Saphira; ingesneeuw p36

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

Saphira; ingesneeuw p36

25 mar 2010, 01:52

Gezocht: artikelen in de duitse bladen waar mijn auto in staat.

In den beginne...
Afbeelding
Even voorstellen, Docs bakkie

Afbeelding
Ut zijkantje

Afbeelding

En de kont!

Afbeelding
Volgende mini meet bij mij voor de deur?

Ik ben de vierde eigenaar van mun bakkie, de eerste eigenaar is BMW Duitsland geweest, de tweede een duitser die er een K&N filter in gegooid heeft en MTH gechiptuned heeft en de derde een vriend van me welke hem naar nederland heeft gehaald. Toen hij in geld problemen kwam heb ik me welwillend over hem ontfermt (de auto dan). Het is dan ook een R53 van het eerste uur, geboren op 19 april 2002 en volledig full option (geimporteerd als Chilli pakket lol).

Grappig genoeg is deze config precies zoals ik hem ontelbaar veel keren bij elkaar geklikt heb toen ze net uit kwamen met 1 verschil en dat is dan ik hem eigenlijk het liefst in automaat gehad had.

Inmiddels staat hij er zo bij na een intensieve operatie door de meesters van Beek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En klinken doet hij inmiddels zo:


Grafiekje:
Afbeelding

Enne zoveel pijn aan je oren doet dat op de rollerbank (vanaf 16 seconden):


Mods
- mini oem meter set done
- armsteun done
- angellights done
- zilveren knipperlicht bollen voor done
- Parrot done
- Hartge Union Jack velgen 18"
- BBS R90 R17 wit done
- Hella banden spannings meterset
- Continental SportContact 3 SSR 205/45/R17 84W done
- 12mm spacers rondom done
- verlengde slot bouten done
- Waxoyl (niet echt een mod maar wel met de prijs ervan lol) done
- nieuwe set pedalen 35410153602 done
- Dragon Eyes done
- JCW 210 Kit (oa. nieuwe kop, jcw luchtfilter, jcw injectoren, facelift compressor, jcw uitlaat) done
- JCW verlichte dorpel 51470444200 done
- GP Intercooler done
- JCW remmenset done
- JCW achterremmen done
- Goodridge RVS remleiding done
- Tarox Remblokken done
- Billstein B14 done
- Alta achterstabilisator done
- M7 Air Plate Diverter done
- Beek Spruitstuk 4-2-1 RVS incl. race katalysator (200 CPI) done
- 15% pulley done
- 17% pulley done
- MSD Coil set done
- Magnecor bougie kabel set done
- Powerflexbussen done
- Beek motor management tunen done
- Sidemarker set done
- Catcam nokkenas done
- Mocal oliekoeler met thermostaat done
- ITG Luchtfilter done
- JCW veerpootbrug 51710395853 of de m7
- Blauwe spiegels met led knipper erin done
- jcw dempers en stabilisator stangen 31300308862 (heb ik de veren niet al?), andere dempers nemen?
- Scangauge II (maar waar o waar)
- Aerokit sideskirts
- 70% tinten achter
- witte of indi blue sharkfin
- SPARE BULBS BOX 63217210039
- Fire extinguisher / Holder
- WARNING VEST x2
- miniatuur in mijn kleuren S
- Retrofit kit starter button ANTHRACITE 61130404638
- Leather interior John Cooper Works, Leather 'panther black' past alleen in facelift plus :/
- Sports seat John Cooper Works panther black 52100397328/52100397329
- Rear seat Sport John Cooper Works panther black 52200395816
- Retrofit chrome line, interior
- navigatie systeem upgraden naar MK IV done (work in progress)
- Boost radio upgraden naar Siemens -drama
- angelights led ringen upgraden -binnen moet ik modden
- gaas achter luchthapper
- facelift koplampen
- duitse led mod facelift koplampen
- Ultra LED witte achterlichten
- Ultra LED wit derde remlicht of 63256935790
- Logo's achterklep naar de juiste plek verhuizen/vervangen

RAWR :mrgreen:

Doc
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 20 dec 2010, 12:03, 35 keer totaal gewijzigd.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

Nav upgrade mod

25 mar 2010, 02:22

[foto's komen]

Mijn eerste mod en niet bepaald een daverend success tot nu toe.

Het begon ooit met de wens om TMC te hebben, na veel gezoek gevonden welke nav unit het uberhaupt was;
http://www.xoutpost.com/electronics/nav ... kiv-3.html

Het bleek een zogenaamde MKIII unit te zijn en om TMC te krijgen zou het een plug en play upgrade moeten zijn naar de MKIV. Nederlandse BMW fanaat pm-de me dat hij er 1 had liggen en dat ik die wel mocht overnemen.

