Afterparty rollenbankdag 29-11

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2008, 20:49

Was weer een gezellige en leuke dag.

@ Hans, mijn dank voor het organiseren!! 8)
@ Team Beek, dank voor de gastvrijheid!! 8)
@ Ossie, dank voor de super stoere kalender!! 8)
@ Floris, dank voor de hesjes!! 8)
@ sven, ik heb idd heel even met je vader gesproken, met je moeder op de achtergrond. Mooie ride hebben jullie daar. Wordt echt tijd voor eeh SYR-topic!!!! En SNEL :D

@ Che, ik heb een cadeautje voor je!!!! :wink:

Mijn testbankdagje; de ontvangst was helemaal goed, koffie en gebak had Klaas helemaal voor elkaar. Lekker!! Super gezellig om weer veel bekenden, maar ook nieuwe gezichten te zien.

Ook mijn MINI heeft weer op de rollerbank gestaan. Ik had al een uitdraai van afgelopen maart, volledig standaard 127 KW met 206 Nm (bij 3500 rpm). Vandaag was de dag voor een stage 1 tuning, :yeah !! Maar omdat ik ten opzichte van de standaard situatie inmiddels een Milltek, een M7 luchtfilter en een Alta Airdiverter heb gemonteerd, wilde ik weten wat nu waardes waren. De eerste keer de bank op, 136 KW met (ongeveer) 215 Nm (bij 4000 rpm) :shock: !! Ik was volledig verrast wat dergelijke modificaties met de KW-waarde deed. Dat beloofde wat voor de waardes na tuning :D !!! Me very happy!!
In de loop van de middag is het ding aan de laptop gehangen en zijn de files overgezet en uiteindelijk als voorlaatste de bank op. And again, I'm shocked :shock: !!! De waardes lagen lager of gelijk dan voor tuning, nl. 131 KW met (ongeveer) 215 Nm (bij 3500 rpm). :s na de vreugde hier toch enigszins een teleurstelling.
Aangezien er geen tijd meer was (en de mensen van Beek begrijpelijk de puf niet meer hadden) stelde Klaas voor om toch nog een keer terug te komen, zodat er verder gekeken kon worden. Vrijdag 12 december a.s. ga ik weer terug en hoop ik dat het opgelost gaat worden.

De grafieken zal ik in mijn eigen syr-topic plaatsen.

Hans, Beek en iedereen, bedankt voor de gezellige dag!!

marss
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 nov 2008, 20:50

edit: dubbel
Laatst gewijzigd door William Blake op 29 nov 2008, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2008, 20:53

marss schreef: @ Che, ik heb een cadeautje voor je!!!! :wink:

marss
Ik heb Klaas ook gemaild, ben benieuwd waar dat aan ligt

enne....kadootje voor me ...??? ben je bij Coen langsgeweest ofzo........M7 filterke?

Overigens is Peet helemaal weg van jouw Mini dus de vgl zal ook wel een witte worre !!
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2008, 21:04

Sven schreef:Wat leuk,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat onze MINI ook getuned is vandaag. (YES)
Mijn ouders ziijn er dit weekend mee op pad en zijn even langs Beek gegaan.. 8) 8)
Ze waren er denk ik rond een uurtje of half 3/3 uur. Iemand gezien??

Zal morgen het hele verhaal wel horen...
ik heb ze gezien... :wink:

was al even aant denken, komt die vent zen mini laten chippen :shock: :lachuh

ps: wou dat ik ook zo'n ouders had.. :lachuh

Gr.M
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2008, 21:08

Sven schreef:Wat leuk,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat onze MINI ook getuned is vandaag. (YES)
Mijn ouders ziijn er dit weekend mee op pad en zijn even langs Beek gegaan.. 8) 8)
Ze waren er denk ik rond een uurtje of half 3/3 uur. Iemand gezien??

Zal morgen het hele verhaal wel horen...
Jip gezien.. Misschien hebben ze wel meer laten doen... geen idee hoor maar het is december. :mrgreen:

gr ragg
Walter_R
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

29 nov 2008, 21:14

Zaterdag afreist :rijden naar Beek voor mijn eerste Forummeeting. Rij nu net drie weken in mijn R56 Cooper S. Kwam kijken om andere MINI rijders te ontmoeten en ideeën op te doen.

