Michael uit Limburg ----> Mini R53 S US lights Pag 7

Stel je hier even voor.
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Michael uit Limburg ----> Mini R53 S US lights Pag 7

23 mar 2014, 11:24

Beste Mensen,

Ben Michael 24 jaar en woonzaam in Reuver. (Dorpje tussen Roermond en Venlo)
Altijd al autogek geweest en al verschillende auto's gehad.

Toch heeft iets aan een mini mij altijd getrokken en ben ik me hier erg in gaan interesseren en gaan oriënteren.

Hiervoor heb ik voornamelijk japans gereden.
Waaronder een aantal Civics, Civics met turbo, BMW 325, Nissan Silvia S14.
Door mijn huidige werk wilde ik een iets "normalere" auto en is mijn blik toen gevallen op een Grande Punto.
Ik heb verder niks met Italianen of met Fiat maar ik vond het model mooi.

Mijn oog was gevallen op een Grande Punto 1.4 16V Sport.
Dit omdat deze een ander bumper pakketje heeft en eigenlijk full option is op cruise control na.
Deze had toen al de standaard opties:

Blue and Me (Bluetooth met USB interface)
Climate Control (2 zones)
Sportstuur met sportstoelen
Electrische lendensteun
Fiat sound system met Subwoofer (origineel en super geluid)
ESP/ASR
Voor en achter schijfremmen
En nog meer!

Deze heb ik vrij standaard gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch begon het toen al te kriebelen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik aan deze auto niks ging doen... :|
Het begon met de wielen te plastidippen:

Afbeelding

Afbeelding

Gezien ik nog wat over had uit een van de bussen was ik aan het denken om het middenstuk ook te plastidippen omdat ik dit het geheel wat mooier vind maken.

Afbeelding

Met als geheel tot resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn idee was om het hierbij te laten. Het enigste wat ik erg jammer vond is dat de Sport uitvoering nog steeds erg hoog op de poten staat.
Hier stoorde ik mij na verloop van tijd aan en wilde er toch wat aan doen. Ik wilde eerst andere veren... Gezien ik hier toch me niet goed in kon vinden heb ik maar een schroefset gekocht en andere velgen.

De velgen die mij mooi leken waren BBS LM replica's in 17" 7,5J ET35

Toen begon het..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Weitec GT schroefset gekocht voor de punto (super setje overigens!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen ook wat kleine dingen gedaan:

US Module erin
Gele mistlampen
Sticker op de raam (inmiddels weer eraf)

Vanuit hier gingen we weer verder..

Bij de lokale seat dealer een Cupra R lip besteld en deze gemonteerd. Gezien het winter was heb ik gelijk de BBS aangepakt en er iets anders van gemaakt. Ik wilde een aparte, afstotende kleur en ben dus voor onderstaand resultaat gegaan. Ook had ik gelijk de schroefset op het laagste gedraaid en de bumpstops wat ingekort:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn de schroefjes ontdaan van de plastidip.
Dit is het uiteindelijke resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Oud VS Nieuw

Afbeelding

Verder heb ik een liefde voor Amerikaanse automotive en lifestyle stickers. Deze dus besteld en wat totaal plaatjes gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na dit ben ik begonnen met spanners
Achter is hij met 20mm gespaced en voor met 10mm gespaced.
Hij ging achter aanlopen dus ben ik bij Dreamworks cartuning geweest in Baarlo om de wielkasten te verbreden.
Verder heb ik ook achter de achterwielen op camber gezet.

Heb ondertussen achter de spacers passend. Er zit nu 2cm per kant op wat resulteert in een leuke stance!

Afbeelding

De wielen liepen erg aan. Heb dus een afspraak gemaakt bij dreamwork cartuning in baarlo om de kasten te laten rollen achter.
Om het probleem iets te verhelpen heb ik meer voor de looks iets camber gecrieeerd achter. Dit doormiddel van ringen (kan een how to maken voor geintereseerde)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gisteren ook nog even gewassen dus hier nog wat allround shots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik bezig geweest met het custimize van mijn knipperlichten.. Ik wilde voor de oldskool oranje stijl weer gaan die ik op mijn voorgaande auto's ook altijd gehad heb.

