Wanneer geven ze Lisette nu eens een stoeltje in een raceklasse?
Trackday zandvoort..
- Arjan
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amersfoort
Bericht
Netjes gedaan weer allemaal! Ziet er weer strak uit enne... enkele mannen hadden het weer aan de stok met Lisette volgens mij
Wanneer geven ze Lisette nu eens een stoeltje in een raceklasse?

Wanneer geven ze Lisette nu eens een stoeltje in een raceklasse?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!

- Locatie: Dublin
Bericht
We zijn het er over eens nu thuis............. Yvonne wil een GP. Ze heeft hem uitgebreid bekeken gisteravond.
IK wil 'um, ik wil um!!

Ze moest helemaal tot de orde geroepen worden, met haar "ik wil um"
........ (wie moet dat allemaal weer betalen!!!!
)
Ik dus gelijk: "Ja schat, maar hij is niet meer te krijgen in Nederland"
En nee ik hoef geen advies van "hier is er nog eentje te koop"
Er komt wel eentje (ooit over 10 jaar ofzo)
Moet haar wel gelijk geven het is eigenlijk een
INI, de voor spoilers van deze twee hebben best wel wat van elkaar weg met die twee lipjes links en rechts.
IK wil 'um, ik wil um!!
Ze moest helemaal tot de orde geroepen worden, met haar "ik wil um"
Ik dus gelijk: "Ja schat, maar hij is niet meer te krijgen in Nederland"
En nee ik hoef geen advies van "hier is er nog eentje te koop"
Er komt wel eentje (ooit over 10 jaar ofzo)
Moet haar wel gelijk geven het is eigenlijk een

- Braspenning Racing
- Mod virus alert!

- Locatie: Dublin
Bericht
neuh.................
De Z3 komt hier alleen maar beter uit!! Ik heb nu een licht vliegwiel en de race koppeling besteld........had ik veel eerder moeten doen!!
Enne, de auto rijdt nog wel hoor
Yvonne moet haar eigen Z3 maar verkopen en kijken wat ze er bij moet leggen (teveel..........)
De Z3 komt hier alleen maar beter uit!! Ik heb nu een licht vliegwiel en de race koppeling besteld........had ik veel eerder moeten doen!!
Enne, de auto rijdt nog wel hoor
Yvonne moet haar eigen Z3 maar verkopen en kijken wat ze er bij moet leggen (teveel..........)