Nu is mijn DS nog helemaal af fabriek en alleen liggen er R108 velgen onder. Heb wel gezien dat de gemiddelde Forum MINI een paar centimeter naar beneden moet, dus daar denk ik dus nu over. Daarnaast vind ik een JCW Aeropakket eronder toch net wat mooier. Na de vijfde MINI op de rollenbank ben ik snel weggegaan voor Sinterklaas verplichtingen.

Maar: Oscar bedankt voor de kalender, hangt al aan de binnenkant van de deur. Klaas en collega’s van Beek bedankt voor de gastvrijheid en het lekkere appelgebak.

Tot een volgende keer,

Walter
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2008, 22:13

Waar ik nu benieuwd naar ben, zijn de cijfers van een af fabriek JCW R56. Aangezien ik maar een paar pk te kort kom, maar wel flink wat meer koppel heb met een stage1.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 nov 2008, 23:01

ducks schreef:Waar ik nu benieuwd naar ben, zijn de cijfers van een af fabriek JCW R56. Aangezien ik maar een paar pk te kort kom, maar wel flink wat meer koppel heb met een stage1.
ik heb die.. een factory JCW haalt gemiddeld 200 pk aan de wielen!
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2008, 23:33

William Blake schreef:
ducks schreef:Waar ik nu benieuwd naar ben, zijn de cijfers van een af fabriek JCW R56. Aangezien ik maar een paar pk te kort kom, maar wel flink wat meer koppel heb met een stage1.
De vraag is alleen wat de omreken factor is die gebruikt wordt. En wat is het koppel wat die halen?

Plus je kan banken niet echt met elkaar vergelijken .. dussss .. wie er nog een heeft staan .. even langs beek ;)
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 nov 2008, 00:27

ducks schreef:
William Blake schreef:
De vraag is alleen wat de omreken factor is die gebruikt wordt. En wat is het koppel wat die halen?

Plus je kan banken niet echt met elkaar vergelijken .. dussss .. wie er nog een heeft staan .. even langs beek ;)
ga gewoon 'es langs bij PPE, dan weet je het zeker :wink:

200 pk gemiddeld aan de wielen, en boven de 300 Nm koppel.. pak minstens 220-225 pk aan de krukas.

en idd je hebt altijd nog verschillen tussen de rollenbanken onderling.. de ene leest hoger dan de andere
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2008, 10:46

ducks schreef:
William Blake schreef:

Hehe.. ik heb 12 december het hele weekend de nieuwe Works tot mijn beschikking, duzz.. maandag vroeg even als er tijd voor is :wink:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 nov 2008, 11:54

Hans schreef:Hehe.. ik heb 12 december het hele weekend de nieuwe Works tot mijn beschikking, duzz.. maandag vroeg even als er tijd voor is :wink:
Dat zou top zijn! Fingers crossed :mrgreen:
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 nov 2008, 12:29

beetje late reacties maar ook ik heb weer een super dag gehad bij Beek.

Was erg laat geworden vrijdagmorgen (lees 6 uur de laatste uit huis geschopt) maar stond om 10.30 uur bij MINIbeardi voor de deur met toch wel een aardige kater.
Eenmaal Beek aangekomen eerst lekker een bakkie koffie en een stuk heerlijke appeltaart genomen en toen ging het wel weer :wink:

Weer een hoop nieuwe gezichten gezien en een hoop mooie MINI's, wordt ook voor deze jongen maar eens is tijd voor een Sje :wink:

Nou Hans bedankt voor de organisatie, en Beek voor de gast vrijheid.

gr.
floris

gr. ben nu pas een beetje ontdooid want wat was het koud man!!!!
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 nov 2008, 12:58

florisvandam schreef:beetje late reacties maar ook ik heb weer een super dag gehad bij Beek.

Was erg laat geworden vrijdagmorgen (lees 6 uur de laatste uit huis geschopt) maar stond om 10.30 uur bij MINIbeardi voor de deur met toch wel een aardige kater.
Eenmaal Beek aangekomen eerst lekker een bakkie koffie en een stuk heerlijke appeltaart genomen en toen ging het wel weer :wink:

Weer een hoop nieuwe gezichten gezien en een hoop mooie MINI's, wordt ook voor deze jongen maar eens is tijd voor een Sje :wink:

Nou Hans bedankt voor de organisatie, en Beek voor de gast vrijheid.

gr.
floris

gr. ben nu pas een beetje ontdooid want wat was het koud man!!!!
Zullen de honden van Beardie blij mee zijn geweest...met jouw kater !!
Ben je de antenne nog kwijtgeraakt ?

Terug naar “Afterparty”