Mini's voor kika ervaringen en foto's

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
am
amokjeeh

23 apr 2007, 01:24

Ik heb trouwens het eerste deel achter een classic gereden en voor een new mini. Was volgens mij de mixed group met al die classics en new mini's door elkaar;), maar echt niets raars gezien. In het tweede deel tussen twee cabriootjes in gezeten (met gratis Jan Smit en vier paar handen uit de cabrio :D ) en ook hier helemaal geen gekke dingen meegemaakt. Ben dan ook echt verbaasd dat er zo "stevig" is gereden. Echt niets van gemerkt :roll:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 08:43

Des schreef:Thanks Berthil! Wist niet dat jij daarachter zat :D Keep up the good work :rijden
:oops:

Daar was ik me ook niet van bewust.

Grote klasse, Berthil!

8)

Dat je je gewonnen Zandvoortrit (en met jou nog 2 anderen)
beschikbaar stelde voor een extra miniveiling (toevallige woordspeling :wink: ) was ook erg mooi!
Bracht toch weer een paar honderd euro extra op voor KiKa.

Ben blij dat we dit evenement hebben mogen mee maken.
:D
emillio
Be Mini
Be Mini

23 apr 2007, 08:52

Ja...in de hektiek sla je soms per ongeluk namen over....

Hulde aan de webdesigner met zijn nieuwe Senseo :mrgreen: :mrgreen:

Ga je die Senseo ook nog tunen Berthil?....er zijn aftermarket waterpompen te koop met een gladdere coating aan de binnenzijde :mrgreen: ...dit levert een hogere inlaatdruk op....moet je wel oppassen dat je Senseo computer niet op hol slaat :mrgreen: :mrgreen:

Hier nog even een site voor het chiptunen van je nieuwe Senseo :mrgreen: :mrgreen:

[web]http://www.xs4all.nl/~rjwj/mirror/docs/senseo.html[/web]
Laatst gewijzigd door emillio op 23 apr 2007, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 09:04

Boos schreef: maar je reed godverdomme wel bijna mijn zoontje die notabene naast mijn eigen mini staat het licht uit zijn ogen en wel met een snelheid die ver boven het sociale uit kwam. Ik vind het jammer dat er altijd weer van die figuren komen die het voor de anderen verpesten en een slechte naam aan de new mini's geven.
Bij deze situatie was ik niet aanwezig, dus kan ik daar niet over oordelen.
Zoals je het omschrijft is dat natuurlijk helemaal niet OK.
Ik twijfel echter geen seconde dat de persoon in kwestie niet ook daarvan geschrokken is!

Als je met 185 mensen op zo'n klein gebiedje samen komt, zitten er altijd wel lui bij waar het niet zo goed mee "klikt".
Niks vreemds aan. Gebeurt dagelijks. Ook in het dagelijkse verkeer.
Zo moest ik op dat smalle stuk bij de Lage Vuursche (schrijf ik dit goed?)
een hele poosch achter eenen heer van respectaebelen leeftijd ende ouderdom rijden.
Deze heer probeerde me ervan te overtuigen dat ie inmiddels hartstikke debiel :s was.
Zijn echtgenote probeerde hem met verwoede pogingen duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om midden op de weg te fietsen en zo het verkeer te blokkeren.
Vergeefs. :p
Deze heer bleef ende ging door met het ophouden van het verkeer.

Of euhm, die pappa die z'n volle familiebus met ware doodsverachting in de voor 't rode stoplicht wachtende Mini-stoet boorde... :s Domweg zijn stukje weg claimend, de doorgang blokkeren. Hoezo geldingsdrang? :s

Ach... Al met al is deze dag heel soepel en gladjes verlopen.

