
Tommy's PW Cooper D
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ja, voor die prijs mag het wel in orde zijn.
Mijn raam doet het nu plots vanzelf weer in orde, gaat gewoon omhoog met 1 tik, zoals het moet dus.
Mijn raam doet het nu plots vanzelf weer in orde, gaat gewoon omhoog met 1 tik, zoals het moet dus.
- hbuyck
- 4 op een rij!
Bericht
Ja gewoon bijnemen dat het Mini is, tja electronica zeker gaat er ook niet op verbeteren
Ik heb keer gehad als mijn deur openstond en ik deed het raam naar boven en ik gooide mijn deur toe en ik kreeg ze niet dicht omdat hij aanbotste tegen de zwarte rand, dus zelf moeten het raam weer zakken en dan werkte het weer, computerfoutje 


- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
ja, ze lopen ook niet synchroon bij mij, ik zou eens moeten kijken, maar het is wss ook de rechtse die het snelst is.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Zo, ondertussen is de schade al een tijdje hersteld, maar daarbij hebben de monteurs een chroomstrip geplooid en niet vervangen, met als gevolg dat deze nu wat opengaapt:

Ondertussen is hij al weer eens binnen geweest en ging oa daarnaar gekeken worden, maar dat is niet gebeurd. Heb hen dus maar opnieuw gecontacteerd.
Er is nog meer, een immens irritante tikkende dvd-drive in het (daardoor zeer traag geworden) navigatiesysteem werd ook onder garantie vervangen. Ook niet zonder slag of stoot, want na de reparatie zat het schermpje in de centrale klok niet goed vast. Ondertussen werd dat scherm weer vastgezet, maar ik heb ook nog een ander euvel bemerkt:

Diepe krassen veroorzaakt door waarschijnlijk een schroevendraaier bij de oorspronkelijke reparatie van de gps.
Dat heb ik nu dus ook maar gemeld.
We zijn nog niet klaar. De lederen zetels vooraan zijn dus vervangen geweest na 16000km, om er na ongeveer dezelfde periode opnieuw niet erg koosjer meer uit te zien. Opnieuw naar de dealer een aantal maanden terug, lang wachten op de BMW inspecteur, lang verhaal (oa hier te lezen). Uiteindelijk werd enkel de zitting van de bestuurderszetel opnieuw vervangen. Deze keer is het duidelijk een ander soort leder, sterker, dikker, minder soepel en voorzien van een duidelijkere structuur. Goed te vergelijken met het leder rond de versnellingspook en de handrem, terwijl de originele lounge zetels een erg zacht, soepel glad leder hebben.
Ok, het nieuwe leder ziet er iets minder luxueus uit, maar daar kan ik mee leven als het niet zo snel verslijt. Wat nu natuurlijk niet erg netjes is, is het feit dat enkel de zitting van de bestuurderszetel in dit andere leder zit, en de rest van de stoel(en) niet. Maakt het geen mooi geheel natuurlijk.
nieuw:

in vergelijking met oud:

In mijn laatste mail naar de dealer dit probleem dus ook maar even aangekaart.
Zucht, ik ben benieuwd wat ervan gaat komen. Ben het stilaan beu aan het worden dat ik elke maand naar die dealer mag rijden om weer maar iets op te lossen...

Ondertussen is hij al weer eens binnen geweest en ging oa daarnaar gekeken worden, maar dat is niet gebeurd. Heb hen dus maar opnieuw gecontacteerd.
Er is nog meer, een immens irritante tikkende dvd-drive in het (daardoor zeer traag geworden) navigatiesysteem werd ook onder garantie vervangen. Ook niet zonder slag of stoot, want na de reparatie zat het schermpje in de centrale klok niet goed vast. Ondertussen werd dat scherm weer vastgezet, maar ik heb ook nog een ander euvel bemerkt:

Diepe krassen veroorzaakt door waarschijnlijk een schroevendraaier bij de oorspronkelijke reparatie van de gps.

Dat heb ik nu dus ook maar gemeld.
We zijn nog niet klaar. De lederen zetels vooraan zijn dus vervangen geweest na 16000km, om er na ongeveer dezelfde periode opnieuw niet erg koosjer meer uit te zien. Opnieuw naar de dealer een aantal maanden terug, lang wachten op de BMW inspecteur, lang verhaal (oa hier te lezen). Uiteindelijk werd enkel de zitting van de bestuurderszetel opnieuw vervangen. Deze keer is het duidelijk een ander soort leder, sterker, dikker, minder soepel en voorzien van een duidelijkere structuur. Goed te vergelijken met het leder rond de versnellingspook en de handrem, terwijl de originele lounge zetels een erg zacht, soepel glad leder hebben.
Ok, het nieuwe leder ziet er iets minder luxueus uit, maar daar kan ik mee leven als het niet zo snel verslijt. Wat nu natuurlijk niet erg netjes is, is het feit dat enkel de zitting van de bestuurderszetel in dit andere leder zit, en de rest van de stoel(en) niet. Maakt het geen mooi geheel natuurlijk.
nieuw:

in vergelijking met oud:

In mijn laatste mail naar de dealer dit probleem dus ook maar even aangekaart.
Zucht, ik ben benieuwd wat ervan gaat komen. Ben het stilaan beu aan het worden dat ik elke maand naar die dealer mag rijden om weer maar iets op te lossen...
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Dude...heet jij eigenlijk Murphy of zo? 
Je krijgt het ook goed voor je kiezen!
Succes man. Hoop dat je het netjes oplossen voor de lol er voor jou definitief af is. Zou zonde zijn!

Je krijgt het ook goed voor je kiezen!
Succes man. Hoop dat je het netjes oplossen voor de lol er voor jou definitief af is. Zou zonde zijn!
- hbuyck
- 4 op een rij!
Bericht
amai een kras in een dashboard deel is daar dagelijkse kost in Roeselare
Ik had een brief gekregen van BMW bornem om te bedanken dat ik de mail had gezonden met de schade aan mijn dashboard en dat garage Dejonckheere had laten weten aan Bornem dat alles zou opgelost zijn.. We wensen jou nog veel veilige kms met je Mini Cooper D stond in de brief allemaal te lezen.. Direct gebeld naar Bornem, zij ging direct naar Dejonckheere bellen. En ze zeiden dat ze gingen zeggen dat ze mij dan zouden opbellen voor een afspraak te maken om alles keer netjes op te lossen. 


- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ondertussen weer wat verder in het verhaal, maar nog geen stap verder met de mini.
Ik was het dus grondig beu en heb een brief geschreven naar BMW Group Belux, te Bornem:
Geachte,
Ik stuur dit mailtje omdat ik eigenlijk niet erg tevreden ben over mijn MINI en in het bijzonder over de bijhorende service die geleverd wordt door garage Dejonckheere in Roeselare. Waarschijnlijk dient dit mailtje dus geforward te worden naar de juiste dienst, maar online via de website vond ik enkel dit emailadres.
Laat mij even kort de situatie schetsen, u kunt waarschijnlijk ook de historiek van de MINI in het systeem opvragen, en daarbij zult u merken dat hij toch al ettelijke keren binnen is gekomen voor reparaties onder garantie. Ik zal ze niet allemaal opsommen, dingen gaan nu eenmaal stuk en wanneer dat gebeurt dienen ze hersteld te worden onder garantie. Wel zijn er een aantal onnodige dingen stukgegaan.
De MINI in kwestie is de MINI Cooper D met nummerplaat XYS-884, chassis nr. XXXXX.
Op 19 september 2008 werd een nieuw kofferslot geïnstalleerd door garage Dejonckheere, daarbij werd onhandig omgesprongen met de wagen en sneuvelde ook de hoedenplank. De topjes links en rechts die in de gleuven van de wagen dienen te schuiven waren afgekraakt en door de monteur met lijm terug vastgemaakt. Hierover werd niets gemeld bij het afhalen van de wagen. Een kleine week later kraakten die topjes natuurlijk opnieuw af bij het openen van de koffer. Ik keerde ermee terug naar de garage op 30 september, waar mij verteld werd dat ze dit 'vergeten te melden' waren, en dat de monteur opgemerkt had dat dit stuk was en toen direct een nieuwe hoedenplank onder garantie had besteld. Men gaf niet toe dat ze dit zelf hadden stukgemaakt, en ik vermoed dat de hoedenplank pas besteld werd na mijn terugkeren.
Uiteindelijk werd deze hoedenplank wel vervangen, alles opgelost, geen probleem, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Rond diezelfde tijd merkte ik ook op dat de lederen zetels van mijn MINI er zeer slecht uitzagen (foto X). Na slechts 16000km (in 8 maand) begon het lounge leder af te pellen in de naden van de zetels. De receptionist (Frederic Vandenbussche) nam een kijkje en merkte op dat dit zeker niet normaal is, zijn exacte woorden waren 'dit mag er zelfs na 160000km nog niet eens zo uit zien!'. Geen probleem, de zetelbekledingen van het zitvlak en de rugleuning van beide voorste stoelen werden onder garantie vervangen.
In mei 2009 (evenveel kilometers later) zag het leer van de bestuurdersstoel er opnieuw zo slecht uit, stukjes die afpellen in de naden (foto X). Bij het melden van dit probleem werd opgemerkt dat dit zeer snel opnieuw versleten was en werd afgesproken dat dit probleem zou besproken worden bij het volgende bezoek van de BMW/MINI inspecteur aan de concessie. De naam van deze laatste ontsnapt mij, maar u kan dit waarschijnlijk wel terugvinden. Uiteindelijk op 13 augustus 2009 komt de inspecteur ter plaatse en heb ik een afspraak om 10u 's morgens om de MINI samen te bekijken. Eerst laat men mij 45 minuten wachten omdat de inspecteur blijkbaar bezig is met iets anders. Laat ik nu een flexibele werkgever hebben waardoor ik niet in de problemen kwam, maar op stiptheid scoort dit toch slecht. Samen met de inspecteur bekijken we de zetels, en krijg ik de indruk dat de oorzaak van het probleem precies bij mij wordt gelegd (doch zonder deze woorden expliciet uit te spreken). Er wordt voorgesteld om het zitvlak van de bestuurderszetel nog éénmaal te vervangen, en daarvoor zou ik best nog een jaartje wachten. De gebreken waren volgens de inspecteur niet erg zichtbaar, en 'als ik langer wacht met het vervangen, dan start de 2 jaar garantie op het nieuwe zitvlak ook later in de tijd'. Ik ga niet akkoord met deze redenering, die lederen zetels kosten 1790 euro extra, voor die prijs wil ik niet met afpellende zetels zitten. Dat ze slechts 1 keer meer worden vervangen is ook geen optie, als de zetel vroegtijdig slijt, dan moet deze vervangen worden, punt. Ook het feit dat de problemen niet erg zichtbaar zijn heb ik geen boodschap aan: ik heb mijn MINI betaald en ik rij er dagelijks in en zie dagelijks lelijke zetels. Dat iemand anders die scheurtjes niet ziet, maakt mijn rekening niet. Die argumentering vind ik dus niet kunnen. Na een korte discussie met de inspecteur komen we toch overeen dat deze zetelhoes onmiddellijk wordt vervangen, en dat er in de toekomst, mocht het opnieuw misgaan, opnieuw gezorgd zal worden dat de problemen opgelost worden.
Ditmaal wordt dus enkel het zitvlak van de bestuurdersstoel vervangen, daar dit er het ergst aan toe is.
Na deze vervanging merk ik op dat het nieuwe zitvlak duidelijk van een ander soort leder is. Het is duidelijk een stuk steviger en vertoont ook een duidelijkere structuur zoals dat ook zichtbaar is op het stuurleder en dat rond de versnellingspook (zie fotos X en Y). Persoonlijk vind ik dit leder er iets minder goed uitzien dan het originele, erg soepele en zeer zachte, vlakke leder dat op de andere stoelen zit. Maar goed, nieuw leder, duidelijk van een zwaardere kwaliteit, dus ik heb er goed oog in dat het deze keer wel goed blijft. Enig nadeel is dat mijn rugleuning en de andere stoelen nu in een ander soort leder zijn dan het zitvlak van de bestuurdersstoel, wat niet tot een mooi geheel leidt. Ik heb dit opgemerkt bij een volgende afspraak met werkplaatschef Yves Dewil, deze laatste bevestigt mondeling dat dit inderdaad duidelijk een ander soort leder is. Op het autosalon heb ik ook even nagekeken en de nieuwe wagens waren volledig uitgerust in deze nieuwe, betere kwaliteit leder. Bij een nieuw overleg tussen BMW Dejonckheere en de BMW/MINI inspecteur voor andere zaken (onderstaand vermeld) werd ook dit aangekaart door Yves Dewil. Bij het afhalen van de wagen achteraf vroeg ik naar de uitkomst en toen bleek men plots geen verschil in leder meer te zien, en bijgevolg worden ook de andere zetels niet overtrokken in dit nieuwe leder. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, en ben niet tevreden over het verschil in lederen zetels in mijn wagen. Maar bij Garage Dejonckheere kan ik hier dus spijtig genoeg niet verder mee geholpen worden.
In verband met het verslijten van het lounge leder kan ik nog een extra geval aanduiden, de Cooper D clubman van garage Dejonckheere met nummerplaat YLT-730 heeft ook afpellende lounge zetels (foto's X en Y). Het lijkt me dus erg vreemd dat het probleem met mijn zetels aan mij zou liggen, uiteindelijk zit ik ook maar op die zetels, en daarvoor zijn ze toch gemaakt?
