiegel zat. Waarschijnlijk zijn de schroeven te kort geweest.
Deze ‘klus’ was in 5 minuten gepiept en het ziet er meteen weer een stuk netter uit. De schroeven zijn van RVS en ingevet dus ze zouden een tijdje mee moeten gaan.

Groeten,
Maurice
Groeten Maurice

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”