6 juli 2006; Circuittraining Zandvoort

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Bert M3
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jul 2006, 17:29

lisette schreef:Ik zal er ook eens voor gaan zitten; een verslag van een geweldige dag!

We begonnen met een korte theorie"cursus"; uitleg over het rijden, de baan etc. Daarna in 4 groepen ingedeeld om de bochten te gaan oefenen en de slalomcompetitie. De instructeur reed steeds in één van onze auto's mee en gaf uitleg over hoe je de bochten het beste kunt nemen, welke versnelling etc.
Daarna gingen we het gehele circuit oefenen en op het einde nog het vrije rijden. Dit laatste ging echt stukken beter dan toen op 23 april. Ten eerste omdat ik nu echt wist wat ik moest doen en veel betere lijnen kon rijden. En ten tweede omdat we veel meer de ruimte hadden om te rijden; minder druk op de baan. Ik heb echt hele stukken in mijn eentje gereden. Dan hoef je dus echt alleen op de baan en de bochten te letten en niet op alle auto's om je heen. Ik heb nog wel een rondje samen met een porsche en een M3 gereden, die hadden het toch maar mooi moeilijk om me kwijt te rijden!
Dit is echt een aanrader voor iedereen die graag sportief wil rijden en ook wat wil leren.
Je reed flink door inderdaad Afbeelding

(was op zoek naar foto's via diverse sites maar kon het niet laten om even te reageren :mrgreen: )
lisette
Enthousiast
Enthousiast

07 jul 2006, 19:13

Ha Bert, leuk je hier te treffen!
Je stond later nog naast me op weg naar huis, maar dat had je volgens mij niet in de gaten?
Of ben je niet diegene met de rode M3?
Bert M3
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jul 2006, 19:24

Ja klopt dat was ik, had ik wel in de gaten :)

Kwam nog een plaatje tegen trouwens, van een MX5 eigenaar die in onze groep reed:
Afbeelding

In onze groep reed een belgische Cooper S mee, die hoorde zeker niet bij jullie?

Was verder een leuke dag, ik heb me zeker wel vermaakt. 16 Juli in elk geval weer aanwezig :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jul 2006, 20:19

De Belgische Cooper S is Svensens, Die zit ook hier op het forum.

Leuke foto, goed gevonden!
Bert M3
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jul 2006, 20:23

Klopt wist ik :)

Die belgische ben ik met vrij rijden ook niet tegen gekomen. In elk geval is mij niet bewust opgevallen, kan hem best voorbij gekomen zijn :)

Hier komt die foto vandaan in elk geval: http://dutchbyte.xs4all.nl/gallery/club ... g2006jul06 Zijn van Terpie van het MX5 owners forum.
Herbie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 jul 2006, 20:35

@Cora: Nog bedankt voor het stallen van de helmen!

Groeten, Herbie.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder

08 jul 2006, 00:06

Idd de grijze S was ik.
Zat in de gevorderde groep, was men eerst kennismaking met de leden van newminiclub, allemaal zeer toffe mensen !!!
En RESPECT voor Lisette, godverdomme wat kan die meid aan een stuur draaien. Heb er geruime tijd achter gehangen en hier kunnen vele stoere jongens wel eens bedrogen tegen uitkomen op circuit.

De mini heeft een iets zenuwachtiger gedrag dan men vorige wagen op circuit, zeker niet slechter gewoon anders. Daarom vond ik deze cursus
goed om zijn gedrag en limieten te leren kennen. Wat is het toch altijd genieten om s'ochtends in de cafetaria voor de instructeur start de stoere
macho's bezig te horen tegen hun vriendjes, tot je ze bezig ziet op circuit
met een broekje vol als het echt hard begint te gaan met als uitvluchten
ik moet banden sparen enz. Als je dit soort dingen doet kost dat gewoon handen vol geld, wil je dat niet moet je gaan vissen of biljarten.

Instructeurs waren echt ok, vooral frank geloof ik (groene polo van jaguar racing aan) tof was ook dat hij ons sportiefste club vond.
1 klein detail was het incedent waar de rode cabrio
moest getakeld worden en er de gele vlag getoond werd. Dit kon op voorand ff vermeld worden door hen wat deze kleuren betekenen.
Er zullen altijd cowboys zijn die denken dat dit niet voor hen telt maar daarvoor heb je dan weer zwarte vlaggen om ze eraf te halen.
Kortom t'was een superdagje leuke mensen, auto's, curbstone's
& lijnen.
Ik kruip in men bed nu want morgen & Zondag staan er weer 2 mooie
dagen zandvoort circuit op het menu. t's ver rijden voor mij maar het loont altijd zeker de moeite !!!

Greetzzz

Svensens

Hieronder staat een lijstje met alle gebruikte kleuren op circuit.

