Na een succesvolle DIY-meeting, eind 2012, waar een aantal MINI’s zijn voorzien van een retrofit sportknop, ben ik door verschillende NewMINIClub-leden benaderd met de vraag of er nog eens zo’n soort meeting zou kunnen komen. We, Koosie en Robert, willen kijken of, en zoja hoeveel belangstelling er is om een 2e DIY-meeting te organiseren. Lokatie voor de DIY-meeting zal in Hillegom zijn. Datum/tijdstip moet nog worden bepaald, is ook een beetje afhankelijk van de animo uit deze feeler.
Wat willen we gaan doen: Mensen de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld zelf een sportknop toe te voegen aan de MINI. En/of “verborgen instellingen” veranderen naar eigen smaak.
R56-series mogelijkheden op de sheet in deze post: viewtopic.php?p=614219#p614219
R50-series, car-memory opties uit de MINI-handleiding:
- Automatisch vergrendelen na niet geopend portier
- Automatisch vergrendelen bij wegrijden
- Automatisch ontgrendelen bij motor afzetten
- Selectief ontgrendelen
- Thuiskomstverlichting
- Dagrijverlichting
- Snelheidsafhankelijke ruitenwissers
- Signaal contactsleutel
- Comfortbediening met de sleutel
Er is tevens een airbag-resetter (R50-53) aanwezig voor degene die het lampje uit willen hebben.
Ook is er een brug tot onze beschikking
Wie gaan het doen: het is een DIY-meeting, dus niet als bij de garage je auto neerzetten en het wordt voor je geregeld, maar zelf de handjes uit de mouwen steken voor de inbouw. Het programmeerwerk en retrofit-coderen zal Robert uitvoeren. En wellicht zijn er clubleden die het leuk vinden om de dubbel-linkshandige DIY-er te assisteren met de inbouw??
Koos wil rond 10:00 uur z'n werkplaats openen voor ons. Het adres zal ik via pm aan de deelnemers sturen.
- - - -
Deelnemers:
Koosie
Robert
Bezwi
Richard030
YorkPower
marcelclemens
Woosh!
obeckers
Marcel Always Open
martinvh
BenCooper
Cannuccia
MCS.J
Erwin CS (ovb)
"Koffiedrinkers":
Franklyn85
Thomas
- - - -
Edit: 07-03-2014 deelnemerslijstje bijgewerkt
9 MAART 2014: DIY-meeting in Hillegom
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
9 MAART 2014: DIY-meeting in Hillegom
Laatst gewijzigd door Robert op 07 mar 2014, 18:44, 21 keer totaal gewijzigd.
- UKRyan
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Re: ANIMO Check: DIY-meeting in Hillegom
Ik heb wel interesse. Ik heb enkel geen apparatuur en spullen daarvoor. Misschien ook wat zonde om aan te schaffen, vrees dat ik dat toch maar 1 keer zal gebruiken.
Ik heb een R56 JCW uit 2009 en heb wel een aardig lijstje met dingen die ik veranderd zou willen hebben;
-Ramen sluiten vanaf de afstandsbediening
-Altijd de digitale snelheid zien
-Snelheid nauwkeuriger weergeven
-Uitschakelen van het waarschuwingssignaal als het (bijna) vriest
-Ramen die gewoon doorgaan met sluiten wanneer je de deuren open doet
En dat van die mistlampen en grootlicht begrijp ik niet helemaal. Gaan deze normaliter uit wanneer je met je grootlicht seint of wordt er bedoeld dat ze aan gaan wanneer je je grootlicht aanzet?
Heb overigens op dit lijstje gekeken: http://farm7.staticflickr.com/6106/6377 ... 5db4_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een R56 JCW uit 2009 en heb wel een aardig lijstje met dingen die ik veranderd zou willen hebben;
-Ramen sluiten vanaf de afstandsbediening
-Altijd de digitale snelheid zien
-Snelheid nauwkeuriger weergeven
-Uitschakelen van het waarschuwingssignaal als het (bijna) vriest
-Ramen die gewoon doorgaan met sluiten wanneer je de deuren open doet
En dat van die mistlampen en grootlicht begrijp ik niet helemaal. Gaan deze normaliter uit wanneer je met je grootlicht seint of wordt er bedoeld dat ze aan gaan wanneer je je grootlicht aanzet?
Heb overigens op dit lijstje gekeken: http://farm7.staticflickr.com/6106/6377 ... 5db4_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

- Robert
- NMC Moderator
Bericht 
Maar leuk dat er belangstelling is, hopelijk volgen en nog een paar aanmeldingen meer.
Dat is een US-lijstje, sommige/veel opties staan voor de EU al geactiveerd. En ja, die instellingen zijn voor beide varianten. Grootlicht tegelijk met 'mistlampen voor' aan, zowel seinen (highbeam flash) als aanzetten (highbeam on). Volgens mij bij de EU-versie staan die al op actief, dus grootlicht is mogelijk tegelijk met de mistlampen voor. En anders kan de instelling op actief gezet worden...UKRyan schreef:.....
Heb overigens op dit lijstje gekeken: http://farm7.staticflickr.com/6106/6377 ... 5db4_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar leuk dat er belangstelling is, hopelijk volgen en nog een paar aanmeldingen meer.
- Everaars
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb in principe wel interesse. Is niet zo ver weg van Weesp. Net vandaag een elm5 scan binnen gekregen , maar kan daar weer geen airbaglampje mee resetten
. Leuk om te snappen hoe een en ander werkt.
Ik heb een cooper uit 2002 (juni)
gr Rene

Ik heb een cooper uit 2002 (juni)
gr Rene
- coert60
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb ook interesse voor de DIY. Heb een R59 met sportknop. Ik zal eens in het lijstje kijken wat er allemaal mogelijk is maar in ieder geval wil ik de ramen met 1-touch sluiten.
mvg
Coert
mvg
Coert

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Dat heeft Robert bij mij ook gedaan aan de passagierskant. Helemaal top.coert60 schreef:Ik heb ook interesse voor de DIY. Heb een R59 met sportknop. Ik zal eens in het lijstje kijken wat er allemaal mogelijk is maar in ieder geval wil ik de ramen met 1-touch sluiten.
mvg
Coert
- m-dejong
- Be Mini
Bericht
Ik zou graag voor mijn R56 de sportknop willen activeren en inbouwen!
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
- Vermeer
- Leerling Mini lid
Bericht
Dit klinkt heel interessant! Maar is dit ook mogelijk met de "oude" mini (R53) of alleen met het facelift model?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook voor de r53 genoeg mogelijkheden
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Everaars
- 4 op een rij!
Bericht 
vanmorgen c 110 Scan tool binnen gekregen en hoppa binnen 1 minuutje het airbag lampje gereset.
Dus leden.... ik heb er een !

vanmorgen c 110 Scan tool binnen gekregen en hoppa binnen 1 minuutje het airbag lampje gereset.
Dus leden.... ik heb er een !
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Mooi dat je ook zo'n apparaat hebt, maar kunnen we je dan van de animolijst afhalen??
(PS, niet alleen resetten hè! Ook het veroorzakende probleem oplossen, anders blijf je aan het resetten.
)
(PS, niet alleen resetten hè! Ook het veroorzakende probleem oplossen, anders blijf je aan het resetten.

- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb alles voor de R53 van dat lijstje, behalve de comfort bediening. Ramen reageren niet op het lang inhouden van de knop op de sleutel, dus dat wil ik dan wel 

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Met "Comfortbediening met de sleutel" wordt bedoelt dat je de sleutel in de deurslot doet, en dan een tijdje vasthoudt bij afsluiten/openen. Da's net effe wat anders als "Comfortbediening met de afstandbediening".
Euh....openen lukt heel makkelijk, maar sluiten met de afstandbediening is een stuk lastiger. En mij tot nu toe niet gelukt...maar ik zie dat je een MINI hebt zonder pano; en daarmee zou het ietsje makkelijker moeten zijn (maar geen garantie dat het ook echt gaat lukken.....)Richard030 schreef:Ik heb alles voor de R53 van dat lijstje, behalve de comfort bediening. Ramen reageren niet op het lang inhouden van de knop op de sleutel, dus dat wil ik dan wel
Met "Comfortbediening met de sleutel" wordt bedoelt dat je de sleutel in de deurslot doet, en dan een tijdje vasthoudt bij afsluiten/openen. Da's net effe wat anders als "Comfortbediening met de afstandbediening".

- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Over heen gelezen dat het Comfortbediening met de sleutel was
Als het met de afstandbediening geprogrammeerd kan worden (ook al is het alleen openen) dan ben ik van de partij.
Zelfs het openen gaat niet, terwijl dit toch standaard zou moeten zijn?Robert schreef:
Euh....openen lukt heel makkelijk, maar sluiten met de afstandbediening is een stuk lastiger. En mij tot nu toe niet gelukt...maar ik zie dat je een MINI hebt zonder pano; en daarmee zou het ietsje makkelijker moeten zijn (maar geen garantie dat het ook echt gaat lukken.....)
Over heen gelezen dat het Comfortbediening met de sleutel was

Als het met de afstandbediening geprogrammeerd kan worden (ook al is het alleen openen) dan ben ik van de partij.

- Everaars
- 4 op een rij!
Bericht
Nee blijf interesse in de meeting, al was om ook anderen te helpen...Robert schreef:Mooi dat je ook zo'n apparaat hebt, maar kunnen we je dan van de animolijst afhalen??
(PS, niet alleen resetten hè! Ook het veroorzakende probleem oplossen, anders blijf je aan het resetten.)
Onze sponsors