Der Neue Mini Club im Winterberg

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Daantje
Be Mini
Be Mini

Der Neue Mini Club im Winterberg

03 feb 2008, 18:30

Ik ben nu dus thuis :wink: dat is het voordeel van dichtbij de grens wonen.
Heerlijk weekendje gehad!

Zo, dat was me een weekendje wel.
Na afgelopen vrijdag om 05.00 uur :lol: te hebben afgesproken in Beuningen ( dichtbij Nijmegen ) nu dus weer thuis. Aangezien het voor mij maar een kwartiertje rijden is voor mijn doen nog redelijk kunnen uitslapen. Dat het nog te vroeg was, was te merken aan Paul en Ida, die het Brabants kwartiertje vergeten waren en 5 minuten te vroeg waren :s . Boudie was nummer 2, en zodra Coen en Damaris gearriveerd waren konden we koers zetten nach Deutschland.

Regen, regen en.... nog meer regen viel ons te deel. Na de broodjes en koffie, net buiten het Ruhrgebied koers gezet naar Sauerland. Snelwegen waren nog prima te doen rond het tijdstip dat wij er waren. De laatste km's binnendoor gereden, maar helaas nog geen sneeuw :( Coen begon een beetje in paniek te raken toen op 20 km van Winterberg nog steeds geen sneeuw te bekennen was.....

Op 5 km van onze eidbestemming nog steeds natte sneeuw en we zagen het somber in. Op het moment dat de wegen omhoog gingen, liep de temperatuur naar beneden. En toen we Winterberg bereikten was het GANZ WEISS!

Zelfs de winterbanden waren toen ineens nodig ( of niet Boudie ) :wink:

Ik vertel verder niet teveel anders hebben de anderen niets meer te tikken :lol:

In iedergeval een perfect weekend gehad en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Groeten Daan
Laatst gewijzigd door Daantje op 03 feb 2008, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2008, 19:28

WB Daantje!

Hoe was het? :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

03 feb 2008, 20:17

Super man! lekker de sneeuw in geweest. Doe eens wat foto's!

iDD
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2008, 20:47

Het is erg stil rond de Winterberg gangers :lol:
iDarkDesign
Transformer

03 feb 2008, 21:08

allemaal spierpijn en katers.

iDD
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2008, 21:09

:lol: :lol: :lol: :lol:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2008, 21:25

zo, veilig thuis!
wat een topweekend was dat zeg, echt een van de mooiste ooit. vrijdagmiddag met kaj afgesproken bij maaij waar mijn auto mocht logeren dit weekend (maaij nogmaals bedankt!), spullen overgeheveld en koers naar WB gezet.
beetje file en vertraging, maar niks bijzonders. ging echt perfect, maar inderdaad geen sneeuw... tot we nog een paar km te gaan hadden... sneeuw! :mrgreen: net op tijd om aan te schuiven aan het avondeten.
eten prima, hotel prima, weer top, groep SUPER!
manman wat hebben we een lol gehad, mooi beetje flauwe grappen bouwen en met kaj volgas niet bang met de slee. was top kerel, echt gezellig.
zaterdagavond met zn vijven gigantisch veel lol gehad met de slees, dat vertellen de anderen nog wel :mrgreen:
vanmorgen lekker rustig ontbijtje gedaan, mensen nog geskied en toen richting huis.

JONGENS, WANNEER WEER?!?!
Mi
Mink

03 feb 2008, 22:08

So mijn aller eerste bericht op dit forum!
Wat een super weekend en wat een heerlijk weer!

Kay bedankt dat we veilig in Winterberg zijn aangekomen en ook terug in Venlo.
Floris en Des bedankt voor alle hulp in de lift... :lol:

Iedereen bedankt voor de gezellige dagen!!!Was echt top!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2008, 00:51

NewMINIclub im Winterberg

Afbeelding

Holy crap wat een enorm VET weekend was dat zeg!!!

Zoals Sid al aangeeft ben ik eerst naar Venlo gereden, waar ik hem en aanhang heb opgehaald. Gigantisch bak file en gejank met afgesloten wegen. Afijn, na de nodige extra uurtjes reden we eindelijk de bekende snelwegen af de provinciale wegen op...

Geen enkel sneeuwvlokje te bekennen, alleen hoog in de bergen...

Na een minuutje of 20, en met de nodig opgebrande fossiele brandstoffen, werd het ineens glad op de wegen. Nog geen 300 meter later lag er een lekkere plens sneeuw. Niet veel, maar genoeg om te kunnen skiën. We kwamen net op tijd in het hotel aan voor het avond eten. Iedereen had gewacht tot wij er waren. WAT EEN CLUB!!!

Afbeelding
Mink, Floris en BlonTje

Afbeelding
Coentje = kanen!!
Uiteraard was het na het eten tijd om ranzig te gaan doen in de sneeuw. We zochten het grootste donkere gat op wat we konden vinden en liepen die berg omhoog. Daar werd uitgebreid een poging gedaan tot sleeën met de slee’s die Ida voor ons allen had meegenomen.