- M7 Racing
- Enthousiast

- Locatie: Dongen
Bericht
Ook wij hadden fun.
Ook het M7 team vond het weer erg leuk, wel jammer dat er niet meer MINI's waren en dat deze samen reden.....maar ja wie weet komt dat nog eens.
De bedoeling van ons was om onze technische mensen eens een keer met de mini's te laten rijden. Deze jongen hebben nog nooit op een circuit gereden en om te weten wat overstuur en onderstuur en dat soort termen nu egelijk echt inhouden hadden we besloten om gebruik te maken van deze mogelijkheid om de jongens dat te leren ! En of ze het weten ......zowel de zwart als de rode hebben de vangrail van dichtbij gezien....niets wat niet weer te maken is maar toch......ze hebben nu wel die ervaring .
Ik zelf heb samen met Rolf met de oranje mini aan het spelen gewwest....bandendruk, caster, camber etc. kijken wat voor die mini nu de beste setting zou zijn, en al snel bleek dat we moeten overstappen op stickstof in de banden, het temperatuur verloop was te groot.
Kortom het was leerzaam en leuk om een te kijken of de simpele MINI's de andere bij konden houden.....maar ik had dan ook niet anders verwacht.
Groet,
M7 Racing
De bedoeling van ons was om onze technische mensen eens een keer met de mini's te laten rijden. Deze jongen hebben nog nooit op een circuit gereden en om te weten wat overstuur en onderstuur en dat soort termen nu egelijk echt inhouden hadden we besloten om gebruik te maken van deze mogelijkheid om de jongens dat te leren ! En of ze het weten ......zowel de zwart als de rode hebben de vangrail van dichtbij gezien....niets wat niet weer te maken is maar toch......ze hebben nu wel die ervaring .
Ik zelf heb samen met Rolf met de oranje mini aan het spelen gewwest....bandendruk, caster, camber etc. kijken wat voor die mini nu de beste setting zou zijn, en al snel bleek dat we moeten overstappen op stickstof in de banden, het temperatuur verloop was te groot.
Kortom het was leerzaam en leuk om een te kijken of de simpele MINI's de andere bij konden houden.....maar ik had dan ook niet anders verwacht.
Groet,
M7 Racing
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Het was weer erg geslaagd. Drie keer meegedaan met de sportklasse en geen spijt van gehad. De eerste sessie was ik de enigste die een instructeur behoefde en die heeft dus 20 min op de bijrijdersstoel aanwijzingen gegeven. Blijkt dat ik te wild instuur, ik dacht dat dat moest om de auto te 'zetten' voor de bocht, maar dat moet helemaal niet omdat de MINI al zo'n goed onderstel heeft.
Verder alleen maar ingehaald door een Lotus, Ferrari en een paar geprepareerde auto's op slicks (inlcusief een oranje M7 MINI
). Twee S3-tjes, Golf GTI en veel geprepareerde BMW's verschalkt.
Omdat ik in de sportklasse reed en Lisette, Hans en Xanlle in toerklasse, heb ze helaas weinig tussendoor kunnen spreken. Als je de baan af kwam had je een paar minuten om bij te komen en daarna was het al weer opstellen voor de volgende sessie.
Mooie foto's k33z
Die gaan het album in. Leuk dat je er ook even was.
Helaas geen Z3's gezien op de baan (reden allemaal mee met de tourklasse?) want was wel leuk geweest om te zien wie er nu sneller was geweest.
.
Ik was van plan om alle sessies helemaal te filmen, maar de eerste sessie was het bandje op, de tweede sessie moest ik zo snel vertrekken dat ik de record knop niet goed heb ingedrukt, de derde staat er wel helemaal op dus ik hoop er nog een filmpje van te maken.
Alhoewel mijn banden niet echt versleten zijn geven ze niet echt veel grip meer, de volgende keer maar eens kijken of ik semi-slicks (waar je nog net mee op de openbare weg mag rijden) op de s-lites kan zetten want dat is nu waar volgens mij de meeste winst te behalen is.
Op naar de Nurburgring
Verder alleen maar ingehaald door een Lotus, Ferrari en een paar geprepareerde auto's op slicks (inlcusief een oranje M7 MINI
Omdat ik in de sportklasse reed en Lisette, Hans en Xanlle in toerklasse, heb ze helaas weinig tussendoor kunnen spreken. Als je de baan af kwam had je een paar minuten om bij te komen en daarna was het al weer opstellen voor de volgende sessie.
Mooie foto's k33z
Helaas geen Z3's gezien op de baan (reden allemaal mee met de tourklasse?) want was wel leuk geweest om te zien wie er nu sneller was geweest.
Er loop niks aan in de bochten, hij ligt inderdaad héél erg laag op de foto's van k33z. Alleen bij flink remmen (op de motor) voor Tarzan wil de voorspoiler nog wel eens over de grond schrapenpeter schreef:Jezus Berthil wat ligt dat ding van jouw laag! Hoorde je um niet schrapen in de bochten....?!?
Ik was van plan om alle sessies helemaal te filmen, maar de eerste sessie was het bandje op, de tweede sessie moest ik zo snel vertrekken dat ik de record knop niet goed heb ingedrukt, de derde staat er wel helemaal op dus ik hoop er nog een filmpje van te maken.
Alhoewel mijn banden niet echt versleten zijn geven ze niet echt veel grip meer, de volgende keer maar eens kijken of ik semi-slicks (waar je nog net mee op de openbare weg mag rijden) op de s-lites kan zetten want dat is nu waar volgens mij de meeste winst te behalen is.
Op naar de Nurburgring
- Much2Much
- Nieuw Lid

Bericht
Ik zag je in mijn binnenspiegel al naderen maar weet uit ervaring dat de wegligging van een Cooper S vele malen beter is dan van een S3, ondanks mijn 4WD.
In de eerste ronde reed er een blauwe Z3 achter mij die last had van een tandje overstuur bij het uitkomen van de Audi S-bocht (nieuw naar oud asfalt).
Even ter info, mijn S3 heeft 256pk en 420Nm, weegt wel om en nabij de 1400kg. Daar komt bij dat ik 5 jaar geleden mijn licentie heb gehaald, verder nooit meer gereden.
Al met al een geslaagde sessie, alles is nog heel, hoewel mijn koppelingsplaten het zwaar te voorduren hebben gekregen. De mini's en Z3's waren zwaar in de meerderheid, leuk gezicht.
Groet M2M
Die gele S3, dat was ikBerthil schreef:Twee S3-tjes, Golf GTI en veel geprepareerde BMW's verschalkt.
In de eerste ronde reed er een blauwe Z3 achter mij die last had van een tandje overstuur bij het uitkomen van de Audi S-bocht (nieuw naar oud asfalt).
Even ter info, mijn S3 heeft 256pk en 420Nm, weegt wel om en nabij de 1400kg. Daar komt bij dat ik 5 jaar geleden mijn licentie heb gehaald, verder nooit meer gereden.
Al met al een geslaagde sessie, alles is nog heel, hoewel mijn koppelingsplaten het zwaar te voorduren hebben gekregen. De mini's en Z3's waren zwaar in de meerderheid, leuk gezicht.
Groet M2M
- k33z
- Mod virus alert!