8)
Minty
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 apr 2007, 09:36

Morning all! Misschien zat ik in m'n MINI-ei :roll: , maar ik heb niets gemerkt van al die macho-rijders. Gewoon in een treintje lekker gereden, met z'n allen een enorme d-tour (kudde-volk) en vrolijk verder. Soms stukkie alleen, maar boeien, het was geen wedstrijd. Eerste keer voor MINI-Minty, maar voor herhaling vatbaar! Thx!
ukkie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

23 apr 2007, 09:49

Nou sorry hoor, maar als ik zelf een paar keer af wordt gesneden door nieuwe mini's dan is voor mij de lol er snel af. Dan heb ik misschien wel tussen de verkeerde gezeten. Iedergeval zo heb ik het ervaren en dat vindt ik jammer.
wacht maar.....totdat ik groter ben
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

23 apr 2007, 10:33

Voor het racen, zie mijn reactie in het andere topic:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 2058#82058

Hier dan mijn ervaringen (sorry, ik ben lui, heb het gekopieerd van wat ik op het MSCN forum had geschreven):

Ik ben gestart in Delft, alwaar er al een heel aantal Mini's stonden te wachten. Helaas, die van mij wilde vanmorgen niet starten, dus kwam echt precies op de vertrektijd aan. Ik was de enige classic tussen allemaal nieuwe. Dat bleek vrij snel, want ik moest met een vaartje van 130 achter iedereen aan. Beetje jammer, maar het was mij al bekend dat New Mini rijders niet in een sliert kunnen rijden. Dus na het 70km/uur deel even flink gas geven en zorgen dat ik ergens vooraan kwam te rijden waar men gewoon 120km/uur reedt. Laat die nieuwe maar harder dan de snelheidslimiet rijden, daar zijn ze goed in ;)

Na de stop bij Woerden ging het wat beter. Alhoewel, ik begon weer achteraan, maar dit keer had ik het snel door en schoot gelijk langs iedereen in een sprintje naar voren achter m'n mede-classic die bij Woerden was aangesloten. De Mini die nu voorop reedt, reedt gewoon 100km/uur, ookal mocht je 120. Dus dat was zeer goed te doen. Iemand die vaker in collone heeft gereden :)

Even van de stoet afgeweken en m'n bijrijder op Amersfoort Schothorst opgehaald. Bij de startlocatie was het erg leuk om alle Mini's en alle bekenden te zien. Super geregeld met het drinken en de broodjes. En de goodie-bag (die ik pas thuis bekeken heb (nummertje? had ik dan een nummertje?)) was ook zeer geslaagd. Na een langzame start even een stukje verderop verzameld met Eelke en Howard en met 3 classics achter elkaar verder gereden. Al snel begon de stoet op te breken en konden we ons eigen tempo bepalen. Een erg leuke rit gereden om vervolgens na het laatste stuk file te rijden aan te komen bij het museum. (Ukkie, jullie waren kennelijk erg gefrustreerd, want jullie kwamen wel erg hard tussen ons door racen...)

Maar goed, gaaf om te zien al die Mini's samen op een grote parkeerplaats. Beetje jammer dat de veiling eigenlijk alleen was weggelegd voor het prototype New Mini rijder. Sorry dat ik het zeg, maar de meeste zijn toch yuppen met teveel geld ;) Had leuk geweest als je ook voor een klein bedrag lootjes kon kopen ofzo. Maar goed, was wel grappig om te zien hoeveel geld sommige mensen gaven voor de dingen die in de veiling waren.

Voor mij was het grote minpunt trouwens de WC's. 1 Dixie voor 180 Mini's... Sorry, maar das ten eerste veeeeel te weinig en ten tweede gewoon smerig. Daarbij hadden vuilnisbakken (oa vanwege de Red Bull) ook geen overbodige luxe geweest. Maar dit is dan ook wel gelijk m'n enige echte punt van de hele rit.

We stonden lekker achteraan, dus ook na vertrek van het museum lekker ons eigen tempo gereden en over mooie weggetjes gekomen. Waren trouwens wel een aantal bol-pijl situaties die niet duidelijk waren. 100m wat ineens 10m blijkt te zijn en ook nog eerst de JF Kennedylaan blijkt te heten... Niet erg als de eerste het door heeft, maar als je zelf de eerste bent, en je rijdt fout en zo'n 30 Mini's volgen je... Dan is het toch wel minder :) Maar ach, we kwamen er uit, dus who cares. Moet je maar niet zo op je voorganger vertrouwen :p

Op een gegeven moment zag ik een ijswagentje staan langs de route en besloot ik te stoppen voor een ijsje. Wel een machtsituatie als je voorop rijdt :) Maar gelukkig vonden m'n achtervolgers het ook een goed idee. Sterker nog, binnen niet al te lange tijd stonden we daar met een stuk of 8 classics. Nog wat Mini's zien langskomen en daarna met z'n achten vertrokken. Dus wij hadden ons eigen classic stoetje aan het eind. Dat was wel leuk.

