De Mergelstedenroute

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Yvon
Wingman
Contacteer:

10 sep 2007, 08:18

Zo, nu dan ook mijn verhaal :)

Nadat we gisteren thuis waren gekomen ben ik op de bank geploft er niet niet meer vanaf gekomen :oops:

Ons eerste verzamelpunt was bij "De Lucht" bij Zaltbommel; daar bleek dat er te weinig meetings zijn....we werden niet herkend :( :wink: :mrgreen:

Vervolgens gingen we richting Weert met een aardig gangetje, had ik net lekker de vaart erin (en onze medemini-ers dus ook :mrgreen: ) hoor ik naaste me:"als ze je nu pakken kan je straks fietsen". Bij Weert kregen we een telefoontje dat het groepje uit Breda ietwat vertraging had, wij naar binnen voor een plas (uiteindelijk niet, je moet eerst zo'n kassa door als bij het zwembad :s ). Er kwamen meer en meer mini's en met een mooie sliert gingen we richting Keram (bij deze meteen hulde aan Keram!).

Bij aankomst vrijwaringsbewijs getekend tasjes in ontvangst genomen (goodies!!) en tegoed gedaan aan het heerlijke vlaai ( :-PP ). Een mooie minuut stilte voor onze Coen en daarna gestart voor een mooie rit door Limboland. We hebben genoten van de uitzichten en de smalle weggetjes :)

We zijn helaas niet in de prijzen gevallen, maar dat drukt de pret zeker niet. We hebben ons kostelijk vermaakt en mini is weer een dagje uit geweest 8)

Chantal, Paul en Bas: puik geregeld en bedankt voor het organiseren. Op naar Mergelstede 2 :)
Afbeelding

Volledig MINI minded!

10 sep 2007, 08:21

Robbee schreef:We zijn op een gegeven moment bij een groepje Limbo's aangehaakt en hebben ergens ( weet de naam niet meer ) leuk gegeten en gedronken.
Beter lezen, Rob:
Jenkins schreef:Ergens in de tweede helft raakten we het spoor even kwijt, maar een reddend telefoontje van Noukieeee bracht hulp.
Bij de Gerardushoeve hebben we onze inwendige mens gesterkt met een broodje en wat drank.
Daarna naar wellicht de grootste trekplijster in Zuid Limburg; DE ijstent "bie de boer".
Daar hebben we ons tegoed gedaan aan bergen lekker ijs voor 'n prikkie!
:wink:
Robbee schreef:Daarna naar de ijsboer ! MF, ik weet nog steeds niet hoe je die knots zo vlug hebt weggewerkt !
Je hebt die grote afvalbak niet gezien dus?
:lol:
Na voor zo'n anderhalve euro ijs weg gelebberd te hebben bleek MF zich behoorlijk in de bourgondische portie vergist te hebben...
:wink:
Noukieeeee
4 op een rij!
4 op een rij!

10 sep 2007, 08:34

Hier nog een aantal pica's op de website van mijn broertje:

OYPO Pics Mergestedenroute Part 1 2007
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2007, 09:30

Gistermorgen ging om 07:30uur de wekker. Snel onder de douche en hup richting De Lucht. Heb nog nooit zo weinig verkeer op de weg gezien. Er waren stukken dat we niemand voor ons hadden (de rest van de dag overigens ook niet, maar dat komt later in mijn verhaal nog wel terug). Om 08:15uur hadden we afgesproken voor het "treintje naar het Zuiden" bij parkeerplaats "De Lucht". We waren ruim op tijd dus saar aangekomen hebben we een ontbijtje gescoord en prima koffie.
Rond 08:15uur maar eens buiten gaan kijken en was het rijtje MINI's aangedikt tot 3 stuks. De 4e MINI liet op zich wachten ;)
Daarna vertrokken richting Weert waar we zouden "meeten" met de groep uit Breda. We hadden nog genoeg gelegenheid om daar elkaars MINI's te bewonderen en daarna gezamelijk richting Keram MINI Maastricht te vertrekken. Daar aangekomen nog wat rubber achtergelaten in de eerste bochten vanaf de snelweg en ons gemeld bij de inschrijftafel. Aldaar bedolven onder een extreem gevulde goodiebag die geregeld was door de organisatie van de rit. Daarna de nodige handen gedrukt en kennis gemaakt met een hoop nieuwelingen :) Altijd leuk om te zien.
De vlaaikeuze was zeer uitgebreid en bijzonder lekker! Had precies de goeie gekozen denk ik, wat was die lekker!

