Heeft iemand ervaring met de DAB radio?
Hoe is de ontvangst met name in de randstad?
DAB radio.
- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Re: DAB radio.
Ik ben ook wel nieuwsgierig.
Met name of in heel Nederland goed bereik is en je veel zenderkeuzes hebt (dekkend)
Bij onze oosterburen vernam ik dat ondanks DAB niet alle zenders bereikbaar waren en ook niet altijd een goed geluid gaven.
Het was, zeg maar, per Provincie verschillend. Van zeer goed tot spijt dat ik DAB extra heb aangeschaft.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid in Nederland
Met name of in heel Nederland goed bereik is en je veel zenderkeuzes hebt (dekkend)
Bij onze oosterburen vernam ik dat ondanks DAB niet alle zenders bereikbaar waren en ook niet altijd een goed geluid gaven.
Het was, zeg maar, per Provincie verschillend. Van zeer goed tot spijt dat ik DAB extra heb aangeschaft.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid in Nederland
- Sjef85
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb de DAB erbij besteld. Overigens belachelijk veel geld voor een simpele modificatie die eigenlijk standaard zou moeten zitten bij minimaal het wired pakket. Erg weinig extra zenders te ontvangen en geluid is overeenkomstig de AM/FM. Wel heb ik dit icm de HK speakers, waar ik dik dik dik tevreden over ben!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op zich is het wel oké maar had er meer van verwacht. Gaat ook gewoon storen/wegvallen in de heuvels van Duitsland en Luxemburg.
Het HK systeem is super!
Het HK systeem is super!
- Edward67
- Nieuwsgierig
Bericht
ik heb een paar maandjes ervaring opgedaan met de DAB.
Het aantal zenders is groeiende en er zitten zenders bij die niet op FM uitzenden. Qmusic nonstop, Efteling radio (!). Verder ontvang je heel veel regionale zenders.
Verder best handig als je veel km's op de weg bent en van provincie naar provincie rijdt, want wisselen van frequentie is niet meer nodig.
Het zoeken is trouwens iets dat het apparaat zelf doet en rubriceert alle zenders voor jou automatisch.
Wil je toch liever FM ontvangen dan kan dat nog steeds en heb je nog het (oude) alternatief.
Natuurlijk is het signaal digitaal (Digital Audio Broadcasting) en dat maakt het kraakhelder en ruisvrij.
Bedenk wel dat een enkel geval door de bebouwing en zeker in tunnels de ontvangst wegvalt. Dan hoor je even helemaal niets, zelfs geen ruis of andere tonen. Je hebt ontvangst of niet.
Tot zover
Het aantal zenders is groeiende en er zitten zenders bij die niet op FM uitzenden. Qmusic nonstop, Efteling radio (!). Verder ontvang je heel veel regionale zenders.
Verder best handig als je veel km's op de weg bent en van provincie naar provincie rijdt, want wisselen van frequentie is niet meer nodig.
Het zoeken is trouwens iets dat het apparaat zelf doet en rubriceert alle zenders voor jou automatisch.
Wil je toch liever FM ontvangen dan kan dat nog steeds en heb je nog het (oude) alternatief.
Natuurlijk is het signaal digitaal (Digital Audio Broadcasting) en dat maakt het kraakhelder en ruisvrij.
Bedenk wel dat een enkel geval door de bebouwing en zeker in tunnels de ontvangst wegvalt. Dan hoor je even helemaal niets, zelfs geen ruis of andere tonen. Je hebt ontvangst of niet.
Tot zover
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hebben jullie via FM of DAB ook afbeeldingen van de zenders in het scherm?
Van dit soort plaatjes:

Van dit soort plaatjes:

- Peter
- Volledig MINI minded!
- Moonwell
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb dab. Vind t wel ok had er meer van verwacht! Zal er straks even foto's van schieten.
- Moonwell
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Onze sponsors