Ik heb mijn Mini ONE laatst laten chippen bij BEEK. Nu heeft dit niets met dit topic te maken maar daardoor ben ik de afgelopen dagen wel even wat feller op het gas gegaan om even goed te proberen. Nu heb ik een sterk vermoeden dat mijn koppeling enorm versleten is. Even de redenen op een rijtje waarom ik dit vermoed:
Bij snel willen optrekken hoor ik enorm motor gebrul en RPM slaat uit maar hij gaat niet echt vooruit. Auto blijft echt een beetje 'hangen' zegmaar.
S'ochtens hoor ik bij het wegrijden een raar geluid van de motor (net in dit topic gelezen dat het koppeling kan zijn)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =koppeling
En me koppeling voelt heel 'hoog' als ik me pedaal op laat komen heeft hij pas echt effect op het aller laatste stukje. Hierdoor is file rijden ook erg lastig en gaat heel erg schokkerig

Nu heb ik deze auto net een maand en heb gewoon garantie. Maar nou heb ik naar mijn mening een enorm lastige dealer die niet zo makkelijk dingen vergoed. Heb al heel vaak onenigheid met ze gehad. Hoe kan ik dit verhaal zo vertellen dat ze geen andere keuze hebben dan mij een nieuwe koppeling op de garantie te geven? Ik ben heel bang dat ze gewoon zeggen ‘menneer, de monteur heeft net even een stukje gereden en kon niets vinden, alles is in orde’