Ben Michael 24 jaar en woonzaam in Reuver. (Dorpje tussen Roermond en Venlo)
Altijd al autogek geweest en al verschillende auto's gehad.
Toch heeft iets aan een mini mij altijd getrokken en ben ik me hier erg in gaan interesseren en gaan oriënteren.
Hiervoor heb ik voornamelijk japans gereden.
Waaronder een aantal Civics, Civics met turbo, BMW 325, Nissan Silvia S14.
Door mijn huidige werk wilde ik een iets "normalere" auto en is mijn blik toen gevallen op een Grande Punto.
Ik heb verder niks met Italianen of met Fiat maar ik vond het model mooi.
Mijn oog was gevallen op een Grande Punto 1.4 16V Sport.
Dit omdat deze een ander bumper pakketje heeft en eigenlijk full option is op cruise control na.
Deze had toen al de standaard opties:
Blue and Me (Bluetooth met USB interface)
Climate Control (2 zones)
Sportstuur met sportstoelen
Electrische lendensteun
Fiat sound system met Subwoofer (origineel en super geluid)
ESP/ASR
Voor en achter schijfremmen
En nog meer!
Deze heb ik vrij standaard gekocht:



Toch begon het toen al te kriebelen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik aan deze auto niks ging doen...

Het begon met de wielen te plastidippen:


Gezien ik nog wat over had uit een van de bussen was ik aan het denken om het middenstuk ook te plastidippen omdat ik dit het geheel wat mooier vind maken.

Met als geheel tot resultaat:


Mijn idee was om het hierbij te laten. Het enigste wat ik erg jammer vond is dat de Sport uitvoering nog steeds erg hoog op de poten staat.
Hier stoorde ik mij na verloop van tijd aan en wilde er toch wat aan doen. Ik wilde eerst andere veren... Gezien ik hier toch me niet goed in kon vinden heb ik maar een schroefset gekocht en andere velgen.
De velgen die mij mooi leken waren BBS LM replica's in 17" 7,5J ET35
Toen begon het..




Weitec GT schroefset gekocht voor de punto (super setje overigens!)




Ondertussen ook wat kleine dingen gedaan:
US Module erin
Gele mistlampen
Sticker op de raam (inmiddels weer eraf)
Vanuit hier gingen we weer verder..
Bij de lokale seat dealer een Cupra R lip besteld en deze gemonteerd. Gezien het winter was heb ik gelijk de BBS aangepakt en er iets anders van gemaakt. Ik wilde een aparte, afstotende kleur en ben dus voor onderstaand resultaat gegaan. Ook had ik gelijk de schroefset op het laagste gedraaid en de bumpstops wat ingekort:



Hier zijn de schroefjes ontdaan van de plastidip.
Dit is het uiteindelijke resultaat.


Oud VS Nieuw

Verder heb ik een liefde voor Amerikaanse automotive en lifestyle stickers. Deze dus besteld en wat totaal plaatjes gemaakt:



Na dit ben ik begonnen met spanners
Achter is hij met 20mm gespaced en voor met 10mm gespaced.
Hij ging achter aanlopen dus ben ik bij Dreamworks cartuning geweest in Baarlo om de wielkasten te verbreden.
Verder heb ik ook achter de achterwielen op camber gezet.
Heb ondertussen achter de spacers passend. Er zit nu 2cm per kant op wat resulteert in een leuke stance!

De wielen liepen erg aan. Heb dus een afspraak gemaakt bij dreamwork cartuning in baarlo om de kasten te laten rollen achter.
Om het probleem iets te verhelpen heb ik meer voor de looks iets camber gecrieeerd achter. Dit doormiddel van ringen (kan een how to maken voor geintereseerde)



Gisteren ook nog even gewassen dus hier nog wat allround shots!





Ook ben ik bezig geweest met het custimize van mijn knipperlichten.. Ik wilde voor de oldskool oranje stijl weer gaan die ik op mijn voorgaande auto's ook altijd gehad heb.
Zodoende ben ik weer lang opzoek geweest naar de juiste verf hiervoor. Kan lang zoeken kwam ik hem weer tegen en heb hier 2 potjes van gekocht. 1 geel en 1 oranje.
Na een aantal lagen oranje verf op de achterlicht had ik dit resultaat:

Hier de zijknippers in retro modus!

Hierna heb ik de mistlampglazen geel gemaakt. Morgen komen nog wat betere overdag foto's hiervan.
Na dit ben ik begonnen met het doortrekken van de zijknippers op de US module.
Ik heb het altijd gaaf gevonden als de zijknipperlichten mee branden om een beetje de US style te hebben. De oude methode van mij was altijd om hier een contante plus op aan te sluiten of ze door te schakelen op de stadslichten. Nu heb ik gewoon de plus kabel doormidden geknipt en deze net zoals het knipperlicht voor op de US module erbij aangesloten. En het werkt ook nog super! Ze branden dus en als ik knipperlicht aanzet gaan ze feller knipperen.
Uit zetten kan ik ze sowieso altijd omdat ik er een schakelaar tussen heb zitten binnen. Hij haalt zijn stroom ook van de constante plus af dus de US lights gaan al aan als de auto op contact staat.
Hieronder nog wat foto's van de rijdende lichtshow haha!



Dus in feite ben ik op zoek naar een leuke mini rond de 6000/7000 euro waar ik eventueel mijn fiat op kan inruilen. Ben op marktplaats wat rond aan het kijken en zag een gave blauwe staan met een wit dak en aero kit met 17".
Dus als jullie nog tips hebben mbt de aankoop hoor ik dat graag. Mocht iemand een leuke mini hebben rond die prijs wat wilt ruilen met de fiat met eventueel bijbetaling hoor ik het ook graag!
Ik ga verder met hier rondneuzen en kijken!
Groeten!