Waarschijnlijk kunt u wel terugvinden dat er in de loop der productietijd wijzigingen zijn gebeurd aan de kwaliteit lederen lounge zetels in de nieuwe MINI. De clubman ter sprake dateert van dezelfde periode als mijn eigen wagen, en heeft daarmee dus waarschijnlijk dezelfde kwaliteit leder gekregen.
Ik hoop dat ik via deze weg een mooi, en vooral gelijk uitziend interieur in mijn wagen kan bekomen.
Daarnaast zit ik nog met een tweede probleem in verband met schade veroorzaakt door garage Dejonckheere bij reparaties. Het voorval met de hoedenplank was blijkbaar niet zomaar een ongelukje, ondertussen is gebleken dat garage Dejonckheere met zeer weinig zorg omspringt met de wagens die binnenkomen ter reparatie.
In juni 2009 in de wagen een nieuw navigatiesysteem geïnstalleerd onder garantie. Daarbij is vanalles misgelopen. Na afloop van de reparatie kreeg ik een wagen terug waarvan het navigatiescherm niet eens vastgeschroefd was (zie het filmpje: ), en er zaten ook twee lelijke diepe krassen in het plastic paneel naast de airco en radiocontrols (foto X). Na opnieuw een paar weken wachten op de beschikbaarheid van een vervangwagen (nog zo'n heikel punt bij garage Dejonckheere, waar ik nu niet verder zal op ingaan) werd uiteindelijk het scherm terug vastgezet. De krassen werden niet opgelost. Bij een later binnenkomen van de mini (voor alweer iets onder garantie) meldde ik opnieuw die krassen en dan werden die uiteindelijk 'behandeld' (november 2009 ondertussen). Dit hield in dat de krassen gewoon wat gecamoufleerd werden en dus nog steeds tot op vandaag zichtbaar aanwezig zijn in mijn wagen (Zie foto X). De enige echte oplossing voor dit probleem is het vervangen van dit paneel, maar dat is tot op heden niet gebeurd.
Op 12 juni 2009 is er een andere wagen ingereden op mijn MINI, een ongeval waar ik niet in fout was. De wagen werd hersteld bij garage Dejonckheere en kreeg onder andere een nieuwe deur en werd uitgedeukt onder het raam links achter. De chroomstrip die tussen het raam en het koetswerkpaneel zit werd daarbij geplooid door de monteurs en zo opnieuw gemonteerd. Blijkbaar werd hier niet op gelet bij de herstelling. Ik draag goed zorg voor mijn MINI en bij de volgende wasbeurt viel het mij dus op dat deze strip niet goed aansloot op het koetswerkpaneel (foto X). Bij het melden aan de garage werd een nieuwe strip besteld, maar bij de installatie daarvan liep het opnieuw mis. Garage Dejonckheere heeft toen wel meteen een nieuwe strip besteld en deze werd bij een later binnenkomen correct geplaatst.
Bij diezelfde herstelling werd ook het raammechanisme niet vervangen, hoewel dit bij het accident ook beschadigd is geraakt. Als gevolg kreeg ik een wagen terug die een pijnlijk krakend geluid maakte bij het openen en sluiten van het raam. Dan maar opnieuw een afspraak maken om deze zaken op te lossen. Uiteindelijk is het november 2009 vooraleer alle schade van het ongeval in juni hersteld is. Dit vind ik toch wel heel erg lang.
Begin december 2009 treedt het volgende probleem met de MINI op. De vering achteraan begint te rammelen en al snel wordt het erg extreem, het klinkt precies alsof er vanalles los ligt te slingeren in de koffer, terwijl deze laatste leeg is. Ik meld dit probleem via email (zoals ik dat gewoonlijk doe) maar krijg geen reactie, op 20 december stuur ik opnieuw een email, waarop dan uiteindelijk een afspraak gemaakt wordt op 4 januari. De MINI komt binnen, wordt gerepareerd en bij het afhalen vroeg ik wat er nu precies scheelde. Blijkbaar was de stabilisatorstang geplooid en toen ik vroeg hoe dat kwam werd mij droogweg gezegd dat 'ik wel ergens tegenaan zou gereden hebben'. Ik werd met stomheid geslagen. Mocht ik ergens tegenaan gereden hebben, dan zou ik mij dat wel herinneren aangezien dat redelijk hard zou moeten gebeurd zijn om zo'n stang te plooien. Ik vind het niet gepast dat de receptionist (Jan Catteeuw) mij dit op zo'n manier zegt. Ik ben er zeker van moest ik een 50-jarige eigenaar van een BMW 5-reeks zijn, dat deze assumptie niet zou gemaakt zijn of tenminste op een beleefdere manier zou meegedeeld zijn. Slechte punten op klantvriendelijkheid dit keer. (Al moet ik er wel bijvertellen dat zijn collega receptionist Frederic Vandenbussche wel altijd vriendelijk en correct is.)
Enfin, ik rijd met de MINI naar huis en merk dat het gerammel eigenlijk maar met kleine mate verminderd is. Ik meld dit daags nadien direct opnieuw en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt, ditmaal zal de werkplaatsverantwoordelijke eens meerijden om het gerammel te horen. Een paar weken later neemt Yves Dewil plaats achter het stuur en merkt ook meteen het gerammel op, we maken samen een ritje en bespreken de problemen. Hij merkt meteen op dat de MINI erg veel lawaai maakt en dat het dashboard en de hemelbekleding op verschillende plaatsen meetrilt. Er zit ook een knik in het koppelingspedaal. Yves belooft om de wagen een paar dagen binnen te nemen om echt alles op te lossen. Hij vindt het ook niet kunnen dat de wagen zo rammelt, meetrilt en lawaai maakt. Ik krijg eindelijk een positieve indruk en heb er goede hoop in dat alles in orde komt. De afspraak is dat de wagen de week erna binnenkomt, wanneer ook de BMW inspecteur aanwezig is zodat alles ook bij hem gemeld kan worden. Begin februari komt de MINI dus binnen en ben ik hem een kleine week kwijt. Bij afhaling meldt men mij dat het een zware bevalling was, dat het dashboard tweemaal is gedemonteerd eer alles opgelost was. Ik rijd naar huis en ben tevreden. De problemen met de vering zijn opgelost, het meetrillen van het dashboard is voor 99% verdwenen en het motorlawaai is ook minder sterk aanwezig in het interieur. Wel kreeg ik snel een dubbel gevoel toen ik opmerkte dat het leder aan de bovenkant van het stuur diep bekrast is, en dat het logo midden op het stuur ook bekrast werd. Die schade was voordien niet aanwezig in de mini, en is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt bij het (de)monteren van het dashboard (foto's X en Y).
Een paar dagen later poets ik de wagen grondig en kom ik opnieuw tot minder aangename constataties. Niet alleen is het stuur niet ongehavend uit de strijd gekomen, ook is het dashboard zelf beschadigd. Helemaal vooraan tegen de voorruit zijn putten en krassen en ligt het piepschuim binnen het dashboard bloot (foto X). Ook de voorruit vertoont twee diepe krassen aan de binnenkant in de zwarte verf onderaan (foto X). Daar blijft het niet bij. De zijruit links vertoont ook een diepe kras van een 8-tal cm (foto Y).