De Nationale vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt weten de piloten dat ze mogen vertrekken (start of begin van de race)

De rode vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt weten alle piloten dat ze onmiddellijk met racen moeten stoppen, en zich met de grootste omzichtigheid moeten begeven naar de rode vlaglijn, hun stands of de startgrid. Dit is tevens ook het sein tot het sluiten van de piste voor de aanvang van de oefeningen en/of wedstrijd.

De gele vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt betekent dit dat er zich een gevaarssituatie voordoet, er een hindernis is op het parcours of dat de safety-car op de piste is, er geldt een algemeen inhaalverbod.

De gele vlag met rode strepen
Als deze vlag gezwaaid wordt is het wegdek ongewoon glad.
bv: oliespoor enz

De witte vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt dan weten de piloten dat er een dienst- of hulpwagen, of een traagrijdende wagen op het circuit aanwezig is.

De blauwe vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt dan weten de piloten die deze vlag zien dat ze trager zijn en dus ingehaald worden door een snellere piloot.

De groene vlag
Als deze vlag gezwaaid wordt dan wordt het circuit terug geopend, is de gevaren zone ten einde, of is het begin van een opwarmingsronde.

De zwarte vlag met bijbehorend nummer
Als de piloot zijn nummer herkent dan weet deze dat hij moet stoppen aan de toren.

De zwart - witte vlag diagonaal verdeeld in 2 helften met bijbehorend nummer
Als de piloot zijn nummer herkent dan weet deze dat hij onsportief gereden heeft, dit is dus een waarschuwing voor onsportief gedrag.

De zwarte vlag met oranje bol en bijbehorend nummer
Als de piloot zijn nummer herkent dan weet deze dat er een mechanisch defekt aan zijn wagen is en dat hij verplicht moet binnenkomen voor een herstelling

De zwart - wit geruite vlag (finish vlag)
Dit is het einde van de wedstrijd of training.
Laatst gewijzigd door Svensens op 08 jul 2006, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2006, 00:10

Vandaag heerlijk gevist en de dag afgesloten met een potje biljart in de kroeg :mrgreen:

Nee, grapje, ik snap wat je bedoelt, al was ik er zelf niet bij. Alleen de foto's al vind ik gaaf om te zien!
Bert M3
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 jul 2006, 00:33

Mja ik vond dat ze zich buiten de vlaggen om s'morgens sowieso wel iets meer aandacht aan de regels hadden mogen geven :) Pitstraat uitrijden enzo ging bij iedereen fout omdat het al de hele dag zo gedaan werd, en om half 5 kwam dat niet echt meer over denk ik.

Maar goed, vond het verder wel leuk dat we gewoon door mochten rijden s'morgens ipv steeds een rondje achter de instructeur aan.
Yvon
Wingman
Contacteer:

08 jul 2006, 08:42

Zo lezen hebben jullie een topdag gehad :D Gaaf hoor :)

Lisette, your go girl!!!! :-))

Jammer dat we 16 juli niet in Zandvoort zijn, denk dat ik voor volgend jaar een dagje vrij ga plannen :mrgreen:
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 jul 2006, 12:59

Vergat nog te zeggen dat ik voordat ik aankwam bij het circuit de tank had volgegooid en er verder niet meer op heb gelet.

Na aan het einde van de dag nog even nagekletst te hebben met Svensens rij ik weg en zie ik dat het rode tanklampje brand en streepjes op de 'nog te gaan teller'.

Ik ga tanken en er gaat dus 51,18 liter in de 50 liter tank :shock:
Mazzel gehad, één rondje langer en ik had stilgestaan op het circuit :)

Die gozer in het groene Jaguar shirt was inderdaad de beste instructeur, die trapte hem heel flink in (gas én rem), met hem heb ik ook een heel rondje gedaan en de groep achter ons geheel kwijt gereden :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 jul 2006, 00:44

Van Werner en Catoo dit prachtige filmpje :)

Het is een Quicktime filmpje.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2006, 10:22

Top, bedankt voor het plaatsen.
Helaas maar 35 sec op kunnen nemen met de fotocamera, maar geeft denk toch een aardige indruk kwa snelheid :mrgreen:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2006, 10:41

8) 8) 8) 8) 8)

lekker lekker lekker lekker! ziet er goed uit en lekker rustig op de baan en wat een giga-mooi weer.

Duidelijk te zien dat jullie goed hebben opgelet bij het rijden. Zie ik daar ideale lijnen verschijnen? :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Herbie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 jul 2006, 10:45

Leuk om te zien dat filmpje. Ik krijg meteen weer zin om het circuit op te duiken!
Gisteren trouwens de hele dag aanwezig geweest op de All Dutch Porsche Zandvoort Days. Waanzinnig! Ook nog een paar rondjes meegereden in zo'n snelle rakker. Dat was toch weer ff andere koek. Pfff, wat een snelheid!
Overigens is - voor de liefhebber - vandaag de derde en laatste dag van dat Porsche event. Je kan overal koekeloeren. Een aanrader. Meer info op: http://www.circuitzandvoort.nl

Terug naar “Afterparty”