MKIV opgehaald en samen met hem ingebouwd, en voila direct werken, met uitzondering van de GPS maar dat zou met een minuut of 10 vanzelf moeten komen, de unit liets zelfs automatisch het mini logo zien bij booten. Helemaal happy ik naar huis, het duurde uiteindelijk ruim een uur voordat de sateliet gevonden was maar hij werkte helemaal maar geen TMC.

Dus terug het internet op, blijkt de Alpine headunit (grappig de mijne is een test unit van Alpine lol) geen TMC ondersteuning te hebben. Oplossing; de Alpine headunit vervangen door een Siemens. Van Shadow_breaker een Siemens overgenomen, erin gehangen en whoooohoooo TMC doet het direct!

Ik helemaal heppydepeppy naar huis aan het rijden totdat ik merkte dat ik geen geluid van de navigatie kreeg. Heh. Niet leuk. Flink gespit op internet en vond onderstaande thread met workaround.

http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ork-2.html

Oorzaak is de combinatie MKIV met H/K, oplossing is om de nav voice zelf aan te sluiten op 5C en 11C direct vanaf de MK4.

Grappig genoeg werkt geluid wel als ik mijn Alpine er terug in hang, dus dit moet op te lossen zijn achter de radio en het trekken van extra bekabeling zou niet nodig moeten zijn. Ontzettend veel gekloot en getest later geef ik het op en hang de Alpine er terug in met de MKIV (die is zoveel beter dan de MKIII).

Iets later kom ik erachter dat ik nu geen geluid meer heb op mijn rechterbox als ik iets vanaf mijn CD changer achterin speel, vermoedelijk klinkt de Nav ook alleen over links. Vermoedelijk is dus het totaal probleem nog complexer dan alleen de 5c/11c oplossing.

Pest is ik ben zo kleurendoof als ik weet niet wat dus dat gedoe met die gekleurde kabeltjes werkt echt voor geen meter.

Plan is nu om de MKIII terug te hangen om te zien of ik dan wel geluid heb op mijn rechterbox en terug ben naar een volledig werkende situatie. Als ik dan inderdaad volledig terug ben naar een werkende situatie wordt het zoeken naar een new mini electra goeroe....

Afbeelding

De MK IV in aktie
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 26 mar 2010, 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

oem meter set/armsteun/angellights

25 mar 2010, 02:41

Bij Maaral de mini oem meter set en armsteun besteld en gevraagd om ze de angellights die ik via SCC had gekocht ook konden inbouwen want ik moest toch terug omdat ze de dakrubber niet goed vervangen hadden (kwam er weer uitzetten bij warm weer).

De meterset en armsteun zijn top, maar de angellights vallen erg tegen. 's-avonds blijkt dat de ledjes niet eens aangesloten zijn (grrrrr ik had het kunnen weten) en tevens blijkt mun bumper er weer niet goed op te zitten en zit mun gril los (gebeld, kom zaterdag ochtend maar even terug).

Afbeelding

Afbeelding

Ik zaterdag terug, vindt de monteur het teveel werk... ^$%$# voor niets naar Alkmaar gereden. Wel klikt hij de gril weer vast. Thuisgekomen zat die natuurlijk alweer los... Ennieweg kon pas week later terecht (!!) waarna ze hem ook nog eens een week vasthouden en vergeten waren een vervangende auto te regelen. Nu is het uiteindelijk iets beter gedaan maar zit hij er nog steeds niet mooi op, de druppel in de emmer die al veel eerder had moeten overlopen besloten nooit meer terug te gaan naar ze. Ze hebben in totaal nu 4x geprobeerd mijn bumper goed erop te zetten geloof ik maar het is ze nooit mooi gelukt terwijl ze hem bij focwa hem er in 1x bloedmooi op hadden zitten (opnieuw laten spuiten ivm steenslag).

Ennieweg al het gedoe heeft de lol er even flink vanaf gehaald maar de meterset en armsteun zijn top, wel uiteindelijk bijna een half jaar niets gedaan. Totdat ik bij een zoektocht naar de zekeringen van de voorwissers tegen een JCW kit aanliep en ik wel zeer goed geholpen werd bij een dealer (van Poelgeest Heemstede).

