MichMich's Blue Beauty - Pagina 9: MINI-Vakantiefoto's
- MichMich
- 4 op een rij!
Bericht
6 heerlijke dagen gehad met mijn Mini, maar helaas heeft hij me in de steek gelaten vanavond. Tijdens het rijden (wellicht een moment dat ik mn gas los liet) begon hij ineens te sputteren en sloeg hij af. Na het lastig opnieuw starten was ik in staat hem naar de kant van de weg te zetten en wederom startte hij moeilijk (alleen als ik gas bij gaf). Zodra ik mijn gas los liet, viel de motor weer uit.
De volgende twee lampjes waren aan op het dashboard:

Na het opnieuw starten en op toeren houden, lukte het om naar het huis van mijn zus te rijden (was nog een kilometer). Daar eenmaal aangekomen samen met mijn zwager nog het een en ander geprobeerd. De eerste paar keer startte hij (maar viel hij ook weer uit als je geen gas bij gaf). Later wilde hij ook niet meer boven de 2000 toeren draaien.
Een half uurtje later nog maar eens geprobeerd. Na een paar keer ging het EML lampje uit, en draaide de motor weer ok. Wel bleef het andere indicator lampje branden. Rijden ging weer en dus heb ik hem naar huis kunnen rijden (5km).
Iemand enig idee wat de oorzaak (en de oplossing) kan zijn?
Morgen bel ik de verkoper (garage). Hopen dat die met een goede oplossing komen.
De volgende twee lampjes waren aan op het dashboard:

Na het opnieuw starten en op toeren houden, lukte het om naar het huis van mijn zus te rijden (was nog een kilometer). Daar eenmaal aangekomen samen met mijn zwager nog het een en ander geprobeerd. De eerste paar keer startte hij (maar viel hij ook weer uit als je geen gas bij gaf). Later wilde hij ook niet meer boven de 2000 toeren draaien.
Een half uurtje later nog maar eens geprobeerd. Na een paar keer ging het EML lampje uit, en draaide de motor weer ok. Wel bleef het andere indicator lampje branden. Rijden ging weer en dus heb ik hem naar huis kunnen rijden (5km).
Iemand enig idee wat de oorzaak (en de oplossing) kan zijn?
Morgen bel ik de verkoper (garage). Hopen dat die met een goede oplossing komen.
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je MINI is in de noodloop geschoten. Je vermogen valt dan weg, ter bescherming van je motor. De stealer kan in de computer uitlezen wat er de oorzaak is geweest. Aangezien je emissie lampje ook brandt, zal het mogelijk daarmee te maken hebben.
just my 2 cents. Er zullen vast mensen zijn op het forum die dit beter kunnen toelichten
marss
just my 2 cents. Er zullen vast mensen zijn op het forum die dit beter kunnen toelichten

marss
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb het nu in 1 jaar tijd 3 keer gehad, eerste keer was het gewoon 1 malige storing, 2e keer was het een defecte lambda sonde en nu (andere mini) is het de bypass valve. Tot op heden niet echt grote mankementen.
Lid worden van de ANWB zou ik maar snel doen jaMichMich schreef:Dank voor de info... Helpt me iets beter te slapen.... komt vast wel goed, zit nog garantie op.... Ennehhh... Nu ook maar ff lid worden van de ANWB

- MichMich
- 4 op een rij!
Bericht
Een plus punt... EML lampje is inmiddels dus weer uit, en hij reed als vanouds weer terug naar huis. Andere lampje brand nog... Hoop dus dat ze hem morgen uit kunnen lezen. 27 jan. Moet hij toch naar de garage waar hij vandaan komt voor wat laatste puntjes. Dan zouden ze eventuele echte mankementen goed kunnen verhelpen...
Enneh, zojuist lid geworden van de ANWB... FULL OPTIONS!
Enneh, zojuist lid geworden van de ANWB... FULL OPTIONS!

