MINI HUNT: The Urban Rally www.minievents.nl

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
bjfloor
Enthousiast
Enthousiast

MINI HUNT: The Urban Rally www.minievents.nl

01 okt 2006, 19:00

Zo, we zijn weer thuis!
We hebben een prachtige dag gehad. Allereerst werden we ontvangen in een parkeergarage onder het museumplein in Amsterdam. Daarboven konder we een kopje koffie en een broodje krijgen. Vervolgens ging het in colonne over de grachten naar het Javaeiland. Hier begon de Hunt pas echt. Met een roadbook werd iedereen op pad gestuurd. Ook de Km-stand werd genoteerd. Dit was van belang voor de ranking (onze teller stond precies op 20.000!). Door Amsterdam, Halfweg en Zaanstad werden een aantal vragen en opdrachten opgelost. Deze moesten aan het eind per SMS verzonden worden. Pas dan wist je de eindlocatie van de rit, The Amsterdam Convention Factory. Hier kon iedereen binnen parkeren en een hapje en een dranje nemen. Als verrassing stonden hier de nieuwe Cooper en CooperS (hoefde je dus niet voor naar Parijs)! Ook werd hier met de 6 beste rijders het eindspel gespeeld. Op een PC moest een code gekraakt worden. Hierna bleek de locatie van de gestolen schets onder een van de Nieuwe New Mini's te zijn. Hiermee was de hunt ten einde.

Al met al een mooie dag, goed georganiseerd. Erg leuk om overal in Amsterdam Mini's te zien rijden.

Afbeelding

Zoals te zien was Rumpel op oorlogssterkte met zijn vergrootglas en zijn Sherlock Holmes imitatie. Toch zijn we niet bij de 6 besten geeindigd. Vanaf morgen zal de ranking te zien zijn op www.minievents.nl. Een paar andere foto's staan in mijn gallery

Groet,

Berend Jan & Sabina
Afbeelding
Co-driver Rumpel (http://www.rumpel.nl)
MINI Cooper S Cabrio JCW
MINI Cooper Clubman D
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 19:40

hmm ik ben er minder over te spreken.
prima rit, maar het einde sloeg nergens op.

- rare dure hapjes waar ik echt niks om geef, waar bleef het maagvullende voedsel? moest nu alsnog naar de mac.
- volgens mij klopt van de antwoorden de ballen niet, niet zo gek dat we dan niet het eindspel mogen spelen. overigens een beetje flutprijs naar mijn mening...
- waar ging al die heisa over die halfvolle tank over? echt heel heel erg nutteloos.

nee doe mij die jan de jong rally maar. 10x meer fun voor 1/3 van de prijs.

trouwens, het team dat gewonnen heeft, kriskros, staat niet eens in de top100 op minievents.nl :?
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

01 okt 2006, 20:06

Dat is jammer zeg. :( Het kostte toch ook een behoorlijk bedrag.
En wat waren de prijzen dan? :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 okt 2006, 20:11

Ik kon helaas vandaag niet, anders had ik wel meegedaan. Wat MINI doet gaat vooral om het MINI imago te versterken, ik heb het al eens meegemaakt met het 100% design breakfast. Soms valt dat tegen, soms valt dat mee (zoals op de R56 intro-party).

Het einde in de hal en op de foto met de R56 was toch wel leuk?

Ik ben benieuwd naar de andere reacties van deelnemers.

Er is toch wel geflyerd in de hal hoop ik? :mrgreen:
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

01 okt 2006, 20:11

Sid schreef:hmm ik ben er minder over te spreken.
prima rit, maar het einde sloeg nergens op.

trouwens, het team dat gewonnen heeft, kriskros, staat niet eens in de

top100 op minievents.nl :?
Wat een rare toestand zeg en dan nog 100 euri's? :? Is geen kattepis. Jammer had toch wel een spectaculair verhaal verwacht vd deelnemers.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 okt 2006, 20:16

Ik zou eigenlijk mee doen samen met mijn pa, maar helaas moest ik werken om 12 uur. Ik ben wel naar Museumplein gereden om even te kijken en te filmen. Ben daarna maar een stukje mee gereden achter mijn pa aan en dat was wel erg gaaf. 100 mini's door hartje centrum, echt heel leuk gedaan. Daarna kwamen we bij het verzamelpunt aan op java-eiland, ik stond er fijn tussen zonder nummer, maar dat maakte de organisatie gelukkig niet zoveel uit. Daarna moest ik helaas werken dus heb de rest gemist. Mijn pa vertelde net dat het einde echt een teleurstelling was en dat hij meer had verwacht van Mini. Filmpje heb ik op internet gezet, dus kan je hier bekijken:

Filmpje Mini Hunt Amsterdam 2006
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

01 okt 2006, 20:46

Gaaf filmpje zeg. :-))

Jeetje aardig wat bumperschavers die daar uit de parkeergarage komen. :?
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 okt 2006, 21:00

Vond het een heel geslaagde dag. Begon al met z'n allen in die parkeergarage, al meteen zo'n Italian Job-sfeertje. Prima koffietjes en sandwiches bij Cobra. Erg leuk zo onderweg door en rondom Amsterdam met (ruim?) honderd MINI's.
Ook hier en daar even fout gereden, 't was nog niet zo gemakkelijk. Ben het wel eens dat het einde wat tegenviel. Toen ik de hoofdprijs zag, was ik meteen blij dat ik niet bij de laatste zes was! Je hoopt natuurlijk toch dat ze een R56 weggeven... al is het maar voor een weekendje of zo.
Verder wel tevreden over hapjes en drankjes en de funfactor.
Maar wat blijft is toch het idee: waarom moeten we er 50 euro voor betalen? Snap wel dat dit het eea kost (alleen al die Convention Factory is peperduur om af te huren), maar we dienen daarmee toch vooral ook de doelen van MINI Nederland. En ook een onbevredigend gevoel inderdaad met die halfvolle tank...? Hebben we soms toch een tegoedbon voor een volle tank gemist bij het wegrijden??
Skip
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 okt 2006, 21:01