Er werd ook een nieuw koppelingspedaal geïnstalleerd en ook daarbij is het misgelopen. In de voetruimte duiken ook krassen op op de zijkant van de middenconsole (foto X) en op de zwarte kunststof zijschort/instaplijst zitten lelijke krassen (foto Z).
U snapt dat ik hier absoluut niet gelukkig van word. Maar het houdt nog niet op, de airco is ook volledig ontregeld geraakt, ingesteld op de voeten blaast de wagen enkel lucht op de voorruit en omgekeerd. Ook merk ik op dat de rechterkoplamp plots niet meer centraal in de uitsparing van de motorkap steekt (foto XYY). Daar moest nochtans niks gebeuren dacht ik.
Teleurgesteld meld ik opnieuw deze problemen en er wordt een afspraak geregeld 4 weken later. Deze afspraak wordt dan uiteindelijk nog eens een week uitgesteld omdat de betreffende vervangwagen niet binnenkomt. Uiteindelijk breng ik de MINI binnen en komt de werkplaatschef opnieuw kijken. Het airco probleem zou een software probleem zijn en heeft niks te maken verkeerde aansluitingen. Ik wijs op de schade aan het dashboard en de man zit zichtbaar ook verveeld met dit feit. Ik wijs ook op alle andere krassen maar dat vindt de verantwoordelijke een beetje een ambetante situatie. Aangezien niemand van de receptie mee is gekomen bij afhaling om die krassen op te merken kunnen ze niet echt concluderen dat zij er schuld aan hebben. Ik vind het nog veel ambetanter dat ik mijn wagen kom oppikken en dat die in zo'n staat wordt afgeleverd. Die krassen zijn trouwens zaken die je niet zomaar opmerkt als je om 18u, in het donker, je wagen gaat oppikken, dat zijn dingen die opvallen wanneer je de volgende keer je auto wast.
Ik had dus een gans lijstje met puntjes gemaakt, dat met Yves overlopen en afgegeven aan de receptie. 3 dagen later wordt ik opgebeld dat de wagen klaar is. Het verdict luidt 'alles is hersteld, er zit een nieuw mistlicht en een nieuw dashboard in'. Ik bedank en neem de sleutels in ontvangst en vertrek.
Zoals enigszins verwacht is niet alles hersteld. De krassen in de voorruit, krassen op het stuur en in het logo, krassen op de zijschort, krassen op de middenconsole en de kras in het raam zijn ongewijzigd gebleven. Meer nog, bij het verstellen van de koplamp zijn ook nieuwe krassen gemaakt, waarschijnlijk van een half losgevezen koplamp met wat gereedschap wat meer naar rechts te tikken.
Dat is het moment waarop ik er nu echt genoeg van heb gehad. Los van het feit dat er al heel wat uit zichzelf stukgegaan is aan de MINI, ben ik het beu dat mijn problemen telkens maar half opgelost worden. Er zijn altijd een aantal dingen die niet hersteld worden, en bij de herstellingen is men zo onvoorzichtig dat men telkens ook zaken bekrast of stukmaakt, waardoor ik telkens verschillende keren moet terugkeren vooraleer iets opgelost raakt. Daarbij komt ook het feit dat ik gemiddeld 3 weken en meer moet wachten op een vervangwagen, waardoor alles altijd maandenlang aansleept. Mijn geduld is op, het plezier van met een MINI te rijden is ver te zoeken, het is hoog tijd om hier voorgoed een oplossing voor te vinden.
Het is een lange mail geworden, bij wijze van samenvatting som ik nog even de gebreken op die momenteel aanwezig zijn in mijn auto.
- verschil in ledersoort tussen het zitvlak bestuurder en de andere zetels. Er is duidelijk een nieuwe soort leder gebruikt in jongere wagens, het is dikker, steviger en vertoont een duidelijkere structuur.
- twee diepe, gecamoufleerde krassen op de zijkant van het paneel waar de airco en radiocontrols zitten.
- beschadigd stuurwiel, zowel leder bovenkant als het logo op de airbag
- voorruit met krassen in de zwarte verf aan de binnenkant
- zijruit deur bestuurder lelijk bekrast
- zijkant middenconsole voetruimte bestuurder bevat heel wat krassen
- zwarte kunststof zijschort/instaplijst kant bestuurder bekrast
- koplamp rechts bekrast
Ik kan ook nog toevoegen dat mijn verhaal geen geïsoleerd geval is, een bevriend MINI-klant bij garage Dejonckheere kan hier jammer genoeg over meespreken. In zijn MINI werden bij herstellingen ook een aantal interieurpanelen bekrast. Deze werden ook niet vervangen, tot hij ook verdere stappen heeft ondernomen en contact opgenomen heeft met BMW Bornem.
Ik was het dus grondig beu en heb een brief geschreven naar BMW Group Belux, te Bornem:
Geachte,
Ik stuur dit mailtje omdat ik eigenlijk niet erg tevreden ben over mijn MINI en in het bijzonder over de bijhorende service die geleverd wordt door garage Dejonckheere in Roeselare. Waarschijnlijk dient dit mailtje dus geforward te worden naar de juiste dienst, maar online via de website vond ik enkel dit emailadres.
Laat mij even kort de situatie schetsen, u kunt waarschijnlijk ook de historiek van de MINI in het systeem opvragen, en daarbij zult u merken dat hij toch al ettelijke keren binnen is gekomen voor reparaties onder garantie. Ik zal ze niet allemaal opsommen, dingen gaan nu eenmaal stuk en wanneer dat gebeurt dienen ze hersteld te worden onder garantie. Wel zijn er een aantal onnodige dingen stukgegaan.
De MINI in kwestie is de MINI Cooper D met nummerplaat XYS-884, chassis nr. XXXXX.
Op 19 september 2008 werd een nieuw kofferslot geïnstalleerd door garage Dejonckheere, daarbij werd onhandig omgesprongen met de wagen en sneuvelde ook de hoedenplank. De topjes links en rechts die in de gleuven van de wagen dienen te schuiven waren afgekraakt en door de monteur met lijm terug vastgemaakt. Hierover werd niets gemeld bij het afhalen van de wagen. Een kleine week later kraakten die topjes natuurlijk opnieuw af bij het openen van de koffer. Ik keerde ermee terug naar de garage op 30 september, waar mij verteld werd dat ze dit 'vergeten te melden' waren, en dat de monteur opgemerkt had dat dit stuk was en toen direct een nieuwe hoedenplank onder garantie had besteld. Men gaf niet toe dat ze dit zelf hadden stukgemaakt, en ik vermoed dat de hoedenplank pas besteld werd na mijn terugkeren.
Uiteindelijk werd deze hoedenplank wel vervangen, alles opgelost, geen probleem, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Rond diezelfde tijd merkte ik ook op dat de lederen zetels van mijn MINI er zeer slecht uitzagen (foto X). Na slechts 16000km (in 8 maand) begon het lounge leder af te pellen in de naden van de zetels. De receptionist (Frederic Vandenbussche) nam een kijkje en merkte op dat dit zeker niet normaal is, zijn exacte woorden waren 'dit mag er zelfs na 160000km nog niet eens zo uit zien!'. Geen probleem, de zetelbekledingen van het zitvlak en de rugleuning van beide voorste stoelen werden onder garantie vervangen.
