Beste mede-mini-rijders,
M7 maakt melding van een bijzondere luchthapper: de Extreme Hood Scoop. Zij claimen (als leverancier) dat deze luchthapper beter cq. meer lucht inlaat gaan over de intercooler.
Als dat zo is, is dat natuurlijk een aardige performance upgrade voor relatief weining geld (de esthetiek van deze scoop even daar gelaten).
Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn er objectieve metingen etc.?
Ik zie uit naar jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Ferdinand
M7 Scoop
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Extreme Hood Scoop
Beste Mini-rijders,
Ik loop wat op de troepen vooruit; zojuist heb ik de Extreme Hood Scoop besteld. Mijn gevoel dat dit wel eens een heel leuke upgrade zou kunnen zijn, werd bewaarheid in een kort gesprek met BBR Gti. BBR vertelde mij dat er met een hogere druk, meer (koude) lucht over de intercooler wordt heengeblazen, en dat is natuurlijk wenselijk, om de temperatuur van de intercooler laag te houden.
Ik heb eveneens een GRS intercooler besteld.
Ik houd jullie op de hoogte of ik er echt blij van wordt.
Groet,
Ferdinand
Ik loop wat op de troepen vooruit; zojuist heb ik de Extreme Hood Scoop besteld. Mijn gevoel dat dit wel eens een heel leuke upgrade zou kunnen zijn, werd bewaarheid in een kort gesprek met BBR Gti. BBR vertelde mij dat er met een hogere druk, meer (koude) lucht over de intercooler wordt heengeblazen, en dat is natuurlijk wenselijk, om de temperatuur van de intercooler laag te houden.
Ik heb eveneens een GRS intercooler besteld.
Ik houd jullie op de hoogte of ik er echt blij van wordt.
Groet,
Ferdinand
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bent lekker snel met bestellen 
Je vraag ging over een hoodscoop en nu is er ook al een intercooler besteld. Nu heb ik op mini2.com gelezen dat de Direct Flow Intercooler van M7 een goede intercooler is, en dit is ook nog onderbouwd met getallen gemeten in de praktijk.
Hier meer over de M7 DFIC
Hier de post op mini2.com (die weer naar NAM verwijst)
Hier nog een postje op dit forum over intercoolers

Je vraag ging over een hoodscoop en nu is er ook al een intercooler besteld. Nu heb ik op mini2.com gelezen dat de Direct Flow Intercooler van M7 een goede intercooler is, en dit is ook nog onderbouwd met getallen gemeten in de praktijk.
Hier meer over de M7 DFIC
Hier de post op mini2.com (die weer naar NAM verwijst)
Hier nog een postje op dit forum over intercoolers

- kaya
- Mod virus alert!
Bericht
Ik wil hem wel overnemen, ben er al een tijdje naar op zoek.
Heb je hem nog toevallig?badkarma schreef:Ik had er eentje erop zitten van BBR idd, maar ik heb hem weer eraf gehaald. Vond het verschil achteraf niet zozeer merkbaar en nu vind ik hem toch weer mooier
Ik wil hem wel overnemen, ben er al een tijdje naar op zoek.
Onze sponsors