Nou, wat vonden jullie ervan? (Sneak Preview R56)

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
njuwdaij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 sep 2006, 09:33

Aha! cool! dan hebben jullie een tijdje achter Herbie gezeten in het hoekje achter de vitrage (....oeps.... als mensen nu maar geen hele rare ideetjes krijgen bij wat ik nu heb neergezet) Wink
Ehm, wij hebben wel even (5 minuten) gezeten nadat we de Red Room hadden gezien aan de linkerkant achter de 'vitrage', maar daarvoor niet.
Dus toen stonden we VOOR die vitrage denk ik aan de rechterkant voor de opening naar de Black Room. Dan stonden we voor Herbie?

Maakt niets uit hoor. Ik vind het niet zo erg om niet 'gespot' te worden..
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 sep 2006, 14:16

Gisteren ben ik ook geweest en was erg benieuwd hoe de auto er nu werkelijk uit zou zien. Ik had de foto's wel gekeken tevoren, maar een auto ziet er in het echt (en met ander licht) altijd weer anders uit. Dus keek ik hier al geruime tijd naar uit. Bijna ging het niet door, maar ze ontsloegen me net op tijd uit het ziekenhuis (gistermiddag 12.30 uur :) ).

De opzet van de avond was hartstikke leuk. Er waren wel heel veel "bobo's". Ik weet niets van soaps af maar vermoedde dat de hele cast van Goede Tijden Slechte Tijden er tussen zou lopen. Anyway, maakt niets uit.

De avond was verdeeld in enkele sessies van ongveer 5-10 minuten in de closed room. Daarbij werd door een of andere miep in een strak rubber pakkie de auto aangeprezen onder het motto van "Wat een mooie kleur... wel 1-2-3-4-5-6 cm langere auto" . Die kon dus beter haar mond houden (" Shut up and be pretty!" ).
Mijn idee over het nieuwe model is dat ik de cosmetische veranderingen geen verbetering vind. Die interieurverlichting is wel erg mooi (alhoewel je dat nooit gebruikt en alleen uitkomt onder meest perfecte licht-omstandigheden). 3 Meest opvallende punten: De nieuwe motorkap is een stuk boller, de kilometerteller kunnen ze ook ipv de Big Ben gebruiken, en de luchtroostertjes/zijknippers aan de zijkant van de auto MOETEN vervangen worden door iets anders. Ik vind het onbegrijpelijk dat dit detail van de auto (zo belangrijk voor de vormen van een auto) zo slecht afgewerkt is. De aftermarket tuning bedrijven gaan hier een grote kans krijgen.

Al met al heb ik het wel prima naar m'n zin gehad. Er liepen ook van die fotomodellen rond om wat kleding te showen waarbij ik een bijzonder mooie Mini-trui zag (nee; ik bedoel niet die trui van de mevrouw met de bodypaint :) ). Dit trui wordt hopelijk snel leverbaar, (ga gelijk op de mini.nl site kijken).

Groeten van Marcel
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

08 sep 2006, 14:37

Hallo hallo, ook ik heb enorm genoten van een hele leuke bijzondere avond. Er waren hele aparte hapjes en sommige drankje hadden een bijzondere verpakking. Ik vind persoonlijk de Cooper S wel een mooie auto geworden op enkele details na dan, :? maar die vallen wel weg te moffelen. Zelf hou ik liever het oude model. :P Op de weg terug naar huis goed opgelet of er geen flitsers stonden en waar ze stonden keurig aan de snelheid gehouden :lol: daarna knal ik door het oranje licht en was er toch nog een flits. :cry: ach kan er ook nog wel bij deze week. :roll: Complimenten aan Mini om zo leuk uit te pakken.

Iedereen die nog moet veel plezier hoor. :wink:

Enne die dame in de darkroom was volgens mij een kerel hoor. :lachuh
Popeye
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 sep 2006, 15:01

Blont-007 schreef:Enne die dame in de darkroom was volgens mij een kerel hoor. :lachuh
Echt wel! En anders is ze omgebouwd. Volgens Oz-i kon het Kelly(ooit in Big Brother) wel eens geweest zijn. Duzzz... als je vanavond nog gaat, ff goed opletten in de darkroom... 8)
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

08 sep 2006, 16:10

De avond was prima, met voor mij als hoogtepunt de reactie van Sepp: "Wij zeiden tegen elkaar, ah, die classic kan het niet bijhouden... Oh, wacht, die kan het wel bijhouden!" :D Ook complimenten van Benno, waarmee we vanuit Nootdorp gereden zijn, dankbaar in ontvangst genomen. En dat er niet veel classics zouden zijn had ik wel verwacht, maar dat we de enige waren?

