Mini Cooper aanschaffen?

Vanaf 2014
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mini Cooper aanschaffen?

19 mar 2015, 15:29

Eenvoudig te tunen richting de 170PK en dan ga je het met je R53 toch heel lastig krijgen...

Auto zit wel heel goed in elkaar! :mrgreen:
hansnl1
Be Mini
Be Mini

21 mar 2015, 15:01

Niekcarfreak schreef:In eerste instantie wil ik auto's zonder achteraf tuning vergelijken, omdat ik garantie wil behouden en betrouwbaarheid belangrijk is.
De Mini Cooper First Born Edition is interessant maar wellicht niet meer nieuw leverbaar? De auto zal deze keer zakelijk gekocht worden en de BTW moet aftrekbaar zijn.
Wij hadden geluk een konden een First Born Editon eind vorig jaar nog samenstellen en bestellen.
Veel bijzonder is het niet. De extra's waren goedkoper. Goed dat scheelt, eerlijk is eerlijk!
Had echter graag gezien dat de First Born Edition 350 + 1 :icon_top: ook in de VIN genoemd was, vanwege het beperkte aantal. Nee hoor, dat vond BMW niet nodig.
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 21 mar 2015, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
hansnl1
Be Mini
Be Mini

21 mar 2015, 19:16

Niekcarfreak schreef:De extra's die in het First Born pakket zitten zouden we wel graag willen hebben dus was interessant qua prijs.
We zijn echter nog maar een paar weken aan het denken over een andere auto.
De GP1 blijft sowieso tenzij we iets echts speciaals/duurders gaan kopen.
Grote kans dat het geen Mini wordt, want ruimte achterin is toch maar krapjes voor volwassenen.
Misschien is een F55 (5 deurs) wel iets voor jullie?
Vraag het anders aan Peter, die rijdt een F55

En anders een BMW 3 GT. Daar hebben zelfs de passagiers achterin een zee van ruimte.
Ik kan er over meepraten :hoera
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 mar 2015, 11:39

Hallo ik ben sinds oktober 2014 in bezit van de nieuwe Mini Cooper en moet eerlijk bekennen dit is echt premium klasse de afwerking is goed,de motor van BMW gaat als een speer,veel trekkracht in lage toeren,snelle acceleratie.
Ik met de Mini One gereden en met de Cooper beiden rijden super maar als je het verschil wil betalen moet je voor de Cooper kiezen deze geeft zoveel meer fun.
De garantie voorwaarden zijn goed ik heb bij aankoop een Tender Loving CARE pakket gratis erbij gekregen en krijg de beurten tot 80000 km gratis.
Over de dealer Keram Maastricht mag ik niet klagen ik heb 2 weken een gratis Mini One mogen gebruiken dat noem ik pas service.
Ik heb zelf 8 jaar bij NedCar gewerkt en ik moet zeggen een goede kwaliteit auto bouwen dat kunnen ze in Born zeker
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2015, 14:10

Flippers gebruik ik continu. Start/stop moet je aan wennen om uit te zetten als je instapt.
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 mei 2015, 14:44

De flippers heb ik 1 of 2 keer gebruikt. Is een leuke gimmick voor mij niet mee dan dat. Wellicht in de bergen icm de "hand" stand meer toegevoegde waarde zodat de automaat niet op of terugschakelt.

Start stop van de mini schakel ik alleen uit in de file. Verder werkt deze wel prettiger dan in de golf 7...die wat trager is.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”