De wissers zijn gemaakt en....
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 26 mar 2010, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

JCW Kit

25 mar 2010, 02:43

... de JCW kit staat in mijn hal te pronken nadat ik die gisteren bij Jonker heb opgehaald om straks (hopelijk met veel liefde) door Van Poelgeest Beek erop gezet te worden (morgen even bellen/mailen voor afspraak).

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 25 mei 2010, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

Parrot

25 mar 2010, 02:49

Van een vriend uit een S3 de parrot kit overgenomen en inlaten inbouwen door Jim Barens (klasse zaak) en ow ow ow wat zit hij er sexy in! Echt heel content mee.

Afbeelding

Ook gelijk de angellight leds aan laten sluiten en er zilverenbollen in laten zetten.
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 26 mar 2010, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

25 mar 2010, 07:42

Ben je niet moe nu? :lol:
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Mooi hoor dat IB :wink:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

25 mar 2010, 07:48

Damz...2 bakken koffie op gedurende het bijlezen :lol:

Lekker bezig Doc...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

25 mar 2010, 08:15

Hey David....: less words, more pics! :mrgreen:

Maar zo te lezen gaat het helemaal goed komen met je JCW in aanbouw.

Voor mooie foto's gewoon vaak naar meetings gaan, dan komt hij vanzelf wel op de gevoelige plaat. :wink:

Gr,

Je buurman.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

25 mar 2010, 10:09

Goeie write-up, klooien met radio's gaat veel tijd in zitten :)

In de Angel Eyes kun je LED ringen zetten, daar is een topic over. Ze zijn dan heel mooi verlicht, ik kreeg er gisterenavond nog een compliment over van iemand die bij de lampendivisie van Philips werkt :)

Afbeelding

De grote motorsteunrubbers vervangen door powerflex kan niet want de Powerflex rubbers worden naast de normale rubbers gemonteerd. Die moet je dan toch nieuw nemen.

Afbeelding

Afbeelding
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

26 mar 2010, 00:31

@alv
Zoals je aan de parkeerplaats ziet was ik niet bepaald als eerste de deur uit vanochtend... :mrgreen: IB FTW!

@GreyCooperS
Ik had er drie nodig om ervan wakker te worden... hehehe.

@ossie1972
Pics toegevoegd, hij gaat trouwens ook voor een programmaatje D.... hehehe...

@Berthil
Thx voor het compliment, radio klooien is idd niet leuk zeker als het niet lukt...

Ik had het topic gezien en reeds op het lijstje gezet en op ebay besteld. Dat is wel super nieuws dat van Phillips want nu zijn ze het gewoon echt niet. Thx voor de pointer!

Ik heb motorsteunrubbers geschreven maar (vandaag even opgezocht op de bon) het zijn de draagarmrubbers (dat zijn toch wishbone bushes in het engels?), zal de motorsteun rubbers wel ff laten tjekken voor de zekerheid maar dacht dat die nog wel goed waren. Vergeef me het gebruik van foute termen hier en daar want ik ben een redelijke autotechniek newb.
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

26 mar 2010, 01:06

Ha, eindelijk weer eens een clublid hier in de buurt/omgeving Amsterdam ;)

Jij laat er zo te zien ook geen gras over groeien, gaat lekker hard! Is ie in de zomer lekker klaar :)
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

27 mar 2010, 12:37

@Den ik ben ook erg benieuwd de jouwe in het eggie te zien, heb zin an 9 april!

Enne.... velgen.... :rijden :()
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

27 mar 2010, 12:46

Echt een dikke en complete MINI in een superkleur :-PP! Je lijstje met plannen mag er ook zijn :icon_top:! En goed ook dat je geen automaat hebt, in zo'n auto is zelf schakelen zo veel leuker :rijden.
Afbeelding
Cooper larS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Nootdorp
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 okt 2008, 21:20

27 mar 2010, 14:04

Hee welkom hier. Ik ken je Mini volgens mij al. Laatst bij van Poelgeest Katwijk om heen gelopen (als het de zelfde is)... Mooi ding! De JCW al bij ze laten monteren? Ik ga dit weekend mijn 2e hands JCW systeem ophalen, en er zelf onderhangen. :D Kan niet wachten...
CoopeRed = Cooper larS
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 mar 2010, 15:58

lekker uitgebreid verhaal en foto's, way 2 go :D

Mooie mini, kleur is goed en dik uitgerust. Balen van dat gedoe met de radio/navi, kan erg frustrerend zijn allemaal. Maar je hebt nog even tot het echt zomer wordt en dan is het cruisen geblazen !!

Terug naar “Show your ride”