In mei 2009 (evenveel kilometers later) zag het leer van de bestuurdersstoel er opnieuw zo slecht uit, stukjes die afpellen in de naden (foto X). Bij het melden van dit probleem werd opgemerkt dat dit zeer snel opnieuw versleten was en werd afgesproken dat dit probleem zou besproken worden bij het volgende bezoek van de BMW/MINI inspecteur aan de concessie. De naam van deze laatste ontsnapt mij, maar u kan dit waarschijnlijk wel terugvinden. Uiteindelijk op 13 augustus 2009 komt de inspecteur ter plaatse en heb ik een afspraak om 10u 's morgens om de MINI samen te bekijken. Eerst laat men mij 45 minuten wachten omdat de inspecteur blijkbaar bezig is met iets anders. Laat ik nu een flexibele werkgever hebben waardoor ik niet in de problemen kwam, maar op stiptheid scoort dit toch slecht. Samen met de inspecteur bekijken we de zetels, en krijg ik de indruk dat de oorzaak van het probleem precies bij mij wordt gelegd (doch zonder deze woorden expliciet uit te spreken). Er wordt voorgesteld om het zitvlak van de bestuurderszetel nog éénmaal te vervangen, en daarvoor zou ik best nog een jaartje wachten. De gebreken waren volgens de inspecteur niet erg zichtbaar, en 'als ik langer wacht met het vervangen, dan start de 2 jaar garantie op het nieuwe zitvlak ook later in de tijd'. Ik ga niet akkoord met deze redenering, die lederen zetels kosten 1790 euro extra, voor die prijs wil ik niet met afpellende zetels zitten. Dat ze slechts 1 keer meer worden vervangen is ook geen optie, als de zetel vroegtijdig slijt, dan moet deze vervangen worden, punt. Ook het feit dat de problemen niet erg zichtbaar zijn heb ik geen boodschap aan: ik heb mijn MINI betaald en ik rij er dagelijks in en zie dagelijks lelijke zetels. Dat iemand anders die scheurtjes niet ziet, maakt mijn rekening niet. Die argumentering vind ik dus niet kunnen. Na een korte discussie met de inspecteur komen we toch overeen dat deze zetelhoes onmiddellijk wordt vervangen, en dat er in de toekomst, mocht het opnieuw misgaan, opnieuw gezorgd zal worden dat de problemen opgelost worden.
Ditmaal wordt dus enkel het zitvlak van de bestuurdersstoel vervangen, daar dit er het ergst aan toe is.
Na deze vervanging merk ik op dat het nieuwe zitvlak duidelijk van een ander soort leder is. Het is duidelijk een stuk steviger en vertoont ook een duidelijkere structuur zoals dat ook zichtbaar is op het stuurleder en dat rond de versnellingspook (zie fotos X en Y). Persoonlijk vind ik dit leder er iets minder goed uitzien dan het originele, erg soepele en zeer zachte, vlakke leder dat op de andere stoelen zit. Maar goed, nieuw leder, duidelijk van een zwaardere kwaliteit, dus ik heb er goed oog in dat het deze keer wel goed blijft. Enig nadeel is dat mijn rugleuning en de andere stoelen nu in een ander soort leder zijn dan het zitvlak van de bestuurdersstoel, wat niet tot een mooi geheel leidt. Ik heb dit opgemerkt bij een volgende afspraak met werkplaatschef Yves Dewil, deze laatste bevestigt mondeling dat dit inderdaad duidelijk een ander soort leder is. Op het autosalon heb ik ook even nagekeken en de nieuwe wagens waren volledig uitgerust in deze nieuwe, betere kwaliteit leder. Bij een nieuw overleg tussen BMW Dejonckheere en de BMW/MINI inspecteur voor andere zaken (onderstaand vermeld) werd ook dit aangekaart door Yves Dewil. Bij het afhalen van de wagen achteraf vroeg ik naar de uitkomst en toen bleek men plots geen verschil in leder meer te zien, en bijgevolg worden ook de andere zetels niet overtrokken in dit nieuwe leder. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, en ben niet tevreden over het verschil in lederen zetels in mijn wagen. Maar bij Garage Dejonckheere kan ik hier dus spijtig genoeg niet verder mee geholpen worden.
In verband met het verslijten van het lounge leder kan ik nog een extra geval aanduiden, de Cooper D clubman van garage Dejonckheere met nummerplaat YLT-730 heeft ook afpellende lounge zetels (foto's X en Y). Het lijkt me dus erg vreemd dat het probleem met mijn zetels aan mij zou liggen, uiteindelijk zit ik ook maar op die zetels, en daarvoor zijn ze toch gemaakt?
Waarschijnlijk kunt u wel terugvinden dat er in de loop der productietijd wijzigingen zijn gebeurd aan de kwaliteit lederen lounge zetels in de nieuwe MINI. De clubman ter sprake dateert van dezelfde periode als mijn eigen wagen, en heeft daarmee dus waarschijnlijk dezelfde kwaliteit leder gekregen.
Ik hoop dat ik via deze weg een mooi, en vooral gelijk uitziend interieur in mijn wagen kan bekomen.
Daarnaast zit ik nog met een tweede probleem in verband met schade veroorzaakt door garage Dejonckheere bij reparaties. Het voorval met de hoedenplank was blijkbaar niet zomaar een ongelukje, ondertussen is gebleken dat garage Dejonckheere met zeer weinig zorg omspringt met de wagens die binnenkomen ter reparatie.
In juni 2009 in de wagen een nieuw navigatiesysteem geïnstalleerd onder garantie. Daarbij is vanalles misgelopen. Na afloop van de reparatie kreeg ik een wagen terug waarvan het navigatiescherm niet eens vastgeschroefd was (zie het filmpje: ), en er zaten ook twee lelijke diepe krassen in het plastic paneel naast de airco en radiocontrols (foto X). Na opnieuw een paar weken wachten op de beschikbaarheid van een vervangwagen (nog zo'n heikel punt bij garage Dejonckheere, waar ik nu niet verder zal op ingaan) werd uiteindelijk het scherm terug vastgezet. De krassen werden niet opgelost. Bij een later binnenkomen van de mini (voor alweer iets onder garantie) meldde ik opnieuw die krassen en dan werden die uiteindelijk 'behandeld' (november 2009 ondertussen). Dit hield in dat de krassen gewoon wat gecamoufleerd werden en dus nog steeds tot op vandaag zichtbaar aanwezig zijn in mijn wagen (Zie foto X). De enige echte oplossing voor dit probleem is het vervangen van dit paneel, maar dat is tot op heden niet gebeurd.
Op 12 juni 2009 is er een andere wagen ingereden op mijn MINI, een ongeval waar ik niet in fout was. De wagen werd hersteld bij garage Dejonckheere en kreeg onder andere een nieuwe deur en werd uitgedeukt onder het raam links achter. De chroomstrip die tussen het raam en het koetswerkpaneel zit werd daarbij geplooid door de monteurs en zo opnieuw gemonteerd. Blijkbaar werd hier niet op gelet bij de herstelling. Ik draag goed zorg voor mijn MINI en bij de volgende wasbeurt viel het mij dus op dat deze strip niet goed aansloot op het koetswerkpaneel (foto X). Bij het melden aan de garage werd een nieuwe strip besteld, maar bij de installatie daarvan liep het opnieuw mis. Garage Dejonckheere heeft toen wel meteen een nieuwe strip besteld en deze werd bij een later binnenkomen correct geplaatst.
