Feelerrrr nieuwjaarsreceptie/rollenbankdag
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb trouwens met de GTA een keer op zo'n acceleratiebank met vliegwiel gestaan, daar kwam de raarste meting uit die ik ooit gezien heb
Sja, als er vervolgens 3 tussen de 260pk en 280pk meten en eentje op 245pk blijft steken, heb je in ieder geval een beetje idee. Een rollenbankmeting is natuurlijk nooit echt vast gegeven. Ik bedoel, als je 3x op de dezelfde bank (willekeurig welke) gaat, zal er hoogstwaarschijnlijk ook 3x een ander resultaat uit komen.Koenv schreef:En welke van de 4 geeft dan de werkelijke hoeveelheid pk's en koppel aan?
Alle 4 zullen ze anders meten en zullen er andere waarden uit komen. Daar ga je dus nooit uitkomen.
Ik heb trouwens met de GTA een keer op zo'n acceleratiebank met vliegwiel gestaan, daar kwam de raarste meting uit die ik ooit gezien heb
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Weet je boeien intresseert me niet bij fasttech had ik maar 8 pk meer op de bank dus kan mekaar niet veel ontlopen
Fasttech 224 zonderaanpassing bij beek iets meer met aanpassing dus je praat over een paar pk's niet over 40 of 50,
Fasttech 224 zonderaanpassing bij beek iets meer met aanpassing dus je praat over een paar pk's niet over 40 of 50,
burn rubber not your soul
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het gaat mij niet alleen om het nummertje, maar om het verloop van de curve (van vermogen en koppel) en de getallen die er bij horen
Ik bedoel, hoe vaak zien we zelf op onze scangauges temperaturen van boven de 60 graden? Ik dus echt NOOIT, dus als dat op een dyno-test wel gehaald wordt vind ik dat niet een realistische weerspiegeling. Bij mij staat ie altijd rond de 30-35 graden bij een beetje trappen. Alles boven de 50 graden is gewoonweg vermogensverlies bij een R53. Als er wordt gedacht dat dat normaal is, dan zal dat wel - maar in mijn ogen dus niet (en met mij gelukkig nog enkele anderen..)
Ik kom wel vlaai eten met pa
Ik bedoel, hoe vaak zien we zelf op onze scangauges temperaturen van boven de 60 graden? Ik dus echt NOOIT, dus als dat op een dyno-test wel gehaald wordt vind ik dat niet een realistische weerspiegeling. Bij mij staat ie altijd rond de 30-35 graden bij een beetje trappen. Alles boven de 50 graden is gewoonweg vermogensverlies bij een R53. Als er wordt gedacht dat dat normaal is, dan zal dat wel - maar in mijn ogen dus niet (en met mij gelukkig nog enkele anderen..)
Ik kom wel vlaai eten met pa
Laatst gewijzigd door Anonymous op 27 nov 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Dus raden Aan i.v.m tempraturen als deze decat te rijden weet je ik heb er niet veel verstand van
Mijn curve bij fasttech stortte giga in bij 7000epm en bij beek niet meer na.Tuning
Dude weet jij veel wat die cat veroorzaakt heb op die dag Lohen heeft mij gemailt dat die cat stuk gaat bij 240 pk en die janspeed ookDaveke schreef:Het gaat mij niet alleen om het nummertje, maar om het verloop van de curve (van vermogen en koppel) en de getallen die er bij horen
Ik bedoel, hoe vaak zien we zelf op onze scangauges temperaturen van boven de 60 graden? Ik dus echt NOOIT, dus als dat op een dyno-test wel gehaald wordt vind ik dat niet een realistische weerspiegeling. Bij mij staat ie altijd rond de 30-35 graden bij een beetje trappen. Alles boven de 50 graden is gewoonweg vermogensverlies bij een R53. Als er wordt gedacht dat dat normaal is, dan zal dat wel - maar in mijn ogen dus niet (en met mij gelukkig nog enkele anderen..)
Ik kom wel vlaai eten met pa
Dus raden Aan i.v.m tempraturen als deze decat te rijden weet je ik heb er niet veel verstand van
Mijn curve bij fasttech stortte giga in bij 7000epm en bij beek niet meer na.Tuning
burn rubber not your soul
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
gaan we het wel gezellig houden jongens?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Die zijn tevree
Doen we toch gezonde.discuccie er zijn een hoop mensen die wel op de bank van beek gezonde waardes.halen en jaBMX schreef:gaan we het wel gezellig houden jongens?
Die zijn tevree
burn rubber not your soul
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mijn cat is juist gesmolten door de hoge temperaturen en continu hoge toeren draaien.
Dat ie dan ook nog eens zn ontstekingstijdstip vertraagd samen met een geblokkeerde cat zorgt er wel voor dat ie weinig vermogen draait.
Ik bedoel, ze hebben me verteld dat een Sprintex met 64 mm pulley ongeveer 18 psi druk draait, de mijne draait er 19,3..? Toch vreemd dat ik op 1,33 BAR druk maar 245 Pk haal?
Komt puur door de te kunstmatig hoog opgevoerde (niet realistische IAT's) die vermogensverlies opleveren. Het zal met Water/methanol wel opgelost zijn denk ik
Dat ie dan ook nog eens zn ontstekingstijdstip vertraagd samen met een geblokkeerde cat zorgt er wel voor dat ie weinig vermogen draait.
Ik bedoel, ze hebben me verteld dat een Sprintex met 64 mm pulley ongeveer 18 psi druk draait, de mijne draait er 19,3..? Toch vreemd dat ik op 1,33 BAR druk maar 245 Pk haal?
Komt puur door de te kunstmatig hoog opgevoerde (niet realistische IAT's) die vermogensverlies opleveren. Het zal met Water/methanol wel opgelost zijn denk ik
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Dynamische bank gaat door de regel heen meer geven als een statische bank (zoals bij beek). Dus zijn compleet niet te vergelijken. Het enige wat te vergelijken is alles op 1 bank. Doen we al jaren en als je auto het niet aan kan, dan pech. Tijd voor betere koeling dus.
Onze sponsors