MINI Renova 5th Birthdayrun

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
iDarkDesign
Transformer

MINI Renova 5th Birthdayrun

02 sep 2006, 22:54

Zo ben alweer een uurtje of wat thuis. Net even snel de veerpootbrug (boven) gemonteerd, morgen de onderkant er eens onder plaatsen. Thanks alvast Sleefje!

De dag begon al vanmorgen vroeg, moest nog even snel de auto wassen. Om kwart voor twaalf weggereden bij mijn ouders en om tien voor één aangekomen bij de Mac in Waalwijk. Wat gaaf! Allemaal gave MINI's daar al! en veel... Vooral Berthil's bakkie en Sid's groene racer staken er meteen 'bovenuit'. Mijn navigator vond de zwarte cabrio HEEL mooi en natuurlijk de PW's van Maaij en Sleefje om je vingers bij af te likken. De verlaagde zwarte MINI van.... kan er geen naam bij vinden, beetje agressieve look, maar begrijp wat je er mee wil zeggen! erg Pimp!

Daarna in 1 lange sliert glimmende MINI's naar het Queen hotel. Daar zag het ook al zwart van de MINI's. Met natuurlijk de GP(1933) als pronkstuk. Auto geparkeerd, deurtjes open en bewonderen maar! Slap bakkie koffie en een perfect plakkie cake (keek!) later werden we bijéén geroepen en werd het startschot gegeven.

De tocht was erg mooi! gave landerijen, mooie landschappen, krappe binnenweggetjes en heuse off-road paden! Berthil had geen navigator en reed achter mij aan (moest ie even aan wennen, normaal rijdt hij altijd het hardst! :p ) Maar halverwege ben ik hem toch ergens kwijt geraakt.

De rit helemaal gereden. Het was een hele lange rit, maar wel heel ergde moeite waard. Helemaal toen we ook nog eens als één van de vroegere bij Renova aankwamen! (terwijl we echt achter een sliert aanreden en moesten stoppen voor een noodplaspauze!)

De BBQ was top, lekker gegeten en bijgebabbeld over auto's, studeren, belgen etc. Helaas niets gewonnen.... (ben vast vierde geworden! haha) Nog even een dodemansrit gemaakt in de chiptune MINI van Tubby de brandweerman! Dat ding trekt ook als een malle! Nu ga ik toch twijfelen of ik het niet ook nu alvast moet doen. Daarna lekker naar huis.

Helaas heb ik geen foto's gemaakt, maar ik heb genoeg flitsen gezien (niet die van justitie) dus ik maak me daar geen zorgen om! Komt vanzelf.

*EDIT*Net nog snel een fotootje geschoten!
Afbeelding

tot de volgende keer!

iDD
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 03 sep 2006, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

02 sep 2006, 23:00

Welkom thuis iedereen!! We hebben een aantal van jullie gespot tijdens de run, tja we konden het niet laten om toch even te komen kijken, haha.
Ale die MINIs bij elkaar zag er weer top uit!! Ben benieuwd naar de verhalen van de hele dag, want wij hebben maar 30 min meegemaakt, hehe.

Groetjes
Marjolein en Mike
:D
Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

02 sep 2006, 23:14

Zooo, net thuis...

Wat een ontzettend gave dag zeg! Veel MINI's gezien, héél véél MINI's gezien.

't Was wel effe wachten bij de Texaco A50, Mini Poeper en Henkietenk waren er nog niet. Raymond was al druk doende met SMS-en en bellen, toen ze eindelijk in zicht kwamen. Daarna snel naar Waalwijk, op naar de Mac. Daar aangekomen stond het op de achterste parkeerplaats al ernstig vol met mooie MINI's. Snel effe een shakie gescoord, wat lopen "beppen". En op naar Queen in een lange sliert; helaas brak een rood verkeerlicht de groep in tweëen. Aangekomen bij Queen stond er al een behoorlijk aantal MINI's te wachten. Best gaaf zo'n hele parkeerplaats vol MINI's.
Na de inschrijving en de briefing was het tijd om te gaan rijden. Geweldig mooie rit, veel afwisseling, leuke puzzels. Soms miste ik het BMW X5 gevoel een beetje. Helemaal op de zandpaden (redelijke kuilen), en dat paadje door het bos met die 20 KM/H bordjes; jemig wat een bergen van drempels zeg... (Hoeveel plastic is er daar van de bumpers/onderkant geschraapt?)
Bij aankomst was er een lekker hapje en drankje, en uiteraard een heel goed verzorgde BBQ. Ook hier helaas geen prijs gewonnen, maar deelnemen aan de rit was al erg leuk.