Zodoende ben ik weer lang opzoek geweest naar de juiste verf hiervoor. Kan lang zoeken kwam ik hem weer tegen en heb hier 2 potjes van gekocht. 1 geel en 1 oranje.

Na een aantal lagen oranje verf op de achterlicht had ik dit resultaat:

Afbeelding

Hier de zijknippers in retro modus!

Afbeelding

Hierna heb ik de mistlampglazen geel gemaakt. Morgen komen nog wat betere overdag foto's hiervan.
Na dit ben ik begonnen met het doortrekken van de zijknippers op de US module.
Ik heb het altijd gaaf gevonden als de zijknipperlichten mee branden om een beetje de US style te hebben. De oude methode van mij was altijd om hier een contante plus op aan te sluiten of ze door te schakelen op de stadslichten. Nu heb ik gewoon de plus kabel doormidden geknipt en deze net zoals het knipperlicht voor op de US module erbij aangesloten. En het werkt ook nog super! Ze branden dus en als ik knipperlicht aanzet gaan ze feller knipperen.

Uit zetten kan ik ze sowieso altijd omdat ik er een schakelaar tussen heb zitten binnen. Hij haalt zijn stroom ook van de constante plus af dus de US lights gaan al aan als de auto op contact staat.
Hieronder nog wat foto's van de rijdende lichtshow haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus in feite ben ik op zoek naar een leuke mini rond de 6000/7000 euro waar ik eventueel mijn fiat op kan inruilen. Ben op marktplaats wat rond aan het kijken en zag een gave blauwe staan met een wit dak en aero kit met 17".

Dus als jullie nog tips hebben mbt de aankoop hoor ik dat graag. Mocht iemand een leuke mini hebben rond die prijs wat wilt ruilen met de fiat met eventueel bijbetaling hoor ik het ook graag!

Ik ga verder met hier rondneuzen en kijken!
Groeten!
Laatst gewijzigd door Mini_BRW op 18 apr 2014, 18:24, 7 keer totaal gewijzigd.
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Michael uit Limburg

23 mar 2014, 11:44

Welkom op het forum, leuke fiat heb je! Maar waarom wil je hem eigenlijk verkopen, zo te lezen ben je er erg gelukkig mee? Lees lekker rond en wie weet heb je binnenkort een mooie MINI voor de deur staan :)
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Michael uit Limburg

23 mar 2014, 12:29

Dankjewel voor het warme eerste welkom haha!

Nou ik heb mede op aanwijzing van een aantal kameraden de Fiat gekocht en ben er in feite ook erg blij mee! Ding rijd heerlijk en ligt super op de weg! Dus wat dat betreft (HOEFT) hij echt niet weg. Maar iets aan een mini heeft mij altijd al getrokken en vind ze verlaagd me leuke wielen erg dik! Daarbij heeft een collega van me ook een mini cooper S uit 2003 R53 dan volgens mij (leer snel haha).. Ja goed daar is wat mee gereden en ik was al verkocht van het voorkomen van de Mini en de ruimte en na ermee gereden te hebben was ik helemaal verkocht!

Dus toen dacht ik, ik heb er geen haast mee maar ik ga eens op mijn gemak info zoeken en eens kijken wat het eventueel toe leidt! En inderdaad misschien staat er binnenkort een voor de deur.

Ik weet alleen niet of je een Cooper S kunt kopen voor 6000/7000.. Wil natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar zou zo ook niet weten wat echt het prijsverschil is tussen een gewone of een S.. Maar ik ga me hier goed inlezen want er is genoeg te vinden!
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Michael uit Limburg

23 mar 2014, 13:12

Ja zo zijn veel mensen ooit in een MINI gerold. Het is natuurlijk een erg bekend uiterlijk wat veel mensen wel aanspreekt, maar als je er eenmaal mee gereden hebt ben je verkocht. Een paar dikke wielen en wat mods, zoals je ook met de Punto hebt gedaan, maken het helemaal af.

