Alleen bij lage temperaturen heb je een heel klein beetje vermogenswinst, als ik alle websites moet geloven die ik heb doorgespitMR schreef:@ iedereen,
wat voor een invloed heeft een powerfilter op mijn koppel dat nu 9 Nm hoger ligt dan standaard af fabriek?
MR
Derde testbankdag
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
....
jeetje, 244 pk, dat valt wel tegen k33z..., wat voor auto had je ook al weer? tja, de beek bank is wel genadeloos he? ik had het ook hoor, mijn mini heeft 171kwatt (+/- 230 pk) terwijl er meer was opgegeven door de fabrikant. gewoon ff op je lip bijten, en weer fijn doorrijden..
gr. ferdinand
gr. ferdinand
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En ja, klopt, er staat geen blower voor de auto, dus moet de motorkap los. En dan krijg je toch vreemde meetwaarden?
Auch....Berthil schreef:Iets wat je niet moet doen op een testbank dag
En ja, klopt, er staat geen blower voor de auto, dus moet de motorkap los. En dan krijg je toch vreemde meetwaarden?
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
De meeste Mini Coopers produceren standaard tussen de 110 en de 116pk aan het vliegwiel.
Als je hier met correctiecijfers werkt van 15% (absolute minimum) en 22% (absolute maximum), dan kan je ook ongeveer de pk's aan je wielen te weten komen.
Standaard produceren de meeste Coopers ongeveer 92 à 96pk aan de wielen.
Het juiste correctiecijfer dat men op de meeste banken toepast, ligt vaak tussen die 15 en 22% waar ik net over sprak.
Mijn Cooper produceerde onlangs op een Superflow (de beste bank die er is als je het mij vraagt, en ik ben al op 5 verschillende banken geweest) 122 DIN pk aan het vliegwiel, 106,1 wiel pk en 155Nm.
Dit met software, luchfilter (BMC CDA want met een open luchtfilter zonder hitteschild verlies je vermogen en koppel) en een Eisenmann einduitlaat.
Als jij software hebt, een uitlaat, een spruitstuk en een luchtfilter, dan ga je niet veel meer pk produceren, maar wel meer koppel.
Een spruitstuk geeft namelijk voor koppel erbij en niet veel pk.
Mijn raad zou zijn om van luchtfilter te veranderen als je niet de pk's produceert die je zou moeten hebben.
Het verschil is groot, geloof mij, been there done that.
Toen ik nog met open filter zat te testen, ben ik ook meerdere keren op de bank geweest.
Wanneer de motorruimte warmer begon te worden, zag je zo de pk's dalen omdat die open filter al die warme lucht binnen zoog.
Hoeveel verschil maakt het uit ?
Wel, vraag eens aan Fred (we hebben onlangs op een meet ons eens laten gaan, hij heeft ook software van Heinz, maar hij heeft nog de open BMC terwijl ik de BMC CDA heb en ook nog de Eisenmann).
Hier is nog een nuttige link : http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5999
Vriendelijke groeten
Der Abt
Omdat mijn wagen al meer dan 25 runs (9 à 10 testbanksessies) ondergaan heeft, kan ik misschien wat meer info geven.MR schreef:Nou mensen iedereen zal het wel willen weten! IDD heeft eigenlijk alles al verteld van de dag. Met daarbij de aantekening dat we nog doodleuk langs een controle reden, waar ik niet zeker weet of ik onder de 100 reed op de A4. Omdat ik naast IDD wilde gaan rijden om hem te wijzen op het feit dat ik de walkie talkie nog bij had. Als daar gestaan hebben heb ik een prent. Dus gasten als het net onder al die viaducten was gaf ik net wat gas om naast IDD te komen en hem het te laten zien en toen voorbij gereden om ervoor te gaan rijden. Geen idee wat de snelheid was. We zien CIB wel tegemoet!!! Godver! Dit haat ik zo als ik het niet weet!!!
Beek was een deceptie!! Mijn wagen heeft volgens Beek in totaal 85 KW dat is 115 PK. Je leest het goed. Dat is dus geen verbetering zou je zeggen.
Maar nu komt het! Netjes Renova gebeld en me onvrede uitgelegd. Laten we zeggen dat wij geen gezellig gesprek hadden. Om even de toon van het gesprek bij Coendek thuis te kenschetsen.....
Het blijkt dat de officiele PK waarden van alle auto's hier en vermeld in de folders gemeten is via de as en niet via de wielen. Wij hebben vandaag gemeten met de wielen en dus moeten wij altijd een lagere score krijgen op de rollenbank. Je hebt namelijk altijd frictie met de banden en overbrengingsverliezen. Dat is de uitleg van Mini. Ik hoor van iemand die mij kan melden of dat zo is. Ben erg benieuwd!!
Zodoende is je Cooper nooit 115 PK op de wielen als je hem koopt maar veel lager. Die 136 PK zijn volgens Mini dus PK's op de as en niet op de wielen. Volgens Mini is 115 PK dus HEEEL erg goed als je het meet op de wielen, want normaal zou je veel minder scoren als je op de wielen meet zonder tuning.
Ik weet niet of dit klopt. Hoor graag van mensen hun verhaal en ervaringen. misschien kan ik er wat mee. De dag was voor mij een deceptie en ik zal mij verder niet uitdrukken hoe ik me nu voel, maar iedereen kan zich iets indenken.
@IDD op de terugweg stonden ze ook te flitsen op hetzelfde punt andere kant. Gezien?
MR
De meeste Mini Coopers produceren standaard tussen de 110 en de 116pk aan het vliegwiel.
Als je hier met correctiecijfers werkt van 15% (absolute minimum) en 22% (absolute maximum), dan kan je ook ongeveer de pk's aan je wielen te weten komen.
Standaard produceren de meeste Coopers ongeveer 92 à 96pk aan de wielen.
Het juiste correctiecijfer dat men op de meeste banken toepast, ligt vaak tussen die 15 en 22% waar ik net over sprak.
Mijn Cooper produceerde onlangs op een Superflow (de beste bank die er is als je het mij vraagt, en ik ben al op 5 verschillende banken geweest) 122 DIN pk aan het vliegwiel, 106,1 wiel pk en 155Nm.
Dit met software, luchfilter (BMC CDA want met een open luchtfilter zonder hitteschild verlies je vermogen en koppel) en een Eisenmann einduitlaat.
Als jij software hebt, een uitlaat, een spruitstuk en een luchtfilter, dan ga je niet veel meer pk produceren, maar wel meer koppel.
Een spruitstuk geeft namelijk voor koppel erbij en niet veel pk.
Mijn raad zou zijn om van luchtfilter te veranderen als je niet de pk's produceert die je zou moeten hebben.
Het verschil is groot, geloof mij, been there done that.
Toen ik nog met open filter zat te testen, ben ik ook meerdere keren op de bank geweest.
Wanneer de motorruimte warmer begon te worden, zag je zo de pk's dalen omdat die open filter al die warme lucht binnen zoog.
Hoeveel verschil maakt het uit ?
Wel, vraag eens aan Fred (we hebben onlangs op een meet ons eens laten gaan, hij heeft ook software van Heinz, maar hij heeft nog de open BMC terwijl ik de BMC CDA heb en ook nog de Eisenmann).
Hier is nog een nuttige link : http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5999
Vriendelijke groeten
Der Abt
Onze sponsors