Op stoom met Clubman S ['10 winterproject: audio upgrade]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2010, 20:21

olietemperatuur gaat lastig worden om aan te sluiten. Kan wel, maar is een hoop werk.

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2010, 00:26

gaat inderdaad lekker hier, en in hoog tempo.. :)

ik like it 8)
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 jul 2010, 12:06

Ik noteer maar wat bevindingen. Gisteren eerst eens studie gemaakt van kabelboom en schema's. Ik dacht dat ik met name mechanische boostmeter wel snel ingebouwd zou hebben, verlichtingsdraadje pakken van backlit van snelheidsmeter, slang door de firewall heen en klaar. Maar kabelboompje naar snelheidsmeter is vooral voor digitale signalen :-(
Deze meneer uit NAM forum volgt de instructies van Alta op, en dit schijnt de beste manier te zijn. Dus de power voor verlichting van extra meterjes pakken van DSC-lampje.

En zo leer ik mijn Mini wel kennen, een intelligent en degelijk gebouwd apparaat. Maar wel halve auto slopen, te beginnen met de armleuning om voorop dashboard iets aan te sluiten. Ik heb het vermoeden dat je bij ALLES wat je aanpast, de auto helemaal uit elkaar moet trekken voor iets kleins. Toch wel weer anders dan bijv een BMW of mijn vorige SUV, waar je met powertools en al onder het plastic dook. Maar ik vertel niemand hier waarschijnlijk iets nieuws, lol. Grotere magneetschroefjesbak lijkt me goede investering.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2010, 15:31

Iedergeval heel veel succes met het demonteren :? van de Mini, paatsen van de metertjes :) en natuurlijk weer het monteren van alles. :D

Ik hoop dat je geen schroefjes/onderdelen overhoudt. :lol: :P
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 16:42

Spulletjes in een R50-R53 monteren is inderdaad een stuk makkelijker, ach ja zo'n R56 houdt je van de straat :lol:
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 aug 2010, 22:36

Zo dan. Onlangs naar Beek geweest. Kwam nog veel strakkere Vlaming tegen van Miniacs forum met Blauwe Clubman die de boel weer ging detunen omdat auto.
Nieuwe aanpassingen

-EVO III Schroefset + 3cm verlaging. Snelle foto: http://yfrog.com/n3l87fj
-Chiptune ongv. 220 pk
-Remmen voor: Wilde eigenlijk Tarox min 6pod. Maar op eea manier waren er JWC remmen besteld. Mixup via mail en had geen zin te wachten. Ach, iets goedkoper en tot nu toe voldoet het prima.
-Cool Sleepoog van Cravenspeed. Omdat de oude weg was. Ik laat m paar dagen gewoon zitten :)
-Strutbrace achter
-M7 scoop

resultaat:
Een compleet andere auto! Superstrak in de bochten, precies zoals verwacht. Moet nu wel lekker langzaam over vluchtheuvels schrapen.
Ben blij dat ik niet voor verlagingsveren heb gekozen maar toch compleet nieuwe schroefset met instelbare demping. Demping nu in middenstand. Maar binnenkort naar Circuit Assen om alles tot het uiterste te gebruiken.

Verdere aanpassing:
Weinig tot niets. Pas na trackdays weer bepalen wat er leuk&nodig is. Visueel vind ik het prima zo.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

05 aug 2010, 10:49

Dikke ride man!

die tuning zal je echt veel plezier van hebben! 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2010, 10:59

Zo lekker bezig geweest zeg! Heel dikke bak :D
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2010, 11:15

Snel betere pics posten :wink:

Klinkt allemaal veelbelovend 8)
coendek
Stoepsleutelaar

06 aug 2010, 11:41

vette bak!

veel plezier ermee man! :)

hou hem heel :)
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

07 dec 2010, 01:22

Tijd voor een update. Het is winter, even geen zin in GT5 dus daarom begonnen aan upgrade van het geluid. Na wat uitzoekwerk bij inbouwstations, waarvan de meesten geen flauw benul hadden van de nogal typische audioconfiguratie van de Mini, alsnog een complete set gekocht bij newministuff. Set bestaat uit 2x achterspeakers, 2x pillartweeters, 2x voordeurspeakers, wat crossoverfilters, kabel en een 750watt Kenwood eindversterker. Vind ik wel genoeg:-)

Ik heb het sterke vermoeden dat ik die 2 zijbalken met tweeters niet echt nodig heb. Ik heb al tweeters, de nieuwe pillars zijn volgens mij standaard bmwspul en kijk nogal op tegen het vervangen.

In de voordeuren gaan de papieren Minispeakers eruit, en er komen
2x 350w Clarion speakers in. Helaas overdag de auto nodig, dus kan niet in 1x lekker doorhalen, ik doe het in meerdere delen.

