Achterlichtvraagje

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
maus105
Bonkey

Achterlichtvraagje

25 aug 2009, 22:00

ik vroeg me eigen af bij deze lichten of dat kleine witte bolletje je achteruitrijlichten zijn?
is je mistlicht achter nu verplaatst naar de bumper?zo ja kan je dit niet ook gewoon in dat achterlicht zetten?
is het verplicht om een mistlicht achter te hebben voor de apk?
welk type lichten zijn dit dan?
deze vragen allemaal omdat ik deze lichten in me auto wil bouwen en het liefst zonder dat rooie licht in de bumper.
Afbeelding
bij deze foto is ie dus dichtgewerkt maar ik vraag me af of dat dan mag:

Afbeelding
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2009, 22:22

Mistlicht achter is verplicht ja. Ik had een witte en daarop is ie o.a. toen afgekeurd en moest ik ff vervangen door een rooie. Meteen na apk natuurlijk omgezet naar wit weer..

Foto van hierboven is natuurlijk een MINI uit de VS, maar dat wist je natuurlijk al ;)

Ik heb dus alles wit, van 3e remlicht tot mistlicht!
maus105
Bonkey

25 aug 2009, 22:26

jaja dat wel :lol: :wink:
maar je mistachterlicht kan niet gewoon net als nu in je achterlicht zelf?
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2009, 22:28

Jawel, maakt verder niet zo uit waar precies achterop ie zit. Zolang ie maar rood wordt als ze bij de apk mistlicht switch omhoog gooien.

Afbeelding

Maar ik snap ff nu niet wat je wil doen..? Je kan toch gewoon facelift achterlichten in je MINI plaatsen (met behlulp van kabeltje van pre- naar facelift) en dan voor de apk ff rooie mistlicht er in laten?

+ als je wil dat je witte pinkers (nu van de facelift) mistlichten moeten worden heb je geen knipperlichten meer + ze zijn niet rood weer.. ? Of mis ik iets :D
maus105
Bonkey

25 aug 2009, 22:37

oke ik kan het niet uitleggen zonder dat ik vertel wat ik wil dus :lol:
ik wil me bumper ""cleanen"
maar het liefst wil ik die achterlichten erin en dat me mistlicht daar dus ook inzit.zodat ik niet een hele andere bumper hoef te steken als ik naar de apk moet snap je.
dit dus alleen dan street legal zeg maar :lol:
Afbeelding
maus105
Bonkey

25 aug 2009, 22:39

love your car by the way deniz.echt een dikke mini en die stickers ook helemaal super 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 aug 2009, 22:53

Van je achteruitrijlicht hoef je er maar 1 te hebben
Van je mistachterlicht ook maar 1
Dus de plek van dat "witte bolletje" kun je dan links gebruiken voor het achteruitrijlicht, en rechts (met een rood lampje erin) voor je mistlamp.
Ik betwijfel of je alles rood kunt maken want achteruitrijlicht moet echt WIT stralen. Daarnaast moet je kijken wat voor lamp er in zou moeten om als mistlamp voldoende fel te stralen, en of je dat wel haalt met zo'n kleine reflector....
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

25 aug 2009, 23:10

Mistlamp dan wel links zetten, en achteruitrijlicht rechts... Anders heb je wel een probleem met de permanente voertuigeisen; Regeling Voertuigen, artikel 5.2.51 lid 1.k. : één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig;

:D
maus105
Bonkey

26 aug 2009, 18:59

Marcel Always Open schreef:Van je achteruitrijlicht hoef je er maar 1 te hebben
Van je mistachterlicht ook maar 1
Dus de plek van dat "witte bolletje" kun je dan links gebruiken voor het achteruitrijlicht, en rechts (met een rood lampje erin) voor je mistlamp.
Ik betwijfel of je alles rood kunt maken want achteruitrijlicht moet echt WIT stralen. Daarnaast moet je kijken wat voor lamp er in zou moeten om als mistlamp voldoende fel te stralen, en of je dat wel haalt met zo'n kleine reflector....
8) zulke antwoorden hoopte ik te horen!!!me is happy now :D
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2009, 22:38

Die facelift achterlichten werken perfect met de bestaande fiches, maw als je, je mistlicht aanlecht dan branden bij de facelift achterlichten de achteruitrijlichten. Als je daar de juiste lampen in stopt kan dat wel dienen als mistlicht volgens mij. Maar dat lost je achterlichtprobleem niet op.

Ik zou doen zoals ik gedaan heb en de draden van achteruitrijlicht en mistlicht omwisselen en mistlicht gewoon elders steken, ergens in je hoedenplank steken ofzo?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2009, 00:01

Of voor de APK een mistlicht/achteruitrijlicht onder je bumper plakken met tape ofiets...
Als ie goedgekeurd is er weer afhalen!

Dan heb je geen gezeik. Een keer per jaar draadje achter je bumper wegvissen en aansluiten. en ophangen.

Beetje suzuki alto idee zegmaar :P
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

10 feb 2010, 19:59

Ik ga ff een oud topic omhoog gooien :) Heb namelijk facelift achterlichten gescoord en zit ook te dubben wat te doen. Moet in ieder geval zo'n kabelboompje scoren wat in dit topic wordt aangehaald.

Heb nu zo'n wit mistachterlicht in m'n bumper. Is 't dan niet gewoon het gemakkelijkste om daar een rood lampje in te steken en te blijven rijden met een 'wit' licht? (esthetisch ook het meest verantwoord natuurlijk 8) )
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 feb 2010, 23:44

Wit met rood lampje kan, heb ik nu ook in de Cabrio.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 00:23

Marcel als je rode achterlichtenspray gebruikt blijven de lampen gewoon wit licht uitstralen hoor ..
Dus helemaal rood kan best ..
Minichael
Be Mini
Be Mini

11 feb 2010, 08:40

Bashy schreef:Ik ga ff een oud topic omhoog gooien :) Heb namelijk facelift achterlichten gescoord en zit ook te dubben wat te doen. Moet in ieder geval zo'n kabelboompje scoren wat in dit topic wordt aangehaald.

Heb nu zo'n wit mistachterlicht in m'n bumper. Is 't dan niet gewoon het gemakkelijkste om daar een rood lampje in te steken en te blijven rijden met een 'wit' licht? (esthetisch ook het meest verantwoord natuurlijk 8) )
Als ik zo zie in je gallery is dat wit mistlicht dat je zegt gewoon je achteruitrij lampje...
KEEP IT MINI

Terug naar “Exterieur”