Bij diezelfde herstelling werd ook het raammechanisme niet vervangen, hoewel dit bij het accident ook beschadigd is geraakt. Als gevolg kreeg ik een wagen terug die een pijnlijk krakend geluid maakte bij het openen en sluiten van het raam. Dan maar opnieuw een afspraak maken om deze zaken op te lossen. Uiteindelijk is het november 2009 vooraleer alle schade van het ongeval in juni hersteld is. Dit vind ik toch wel heel erg lang.
Begin december 2009 treedt het volgende probleem met de MINI op. De vering achteraan begint te rammelen en al snel wordt het erg extreem, het klinkt precies alsof er vanalles los ligt te slingeren in de koffer, terwijl deze laatste leeg is. Ik meld dit probleem via email (zoals ik dat gewoonlijk doe) maar krijg geen reactie, op 20 december stuur ik opnieuw een email, waarop dan uiteindelijk een afspraak gemaakt wordt op 4 januari. De MINI komt binnen, wordt gerepareerd en bij het afhalen vroeg ik wat er nu precies scheelde. Blijkbaar was de stabilisatorstang geplooid en toen ik vroeg hoe dat kwam werd mij droogweg gezegd dat 'ik wel ergens tegenaan zou gereden hebben'. Ik werd met stomheid geslagen. Mocht ik ergens tegenaan gereden hebben, dan zou ik mij dat wel herinneren aangezien dat redelijk hard zou moeten gebeurd zijn om zo'n stang te plooien. Ik vind het niet gepast dat de receptionist (Jan Catteeuw) mij dit op zo'n manier zegt. Ik ben er zeker van moest ik een 50-jarige eigenaar van een BMW 5-reeks zijn, dat deze assumptie niet zou gemaakt zijn of tenminste op een beleefdere manier zou meegedeeld zijn. Slechte punten op klantvriendelijkheid dit keer. (Al moet ik er wel bijvertellen dat zijn collega receptionist Frederic Vandenbussche wel altijd vriendelijk en correct is.)
Enfin, ik rijd met de MINI naar huis en merk dat het gerammel eigenlijk maar met kleine mate verminderd is. Ik meld dit daags nadien direct opnieuw en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt, ditmaal zal de werkplaatsverantwoordelijke eens meerijden om het gerammel te horen. Een paar weken later neemt Yves Dewil plaats achter het stuur en merkt ook meteen het gerammel op, we maken samen een ritje en bespreken de problemen. Hij merkt meteen op dat de MINI erg veel lawaai maakt en dat het dashboard en de hemelbekleding op verschillende plaatsen meetrilt. Er zit ook een knik in het koppelingspedaal. Yves belooft om de wagen een paar dagen binnen te nemen om echt alles op te lossen. Hij vindt het ook niet kunnen dat de wagen zo rammelt, meetrilt en lawaai maakt. Ik krijg eindelijk een positieve indruk en heb er goede hoop in dat alles in orde komt. De afspraak is dat de wagen de week erna binnenkomt, wanneer ook de BMW inspecteur aanwezig is zodat alles ook bij hem gemeld kan worden. Begin februari komt de MINI dus binnen en ben ik hem een kleine week kwijt. Bij afhaling meldt men mij dat het een zware bevalling was, dat het dashboard tweemaal is gedemonteerd eer alles opgelost was. Ik rijd naar huis en ben tevreden. De problemen met de vering zijn opgelost, het meetrillen van het dashboard is voor 99% verdwenen en het motorlawaai is ook minder sterk aanwezig in het interieur. Wel kreeg ik snel een dubbel gevoel toen ik opmerkte dat het leder aan de bovenkant van het stuur diep bekrast is, en dat het logo midden op het stuur ook bekrast werd. Die schade was voordien niet aanwezig in de mini, en is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt bij het (de)monteren van het dashboard (foto's X en Y).
Een paar dagen later poets ik de wagen grondig en kom ik opnieuw tot minder aangename constataties. Niet alleen is het stuur niet ongehavend uit de strijd gekomen, ook is het dashboard zelf beschadigd. Helemaal vooraan tegen de voorruit zijn putten en krassen en ligt het piepschuim binnen het dashboard bloot (foto X). Ook de voorruit vertoont twee diepe krassen aan de binnenkant in de zwarte verf onderaan (foto X). Daar blijft het niet bij. De zijruit links vertoont ook een diepe kras van een 8-tal cm (foto Y).
Er werd ook een nieuw koppelingspedaal geïnstalleerd en ook daarbij is het misgelopen. In de voetruimte duiken ook krassen op op de zijkant van de middenconsole (foto X) en op de zwarte kunststof zijschort/instaplijst zitten lelijke krassen (foto Z).
U snapt dat ik hier absoluut niet gelukkig van word. Maar het houdt nog niet op, de airco is ook volledig ontregeld geraakt, ingesteld op de voeten blaast de wagen enkel lucht op de voorruit en omgekeerd. Ook merk ik op dat de rechterkoplamp plots niet meer centraal in de uitsparing van de motorkap steekt (foto XYY). Daar moest nochtans niks gebeuren dacht ik.
Teleurgesteld meld ik opnieuw deze problemen en er wordt een afspraak geregeld 4 weken later. Deze afspraak wordt dan uiteindelijk nog eens een week uitgesteld omdat de betreffende vervangwagen niet binnenkomt. Uiteindelijk breng ik de MINI binnen en komt de werkplaatschef opnieuw kijken. Het airco probleem zou een software probleem zijn en heeft niks te maken verkeerde aansluitingen. Ik wijs op de schade aan het dashboard en de man zit zichtbaar ook verveeld met dit feit. Ik wijs ook op alle andere krassen maar dat vindt de verantwoordelijke een beetje een ambetante situatie. Aangezien niemand van de receptie mee is gekomen bij afhaling om die krassen op te merken kunnen ze niet echt concluderen dat zij er schuld aan hebben. Ik vind het nog veel ambetanter dat ik mijn wagen kom oppikken en dat die in zo'n staat wordt afgeleverd. Die krassen zijn trouwens zaken die je niet zomaar opmerkt als je om 18u, in het donker, je wagen gaat oppikken, dat zijn dingen die opvallen wanneer je de volgende keer je auto wast.
Ik had dus een gans lijstje met puntjes gemaakt, dat met Yves overlopen en afgegeven aan de receptie. 3 dagen later wordt ik opgebeld dat de wagen klaar is. Het verdict luidt 'alles is hersteld, er zit een nieuw mistlicht en een nieuw dashboard in'. Ik bedank en neem de sleutels in ontvangst en vertrek.
Zoals enigszins verwacht is niet alles hersteld. De krassen in de voorruit, krassen op het stuur en in het logo, krassen op de zijschort, krassen op de middenconsole en de kras in het raam zijn ongewijzigd gebleven. Meer nog, bij het verstellen van de koplamp zijn ook nieuwe krassen gemaakt, waarschijnlijk van een half losgevezen koplamp met wat gereedschap wat meer naar rechts te tikken.