Vanaf deze plek de organisatie van de Birthdayrun/Renova: Bedankt voor de goede dag, dit is zeker voor herhaling vatbaar!
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 sep 2006, 23:21

ja was een leuke rit, de vragen waren niet geheel duidelijk (vraag 1..). Maar lekker gereden. Helaas duurde de rit ruim een uur langer en dat terwijl we maar 10 km 'extra' hebben gereden.

Ook bij deze de organisatie bedankt!

Foto's volgen....morgen
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

02 sep 2006, 23:49

lol er stond op die poort voor je; poort sluiten!

was erg gave rit, vooral toen ik en m'n navigator besloten solo op pad te gaan en TBL (met zijn mooie indi) achter lieten (excuus nogmaals).

We werden en hebben vaak gevolgd (kan niet anders met 100 mini's op pad...) en gaf toch een goed gevoel om eerder gestartte mini's (IDD, Berthil) tegen te komen onderweg. Lekker iedereen voorbijgecrosst zowel on als offroad, omdat het volgen minder spannend was. Alleen aan het einde raakten we door boeiende conversaties in de auto best wel afgeleid en wisten we niet echt meer bij welke stap van het routeboek we waren, dus toen zijn we maar weer gaan volgen...

Ik hoop dat de camera's van Koos Spee ons allen niet geflitst hebben, want er werden illegaal hoge snelheden bereikt! Erg leuke dag gehad, bedankt! En moet ook BMW DH CENTRUM bedanken, voor het fixxen van mijn wagen speciaal voor deze rit! :mrgreen: met al die kuilen en drempels.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2006, 00:41

Zo, wij (kwiebje en smousje) zijn ook weer thuis. Allereerst zijn we in een kleine stoet (Minijcw en ik) naar Renova gereden om daar de auto van Minijcw te parkeren. Eenmaal daar aangekomen was Blondte ook al met der auto in de weer. Even de EHBO kist open gedaan en de Blondte bak kon zijn weg vervolgen naar de Mac Breda, inclusief pleisters. Daar even een chocomelk gehaald en de auto's bekeken van de leden die aangekomen waren. Na een poosje zijn we allemaal in de auto gestapt en de weg vervolgd naar de Mac in Waalwijk....(hoezo hanggroep mini's ;) ) Daar kwamen nog een hoop mini;s naar toe en wederom had iedereen weer veel bekijks!

Eenmaal klaar voor de rit naar het Queen hotel in waalwijk kon het grote festijn beginnen. Een sjiek onthaal met veel mini's maakte het zeer uniek. Bij binnenkomst werden we ontvangen met koffie en cake. Het was een een drukte van jewelste bij de inschrijftafel. Eenmaal daar vandaan kon de rit beginnen. Een mooie, soms SNELLE rit, met veel bekijks. Er zaten hele mooie stukken tussen alleen de 20 km weg was soms over de top. Me bumperlip aan de onderkant is weer een halve cm kleiner geworden :D

Iedereen had het naar de zin, en ik heb alleen maar lachende vrolijke gezichten gezien. Hoe kan het ook anders!!

De BBQ was ook goed verzorgt door Renova alleen moet er de volgende keer toch echt gedanst worden dames en heren ;)

Heb me zeer goed vermaakt en dit mag volgend jaar weer!

Hier een impressie door foto´s:

(foto's volgen snel, eerst de kentekens verwijderen....)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 sep 2006, 01:10

Ik denk dat ik 1 van de eerste thuis was.
Helaas de rit niet mee kunnen rijden ivm werk. Ik heb me toch prima vermaakt met al die mooie MINI's.