De trajectcontrole hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken, daar hebben we netjes 80 gereden. Toen vond kennelijk iemand dat dat classicje voorop (we kregen de indruk dat degene die aan het begin voorop reed niet helemaal wist waar hij naartoe ging, dus hebben we de kop maar overgenomen) niet hard genoeg ging. En ja, om dan achter te blijven is ook weer zo wat :rijden Maarre, ook als je hard rijdt wel blijven opletten dat je op de goede plekken afslaat, heh... :roll: Ging een paar keer bijna mis.

De nieuwe Mini's ben ik niet laaiend enthousiast over. Alles is nu net wat te dik aangezet. Weten Duitsers geen maat te houden, is het het produkt van "design by comittee"? Ik weet het niet, maar ze zijn naar mijn idee te ver doorgeschoten met dingen die bij het huidige model al op het randje van karikaturaal zaten, zoals de grote middenklok. Toen kon het nog wel, moderne herinterpretatie enzo. Maar om dat nog eens dunnetjes over te doen...

Te groot/uit proportie zijn:
- de middenklok
- de roostertjes aan de zijkant, inclusief de enorme zijknippers (dat ik die roostertjes niet geweldig vond dacht ik al aan de foto's gezien te hebben - al was ik bij de foto's vooral geschokt door de grote chromen versie van de S, terwijl ik nu juist het zwarte plastic op de Cooper erg storend vond - maar dat die knipperlichten zo groot zijn viel me gisteren pas op)
- de nummerplaatverlichting-annex-achterklepgreep (nu moet ik wel een Cooper S bestellen de volgende keer, om dat ding in de wagenkleur te krijgen >))
- de zwarte rand langs de onderkant.
- de mistlampen/stadslichten (volgens mij is het wachten op de eerste aanbieder van ombouwsetjes om de knipperlichten en stadslichten om te wisselen)
- de achterlichten

Er heeft zelfs even door mijn hoofd gespeeld dat veel mensen niet het verschil gaan zien met het huidige model (daarvoor zijn de veranderingen te subtiel), maar wel zien dat er "iets" niet klopt en zo gelijk alle Mini's veroordelen (dus slecht voor de markt van tweedehands generaties 1 en 2?).

Verder viel me op dat vooral de Cooper wel erg hoog op zijn wielen stond.

De middenconsole heb ik eigenlijk niet eens meer op gelet, die heb ik eigenlijk al afgeschreven. Dat vind ik samen met de in de klok geintegreerde radio ronduit lelijk. Ik hoop dat Mini die middenconsole nog aanbiedt met alles zwart, dan vallen de Fischer Price vormpjes niet zo op.

Ik hoop van harte dat het door de liefhebbersblik komt en dat het een kwestie van wennen is (zijn per slot van rekening allemaal details waar ik over struikel... :?), maar ik vrees het ergste. De meeste bezwaren die ik heb zijn wel fixable, waarschijnlijk, misschien dat er tegen de tijd dat de Checkmate vervangen moet worden weer een facelift is geweest en de markt ervoor heeft gezorgd dat ze een paar stappen terug hebben gedaan. Anders zijn zowel Audi (A2) als Alfa (Junior) nog met iets leuks bezig... :shock:

Al met al krijg ik bij de R56 het gevoel van, verandering om de verandering. Als ze alleen de "noodzakelijke" dingen hadden veranderd (motor - want had nodig een technology upgrade nodig -, hogere motorkap - voetgangersveiligheid -, geen achterruiten-om-de-hoek - kostenbesparing) dan had ik dik tevreden geweest. Misschien nog een mooiere oplossing voor de fabrieksnavigatie en een upgrade van de materialen in het interieur. Maar verder, if it ain't broke, don't fix it.
mderijke schreef:wel 1-2-3-4-5-6 cm langere auto"
Ja, dat snapte ik dus helemaal niet... Als je een auto verkoopt die Mini heet, dan hou je toch stil dat hij groter is geworden... >:(
Die interieurverlichting is wel erg mooi
Volgens mij was de rode (Cooper) en blauwe (Cooper S) verlichting die je in de auto's zag niet van de auto's zelf. Ik heb er alleen niet genoeg aandacht aan besteed om het met zekerheid te kunnen zeggen.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

08 sep 2006, 17:54

Popeye schreef:Echt wel! En anders is ze omgebouwd. Volgens Oz-i kon het Kelly(ooit in Big Brother) wel eens geweest zijn. Duzzz... als je vanavond nog gaat, ff goed opletten in de darkroom... 8)
Huh > ik ben er niet geweest maar "Kelly" zou willen dat hij :mrgreen: er zo uitzag! 8)
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 sep 2006, 19:30

Ik zei idd ook al tegen Eelke dat het volgens mij ook een vent was. En ook de naam Kelly is gevallen ;)

De verlichting in iig de Cooper S was niet van de Mini zelf, maar gewoon blauwe lampen die her en der in de auto lagen.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 sep 2006, 20:12

Of het nu een man of een vrouw was, het was in elk geval een engerd die niks van Mini's afwist en dus beter zijn of haar klep kon dichthouden...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
horn
Be Mini
Be Mini

08 sep 2006, 20:34

Braspenning Racing schreef:
horn schreef:
oja, heb wel pics maar voornamelijk van de leuke blonde fotografe Kathinka en van de mevrouw in de gebodypainte blauwe trui :mrgreen: >)
Afbeelding
Afbeelding :mrgreen: :mrgreen:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 sep 2006, 20:45

haha, ik moet zeggen werd in beide ruimtes wel aardig afgeleid van de Mini.