Start:
MAN MAN MAN, de gast ooit bedacht heeft dat die deuren zo ontzettend omslachtig uit te bouwen moeten zijn, heeft vroeger teveel met schroefjes en puzzels gespeeld. Echt niet normaal. Zaklamp en goede tastzin zijn verplicht. Ruim 2,5 uur bezig geweest met die tiefusdeuren. Maar goed. Is gelukt. Kom alleen sound deadening te kort. In het pakketje zat 1 rol, maar dat is iets te weinig voor twee voordeuren naar mijn mening. Of je moet die 'teer' echt alleen rondom de speaker zelf willen.

Morgenavond verder met deur 2. In het weekeinde -bijna- volledige interieur uitbouwen.

Afbeelding
stap 1: zooi in 1.000 stappen uitgebouwd. Gepast geweld is nodig, veel ploppers. Maar alles nog helemaal heel.

Afbeelding
stap 2: binnenkant voorzien van mooi laagje plakteer (zilverkleurige geluidsdemping). Lotus staat nutteloos te wezen op zomerbanden, die komt pas in voorjaar 2011 weer de deur uit.

Afbeelding
stap 3: De eerste speaker met een vullende, flexibele en goed klevende lijm erin gezet. Nu nachtje drogen, daarna extra bevestigen met wat schroefjes.

Wat betreft eerdere postings, nog niet toegekomen aan aansluiten van oliedrukmeter. Dat komt hierna...
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 dec 2010, 08:39

wanneer kan ik langs komen voor audio upgrade :roll: >)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2010, 09:18

LOL, Deja vu van een paar weken geleden.

Ik ben ook zo aan het knutselen geweest:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=214

(zie ook de links die ik er in heb geplaatst en welke wel handig zijn om de nodige bevestigingspunten te vinden)

De midden speakers heb ik ook gewoon laten zitten en wil ik nog wel eens doorschakelen om mijn carkit weer goed werkend te krijgen. Ik heb al een idee hoe maar moet nog eens tijd vinden om de erg vuile MINI weer de garage in te rijden.
De 200W speakers zijn ook al wel aardig voldoende, dus ben benieuwd wat jij er uit wilt knallen.

Ik neem aan dat je ook alle bekabeling gaat vervangen en dan is toch wel het lastigste om van de speakers in je deuren, door de rubberen slang, je auto in te komen.

Verder ben ik ook wel benieuwd waar je de speakers gaat aansluiten op de radio en heb je ook last van het filter (of heb je al een HiFi set?).
Het zou dan bijna ook aan te bevelen zijn om een andere 2-DIN radio er in te gaan zetten.

Good Luck!!! :icon_top:
Afbeelding
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

07 dec 2010, 20:06

Ries schreef:LOL, Deja vu van een paar weken geleden.

Ik ben ook zo aan het knutselen geweest:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=214

(zie ook de links die ik er in heb geplaatst en welke wel handig zijn om de nodige bevestigingspunten te vinden)

De midden speakers heb ik ook gewoon laten zitten en wil ik nog wel eens doorschakelen om mijn carkit weer goed werkend te krijgen. Ik heb al een idee hoe maar moet nog eens tijd vinden om de erg vuile MINI weer de garage in te rijden.
De 200W speakers zijn ook al wel aardig voldoende, dus ben benieuwd wat jij er uit wilt knallen.

Ik neem aan dat je ook alle bekabeling gaat vervangen en dan is toch wel het lastigste om van de speakers in je deuren, door de rubberen slang, je auto in te komen.

Verder ben ik ook wel benieuwd waar je de speakers gaat aansluiten op de radio en heb je ook last van het filter (of heb je al een HiFi set?).
Het zou dan bijna ook aan te bevelen zijn om een andere 2-DIN radio er in te gaan zetten.

Good Luck!!! :icon_top:
Ik heb nodige uitgezocht, maar werd het beetje zat. Ook na het non-advies van hifi-autospeciaalzaken. Ik ben niemand tegengekomen die verstand had van een Clubman. Uiteindelijk gewoon dit gehaald:
Full Audio Upgrade bij Newministuff.com.
Ging me eigenlijk met name om de complete kabelboom. Maar was best redelijke prijs voor complete set, en scheelde weer wat zoekwerk. Versterker komt onder de bijrijderstoel, filters onder bestuurdersstoel.

doorvoeren via rubberen deurdoorvoer is klusje wat ik vanavond nog ga doen. Ik wil perse dikkere kabels, die zaten niet in kabelboom. Ook moet ik nog uitzoeken hoe ik die zij pilaren uit mini sloop.

fotos: actiefotos

WOW, jij heb het nog grondiger aangepakt!
Clubhouse
Garlic Chef

07 dec 2010, 21:18

Heb je geen foto's van je olietemp meter?

Terug naar “Show your ride”