Goedemiddag allen,
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Mini Cooper uit 2003. Geweldig leuke auto om in te rijden, maar sinds kort heb ik een probleem ontdekt: waterlekkage aan de bestuurderzijde.
Ik heb al op het forum ingelezen waar ik naar moet kijken en ik heb dit dan ook gedaan. Zo heb ik
- het deurrubber volledig nagelopen;dit is in orde
- paravaan loopt goed door en ziet er verder schoon uit
- tuinslang op de auto gehad en nergens zie je water naar binnen komen; maar toch werd het langzaam aan natter
- waar de vloer omhoog loopt bij de pedalen daar is alles droog
Het water hoopt zich specifiek op voor de pedalen. Met een waterzuiger heb ik inmiddels het water deels weg kunnen zuigen, maar er blijft natuurlijk veel achter in het schuinrubber onder de vloerbedekking.
Wat kan het zijn? Nu is het zo dat een klein stukje vooraan, op mijn verchroomde sierlijst van de bestuurdersdeur, omhoog komt. Er zit een soort van kleine opening in het rubber. Hier zou in principe water naar binnen kunnen lopen, zowel met het raam open alswel met het raam dicht. Ik zie helaas niet er water naar binnen druipt door de deur.
Om mijn verhaal duidelijker te maken zal ik vandaag of morgen even wat foto's er bij zetten.
Heeft iemand een idee waar er verder nog water naar binnen kan komen?
Waterlekkage bestuurderskant R50
- LML
- Nieuw Lid
Bericht
Bij deze een aantal foto's. Is het mogelijk dat door het scheurtje wat op foto 1, 2 en 3 te zien is, er water naar binnen komt? En zo ja, onderin de deur zitten geen gaten dus waar gaat het water dan heen?

De zwarte sierlijst op het raam: een clipje is kapot waardoor deze een beetje los zit.
Re: Waterlekkage bestuurderskant R50
Nee, daar is het helemaal droog...boris_brznjef schreef:Kachelradiateur?
Bij deze een aantal foto's. Is het mogelijk dat door het scheurtje wat op foto 1, 2 en 3 te zien is, er water naar binnen komt? En zo ja, onderin de deur zitten geen gaten dus waar gaat het water dan heen?

De zwarte sierlijst op het raam: een clipje is kapot waardoor deze een beetje los zit.

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Weet je zeker dat het water is? En geen hydroliek-olie uit koppelingspedaalcilindertje, of rempedaal? Die leidinkjes/koppelingen willen ook nog wel eens gaan lekken.
Ik zou lekkage eerder zoeken in een doorvoer bij het brandschot, dus tussen motorruimte en interieur, als dat kleine gaatje bij je raamrubber in je deur.
Las een tijdje geleden ook van iemand die het had over een spleet tussen plaatwerkdelen. (Kan alleen het topic niet terug vinden.)
Ik zou lekkage eerder zoeken in een doorvoer bij het brandschot, dus tussen motorruimte en interieur, als dat kleine gaatje bij je raamrubber in je deur.
Las een tijdje geleden ook van iemand die het had over een spleet tussen plaatwerkdelen. (Kan alleen het topic niet terug vinden.)
- LML
- Nieuw Lid
Bericht
Ja, ik weet zeker dat het water is! Afgelopen weekend ben ik met de auto naar London gereden. In Belgie hevige regenval meegemaakt en ondertussen werd het natter bij de bestuurderskant.
Hoe kan ik bij het brandschot komen? Iemand verder nog suggesties?
Hoe kan ik bij het brandschot komen? Iemand verder nog suggesties?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors