Zo, eindelijk tijd om even een kort verslag van mijn kant te doen !
Het was weer een zeer geslaagde MINI United (op de muziek na dan)!!!!
Donderdagochtend zijn we met 5 MINI om 06.00 uur van Hazeldonk vertrokken om rond 09.00 uur de trein in Calais te pakken. Dat stukje van de reis verliep voorspoedig en we waren keurig op tijd.
In de trein ff een ander stickertje geplakt (zie foto BMW X3), omdat ik thuis mijn MU sticker met opplakken professioneel had verprutst!
Toen we eenmaal in Engeland waren hebben we het eerste stuk over de rijksweg gereden, waarna we uiteindelijk binnendoor over allerlei leuke weggetjes naar North Hampton gereden, waar we in een uitstekend hotel hebben gezeten ! Al met al een goed begin van de trip.
De eerste dag snel naar het circuit (Kees, Annet, Maarten, Stephanie, Saskia en Patrick) om kaartjes voor de Challenge taxi ride te bemachtigen. De barcode lezer werkte verre van snel , maar gelukkig konden er 2 (Kees en Patrick) nog kaartje bemachtigen.
Vervolgens opgegeven voor een drivertraining, daarna hebben we als een stel 'neuroten' lopen shoppen (ja toch Annet?), alsof alles binnen 5 minuten uitverkocht zou zijn ! Ergens was dit toch ook wel goed, want ik hoorde dat de MU spiegelkappen al vrij snel waren uitverkocht! Verder die dag veel moois gezien en in de pits staan kijken toen Kees en Patrick voor hun taxi ride gingen!
Hoogtepunt van dag 2 was toch wel de taxi ride in de Challenge die we (Annet, Maarten, Greg, Patrick voor de tweede keer en ondergetekende) hebben kunnen bemachtigen, doordat Greg een een extra P-dealer sticker had waardoor we direct het circuit op konden !
@Greg: nogmaals hartstikke bedankt hiervoor!! De taxi rit was echt super! Ongelooflijk hoe laat ze remmen en hoe hard die MINI's door de bocht gaan !
Daarnaast ook nog een driver training level 2 gedaan en nog even met de eigen auto op het circuit geweest (was helaas een erg kort rondje, omdat de Challenge race was uitgelopen)
Het was echt SUPER! Veel NewMINIclubbers gezien, ook in ons hotel. 2 dagen op Silverstone leuke dingen gedaan, teveel geld uitgegeven en veel mooie MINI’s gezien!
Zondag zijn we binnendoor afgezakt naar Brighton om heerlijk aan de kust van de zon te genieten. Het was Bank Holliday, dus waren we niet de enige (wel de einige Nederlanders), waardoor een hotelletje zoeken wat lastig werd en we uiteindelijk een ‘zeer luxe’ hotel terechtkwamen met muffe dekens, ranzige kamers….
De laatste dag begon met regen, maar werd uiteindelijk toch erg mooi. We zijn langs de kust teruggereden naar Folkstone en onderweg enkele keren op mooie plekken gestopt, om daar weer de trein naar het vaste land te pakken.
Het waren FANTASTISCHE dagen, erg gezellig en met veel lol! Over 2 jaar probeer ik zeker weer te gaan.!