Oh, trouwens, Mini Martin. PLEASE! Doe wat aan de afstelling van je Mini. Men, wat meurt dat ding :) Na 1 keer te dichtbij te hebben gestaan heb ik daarna maar afstand gehouden en telkens gehoopt dat het stoplicht voor m'n neus op rood ging, zodat er weer wat extra afstand was :D Haha, echt, wat een rookwolk en wat een stank ;)

Op de finishplaats aangekomen bleken we dus lootjes te hebben in de tas. Tenminste, dit bleek niet, want men vroeg of je je nummertje bij je had. Wij nog roepen welk nummertje, maar geen antwoord. Er zat dus een nummertje in je goodie bag. Maar ja, als je zoiets hebt van die kijk ik thuis wel door en niet tot onderaan doorspit... Dan heb je geen idee waar je dat nummertje moet gaan vinden. Jammer, ik had nummer 49 zag ik nu. Geen idee of ik heb misgelopen dat ik in een Race Mini over het circuit kon. Ach ja :)

Voor een eerste keer vond ik het een uiterst geslaagde rit. Ik vond het 100% geslaagd. En tja, voor mij is het geen nieuws dat New Mini rijders een ander slag zijn dan de classic rijders. Er zit ook wel wat overlap in, maar er zitten ook gewoon associale yuppen tussen. En het is erg jammer dat die het voor de rest verpesten. Maar iedere club heeft zo z'n zwarte schapen... Of zijn we dit alweer vergeten?:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=28034
Sommige classics kunnen er ook wat van.

Maar goed, jammer dat dat soort dingen nu zo dit topic overschaduwen.

Daarom nog even in het groot:
Ik vond de rit super geslaagd en ik had het voor geen goud willen missen.

En dan nu de reden waarom ik eigenlijk achter de computer ging zitten:

Wat doe je als je een hele dag tussen 185 Mini's hebt gereden, en de hele dag gezelschap in de auto hebt gehad, en je helemaal alleen weer van Utrecht naar huis moet...?

Dan zorg je dat je gezelschap hebt op de stoel naast je!:
Afbeelding
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 apr 2007, 11:31

Tjonge, wat een fantastisch weer gisteren :zon , echt super, met een gekleurd bolletje reden wij weer huiswaarts.

Ben echt superblij dat er voor KIKA zoveel geld opgehaald is !!!!!! :P
Super iedereen bedankt en natuurlijk ook alle bedrijven die hebben gedoneerd, top hoor!!!!! :wink:

Het was goed georganiseerd, met verse broodjes bij de aankomst bij Jan de Jong.
We konden er tegen aan, zeg maar. We hadden er zoveel zin in, echt kickeehh bij het zien van zoveel mini's. 8) 8)
Top top top top :mrgreen:

Maar een klein kanttekeningetje heb ik ook te melden. :|
Gelukkig hebben we het merendeel achter Pretty-cooper aan gereden, top meid. Dat ging lekkker.
Smartmini wilde n.l foto's nemen en ik reed en het road boek konden we dus niet bijhouden.
Maar op een gegeven moment zaten we in een ander groepje, mede ook door de toch wel erg vele stoplichten, raak je elkaar kwijt!!!! :?

Om een te lang verhaal kort te maken , ik heb toen echt verschillende keren gedacht als het zo moet :s !!!!!!! Vind ik het niet leuk meer. Iemand voor en achter me die bij ieder groen stoplicht 3 mm van zijn banden kwijt is, 2 x is wel grappig maaaaaaarrrrr echt niet de hele tijd hoor sorry.
En ik ben echt iemand die in het dagelijkse leven meestal links aan het stoplicht ga staan, om die matcho naast me eens te laten zien hoe hard mijn minitje wel niet kan :mrgreen: >) :mrgreen: >)

Maar ik zat nu echt met kromme tenen en had het gevoel dat er ieder moment weer iemand in mijn kont zou rijden, net als vorig jaar. Mischien telt dat ook wel een beetje mee hoor , dat geef ik toe. Maar als het zo altijd zou gaan ....... nee sorry. We hebben nu al best wat ritjes meegereden, en heb het nog nooit eerder zo ervaren, jammer.
Dan ging ook geregeld het gas erop , maar anders dan nu. :?
Het meest heb ik nog genoten van de rit van Breda tot aan Amersfoort, waar ik zelfs mijn minipetje verloor :cry: Maar zelfs dat kon de pret niet drukken. :wink:
Maar er zat er gelukkig weer 1 in de SUPER gevulde goodiebag. Die was echt, echt goed gevuld. :P

In ieder geval bedankt voor de organisatie en tot de volgende keer. Maar wat mij betreft 1 versnelling lager.