Dat is het moment waarop ik er nu echt genoeg van heb gehad. Los van het feit dat er al heel wat uit zichzelf stukgegaan is aan de MINI, ben ik het beu dat mijn problemen telkens maar half opgelost worden. Er zijn altijd een aantal dingen die niet hersteld worden, en bij de herstellingen is men zo onvoorzichtig dat men telkens ook zaken bekrast of stukmaakt, waardoor ik telkens verschillende keren moet terugkeren vooraleer iets opgelost raakt. Daarbij komt ook het feit dat ik gemiddeld 3 weken en meer moet wachten op een vervangwagen, waardoor alles altijd maandenlang aansleept. Mijn geduld is op, het plezier van met een MINI te rijden is ver te zoeken, het is hoog tijd om hier voorgoed een oplossing voor te vinden.
Het is een lange mail geworden, bij wijze van samenvatting som ik nog even de gebreken op die momenteel aanwezig zijn in mijn auto.
- verschil in ledersoort tussen het zitvlak bestuurder en de andere zetels. Er is duidelijk een nieuwe soort leder gebruikt in jongere wagens, het is dikker, steviger en vertoont een duidelijkere structuur.
- twee diepe, gecamoufleerde krassen op de zijkant van het paneel waar de airco en radiocontrols zitten.
- beschadigd stuurwiel, zowel leder bovenkant als het logo op de airbag
- voorruit met krassen in de zwarte verf aan de binnenkant
- zijruit deur bestuurder lelijk bekrast
- zijkant middenconsole voetruimte bestuurder bevat heel wat krassen
- zwarte kunststof zijschort/instaplijst kant bestuurder bekrast
- koplamp rechts bekrast
Ik kan ook nog toevoegen dat mijn verhaal geen geïsoleerd geval is, een bevriend MINI-klant bij garage Dejonckheere kan hier jammer genoeg over meespreken. In zijn MINI werden bij herstellingen ook een aantal interieurpanelen bekrast. Deze werden ook niet vervangen, tot hij ook verdere stappen heeft ondernomen en contact opgenomen heeft met BMW Bornem.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ondertussen krijg ik thuis een factuur van meer dan 600 euro toegestuurd voor het vervangen van een mistlicht en het dashboard.
Dit laatste omdat de garage zelf het dashboard stuk had gemaakt.
Die herstelling moet ergens gebeurd zijn 2 weken na de 2e verjaardag van de mini. Maar ik heb 3 jaar extra garantie, dus dat mistlicht moet op zijn minst daaronder vallen.
Ik vraag verdere info over de factuur en blijkt dat het dashboard voor een drogreden vervangen werd (resonnantie wegwerken, hoewel dat de week ervoor al gebeurd was, toen ze het dashboard beschadigd hebben)
Dat, samen met het mistlicht, valt niet meer onder garantie. Dus ik moet 600+ euro betalen.
Ik heb allerhande redenen aangehaald waarom ze mij dat niet kunnen aanrekenen, maar ondertussen van de dealer nog geen reactie gehad.
Enfin, dit heb ik ook gemeld bij BMW Group Belux, en vandaag krijg ik vanuit Bornem de volgende brief:
Geachte Heer Messelis,
Wij verwijzen naar uw e-mail van 31 maart jonstleden die wij in goede orde mochten ontvangen en waarvoor wij u danken.
Wij namen daarbij nota van uw opmerkingen met betrekking tot de uitgevoerde herstellingen op uw MINI Cooper D.
Hieromtrent hebben wij niet nagelaten contact op te nemen met Dhr. Frederic Vandenbussche, Service Advisor bij uw concessiehouder Dejonckheere nv alsook met Dhr. Dirk Vanderstraeten, Technisch Adviseur.
Aangaande de uitgevoerde herstellingen op het dashboard en het mistlicht van uw wagen moeten wij u helaas melden dat er van de voorgaande commerciële tussenkomst helaas niet in de overtreffende trap kan worden afgeweken.
Wat de door u waargenomen krasbeschadigingen betreft op uw MINI kan BMW Group Belux, na de feiten en van op afstand, in deze specifieke situatie echter geen arbitraire rol innemen.
Voor uw bijkomende vragen en opmerkingen hieromtrent alsook de verdere afhandeling van de opgemaakte factuur nodigen wij u uit contact op te nemen met uw concessiehouder, die ons verzekerde hiervoor steeds te uwer beschikking te zullen staan.
Het spijt ons dat wij in deze situatie niet aan uw hooggespannen verwachtingen kunnen beantwoorden, Geachte Heer Messelis, toch hopen wij hierin een beroep te kunnen doen op uw begrip.
Met de meeste Hoogachting,
BMW Group Belux
Maarten Daniels
Customer Relations
Kortom, ze willen zich er van hogerop dus ook niet in mengen.
Ik weet niet wat ik anders nog kan doen, buiten een advocaat zoeken. Ik sta met mijn rug tegen de muur.
Dit laatste omdat de garage zelf het dashboard stuk had gemaakt.
Die herstelling moet ergens gebeurd zijn 2 weken na de 2e verjaardag van de mini. Maar ik heb 3 jaar extra garantie, dus dat mistlicht moet op zijn minst daaronder vallen.
Ik vraag verdere info over de factuur en blijkt dat het dashboard voor een drogreden vervangen werd (resonnantie wegwerken, hoewel dat de week ervoor al gebeurd was, toen ze het dashboard beschadigd hebben)
Dat, samen met het mistlicht, valt niet meer onder garantie. Dus ik moet 600+ euro betalen.
Ik heb allerhande redenen aangehaald waarom ze mij dat niet kunnen aanrekenen, maar ondertussen van de dealer nog geen reactie gehad.
Enfin, dit heb ik ook gemeld bij BMW Group Belux, en vandaag krijg ik vanuit Bornem de volgende brief:
Geachte Heer Messelis,
Wij verwijzen naar uw e-mail van 31 maart jonstleden die wij in goede orde mochten ontvangen en waarvoor wij u danken.
Wij namen daarbij nota van uw opmerkingen met betrekking tot de uitgevoerde herstellingen op uw MINI Cooper D.
Hieromtrent hebben wij niet nagelaten contact op te nemen met Dhr. Frederic Vandenbussche, Service Advisor bij uw concessiehouder Dejonckheere nv alsook met Dhr. Dirk Vanderstraeten, Technisch Adviseur.
Aangaande de uitgevoerde herstellingen op het dashboard en het mistlicht van uw wagen moeten wij u helaas melden dat er van de voorgaande commerciële tussenkomst helaas niet in de overtreffende trap kan worden afgeweken.
Wat de door u waargenomen krasbeschadigingen betreft op uw MINI kan BMW Group Belux, na de feiten en van op afstand, in deze specifieke situatie echter geen arbitraire rol innemen.
Voor uw bijkomende vragen en opmerkingen hieromtrent alsook de verdere afhandeling van de opgemaakte factuur nodigen wij u uit contact op te nemen met uw concessiehouder, die ons verzekerde hiervoor steeds te uwer beschikking te zullen staan.
Het spijt ons dat wij in deze situatie niet aan uw hooggespannen verwachtingen kunnen beantwoorden, Geachte Heer Messelis, toch hopen wij hierin een beroep te kunnen doen op uw begrip.
Met de meeste Hoogachting,
BMW Group Belux
Maarten Daniels
Customer Relations
Kortom, ze willen zich er van hogerop dus ook niet in mengen.
Ik weet niet wat ik anders nog kan doen, buiten een advocaat zoeken. Ik sta met mijn rug tegen de muur.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
wat een prutsers
ze hebben nu een kans om een ontevreden klant iig het gevoel te geven dat je serieus genomen wordt, maar dat is blijkbaar teveel moeite.
Suc6 met dit alles!

