O ja...tijdens race 1 van de MINI Challenge op zaterdag zijn wij op de hoofdtribune nog geinterviewd door een gozer die een onderzoek deed over wat de bezoekers van Circuitpark Zandvoort vonden, wat er te verbeteren zou zijn, hoe je te weten bent gekomen dat MINI United werd georganiseerd, wat je per dag ongeveer op MU ging uitgeven, waar je ging eten, enz enz. Op die laatste vraag antwoordden wij dat we gingen BBQ-en met de NewMINIclub. Tja....daar had ie van gehoord....Hahahaha....ca 8000 bezoekers op MINI United, maar de BBQ van de NewMINIclub daar had ie van gehoord!!! Toch beroemd in de MINI-wereld dat clubje van ons
Ben net terug uit IJsland, was helemaal super daar. Ze spraken van een hittegolf (het was tussen de 14 en 18 graden) Super veel van het land gezien: gletsjers, geijsers, watervallen, dolfijnen, walvissen etc maar dit topic ging over Mini United geloof ik.
Op vrijdag werd ik opgehaald door MR, naar de garage gereden daar m'n Mini gepakt en samen met PPCS en MR richting de 205 gereden. Na een uurtje bij het tankstation gehangen te hebben met nog wat andere van de club kwam eindelijk de stoet uit Breda langs tuffen dus in de auto gejumpt en erachteraan. Al snel reden we met een hele stoet Mini's door Haarlem heen op naar Zandvoort. Daar aangekomen de auto's geparkeerd, de een wat dichter bij de ingang dan de ander (sorry lui hé ) om daarna kaartjes op te halen en het terrein op te gaan. Een aantal fanatiekelingen boekte meteen wat plaatsen voor de verschillende activiteiten maar ik had inmiddels wel trek in een ontbijtje. Na wat moeite toch uiteindelijk een hele panini naar binnen gewerkt (eerst vergaten ze ons, toen kregen we een halve en daarna een koude...). Dankzij het heerlijke weer vooral veel in het zonnetje rondgehangen en naar de Mini's op het terrein en circuit gekeken.
Toevallig kwam ik een vriendinnetje van Top Run (www.gt3000.com) tegen die op MU aan het werk was en die schoof me naast een hand vol stickers en Mini dingen ook een ticket voor de carwash toe. Dus ik meteen een tijd geboekt om m'n auto te laten wassen. Gelukkig was hij ook niet een beetje smerig na 3500 km Race 2 Raise. De dames die de auto gingen wassen kwamen later nog even klagen Een leuke show was het in ieder geval wel met veel publiek.
Na de carwash gewacht tot een gedeelte van de club de ramen had laten blinderen en toen op naar de BBQ. Super geregeld met die party tent en extra koelkast! Petje af voor de organisatie. Nog een speciale vermelding voor Floris die eigenlijk voor het eten al weg moest maar uiteindelijk de hele avond achter de BBQ stond om voor ons al dat vlees te bereiden, TOP! Na de BBQ en gepuzzel om bepaalde Mini's uit hun benarde positie te bevrijden terug naar het terrein van MU voor het feest. Was supergezellig, helaas kon ik niet te lang blijven aangezien m'n reisgenoot naar huis wilde ivm z'n werk de volgende ochtend.
Zaterdagochtend ben ik opnieuw in de auto gestapt richting zandvoort. Het kwam met bakken uit de hemel in amsterdam dus had er niet veel vertrouwen in dat het droog zou zijn in zandvoort maar net als vrijdag was het vrijwel de hele middag droog. Even een vriendinnetje van me opgehaald in Bloemendaal en toen terug naar het festival terrein, aan de poort werd me verteld dat het parkeerterrein vol was en dat ik ergens anders moest parkeren gelukkig had ik de carwash kaart nog dus die even laten zien en toen mocht ik overal zo doorrijden tot op het binnen terrein. Bij de JCW shop even de JCW schakelknop gekocht, kreeg die oude er niet 1 2 3 af en ook de monteur bij de paddock zei dat het wat langer zou duren dus dat moet ik nog een keer doen.
Rond een uur of 8 moest ik langszaam terug naar Amsterdam voor het eindexamen feestje van me zusje. Dus nog een laatste blik in de shop geworpen, wat mensen gegroet om vervolgens die vriendin weer in bloemendaal af te zetten. Draai ik bij haar de poort uit om vervolgens nog voor ik in z'n 3 zit al door de politie aan de kant gezet te worden... Gelukkig viel de schade mee
S'avonds in Amsterdam nog tot 4 uur in het nieuwe Cineac gehangen. Na afloop kwam ik buiten een groep grieken tegen die ook op Mini United waren geweest en graag voordat ze terug reden naar griekenland op zondag nog even het Red Light District wilden zien Dus ik ze behulpzaam de weggewezen om vervolgens een paar uurtjes slaap te pakken voordat ik op moest staan en m'n tas moest pakken voor de vlucht naar IJsland.