Wat zou jij vragen aan MINI designer Gert Hildebrand?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Vraag voor Hilderbrandt?
Hoe heeft hij de reacties op de R56 ingeschat van de 1ste generatie bezitters, m.a.w. is de 2e generatie ontwikkeld om nieuwe klanten naar MINI te trekken of de bestaande over te laten stappen?
(ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hij mag het zelf zeggen )
Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho. De auto wordt er flink zwaarder en complexer van. Met een goede sper, goed onderstel en een beetje camber op de voorwielen kom je een heel eind. Ik heb op Zandvoort al meerdere RS3's ingehaald waarvan één met gechipte 260 pk en racelicensie. De 245 pk die ik nu heb kan ik prima kwijt op de voorwielen.
Dat is simpel te beantwoorden, die is van aluminium dus waarom zwart gaan spuiten als je kan laten zien aan de klant dat je aan gewichtbesparing doet via aluminium?florisvandam schreef:waarom de achterbrug zilver is i.p.v. gewoon zwart!.
Vraag voor Hilderbrandt?
Hoe heeft hij de reacties op de R56 ingeschat van de 1ste generatie bezitters, m.a.w. is de 2e generatie ontwikkeld om nieuwe klanten naar MINI te trekken of de bestaande over te laten stappen?
(ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hij mag het zelf zeggen )
Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho. De auto wordt er flink zwaarder en complexer van. Met een goede sper, goed onderstel en een beetje camber op de voorwielen kom je een heel eind. Ik heb op Zandvoort al meerdere RS3's ingehaald waarvan één met gechipte 260 pk en racelicensie. De 245 pk die ik nu heb kan ik prima kwijt op de voorwielen.
- èrcé
- Be Mini
- Locatie: Rotterdam
Bericht
nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.
voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
- MR
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Praag
Bericht
DIY Rearwheel drive? Iets voor jou, Erce?
Het zou zeker wat zijn. 4x4 zou hem te zwaar maken denk ik. Maar het zou iets zijn als er een crossover zou komen. Je ziet het nu veel in de markt dat men da doet. Of het slim is een tweede vraag en moet je op deze manier het merk Mini uitmelken dat is de derde.
MR
Het zou zeker wat zijn. 4x4 zou hem te zwaar maken denk ik. Maar het zou iets zijn als er een crossover zou komen. Je ziet het nu veel in de markt dat men da doet. Of het slim is een tweede vraag en moet je op deze manier het merk Mini uitmelken dat is de derde.
MR
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Volkswagen heeft met de Golf GTi en de New Beetle een paar "blunders" begaan.
De New Beetle bleek bij introductie veel te duur en veel te ver van het origineel te staan.
Dit heeft BMW met de Mini op een schitterende manier vermeden.
Maar...
De oer-Golf GTi is generatie na generatie afgevlakt tot een comfortabele, veilige, snelle, rationeel verantwoorde auto. Tijdens die groei heeft ie echter telkens meer charme en charisma van de oer-GTi verloren.
Dit signaal laten de eigenaren van de 1e generatie Mini ook al horen!!!)
Pas enkele decennia later wist VW het verval te stoppen en lanceerde weer een "echte" GTi.
Gaat de Mini een zelfde levenscyclus als de Golf GTi tegemoet, of gaat men de Mini ervan behoeden om tot een gezapige familiekoets te worden?
De New Beetle bleek bij introductie veel te duur en veel te ver van het origineel te staan.
Dit heeft BMW met de Mini op een schitterende manier vermeden.
Maar...
De oer-Golf GTi is generatie na generatie afgevlakt tot een comfortabele, veilige, snelle, rationeel verantwoorde auto. Tijdens die groei heeft ie echter telkens meer charme en charisma van de oer-GTi verloren.
Dit signaal laten de eigenaren van de 1e generatie Mini ook al horen!!!)
Pas enkele decennia later wist VW het verval te stoppen en lanceerde weer een "echte" GTi.
Gaat de Mini een zelfde levenscyclus als de Golf GTi tegemoet, of gaat men de Mini ervan behoeden om tot een gezapige familiekoets te worden?
Laatst gewijzigd door Jenkins op 18 jun 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ook meteen een mooiere gewichtsverdeling! Lijkt me een leuk project ja een MINI met achterwielaandrijving!èrcé schreef:nou, ik merk vergeleken met m'n vorige auto (Z3 Coupe 3.0) dat m'n mini gewoon veel meer moeite heeft met het vermogen op de weg te krijgen. Ben ook niet zo gecharmeerd van het trekken aan je stuur wanneer je veel gas geeft. het mooist zou zijn dat de mini achterwielaandrijving krijgt.
voorwielen sturen, achterwielen drijven aan. zo hoort het eigenlijk.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor Hans zou dat een tijd rond of onder de 2 minuten betekenen:mrgreen:
http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... 004_43.php
Ik ga net iets vaker naar de sneeuw en rij ook, net als veel andere MINI-rijders, vaak in de regen en voor mij zou een MINI met 4-wielaandrijving en minimaal 240-250 fabrieks-pk's een absoluut hebbeding zijn. En, op een nat Zandvoort (komt toch ook wel eens voor ) is er een winst van 10% te behalen, zie onderstaande link!Berthil schreef:Ik snap niet waarom jullie zo hameren op 4-wiel aandrijving. Heel goed in de sneeuw en regen natuurlijk maar op een droog Zandvoort niet zo heel veel waard imho.
Voor Hans zou dat een tijd rond of onder de 2 minuten betekenen:mrgreen:
http://www.langzeittest.de/mini-cooper- ... 004_43.php
- MR
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Praag
Bericht
Liegebeest heeft eerder geschreven: http://www.vacature.com/scripts/Actueel ... tsLoaded=1
Hij kon de link nog niet posten.....
MR
Hij kon de link nog niet posten.....
MR
- liegebeest
- Leerling Mini lid
- Locatie: Antwerpen
Bericht
@MR: dank om de link te posten. Ik heb aan het artikel meegewerkt, maar de echte credits gaan naar collega Evy in New York
Nu is 't mijn beurt
Het oude interview roept bij jullie misschien nog vragen op, vandaar dat ik 'm even wou meegeven.
Nu is 't mijn beurt
Het oude interview roept bij jullie misschien nog vragen op, vandaar dat ik 'm even wou meegeven.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Terug naar “MINI United 22-24 juni 2007 Zandvoort, Nederland”
Onze sponsors