ze hebben nu een kans om een ontevreden klant iig het gevoel te geven dat je serieus genomen wordt, maar dat is blijkbaar teveel moeite.
Suc6 met dit alles!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Damn wat een verhaal..
ik begrijp echt niet waar de uitvoering van de term "klant is koning" nog te vinden is....
ik begrijp echt niet waar de uitvoering van de term "klant is koning" nog te vinden is....

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat een gezeik allemaal zeg...
en inderdaad erg slecht dat ze er niks mee doen....
volgens mij is wel duidelijk dat zowel de Garage als MINI Benelux geen idee heeft dat ze te maken hebben met een liefhebber, die sit soort dingen ook deelt met een hoop clubleden.... erg slechte reclame dus allemaal....
Succes met de afhandeling!!
en inderdaad erg slecht dat ze er niks mee doen....
volgens mij is wel duidelijk dat zowel de Garage als MINI Benelux geen idee heeft dat ze te maken hebben met een liefhebber, die sit soort dingen ook deelt met een hoop clubleden.... erg slechte reclame dus allemaal....

Succes met de afhandeling!!
- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Ik heb net het hele topic zitten doorlezen.
Wat een ellende
Probleem van een advocaat in de arm nemen is dat deze vaak meer kost dan de "schade" aan je auto opleverd.
Ik heb zelf ook problemen met een dealer gehad. Niet met een MINI dealer, maar met m'n andere auto: een Seat.
de 2.0 TDI 16V blokken willen intern wel eens scheuren a.g.v. te streke afkoeling van het koelwater.
Ga je op het internet zoeken, dan wordt je ermee doodgegooit, maar de dealer heeft er "nog noooit van gehoord".
Ook PON (Nederlands importeur) reageert niet op klachten.
Vervangen blok kost mij (omdat ik het met behulp van bevriende monteur zelf kan) ca. € 1250.
Daar kan ik geen advocaat voor inhuren. Die kosten hier minimaal € 250 per uur. En ga er maar vanuit dat ie er langer dan 5 uur mee bezig is.
Enige dat zou kunnen helpen is om consumentenprogramma's in te schakelen.
In Nederland heb je bijvoorbeeld Radar en Kassa. Misschien dat je in België eens kunt aankloppen bij dit soort programma's
Sterke !
Wat een ellende

Probleem van een advocaat in de arm nemen is dat deze vaak meer kost dan de "schade" aan je auto opleverd.
Ik heb zelf ook problemen met een dealer gehad. Niet met een MINI dealer, maar met m'n andere auto: een Seat.
de 2.0 TDI 16V blokken willen intern wel eens scheuren a.g.v. te streke afkoeling van het koelwater.
Ga je op het internet zoeken, dan wordt je ermee doodgegooit, maar de dealer heeft er "nog noooit van gehoord".
Ook PON (Nederlands importeur) reageert niet op klachten.
Vervangen blok kost mij (omdat ik het met behulp van bevriende monteur zelf kan) ca. € 1250.
Daar kan ik geen advocaat voor inhuren. Die kosten hier minimaal € 250 per uur. En ga er maar vanuit dat ie er langer dan 5 uur mee bezig is.
Enige dat zou kunnen helpen is om consumentenprogramma's in te schakelen.
In Nederland heb je bijvoorbeeld Radar en Kassa. Misschien dat je in België eens kunt aankloppen bij dit soort programma's
Sterke !
Mini Coopers Cabrio S
Onze sponsors