En nee, niet door de dames (alhoewel dat praten echt nergens op sloeg...) maar door de Poedels...

Vond die in de black room wel zielig, die moest de hele tijd rondjes om de auto heen lopen. Op een gegeven moment had ik echt het idee dat als ze die hond zouden loslaten dat hij dan nog steeds rustig dezelfde rondjes zou blijven lopen :D

Ik vind de New New Mini nog steeds niet mooi. Als die Play-doh dingen erop... (of Fisher Price, hoe je het ook wil noemen) En alle dingen die eerst leuk waren zijn nu te en dan niet te maar TE...

Echt zonde.

Ik vond de Cooper S trouwens wel beter dan de Cooper. Nog steeds niet mooi, maar wel iets mooier.

De Laser Blue is iig een zeer geslaagde kleur.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

08 sep 2006, 20:50

Ja ach gossie die poedels. :( Die ene witte poedel is trouwens er nog vandoor gegaan in de laaste sessie. :P Heb meelij ze moeten nog 2 avonden. En die kerel bij de cooper S zal na 3 avonden nog wel zwaarder praten. :lachuh Geen 1,2,3,4,5, maar ...... 6cm. Toen we naar huis gingen riep ze bij de GP is dit ook een Mini? Wij vroegen heb je er zelf ook een toen werd er gezegd nog niet....Mss nieuw NewMINIclub-member. :mrgreen:

:mrgreen: Kon niks zien in die strakke broek, waar zou dat zijn. :mrgreen:
hein
Enthousiast
Enthousiast

08 sep 2006, 20:53

was weer een gezellig avondje, :mrgreen:

nou wat vond ik van de mini's de cooper vond ik een beetje tegenvallen, lijkt wel een traktor zo hoog staat die op zijn wielen, en die plastic zijroosters kunnen echt niet,

toen wachten voor de preview 9 voor de blackroom maar dat duurde wel erg lang :| navraag bleek dat er helemaal geen 9 was, maar gelukkig waren ze zo vriendelijk om ons een eigen preview te geven, dus met joris, avoner, en pa avoner de cooperS in vol licht bewonderd, en we hebben echt alles gezien en ook onder de motorkap, zit er echt profi ja kan echt zien dat BMW zich nu met het hele ontwerp bezig heeft gehouden

de Cooper S is in het echt veel mooier dan op de foto's.

@ avoner hoorde ik je nu zeggen dat de minibabes er de 18de november ook zijn? :wink:
horn
Be Mini
Be Mini

08 sep 2006, 21:40

hein schreef:navraag bleek dat er helemaal geen 9 was, maar gelukkig waren ze zo vriendelijk om ons een eigen preview te geven
Dan was je ook één van de laatste. Ik had PV2 in de blackroom maar toen zaten we nog aan de bar (tubes wodka redbull en mojito's weg te tikken). Hebben dus maar PV6 in black gedaan en PV8 in rood. Mocht wel van die rode lakmevrouw in de rode cooper met die zwarte kunststof zijplaten en die enorme zijknippers erop gaan zitten.

Vond de nieuwe mini niet echt mooi. Jammer dat de koplampen beneden blijven als je de klep opent.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
MiniPaul
Yoga-master

08 sep 2006, 22:05

Ik vond het een super geslaagde avond.
Complimenten aan de organisatie :-))
Ik vind de nieuwe MINI kledinglijn mooier dan de oude. Zo puur natuur :lol: en zo back to basic :wink:

Ik vind dat MINI met de nieuwe CooperS een succesnummer in handen heeft. Ziet er stoer uit en oogt nog iets dikker dan de huidige S.
Ik vind hem niet mooier dan de huidige CooperS maar in de lijn van het nieuwe model ziet ie er gewoon 8) uit.

De Cooper vind ik er niet mooier op geworden. De knippers zijn veel te groot en de auto oogt niet "dik" genoeg ( het kan natuurlijk iets te maken hebben met de rode lichtinval :wink: )
Ik vind de huidige ( face lift ) Cooper vele malen mooier.

Kortom; ik denk dat de verandering alleen de CooperS ten goede komt.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2006, 23:47

Afbeelding

Mijn verhaaltje komt nog hoor en mijn mening ook.... maar even geduld... ben al een paar uur bezig om bovenstaande rits open te krijgen :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Afterparty”