Hoe werkt het bij een dealer? Relaas van een servicebeurt

Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

16 aug 2011, 21:56

Benno,

Blij te horen dat alles toch nog goed is gekomen. :P
Inderdaad netjes afgehandeld door BMW.
Hadden zij er overigens nog een mededeling bij ? reden of zo ? ben daar wel benieuwd naar.

Wat betreft het contact met de dealer, merk ik dat erg verschilt van dealer en persoon.
Zoals ik al eerder postte ik heb totaal geen probleem met mijn dealer (Breeman - Rotterdam) ze zijn altijd erg service verlenend, geven veel informatie, ook als ze weten dat ik meer weet als de doorsnee klant en wijzen me zelfs op zaken die relevant zijn voor mijn R55.

Net zoals Peter vol lof is over Van Poelgeest ben ik dat over Breeman.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

16 aug 2011, 22:13

Ze hebben het netjes afgehandeld, dat moet gezegd. Daar is een zuiver protocol voor. Dat heb ik wel in de gaten.

Ik had ook wel een sterke zaak vermoed ik. Mede door de voorkennis welke ik van Adriaan heb gekregen.

Wat steekt is dat je persoonlijk langs gaat. Men eerst van niets weet. Dan na wat overleg ineens wel. En na montage de rekening gepresenteerd krijgt. Zonder enig overleg.
Had me even gebeld.

Ook vooraf melden dat er een aantal onderdelen aan de MINI kapot zijn. Dat een week voor de beurt nogmaals melden. En dat ik er dan na de beurt nogmaals voor terug mag komen. Vind ik niet netjes. Dan kan je ook als dealer bellen: de onderdelen zijn nog niet binnen, we willen de afspraak wat verzetten.

Voorheen bij mijn andere dealer was het overigens ook zo: kom niet aan met onderdeelnummers, ze kijken je gelijk met een scheef oog aan.

@ Adriaan: geen zorgen pik, alles opgelost.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

05 sep 2011, 09:55

Sven schreef: Zelfde middag gebeld met de duitse dealer net over de grens; ja hoor kom maar langs; wij erheen; uitlezen; geen airco storingen en een andere storing verholpen.. Kosten: 0,0 euro... En dan ook nog het advies geven om de pomp niet bij hun te laten maken, maar naar een handige harry in de buurt te gaan. Doen hun ook wel eens met auto's zei hij. Nooit eerder geweest bij die dealer en dan zo helpen! Ik stond er (postitief) van te kijken! 8)
Is niet alleen met dealers zo, ook met banken. Bij Nederlandse bank moet je afspraak maken voor hypotheek en dan krijg je nog zo'n hark voor je die de materie niet begrijpt en alles maar van computer opdreunt. Toevallig is het mijn vak, dus kon er verder en dieper op doorvragen destijds maar kreeg geen zinnig antwoord. Service is in Nederland tegenwoordig diep triest...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 sep 2011, 10:50

nog even een positieve dealer-ervaring dan: anderhalve week geleden viel mijn stadslicht linksvoor van de 130 uit. Ik denk; ik rij even langs Van Poelgeest (Amstelveen) om een lampje te bestellen, maar daar gingen ze niet mee akkoord. Sleutel werd meegnomen en de auto ging direct op de brug. Lampje hadden ze niet op voorraad, maar de volgende dag wel en toen ik 'm kwam ophalen en aangaf dat ik 'm er ook wel zelf in wilde zetten, werd wederom de sleutel "in beslag" genomen en het lampje verwisseld. Kon ik in de tussen tijd even met Mats ouwehoeren.

Nog steeds geen factuur gehad van het lampje. :wink:

het kan dus wel goed...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

05 sep 2011, 12:45

Netjes Rob...maarre waarom moet je auto op de brug als je voor een kapot lampje komt???

Of is dat voor de makkelijke montage of zo?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 sep 2011, 14:20

werkhoogte, anders moeten ze bukken. Zal wel Arbo zijn ofzo...

kijk maar:

Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

05 sep 2011, 15:14

Haha... :s

Ach ja, als je maar goed geholpen wordt!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

06 sep 2011, 18:34

Zo doen ze dat bij Volvo ook!
Als je een lampje kapot hebt is dat service! Even langsgaan en ze zetten er een nieuwe in! Top!

Mijn pa heeft een keer 25 euro moeten betalen voor een kapotte kentekenplaatverlichtings lampje... En dat ook nog terwijl hij uitdrukkelijk had gezegd dat er totaal geen reparaties uitgevoerd mochten worden voordat hij gebeld was.
Dat ze zo'n lampje dan vervangen is opzich niet verkeerd, maar er dan een rekening achteraan sturen van 25 euro, voor een lampje van hooguit een paar eurocent, vond ie toch wel schofterig....

Hij heeft gelijk maar gevraagd of ze geen baan hadden voor hem daarzo in de werkplaats...
Dealer; hoezo?
Ik wil bij jullie wel de hele dag kenteken verlichting vervangen... Das 2 schroefjes losdraaien lampje verwisselen en weer vastzetten... En goud geld verdienen.... >)
Als ze 5 euro op de rekening hadden gezet, was het al duur geweest, maar hadden we er niks van gezegd, maar 25 euro??
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

13 sep 2011, 21:17

Mijn mini moet binnenkort voor zn eerste servicebeurt en ik heb bij de aanschaf vd auto een TLC (Tender,Love,Care) pakket erbij gekregen ..... Is alles dan kosteloos of hoe zit dat ?

Iemand ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

13 sep 2011, 21:20

niet alles natuurlijk. Uitvoering van de gewone beurt is natuurlijk inbegrepen, maar als er bijvoorbeeld iets anders geconstateerd wordt, lekkende pakking , remblokken slijtage, slippende koppeling, you name it, is dat niet inbegrepen.
Dus maak goede afspraken met ze over eventueel "extra werk".
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

13 sep 2011, 21:36

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

17 sep 2011, 16:05

TLC dekt het normale onderhoud af (olie, filters, etc). Slijtagedelen zoals remmen, uitlaat, koppeling ed vallen daar niet onder.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

21 sep 2011, 13:53

Zie hier ook een ervaring met de dealer :Klik !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

21 sep 2011, 15:44

Die Eur. 249,-- die je voor TLC moet betalen, is dat Eur. 249,-- per 5 jaar/80.000 km
of betekent dit dat het onderhoud per keer nooit duurder dan Eur. 249,-- zal zijn?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

22 sep 2011, 01:11

Sepp schreef:
Die Eur. 249,-- die je voor TLC moet betalen, is dat Eur. 249,-- per 5 jaar/80.000 km
of betekent dit dat het onderhoud per keer nooit duurder dan Eur. 249,-- zal zijn?
Als ik me niet vergis is die €249,- voor 5 jaar/80.000km, daarna is TLC verlopen volgens mij.
Of het nooit duurder zal zijn dan €249,- zal wel niet, zoals hierboven ook gezegd wordt zijn de dingen als een defecte uitlaat, versleten remmen etc. niet bij die prijs inbegrepen. Daar hangt ook een prijskaartje aan. Maar olie, filters en dergelijke zit daar wel bij in. Het werkt geloof ik met vouchers. Je krijgt een x aantal vouchers voor dat wat in de voorwaarden staat, en die lever je dan in en worden in mindering gebracht op de factuur.

Terug naar “MINI-talk”