Beste mensen,
Ben vandaag aan het klussen geweest waarbij mn dashboard uit elkaar is geweest en ook de tuimelschakelaars los geweest. Achteraf nergens problemen mee, totdat ik zoujuist de auto weer startte en het volgende gebeurd:
1. Als ik de auto op contact zet mis ik voor mn gevoel al enkele controle lampjes (weet niet welke maar moeten er meer zijn)
2. Als ik de auto start gaan de tellernaalden heel even omhoog en daarna gelijk allemaal op 0 (dus tank, temp, toeren, km/h). Op dat moment doet ook mn verwarming/ventilatie het niet evenals koplampen (daglicht en grootlicht weer wel)
3. Pas als ik de auto van handrem afhaal en rol, gaan alle meters branden. Alleeen daarbij blijft mn olielamp en zoemer aanstaan. Ook handremlampje blijft branden. De lampen en verwarming doen het vanaf dan ook weer wel. (PS Ik heb olie gechekt, en heb ook gewoon remdruk)
Wat is er aan de hand??? Ik heb de auto al even van accu afgehaald en het blijft.
Kan dit gereset of moet ik vrezen voor erger. Mensen die iets dergelijks wel eens hebben meegemaakt?
grt
Evomini
Elektrische kuren... Opgelost! (Nu wel weer airbaglampje)
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Centrale snelheidmeter wisselen?? Mogelijk?
Update nav bovenstaande, ben behoorlijk nerveus voor de kosten.
De dealer kon adhv eerste diagnose niet zeggen wat het was. Hij wil nu verder zoeken maar zei al dat het in de papieren kon lopen. En dan gaat het alleen maar over het speurwerk...Als er iets vervangen moet wporden komt dat er nog bij. Ik hou mn hart vast....
Wel is er een vermoeden dat de centrale teller een fout bevat. Nou zei de dealer dat hij een tweedehands niet kan programmeren en een niewe kost al zo'n 500 euro...
Mijn vraag is of je een teller van VDG bijvoorbeeld kan overzetten. Als de km stand dan niet meer klopt maakt me niks uit. Als het maar werkt . Verder vraag ik me af of er gecodeerd moet worden en door wie?
Enerzijds lees je dat het alleen met niewe teller kan, anderzijds lees ik hier van mensen die bijv tweedehands GP tellers of chrono pakketten hebben laten coderen....
Thanks alvast voor alle hulp....
De dealer kon adhv eerste diagnose niet zeggen wat het was. Hij wil nu verder zoeken maar zei al dat het in de papieren kon lopen. En dan gaat het alleen maar over het speurwerk...Als er iets vervangen moet wporden komt dat er nog bij. Ik hou mn hart vast....
Wel is er een vermoeden dat de centrale teller een fout bevat. Nou zei de dealer dat hij een tweedehands niet kan programmeren en een niewe kost al zo'n 500 euro...
Mijn vraag is of je een teller van VDG bijvoorbeeld kan overzetten. Als de km stand dan niet meer klopt maakt me niks uit. Als het maar werkt . Verder vraag ik me af of er gecodeerd moet worden en door wie?
Enerzijds lees je dat het alleen met niewe teller kan, anderzijds lees ik hier van mensen die bijv tweedehands GP tellers of chrono pakketten hebben laten coderen....
Thanks alvast voor alle hulp....
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een tellerset kun je gewoon vervangen, alles werkt, alleen je KM stand klopt niet meer.
Ik heb nog een set GP tellers die weg mogen voor 200 euro. Evt wil ik ook nog wel helpen met plaatsen mocht je er zelf wat over twijfelen.
Stuur anders maar een PM bij interesse
Ik heb nog een set GP tellers die weg mogen voor 200 euro. Evt wil ik ook nog wel helpen met plaatsen mocht je er zelf wat over twijfelen.
Stuur anders maar een PM bij interesse

- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Elektrische kuren...opgelost! (nu airbaglampje weer)
Even wat terugkoppeling, vind het zelf altijd fijn als mensen niet alleen het probleem melden maar ook of en hoe het is opgelost...
Ik had het probleem dat de olie en remdruklampen aangingen zodra de auto van de handrem afging.
Diagnose bij de dealer gaf allerlei onsamenhangende errors (geen communicatie DME en ABS, DME en Instrumentenpaneel, kortsluiting achterlicht massa, kortsluiting knipperlichthendel massa). De dealer kwam er niet uit en als men verder zou zoeken zou het in de papieren lopen.
Een eigen zoektocht leverde op dat er waarschijnlijk sluiting is geweest ergens in het dashboard. Na ook een zekering (nr 40, geen idee waar die voor is, stond niet aangegeven op de zekeringenkaart) te hebben vervangen was het opgelost!!!
grts
Evomini
PS Nu brandt mn airbaglampje
(Denk niet dat het iets mee te maken heeft, heb dagenlang rondgereden zonder problemen, kwam zojuist branden en is een heel ander probleem...) Anyway, iemand in omg Zuidholland toevallig een uitlezer/resetter?
Ik had het probleem dat de olie en remdruklampen aangingen zodra de auto van de handrem afging.
Diagnose bij de dealer gaf allerlei onsamenhangende errors (geen communicatie DME en ABS, DME en Instrumentenpaneel, kortsluiting achterlicht massa, kortsluiting knipperlichthendel massa). De dealer kwam er niet uit en als men verder zou zoeken zou het in de papieren lopen.
Een eigen zoektocht leverde op dat er waarschijnlijk sluiting is geweest ergens in het dashboard. Na ook een zekering (nr 40, geen idee waar die voor is, stond niet aangegeven op de zekeringenkaart) te hebben vervangen was het opgelost!!!
grts
Evomini
PS Nu brandt mn airbaglampje

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors