Een diesel moest er komen.
Maar dat was nog niet zo makkelijk, want mijn eisen waren vrij hoog. Het moest een diesel zijn waarmee je het betere Autobahn-werk kon doen maar toch een goed potje kon sturen. Veel vermogen, maar toch weinig verbruik. Wat meer ruimte (achterdeuren) maar niet te veel gewicht.
Zo ben ik teruggekeerd bij de SEAT stal (voor de MINI heb ik Ibiza gereden). Mijn keus was gevallen op de Leon Topsport TDI. In deze uitvoering is de Leon in mijn ogen één van de mooiste auto's die de VAG groep heeft geproduceerd, zo tijdloos sportief.
Ik wilde persé een zilvergrijze (zie je niet vaak in deze uitvoering), met niet te veel km's, onberispelijke staat en perfecte onderhoudsgeschiedenis. Dat was een flinke zoektocht. Ik ben ontzettend veel rommel tegengekomen (waaronder 3 Leon's waarbij met de km-stand was geknoeid). Dat proces heeft maanden geduurd... tot ik mijn huidige auto tegen het lijf liep. Een aankoopkeuring wees uit dat hij tip top was. En sinds gisteren is 'ie in mijn bezit.
Zo'n Leon Topsport is voorzien van een 150 pk TDI blok. Net als mijn MCS, is deze echter bij Beek langsgeweest voor een vermogenskuurtje


En het rijdt serieus heerlijk... net niet het kart-achtige stuurgevoel van een MINI natuurlijk maar het overtreft de verwachtingen echt. Je merkt dat SEAT de onderstellen uit de VAG stal wel degelijk aanpakt.
Naast de Beek chip, is de Leon voorzien van 19" A8 velgen en is hij 4 cm verlaagd met KW veren.
Maargoed, plaatjes zeggen veel meer, dus bij deze!





Nu nog donkere ruiten... Dan wordt het een Leon in Coendek-style zegmaar

Ik vind het jammer dat ik deze fantastische community moet 'verlaten', ik heb onwijs veel lol gehad tijdens meetings en ritjes. Deze club hier is echt onovertroffen, wat een heerlijke collectieve gekte, wat een hart voor de club, wat een toffe mensen! Ik wil jullie dan ook allemaal enorm bedanken voor de geweldige tijd. Maar misschien dat ik nog wel welkom ben met mijn tractor
