Ik heb gisteren een Mini Cooper S in Duitsland gekocht. Nu wil ik deze natuurlijk graag zo snel mogelijk ophalen.
Ik zou de auto in plaats van met een auto ambulance graag zelf terug willen rijden.
Er zit echter geen kenteken op de auto...... hoe ga ik dit doen???
Hoor het graag.
Auto importeren Duitsland
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je hem particulier of bij een garage?
Procedure is in het kort:
Tijdelijke Duitse verzekering kopen/aanvragen; auto op naam laten zetten bij het Verkehrsamt; Duitse exportkenteken platen laten maken (op basis van het gekochte verzekeringsbewijs), kan vaak bij het Verkehrsamt; wordt het chassisnr gecheckt en krijg je sticker op je platen en klaar.
Tijdelijke Duitse verzekering kopen/aanvragen; auto op naam laten zetten bij het Verkehrsamt; Duitse exportkenteken platen laten maken (op basis van het gekochte verzekeringsbewijs), kan vaak bij het Verkehrsamt; wordt het chassisnr gecheckt en krijg je sticker op je platen en klaar.
- frankie
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht

Op zaterdag vaak pas tot 11.00 een 'ticket' te krijgen en tot 12 uur verkrijgen van de benodigde documenten met stempels.
Een maandje geleden ook zo gedaan met een collega die zo een Mini heeft gehaald. Kost geloof ik wel 150 euro maar dan is je Mini voor drie weken casco verzekerd (dus niet all risk). Diegene waar je de auto koopt zou je even mee moeten helpen met het vinden van het Verkehrsamt, meestal makkelijk te herkennen want er zitten meerdere kentekenplaatmakers zeer dichtbijfrankie schreef:Heb je hem particulier of bij een garage?

Op zaterdag vaak pas tot 11.00 een 'ticket' te krijgen en tot 12 uur verkrijgen van de benodigde documenten met stempels.
- tysie
- Be Mini
Bericht
Kan echt niet wachten, heb zojuist contact gehad met de verkoper en vrijdag 31 augustus is het dan zover.
Zij gaat even met mij mee naar het Verkehrsamt om e.e.a. even te regelen.
€ 150,00 is helaas niet goedkoop
Frankie, waar heb jij die 15 dagen verzekering afgesloten? Dat is toch een NL verzekering neem ik aan?
Voorpret kan ik het niet meer noemen, het is meer obsessief gedrag........frankie schreef:Ik had een 15 dagen verzekering voor €60. Het scheelt gewoon als je het vooraf regelt, want verzekeringen ter plaatse zijn altijd wat duurder.
Vond het echt piece of cake dat importeren, om maar niet te spreken over de voorpret die je al hebt

Kan echt niet wachten, heb zojuist contact gehad met de verkoper en vrijdag 31 augustus is het dan zover.
Zij gaat even met mij mee naar het Verkehrsamt om e.e.a. even te regelen.
€ 150,00 is helaas niet goedkoop

Frankie, waar heb jij die 15 dagen verzekering afgesloten? Dat is toch een NL verzekering neem ik aan?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is trouwens een Duitse verzekering met groene kaart, dus ook in NL WA verzekerd.
Zie boven via een duitse webwinkel, had het netjes met 3 dagen in huis, kun je zelf met pen invullen en zoals gezegd, 15 dagen voor €60 (en een beetje verzendkosten). Das dan alleen de verzekering, want op het Verkehrsamt moet je nog dokken voor het overschrijven op jouw naam en de exportplaten zelf.frankie schreef: Verzekering voor uitvoerkenteken
Het is trouwens een Duitse verzekering met groene kaart, dus ook in NL WA verzekerd.
- elkay
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Auto importeren Duitsland
Wat verzekering betreft heb ik bij mijn eigen verzekering (FBTO) de auto gewoon op chassisnummer kunnen verzekeren zonder extra kosten.tysie schreef:Ik heb gisteren een Mini Cooper S in Duitsland gekocht. Nu wil ik deze natuurlijk graag zo snel mogelijk ophalen.
Ik zou de auto in plaats van met een auto ambulance graag zelf terug willen rijden.
Hoor het graag.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Auto importeren Duitsland
Dat is voor de "normale" verzekering in NL denk ik? Je hebt om Duitse exportplaten te mogen voeren echt een Duitse exportverzekering nodig.elkay schreef:Wat verzekering betreft heb ik bij mijn eigen verzekering (FBTO) de auto gewoon op chassisnummer kunnen verzekeren zonder extra kosten.tysie schreef:Ik heb gisteren een Mini Cooper S in Duitsland gekocht. Nu wil ik deze natuurlijk graag zo snel mogelijk ophalen.
Hoor het graag.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ik heb de exportkenteken + platen lekker door de autohandelaar laten regelen. Het export kenteken stond daardoor wel op zijn naam maar dat was zijn probleem!
Zaterdag 11 augustus opgehaald.
Dinsdag 14 augustus laten keuren.
En NU!! nog steeds wachten op kentekenbewijs!

Zaterdag 11 augustus opgehaald.
Dinsdag 14 augustus laten keuren.
En NU!! nog steeds wachten op kentekenbewijs!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”