En we zijn weer thuis.. 8) Al met al vond ik de dag best geslaagd, klopt wat de anderen zeiden over het eten e.d. had best honger toen ik eindelijk bij de eindbestemming was! En de regel dat we met een halve tank benzine moesten beginnen snap ik nog steeds niet :? Door a'dam rijden met alle mini's was super gaaf.. :mrgreen: Er is goed geflyerd, had het kaartje gevonden.. Cool filmpje! rond 1:10 zie je mij eventjes :wink:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 21:04

Nou de mini7benno equipe heeft het dus wel degelijk naar zijn zin gehad.
Topdag welke zeer goed georganiseerd was (hulde MINI-Nederland). Even en oneven startnummers werden op het Java eiland gescheiden zodat de even de route tegengesteld reden van de oneven nummers. De vragen waren simpel op te lossen maar de kilometerstand was belangrijk voor de organisatie om te kijken: minder dan 80 kilometer gereden betekent afgesneden of punten niet bezocht. Meer dan 90 kilometer, flink fout gezeten. Het routeboek zat zeer goed in elkaar en je kon de sfeer van Sherlock Holmes echt proeven deze dag. Zelfs zonder TomTom zal deze route niet fout te rijden zijn.

Geef het je te doen. 100 MINI's door en om Amsterdam sturen. Als MINI-club proberen we het altijd te voorkomen maar vandaag is bewezen dat het wel degelijk mogelijk is. Wij hebben genoten van de aandacht van vele toeristen (veel Engelsen in A'dam) die duidelijk hun enthousiasme lieten blijken. "MINI number sixteen, you're time's up. Get out of the Queue and diliver you're MINI right here!"

Door diverse wegopbrekingen was het punt bij de ITO-toren voor ons minder makkelijk te vinden, maar toen we er uiteindelijk waren, de code ge-SMS't en we kregen de eindlokatie via SMS terug gemaild.

Fantastich vind ik dit soort panden, industrieel erfgoed is eenmaal mijn zwakke punt.
De uitstraling van de gehele dag was vooral MINI in mijn beleving. Steeds houden ze vast aan de huisstijl in drukwerk en merchandise. Ook de catering en muziek en dat soort dingen meer is niet anders als we inmiddels gewend zijn. Dat de hapjes voor ons als klootjesvolk soms niet te begrijpen zijn neem ik altijd maar op de koop toe. Er was geen complete maaltijd beloofd trouwens ook. Ontbijtje bij Cobra op museumplein was oke, al wist de bediende niet wat er op de sandwiches zat "Dit? Dit is brood." Op de vraag wat er opzat hoorde ik hem antwoorden "Ja, dat weet ik niet. Moet je maar proeven en als je het niet lust gooi je het gewoon weg, het is gratis!" >) Lunchpakket was lekker en voldoende. (Cocktail bij de IJ-kantine was trouwens niet te zuipen)

Nee, ik heb het super gehad. Inclusief lekker wijntje na afloop en toch nog even de S naast de R-56 S geplant en gepictured. MINI-twins ook ff in de cabrio meegenomen :mrgreen:

Volgende keer ben ik er zeker weer bij.

P.s. halve tank bij start? Bijna leeg bij aankomst "in" de fabriekshal. Eis van de brandweer....... P.s.2 Ooit wel eens een feestje gehad waar je je MINI zo mee naar binnen kon nemen?

Ciao Benno & Wicked Wendy
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 21:07

mini7benno schreef:P.s. halve tank bij start? Bijna leeg bij aankomst "in" de fabriekshal. Eis van de brandweer.......
Netjes verzorgt was ook bij verlaten van de factory een flyertje met dichstbijzijnde benzine stations (ben het wel met jullie eens dat ze die reden wel hadden kunnen vermelden)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 21:16

klootjesvolk die het eten niet begrijpt? voel ik me toch op mn teentjes getrapt. Niet lekker en te weinig heeft niks te maken met verfijnd...
Overigens vind ik rose, wijn en bier serveren op een auto-evenement schandelijk, werkelijk waar. Auto en drank gaat gewoon op welke manier dan ook niet samen.

de tussen de 80 en 90km ''regel'' zie ik ook als onlogisch. Toevallig ken ik amsterdam goed en wist een paar mooie shortcuts.
echter, shortcuts mag je het niet eens noemen, want er was geen vaste route aangegeven!

nope, wat mij betreft is mini er met dit evenement bij in geschoten.
laat rally's maar aan de dealer over.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 21:34

Sid schreef:klootjesvolk die het eten niet begrijpt? voel ik me toch op mn teentjes getrapt.
Als ik me niet vergis sprak ik in de "ik-vorm"
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 21:37

Wow, wat een verhalen zeg! Balen dat ik niet mee kon! Jammer dat het einde minder was Sid! Maar goed als ik het goed begrijp hebben jullie het allemaal naar je zin gehad en daar ging het om! Ik heb al weer wat ideeen!
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2006, 21:40

Ik heb een prima dag gehad, heerlijk kunnen rijden in de MINI, wat wil je nog meer! Met 100 MINI's door de grachten is ook niet iets wat je elke dag doet. Alles was keurig verzorgd door de organisatie!! Helaas niks gewonnen, maar dat maakt niet uit het gaat immers om de lol.

Terug naar “Afterparty”