Vandaag om 9.45 weggereden vanuit huis. Iets later dan geplaned. Ik wilde toch wel op tijd in Breda zijn
Iets voor 11.00 uur was ik aangekomen bij de Mac in Breda. Ik zag een zwarte MINI (ONE?) staan dus ik was niet de eerste dacht ik. Na mijn MINI geparkeerd te hebben, stapte een medewerkster van de Mac uit haar MINI. Was dus niet iemand van de club :) (niet geflyerd).
Gelukkig kwam snel een BG MINI Cooper met gouden velgen voorbij rijden. Ik wiste dus meteen dat het Sid was :) Erg mooie MINI. De combinatie groen/goud is super. De rest volgde snel daarna.
Leuk om iedereen weer eens te zien. Voor mij ook veel nieuwe gezichten. Werd eens tijd om deze mensen een keer te ontmoeten en natuurlijk ook hun MINI's te bekijken.
Natuurlijk ook de nieuwe PW S-jes van Sleefje en Ida bekeken. In het echt nog :-PP dan op de foto. Vooral die nieuwe stripings van Ida ;)
Zwarte velgen past goed onder een PW, maar de R90 blijft toch een van mijn favoriet.

Na een tijdje te hebben geouwehoerd, gingen we met z'n alle richting de Mac in Waalwijk. Altijd leuk om achter een lange rij MINI te rijden.
Eenmaal in Waalwijk aangekomen. Nog meer MINI's en nog meer nieuwe gezichten.
Heb even de tijd genomen om de MINI's eens rustig te bekijken. De MINI van Berthil blijft mooi om de zien. Vind de vleugeldeuren van IDD super. Past goed bij zijn MINI. De cabrio van IKO is ook erg cool, vooral die velgen. Eigenlijk veeels teveel om op te noemen.

Daarna richting Queen gereden. Nog meer MINI's aanwezig :)
Al snel was het al tijd voor mij om terug te rijden. Helaas geen tijd meer gehad om de MINI's allemaal te bekijken en met de rit mee te rijden.

Volgende keer beter, maar toch wel een geslaagde dag.

Ben benieuwd naar de foto's
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

03 sep 2006, 01:45

Zo ook ik ben weer gearriveerd, ja niet nu pas maar toch wel eerder als verwacht thuis. Vanmorgen vroeg verrast :roll: met een paar pleisters aan de Mini :? maar dat mocht de pret niet drukken.Wat is het toch altijd weer en cool 8) gezicht al die Mini's bijelkaar.Heel veel nieuwe gezichten gezien vandaag en heel veel heel veel heel veel :P Mini's. Die van Sid met de gouden velgen echt super, en de vleugeldeuren van IDD MEGA GAAF, en mijn favoriete Mini die van Maaij wat een plaatje. :D . Ook onze Belgische (eat) vrienden waren van de partij echt super leuk dat jullie er waren. (shakeit) . Heel leuk om trouwens eens met Coen deze rit te rijden, we hebben het erg gezellig gehad. ik hoor Coen nog zeggen bij die Mega hoge drempels :shock: Hoe gaat Berthil hierover geraken? Maar ook die was bij Renova aangekomen :P dus toch gelukt. Verders ook geen prijs gewonnen maar de dag op zich was al een geslaagde actie dus complimenten aan de organisatie en RENOVA. Tot volgend jaar dan maar. :wink: Hopelijk begint de dag dan zonder schade :? :mrgreen:

Enne Marjon bedankt nog hè hij is echt super leuk. :wink:
Xilluminati
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 sep 2006, 10:16

zo geen maagd meer, mijn eerste rit zit erop. En wat voor een!!
leuk om vele van jullie eens live te ontmoeten en natuurlijk de mini's te bewonderen. Ik heb begrepen dat er zo'n 120 waren, en niet 1 was hetzelfde. De mini is en blijft toch wel de meest unieke en persoonlijke auto.

Hulde aan de personen die de rit uitgezet hebben. Ik woon in Breda, dus de rit was bijna door mijn achtertuin, maar ik ben op plaatsen geweest waar ik nog nooit geweest ben. Ik ben alleen wel blij dat het niet regende zoals vanmorgen, dan was het toch een heel ander dag geworden (en ik zeiknat want een cabrio moet je tenslotte open rijden, nietwaar)

Ik zal nooit meer flauwe opmerkingen maken over vrouwen die niet kunnen navigeren aangezien ik het grootste deel achter een zware cooper one aan ben gereden die bestuurd en genavigeerd door moeder en dochter uit Oosterhout (toch nog eens uitzoeken wie dat is geweest)

Ik zal de foto's snel plaatsen (eerst nog even de kentekens verwijderen).

Hopelijk snel tot zien, ik heb namelijk een erg leuke dag gehad.
Hulde aan de organisatie!!

IKO

:D
Proud Mini Cooper Cabrio driver
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

03 sep 2006, 10:20

Xilluminati schreef: Ik woon in Breda :D
:))

Mss. dat we elkaar wel spotten. :P

Prachtige cabrio trouwens. :wink:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2006, 10:34

Zo ook weer heelhuids thuis.
Zoals iedereen al heeft gezegt het was een leuke rit met heeeel veeeel mini's en ook nog eens goed weer!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2006, 11:08

Dat was weer een MINI-dag met maxi-plezier!

Allereerst een ontbijtje gescoord bij de IKEA, daarna door naar de wasstraat toen het gas erop richting de McDonald's in Breda en daar eens kennisgemaakt met een aantal nieuwe gezichten en met wat meer bekende :wink: gezichten :lol:
Het was al een best rijtje wat vertrok uit Breda richting Waalwijk. Daarna even bij het 2e pré-meet point (McDonalds Waalwijk) op nog meer MINI's gewacht en met een heeeel pak richting Queens in Waalwijk gereden. Daar stonden de parkeerplaatsen al vol met heel mooie MINI's.
Bij het inschrijven een goed gevulde tas ontvangen met daarin het routeboek hebben we ons daarna gestort op de koffie en de cake.

De rit was lekker afwisselend (erg leuk dat jullie er stonden Mike en Marjolein) en zat goed in elkaar. De antwoorden op de vragen waren prima te vinden en het was erg gezellig met een grote groep te rijden en te ouweho*ren over kanaaltje 3.

De BBQ was erg geslaagd en de ontvangst bij Renova Breda ook zeker.
De wagen van Berry van Elk nog even bewonderd. Gave bak, Berry! en er zelfs nog even ingezeten 8)
Tijdens de hele dag lekker bijgekletst!

Oftewel op naar Birthdayrun 2007 6e editie met 200 MINI's!!!

Iedereen die meegeholpen heeft deze dag tot een erg mooie en droge dag te maken: bedankt!!! 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 sep 2006, 11:35

Ik denk dat we Raymond moeten bedanken voor het mooie weer (zonne-dansje). Heeft zo te zien toch geholpen ;)
ba
basvanschellen

03 sep 2006, 11:39

Heeft iemand een idee hoe het enorme hotel/restaurant heet dat aan de n269 ligt waar wij langs reden? Je kon het hotel/restaurant aan je linker hand zien liggen voordat je punt 55 op je routekaart opging (rechtsaf de prins hendriklaan op).

Het was een fantastisch kasteel-achtig gebouw dat midden in het bos lag. 1500 googles later ben ik er nog niet achter, dus laat me weten wat jullie weten.

-Bas

Ps
de mini-run was schitterend!
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

03 sep 2006, 11:42

Namens de Mixed MINI Club en Renova bedankt voor jullie deelname. Wij kunnen het nog zo mooi bedenken, zonder deelnemers kom je er nog niet ;). Er worden al aantallen van 200 MINI's geroepen voor volgend jaar. Goed nieuws! Zulk enthousiasme horen we graag. Als reactie: we zijn gisteravond alweer begonnen met de voorbereidingen voor 2007! 8). Houdt het eerste weekend van september vrij. De rit zal dan waarschijnlijk weer op zondag plaatsvinden.

Binnenkort evalueren we als organisatie een keer uitgebreid, en dan weer verder met de plannen. Deze lustrum editie is in ieder geval erg goed bevallen, alleen maar lachende gezichten gezien. Ik heb het gisteren op individuele basis al een paar keer aangegeven; de exacte aantallen, de antwoorden en de uitslagen worden nog gepubliceerd. Dit feest krijgt nog een staartje voor de deelnemers! :D

Namens het Mixed MINI Club en Renova organisatie team, nogmaals bedankt voor de deelname en tot volgend jaar! (200 hoeft nog niet, maar 150 klinkt toch wel als een reële uitdaging :mrgreen: )
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)

Terug naar “Afterparty”