- Locatie: Leidschendam
Bericht
Ik gebruik een Canon 1D MKII met daarop een in dit geval bij de foto's van berthil een 24-70 2.8L en bij hans de 70-200 2.8L.
Kwa instellingen is het een beetje spelen. In dit geval had ik de camera op "TV" gezet, dit is de sluitertijd voorkeuze. Hiermee bepaald de camera het diagrama bij een door de gebruiker ingestelde sluitertijd.
Om een beetje dynamiek in de foto's te krijgen kan je met de auto meebewegen (pannen) met een sluitertijd tussen de 1/200 en de 1/400. Hierdoor is de auto scherp en de rest onscherp. Dit werkt het best als je een auto van de zijkant pakt. Van voren en van achteren is het een beetje proberen om toch dynamiek te houden maar geen bewogen auto's.
Ik fotografeer niet vaak auto's omdat ik het nogal snel saai vind, iedere rond hetzelfde plaatje schieten.
Voor de geinteresseerden: www.keesvermeer.nl
Is nog tijdelijk maar geeft al een klein beetje een beeld.
Dank voor compliment. Ik moet zeggen dat deze foto's niet zo gek veel voorstellen. Wil je mooie foto's maken die anders zijn als deze 13 in een dozijn foto's moet je daar gewoon meer tijd voor nemen. Mooie locatie zoeken langs de baan en een aantal keer verkassen zodat je een leuke, diverse, reportage krijgt. Dit zijn slechts een aantal 'snapshots'.Maaij schreef:@k33z,
Erg mooie foto's. Mag ik vragen welk camera je hebt? Wat voor instelling kan je het beste gebruiken bij zulke foto's?
Ik gebruik een Canon 1D MKII met daarop een in dit geval bij de foto's van berthil een 24-70 2.8L en bij hans de 70-200 2.8L.
Kwa instellingen is het een beetje spelen. In dit geval had ik de camera op "TV" gezet, dit is de sluitertijd voorkeuze. Hiermee bepaald de camera het diagrama bij een door de gebruiker ingestelde sluitertijd.
Om een beetje dynamiek in de foto's te krijgen kan je met de auto meebewegen (pannen) met een sluitertijd tussen de 1/200 en de 1/400. Hierdoor is de auto scherp en de rest onscherp. Dit werkt het best als je een auto van de zijkant pakt. Van voren en van achteren is het een beetje proberen om toch dynamiek te houden maar geen bewogen auto's.
Ik fotografeer niet vaak auto's omdat ik het nogal snel saai vind, iedere rond hetzelfde plaatje schieten.
Voor de geinteresseerden: www.keesvermeer.nl
Is nog tijdelijk maar geeft al een klein beetje een beeld.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Ik had vandaag al even gekeken hoeveel vermogen de S3 heeft voor het vergelijk, zo te lezen heb je er wel wat aan veranderd als je 256 pk en 420 Nm hebt
. Toch knap van mijn MINI met 220 pk dat ik je kon inhalen, moet wel zeggen dat die Tarzan daarna op het randje ging, ik voelde hem wel een beetje naar buiten glijden, maar hij was goed te houden en te controleren dus geen risico, misschien zag je dat ook? Helaas heeft de camera toen niet meegelopen omdat ik zo gehaast moest vertrekken.
Harstikke leuk dat je even de moeite neemt om je aan te melden en wat van je te laat horen. Prachtige auto, je S3Much2Much schreef:Die gele S3, dat was ikIk zag je in mijn binnenspiegel al naderen
Ik had vandaag al even gekeken hoeveel vermogen de S3 heeft voor het vergelijk, zo te lezen heb je er wel wat aan veranderd als je 256 pk en 420 Nm hebt
- Much2Much
- Nieuw Lid

Bericht
Ik heb alleen mijn software laten aanpassen, maar 220 pk vind ik behoorlijk veel voor een Cooper S, poeh!
Ik heb dat momentje gelukkig niet meegekregen in de tarzan, concentreerde me op mijn rempunt. Ik heb je nog op een stukje film staan, zodra ik ze op mijn computer heb zal ik je ze doormailen als je dat leuk vindt.
M2M
Ik heb dat momentje gelukkig niet meegekregen in de tarzan, concentreerde me op mijn rempunt. Ik heb je nog op een stukje film staan, zodra ik ze op mijn computer heb zal ik je ze doormailen als je dat leuk vindt.
M2M
Onze sponsors