Na een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan de vorige week overleden mede-MINI-rijder MINIJCW (Coen) zijn we vertrokken aan de Mergelsteden-route.
Vechten om vooraan te mogen rijden was er niet bij deze keer hahaha want niemand wilde voorop ;) Uiteindelijk werden we voorbij gereden door Turboortje en zijn we in de achtervolging gegaan. Helaas waren ze na een stoplicht alweer uit het zicht verdwenen en hadden we dus wederom niemand voor onze camera :(
Tot de afslag bij Maastricht-Centrum was de weg voor ons MINI-leeg en hebben we de camera maar weer uitgezet. Bij het stoplicht stond ineens Coendek met zijn schitterende bolide en Blont-007 naast ons. Aha! we hadden dus bijna weer iemand voor op de film...hij moest dan alleen wel VOOR ons gaan rijden hahah. Dat lukte ;)

Het was een schitterende route!! Soms heel smalle weggetjes en prachtige open uitzichten. Margraten was heel indrukwekkend om te zien.
Bewondering voor de organisatie van de rit die er heel wat uurtjes voorbereiding in hebben zitten. Top gereld, Bas, Chantel en Paul!
Kijk uit naar een volgende rit.
Hoop dat er veel mensen zijn die het idee overnemen om een leuke rit te organiseren. Dit is echt kicken!!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid gisteren en tot de volgende rit dan maar hè!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 sep 2007, 11:20

Een goede morgen,

Nou even een korte verslagje van een heel gezellig weekend.
Zaterdag middag om 13.00 op de trein gestapt om naar MR in Den Bosch te gaan, netjes door hem opgehaald op het station, beetje jammer dat hij geen bordje had met mijn naam erop maar ja!!
Lekker bij zijn ouders thuis een bakkie gedaan en kenniks gemaakt met zijn aardige moeder.
Toen rond 16.30 vertrokken naar Maasstricht, bij Noukiee thuis zo rond 18.15 aangekomen, even kort het hele mooie strakke huis bezichtigd.
Toen met de bus naar Benno en Wendy toe die in het mooiste hotel van Maasstricht verbleven.
Met z'n zessen lekker gedronken en gegeten en daarna zo rond 24.00 terug naar het hotel, even een pintje gepakt in de sfeervolle hotelbar en toen lekker naar bed, want de wekker ging weer vroeg zondag.
Om 10.00 kwamen Benno&Wendy, Noekiee& Roger en bijrijders en iemand uit Belgie naar het hotel om in een klein MINI lintje naar de BMW dealer te rijden.
Rond 10.30 naar de BMW dealer aangekomen en daar als ontbijt een heerlijk stukje slagroomtaart op.
Vlak voor het begin van de rit een minuut stilte gehouden voor het verlies van Coen, welke toch wel weer indruk op me maakte.
Daarna lekker gaan rijden en eigenlijk de hele dag super naar mijn zin gehad, aan het eind van de dag bij de Mac aangekomen en omdat ik een lift van Peter kreeg voor de uitreiking naar huis gegaan.
Lekker als een speer met coureur Peter en Werner naar Voorhout gereden, hoop trouwens niet dat jullie binnenkort een boete op de mat heben liggen want die kan volgens mij nog wel hoog zijn :wink:
Daarna door mijn ega opgehaald en ben lekker op de bank neergeploft en heb me heerlijk laten verwennen s' avonds.
Met verwennen bedoel ik natuurlijk dat moeders de vrouw eten voor me gekookt heeft en me op mijn wenken bediend heeft. :mrgreen:
Voor de organisatoren Paul, Bas en Chantel, niets anders dan hulde voor deze mooie uitgestippelde rit, heb er echt van genoten.
Op naar de volgende meeting!!!

gr.
floris
Laatst gewijzigd door florisvandam op 10 sep 2007, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
MaVaEe
Koeien-teller

10 sep 2007, 11:34

Klinkt allemaal erg goed!
Ik hoop dat ik er volgend jaar wel bij kan zijn! :D
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2007, 12:01

BigD was jij er ook? helemaal niet gezien... :?

Overigens superdag gehad, goed gedaan organisatie :D
De zwart/rode lintjes liggen vanaf nu voor altijd in m'n dashboardkastje...
Laatst gewijzigd door Sid op 10 sep 2007, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
PaulRdam
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 sep 2007, 12:35

Dit was de eerste keer dat ik mee deed aan een meeting / toertocht van de NewMINIclub en ik heb het echt super naar mijn zin gehad!

Geweldig om al die MINI's en hun eigenaren eens in het echt te zien.
Wij reden steeds zo'n beetje achteraan, waardoor wij vaak pas ergens aankwamen als de rest al weer klaarstond om te vertrekken. Daardoor heb ik helaas maar weinig andere NewMINIclub'ers gesproken, maar dat gaat een volgende keer vast nog wel gebeuren.

