Dag,
Heb sinds 3 maand een countryman hybride uit 2021.
Af en toe kijk ik nog wel eens op autoscout24 en dan valt me het volgende op:
Er zijn diverse countryman's waarbij de grill afwijkt van mijn versie.
Hoeveel verschillende versies zijn er wel niet?
Heeft dit met een model update te maken of met de uitvoering van de auto?
Zijn alle type grillen ook los verkrijgbaar? (waar?)
Kan ik elke type gril monteren op mijn countryman?
Graag jullie input.
Grill countryman F60
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Grill countryman F60
Er zijn heel veel versies van die grill. Onder andere verschil in facelift en pre-facelift, JCW-rood in verschillende modellen, model voor de S met wat een air-scoop moet voorstellen, met of zonder chrome... De keuze is reuze, en zoals je al vermoede heeft dat te maken met modeljaar, uitvoering en soms ook de keuze van de eerste eigenaar.
De grills zijn los verkrijgbaar bij oa de dealer, of andere bedrijven die mini-onderdelen verkopen. Maar soms ook bij autodemontage-bedrijven, en zelfs op Ebay en Aliexpress worden grills aangeboden.
Of elke grill zonder meer zou passen, dat denk ik niet. Daar kunnen bijvoorbeeld tussen de modeljaren wel verschillen zitten in de bevestigingspunten of vorm. Maar goed, sommige mensen zijn heel creatief met een Dremel en kunsthars om een en ander passend te krijgen, cq maken.
En houdt ook rekening met de grill onder de bumperbalk, die wil je vast en zeker in eenzelfde soort patroon hebben. Zou toch vreemd staan als je onderin bijvoorbeeld 6-kantige blokjes hebt, en bovenin horizontale lamellen. En voor de onderste grill ben je denk ik nog meer gebonden aan het type bumper die op je MINI zit.
De grills zijn los verkrijgbaar bij oa de dealer, of andere bedrijven die mini-onderdelen verkopen. Maar soms ook bij autodemontage-bedrijven, en zelfs op Ebay en Aliexpress worden grills aangeboden.
Of elke grill zonder meer zou passen, dat denk ik niet. Daar kunnen bijvoorbeeld tussen de modeljaren wel verschillen zitten in de bevestigingspunten of vorm. Maar goed, sommige mensen zijn heel creatief met een Dremel en kunsthars om een en ander passend te krijgen, cq maken.
En houdt ook rekening met de grill onder de bumperbalk, die wil je vast en zeker in eenzelfde soort patroon hebben. Zou toch vreemd staan als je onderin bijvoorbeeld 6-kantige blokjes hebt, en bovenin horizontale lamellen. En voor de onderste grill ben je denk ik nog meer gebonden aan het type bumper die op je MINI zit.
Onze sponsors