Laatst gewijzigd door MichMich op 15 jan 2009, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zoiets is stevig balen Mich !!
Ik zou hem zeker zsm laten uitlezen bij de dealer en er nu al melding van maken want de foutcodes worden opgeslagen.
Als het geen blijvende fout is zal deze echter weer uit de "computer" verdwijnen en kun je niet meer achterhalen wat het was.
Ik zou hem zeker zsm laten uitlezen bij de dealer en er nu al melding van maken want de foutcodes worden opgeslagen.
Als het geen blijvende fout is zal deze echter weer uit de "computer" verdwijnen en kun je niet meer achterhalen wat het was.
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
MichMich
Als het er zo nu uitziet, kan het zijn dat je misschien tegen te overtoeren hebt gereden? Moet je eens contact opnemen met onze site sponsor (Spenki) die een eigen bedrijf heeft in o.a. veel Mini's en dit ook bij de hand heeft gehad. Stuur hem even een PM. Misschien dat hij het je kan vertellen wat hij er aan heeft gedaan. Aadige gast en heeft er veel verstand van dus efkus mailen!
Succes verder man!!
Groet, Hans => a.k.a. "Brullie"...
Als het er zo nu uitziet, kan het zijn dat je misschien tegen te overtoeren hebt gereden? Moet je eens contact opnemen met onze site sponsor (Spenki) die een eigen bedrijf heeft in o.a. veel Mini's en dit ook bij de hand heeft gehad. Stuur hem even een PM. Misschien dat hij het je kan vertellen wat hij er aan heeft gedaan. Aadige gast en heeft er veel verstand van dus efkus mailen!
Succes verder man!!
Groet, Hans => a.k.a. "Brullie"...

!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- MichMich
- 4 op een rij!
Bericht
Vanochtend startte de MINI weer en heb zojuist zonder problemen naar Jan de Jong BMW in Amersfoort geweest. Tegen de verwachting in erg vriendelijk geholpen met een goede uitleg erbij.
Mini uit laten lezen, en zoals jullie al zeiden, inderdaad problemen met de 2e Lambdasonde (na katalysator). Tevens problemen met de gaskleppotentiometer (al kan dit een gevolg zijn van de Lambdasonde, als ik het goed begrijp).
Zojuist de verkoper in Zeeland gebeld. Die vond het natuurlijk allemaal erg vervelend voor me, en vond het daarom het beste dat ik z.s.m. een afspraak maak bij Jan de Jong in Amersfoort om het daar te laten fixen. De verkoper vergoed de rekening. Bijkomend voordeel: Ze kunnen ook meteen m'n dak fixen.
Zowel vanuit de BMW dealer in Amersfoort als AxxiAuto in Dirksland dus erg goede hulp. Mini rijdt weer en aangezien ik tot maandag nergens heen hoef, is het allemaal geen drama. Ben dus gerust gesteld.
Voor de geïnteresseerden heb ik het diagnose protocol ingescant. Ben benieuwd of jullie nog leuke aanvullende info hebben!
http://michmich.com/dropbox/MINI_Diagnose_1.pdf
http://michmich.com/dropbox/MINI_Diagnose_2.pdf
Mini uit laten lezen, en zoals jullie al zeiden, inderdaad problemen met de 2e Lambdasonde (na katalysator). Tevens problemen met de gaskleppotentiometer (al kan dit een gevolg zijn van de Lambdasonde, als ik het goed begrijp).
Zojuist de verkoper in Zeeland gebeld. Die vond het natuurlijk allemaal erg vervelend voor me, en vond het daarom het beste dat ik z.s.m. een afspraak maak bij Jan de Jong in Amersfoort om het daar te laten fixen. De verkoper vergoed de rekening. Bijkomend voordeel: Ze kunnen ook meteen m'n dak fixen.
Zowel vanuit de BMW dealer in Amersfoort als AxxiAuto in Dirksland dus erg goede hulp. Mini rijdt weer en aangezien ik tot maandag nergens heen hoef, is het allemaal geen drama. Ben dus gerust gesteld.

Voor de geïnteresseerden heb ik het diagnose protocol ingescant. Ben benieuwd of jullie nog leuke aanvullende info hebben!

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht

Die van mij staat nu bij Hans Severs een nieuwe ruit te ontvangen.
Goh tegen jou waren ze wel vriendelijk?MichMich schreef:Vanochtend startte de MINI weer en heb zojuist zonder problemen naar Jan de Jong BMW in Amersfoort geweest. Tegen de verwachting in erg vriendelijk geholpen met een goede uitleg erbij.

Die van mij staat nu bij Hans Severs een nieuwe ruit te ontvangen.

- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors