(R56) Clubman Cooper S JCW uitdaging

De 2e generatie vanaf 2006
Plaats reactie
Cribs71
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:10

11 jun 2018, 09:35

Hallo mede liefhebbers.

Helaas nog niet voorgesteld. Lees al wel een tijdje mee ;)

Wij hebben een Mini Clubman Cooper S (r56)gekocht. Met een na fabriek aangebrachte JCW kit erop.
(Cooper S R55, R56 and R57
In 2007, Mini released the JCW tuning kit for the new "R56" version of the car. This new version now being turbocharged as opposed to supercharged, the kit itself is very different from that of the previous Cooper S. Consisting of an uprated induction system, exhaust and ECU remap, this kit raises power 17 bhp (13 kW) to 192 bhp (143 kW). The torque figure climbs 10 Nm to 250 Nm (270 Nm with overboost). Acceleration from 0–100 km/h (0-62 mph) is now 6.8 seconds, and a top speed of 232 km/h (144 mph) is now possible. This kit is commonly referred to as the "Stage 1 Kit", although this nomenclature has never been officially employed by JCW or by BMW.)

Geweldig leuk autootje we genieten enorm.
Alleen na een week of 2 kregen we problemen met koud starten, benzine lucht, rook.
Daarbij een redelijk olie gebruik 2 liter op 1.000 kms. Dus weer terug naar de dealer (bovag garantie) deze heeft inlaat en kleppen gereinigd, nieuwe aandrijf ketting. De hoorde je klepperen. En daarbij een nieuw gasklephuis geplaatst ivm koude start.
Koude start probleem bij terugkomst niet verholpen. Na 30 seconden draaien begint de mini goed te lopen.
Maar het hele agressieve karaktertje van de mini is weg. Lijkt 50 pktjes te missen. En het oppakken van de turbo is veel minder, eerder bij 2.000 rpm kickte deze er heftig in altijd die lekkere duw in je rug. Lekker en spannend rijden.
Persoonlijk denk ik dat door het plaatsen van het gasklep huis er iets is misgegaan met het motormanagement systeem.
En mbt het koud starten denk ik zelf aan de brandstof pomp. Geen fout traceerbare codes en dergelijke. (las op dit forum er al meer over)

Heeft iemand een idee ?
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10535
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50
Contacteer:

11 jun 2018, 10:13

Terug gaan naar de garage en hun het op laten lossen.
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 224
Lid geworden op: 06 nov 2016, 08:15
Locatie: Breda
Contacteer:

11 jun 2018, 10:30

Inderdaad terug naar de garage. Lijkt alsof de timing niet helemaal goed is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06
Locatie: s-Heerenhoek

20 okt 2018, 05:56

Aan de timing kan je niet veel verneuken als je gebruik maakt van de timingset.
Gebruikersavatar
Markos
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 193
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

20 okt 2018, 09:18

Klinkt alsof het koudestartprobleem niet goed gediagnosticeerd is; het probleem zou heel goed in de hogedruk brandstofpomp kunnen zitten.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Plaats reactie

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”