Sportief geluid creëren op de R56 mini

Plaats reactie
Black-Mini
4 op een rij!
4 op een rij!

20 mar 2018, 17:05

Ha heren en dames,

Wij bezitten een R56 1.4 one mini.
Daar zit een standaard demper onder, vroeger hadden wij een R50 met een Oneball mod en een cooper S bumper. Die aanpassing willen we niet meer maken.

Ik heb even het internet bekeken en zie hier en daar wel wat einddempers voorbij komen. Maar de prijzen zijn niet om heel erg blij van te worden.

Dus, zoek ik eerst even een iets goedkopere oplossing zoals de Oneball mod van de S uitlaat op de R50. Met behoudt van de uitlaat aan de rechter zijde.
Is er zo iets?

Hoor het graag!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2018, 17:43

Je zou de middendemper kunnen laten verwijderen, dit heeft alleen denk ik niet heel veel effect.

Batje heeft ooit een S-demper op z'n ONE geschroeft. Dit is echter niet ff gemaakt, dus ook daar zitten kosten aan. Ik denk dat een uitlaat van de plank ongeveer hetzelfde kost aan het eind van de rit.

Je kan natuurlijk ook even niets doen en sparen voor een echte S ;)
Audi TT 8J mk2 roadster 2.0TFSI S-tronic | VAG-netics 3" downpipe + decat | Ram-AIR CAI
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
BMW F22 M235i Coupé | Stock |
Black-Mini
4 op een rij!
4 op een rij!

20 mar 2018, 19:57

@BMX

Wij hebben deze mini net en voor een leuke deal en km stand. Dus een echte S zal er niet komen!
Het hoeft ook zeker geen S geluid te zijn of er uit te zien. Alleen een iets sportiever geluidje zou leuk zijn.
Natuurlijk is een demper kopen een optie, maar ik dacht misschien zijn er mensen geweest die zo iets als een oneball mod gemaakt hebben voor een R56 one. Met de uitlaat gewoon nog aan de rechterkant.
Ik hou wel van uitdagingen en een beetje lassen is geen punt. Ben handig zat! Maar moet dan wel eten of er mensen zijn die al eens zo iets hebben ondernomen.

Gr
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mar 2018, 08:31

Zover ik weet is Batje de enige die dit gedaan heeft en die had een S-uitlaat eronder geknutseld
Zoek zijn topic anders even, dan heb je iig een idee
Audi TT 8J mk2 roadster 2.0TFSI S-tronic | VAG-netics 3" downpipe + decat | Ram-AIR CAI
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
BMW F22 M235i Coupé | Stock |
Erwin CS
Be Mini
Be Mini

21 mar 2018, 10:52

Respect 2 All :-))
Black-Mini
4 op een rij!
4 op een rij!

21 mar 2018, 11:50

BMX schreef:Zover ik weet is Batje de enige die dit gedaan heeft en die had een S-uitlaat eronder geknutseld
Zoek zijn topic anders even, dan heb je iig een idee
Ik heb even gekeken, maar de filmpjes of foto's staan er niet meer op. Verder weinig uitleg of ik heb in het verkeerde topic gekeken.
Black-Mini
4 op een rij!
4 op een rij!

21 mar 2018, 11:53

Erwin CS schreef:www.nmparts.nl
Naar zo iets heb ik ook zitten kijken inderdaad, ook al bij een paar bedrijven offertes opgevraagd. Zijn best prijzig. Maar goed snap natuurlijk ook wel dat het kopen van een uitlaat of laten maken altijd geld kost.
Ik zoek alleen eerst de wat goedkopere (waar bij je meer zelf moet doen) oplossing :)
Black-Mini
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2018, 21:39

Vandaag ben ik bezig geweest om de binnen gerekegen Mini Cooper S uitlaat te monteren.
Helaas heb ik geen CAT van de S dus de volledige uitlaat lijn kon ik helaas niet monteren.
Ik heb nu de standaard midden demper en standaard stuk pijp er op Zitten.
Het laatste stuk heb ik (voor nu) even provisories opgelost middels een verloop met wat klemmen. De uitlaat hangt er onder, echter heel sportief klinkt die nog niet.
Maar de uitlaat lijn van voor naar achter is ook nog niet gas dicht. In het midden bij de klemmen verliest die behoorlijk wat druk. Kan het daarom zijn dat je de uitlaat aan de achter zijde nog niet zo goed hoort?

Hoor het graag!
Plaats reactie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”