6000/7000 euro is wel een beetje de ondergrens. Er zijn wel exemplaren voor de vinden, maar rond de 8000 is het aanbod een stuk groter. Zoals je al zei hoeft de Punto niet weg en dan ik zou gewoon lekker rondkijken totdat je een auto naar jouw wens tegen komt.

P.s. Een S uit 2003 is inderdaad een R53 :wink:
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Michael uit Limburg

23 mar 2014, 14:00

Ook dat klopt inderdaad! Maar goed ben alleen aant het denken dat als ik een normale mini koop ik spijt heb dat ik geen S heb gekocht.. Maar ik surf even rond en ik kijk wel.. Misschien wilt iemand wel een ruiltje doen.. :P
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 2209
Lid geworden op: 06 sep 2009, 17:41

Re: Michael uit Limburg

24 mar 2014, 20:24

Welkom bij de club en... :D

..............................succes met het zoeken naar de juiste Mini... :P :D :)
Sturmer
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 okt 2013, 19:30

Re: Michael uit Limburg

25 mar 2014, 18:12

Succes met het zoeken naar een juiste MINI -> Die punto is ook dik overigens :D
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

13 apr 2014, 22:54

Beste mensen!

Heb vandaag de aanbetaling op de mini gedaan en het is een 2002 Cooper S geworden met alles erop en eraan!

Navi
Stoelverwarming
Panodak
Climate
Alpine radio met achteraf bluetooth en usb
Xenon!!
Pdc!!

Al met al een gaaf ding! Heeft wel een goede
Poetsbeurt nodig haha!

Nu is er een klein ding..
Rondom de daklijn zit een rubber met aan de voorkant (a stijlen) zon rubber afdekkapje wat over de rubbers heen zit.. Hier mist er eentje van. Kan ik deze gewoon halen..? Ik krijg dinsdag en zal dan ff een foto posten...
Ook moet ik nog 1 sleutel erbij halen.. Was er maar 1tje..

Dinsdag fotos en dan kunnen we beginenn
Het is een cooper met een color pakket.. Dus alles in kleur ook de lippen.. Ik denk dst ik ze liever zwart heb dus als iemand wilt ruilen hoor ik het graag! Kleur is zilver!
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 07:16

zei het toch!
foto's ? rubber kapjes kun je gewoon los kopen ;)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 07:21

rubber kapje kun je kopen maar daar hoort de complete lijst bij en is rond de 50 euro.
Afbeelding
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Reuver
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mar 2014, 09:56

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 08:20

Ja fotos komen morgen! Ga hem dan halen!
Misschien kan ik ook kijken of ergens op de sloop dat kapje te halen is. Als het niet anders is moeten we maar de rubber doen maar goed we zullen zien..
Heb genoeg plannen

Schroefset
Wielen
Aero grill
Scoop dippen en koplampringen
Dak en a stijl zwart wrappen
Jcw / kuipstoelen
17% poulie
Uitlaat
Filter
Beek racing chippen
Eventueel grotere intercooler..

Genoeg te doen de komende jaren!!
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 08:21

Roy heeft vast ook wel wat liggen
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 11:06

gefeliciteerd!!
doordat je dus de aanbetaling doet
kunnen de mensen er ook niet onderuit!!!

voordat je naar de sloop gaat
neem f contact op met Spenki!
zoals Lars en speedy al zegt!

en ALS je naar de sloop gaat
haal hem voorzichtig eraf!!!!
anders heb je er nog steeds niet aan!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Michael uit Limburg ----> Mini R53 S gekocht!!

14 apr 2014, 11:31

Congrats! 8)

Test op hoge(gere) snelheid even of je laast hebt van windgeruis, dan zou ik namelijk de complete kap vervangen.... ;)

Terug naar “Who are U?”