Ik heb het al ergens gelezen om evt. met een volgende rit een snelle groep te vormen( met alle respect voor diegene die dat dus leuk vinden, mag gerust van mij) en een groep die het gezellig vind eens ergens te stoppen voor een ijsje en een drankje op een terrasje, of op een leuk mooi plekkie te stoppen en eens een fotoshoutje te maken.
Nou je we zien wel.
MINI...................................The best there is.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 11:53

Ik heb het al ergens gelezen om evt. met een volgende rit een snelle groep te vormen( met alle respect voor diegene die dat dus leuk vinden, mag gerust van mij)
Ik denk juist dat dat niet de bedoeling is van dit soort dagen om zoiets aan te moedigen. Daar hebben we de circuitdagen toch voor?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 11:56

Demelza schreef:Voor mij was het grote minpunt trouwens de WC's. 1 Dixie voor 180 Mini's... Sorry, maar das ten eerste veeeeel te weinig en ten tweede gewoon smerig.
...of je had ff stukje kunnen wandelen naar de toiletten in het restaurantje bij het museum (het terrasje waar we langsreden toen we weer vertrokken) :roll: :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

23 apr 2007, 11:58

Misschien doorgaan in "afterparty"?

Overzichterlijker en hoef ik niet steeds te switchen :)
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 apr 2007, 12:14

Arjan schreef:
Ik heb het al ergens gelezen om evt. met een volgende rit een snelle groep te vormen( met alle respect voor diegene die dat dus leuk vinden, mag gerust van mij)
Ik denk juist dat dat niet de bedoeling is van dit soort dagen om zoiets aan te moedigen. Daar hebben we de circuitdagen toch voor?
Ja, dat is ook zo Arjan, je heb gelijk.
Komt volgende keer weer dik in orde toch???
MINI...................................The best there is.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 12:22

@ karretje: daar reken ik weer op!
(heb gisteren alleen maar positieve dingen gehoord dus heb een beetje een vieze smaak in m'n b*k van de negatieve berichten. Jammer dat dat dan niet even gemeld wordt TIJDENS de tussenstop. Er zijn toch heel wat mensen die aan onze mouwen hebben staan trekken, maar alleen maar vol lof).

Maar nogmaals......
14 duizend euro voor KiKa! waanzinnig!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 12:27

Ik ben ook vol lof! Mij hoor je niet. Super dag gehad, ik baalde enorm toen ik halverwege weg moest :(. Dan maak je het niet echt af he. We sluiten het hoofdstuk nu af qua commentaar op het rijden van bepaalde personen. Les voor de volgende keer, wees volwassen en loop op iemand af.

Terug on topic!

MR
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 apr 2007, 12:35

Helaas was ik er zelf niet bij, maar als ik het zo lees is het hogere doel in ieder geval bereikt. Wat ik wel erg treurig vind dat de classic en newmini rijders nu een beetje zich in 2 tegenoverstaande fronten verdeeld hebben.
Ik snap het probleem, maar doe alsjeblieft niet zo moeilijk. Het gaat er toch om dat iedereen een leuke dag heeft.
Dus laten we er bij deze over ophouden en niet zo kinderachtig elkaar verwijten toegooien. Als je echt ergens problemen mee gehad hebt dan moet je ook het fatsoen hebben de mensen er persoonlijk op aan te spreken.
Dan kan er tenminste een oplossing gevonden worden, want op deze manier wordt het er niet echt gezelliger op.
Verder hoop ik dat er in de toekomst nog steeds ritten worden verreden met beiden mini's want ik vind het hardstikke leuk op met die classics rond te rijden.

Hopelijk is dit dan het laatste wat er over gezegd gaat worden :wink:

Gr,

PP

Terug naar “Afterparty”