Hulde aan de organisatie! Alles was prima geregeld: heerlijke vlaai als ontbijt, indrukwekkende stilte voor Coen, lekkere weggetjes om te rijden, leuke en mooie plaatsen om te pauzeren, enz... :D :D :D

Wij hebben het rustig aan gedaan, overal wat langer gepauzeerd en rondgekeken (we zijn bijvoorbeeld die toren op het drielandenpunt op geklommen), waardoor we achteraan kwamen te rijden. Tegen het einde reden we door die 'wegomlegging' ook nog eens verkeerd, waardoor we in Valkenburg uitkwamen, waar we wat vast kwamen te zitten in het verkeer. Uiteindelijk wel bij de Mac in Maastricht aangekomen, maar toen bleek dat we de prijsuitreiking gemist hadden. Nou hadden wij toch niets gewonnen, dus maakte dat voor ons niets uit. Maar sorry als er misschien nog wat op ons gewacht is...

Paul, Bas en Chantal, heel erg bedankt voor deze geweldige dag!
Laatst gewijzigd door PaulRdam op 10 sep 2007, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 sep 2007, 12:46

Wij hebben ook een supermooie dag gehad. YogaBear, kwiebje, smousje: enorm bedankt voor de organisatie !!

En bedankt natuurlijk voor het mooie prijzenpakket! :D
Ik had ons echt geen kans gegeven, zat vrolijk een BigMac weg te peuzelen en ineens hoorden we onze namen :)
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 sep 2007, 14:34

Leuke dag!

Het was leuk om weer wat nieuwe mensen te spreken waarmee je normaal via het forum contact hebt.
De route was goed verzorgd , geen lastige dingen of foute aanwijzingen in het routeboek.

Helaas was er bij Margraten aan het einde van de route een omleiding ingesteld, die niet voorzien was. De agenten daar vonden het vooral nodig om langs de weg te blijven staan en niets te doen. Hallo, normaal geef je omleiding aan met BORDEN en OMLEIDINGSROUTES. :s
Dus bleef iedereen daar midden op de kruising staan en helaas voor Wim mag je dan niet claxonneren. Toen werd die ene agent ineens wel actief :s :s :s :s :s

Ik heb mij verbaastd over het volgende:
- de laagte van de auto van Coen;
- het aantal calorieen in de Sonja-Bakker vlaai;
- de mooie uitzichten;
- de leuke route;
- de mooie geel/zwarte MINI;
- de wendbaarheid en acceleratie van de R/C Mini bij het startpunt.
- de motorrijder die ik in de bocht tegenkwam op MIJN weghelft;
- dat Blont zowaar op tijd was (lees ik hierboven);
- het vergeten van de spiegelkappen voor MR, ondanks drie herinneringen deze week :oops: :oops: :oops: (sorry daarvoor - wordt geregeld).

Dank daarvoor.

De mooiste auto deze keer vond ik de blauw/grijze met blauw/grijs geblokt dak (ik denk die van Assie?).

edit/typo
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 sep 2007, 16:48

mderijke schreef:- dat Blont zowaar op tijd was (lees ik hierboven)
:()
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

10 sep 2007, 17:14

Sid schreef:BigD was jij er ook? helemaal niet gezien... :?

Overigens superdag gehad, goed gedaan organisatie :D
De zwart/rode lintjes liggen vanaf nu voor altijd in m'n dashboardkastje...
Ik was er toch echt hoor Sid :roll: Heb jou zelfs meerdere malen gezien :roll: Hier mij trots bij Keram op de parking als bewijs.Maar het komt denk omdat ik de stille kracht ben :wink:

Afbeelding

Er staan meer foto's in mijn gallerij 8)

Greetz BigD
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2007, 17:52

volgende keer maar even praatje maken dan :)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

10 sep 2007, 18:13

Sid schreef:volgende keer maar even praatje maken dan :)
Doen we kerel :D

Greetz BigD
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 sep 2007, 18:34

Zaterdag morgen vroeg mijn bed uit om mijn MINI nog snel te wassen. Kan het natuurlijk niet maken om met een smerige MINI aan te komen :)
Daarna snel doorgereden richting Maastricht. Onderweg Pretty cooper nog tegengekomen.
Eenmaal bij Keram aangekomen, een heerlijk stuk vlaai als ontbijt en de goodiebag in ontvangst genomen.
Daarna nog een aantal mensen gesproken en natuurlijk even naar de MINI's gekeken 8)
Veel nieuwe MINI's gezien, maar helaas geen tijd meer gehad om met iedereen kennis te maken. Volgende keer beter.
De 1 minuut stilte voor Coen maakte indruk. Toen kon de rit beginnen.
De rit was prima in elkaar gezet met leuke bochtjes, landschap en genoeg pauzes.
Ben voornamelijk met Coen, MR, Sid, snans en Kaj meegereden.
Helaas niet in de prijzen gevallen :)

Paul, Bas en Chantal, bedankt voor de geweldige dag! Volgend jaar weer?

Terug naar “Afterparty”