Op een gegeven moment was het tijd om in het hotel de bar in te gaan en daarna heerlijk te slapen. Ik had de eer om met onze BBQ-meester in één bed te liggen :mrgreen: :mrgreen: . Prima geslapen!

Afbeelding
De Range Rover 's morgensvroeg onder de sneeuw. Lang leven de stoelverwarming!
De volgende morgen snel de douche in nadat ik uitgebreid had gedroomd over het ontbijt. Toen ik buiten keek lag er een gigantisch pak sneeuw! Ongelofelijk. Dat had ik in vele jaren al niet meer zo gezien.

Afbeelding
Eten!
Nadat we ons tonnetje-rond hadden gevroten aan het ontbijt zijn we ski’s en een slee gaan huren onderaan de piste en daarna UITERAARD, de piste op! Sid en ik met een slee-lift omhoog en met slee de berg af. Op deze berg ging het allemaal niet snel genoeg, dus zijn we op zoek gegaan naar een afdaling waarbij wat meer adrenaline vrij zou komen…

Afbeelding
Boven...

Afbeelding
Beneden...
Het heuveltje...
Die was heeeeeeeeel snel gevonden! De wandeling de berg op was slopend, maar de bloedsnelle rit naar beneden maakte alles goed. Holy f*ck wat ging dat snel! Voor we het wisten was het tijd om te lunchen. Omgeving uitpluizen, een beetje met de auto in de sneeuw klooien en het testen van het zwembad volgde. 8)

Afbeelding
Een R56 op winterbanden vast in de sneeuw.
Na het avondeten moest sleeën-in-het-donker deel II uiteraard ook plaatsvinden, maar niet voordat Des zijn briljante idee om zijn MINI de skihelling op te rijden had uitgevoed.

Afbeelding
De daders.
Met taxi Dekkers werden Des, Daan, Coen en Sid naar boven gefahren. Een Flügel erin voor de nodige moed en met de slee in het donker keihard van boven naar beneden. Niet één keer, maar tig. Het bergje werd al snel saai en ging niet meer hard genoeg. Op zoek naar de volgende! Helaas was de bob-slee-baan gesloten en stond er een mega hek waar we helaas niet overheen konden. Een andere helling aan het begin van het dorp bracht een mooie uitkomst… stijl en donker!!

Eenmaal terug bij het hotel hadden we van al die bezigheden behoorlijk honger gekregen. We konden in het hotel na 22.00 uur niks te eten meer te krijgen… Aangezien we pas rond 23.30 daar waren hebben we het heft in eigen handen genomen en naar de McDonalds gereden. Een gigantische bestelling was het gevolg! De grijze-duif achter de balie van de McDrive liet ons godzijdank niet al te lang wachten. De glibberige vette hap ging goed naar binnen, top idee Coen!

Afbeelding
Sid en Mink. Issie zo goed Mink?!

Afbeelding
Golden Des.

Afbeelding
Blondie en daarachter de ski-mobiel van de BBQ-kok.
Vandaag wederom de pistes geprobeerd, maar het was 10x drukker dan de dag ervoor. Echt niet tof! We besloten dan ook om vrij vroeg al naar huis te rijden. Nog even wat fotootjes geschoten en met lichtsnelheid achter Des aan richting de snelweg gereden nadat we hadden uitgechecked bij het hotel. Voor de wegen splitsten hebben we gezamenlijk nog een lokale Italiaanse Pizzeria onveilig gemaakt. Een prima tent! Heerlijk gegeten!

Uiteraard nog even aan iedereen mijn bedankje voor dit fantastische weekend. Wat gaan we de volgende keer doen en waar?!

@Coen en Damaris:
Super-bedankt voor het lenen van je ski-broek!! Ik zou niet weten hoe ik me zonder die broek had gevoeld... Ik laat hem reinigen en dan krijg je hem fris en fruitig terug! :wink:
Bedankt voor het uitlenen van de borstel 's morgens en 's avonds! Ben en blijf een David ben ik bang...

@Ida, Paul en Daan:
Gezellig dat jullie er waren, ontzettend gelachen! Alle 3 fantastisch enthousiast op de boards en latten. Echt top!

@Des:
Als je nog meer van die Jack-Ass ideeen hebt, laat maar weten! I'm in! :mrgreen: Was gezellig.

@Floris:
Bedankt voor de organisatie! Bedankt voor het reserveren van die plek in je slaapkamer en dat ik bij je op de kamer mocht. Leuk gepraat en gelachen. Volgende keer neem ik de BBQ mee, zou ik best eens willen doen in de sneeuw... op een skihelling! :mrgreen: :mrgreen:

@Sid en Mink:
Mink, top dat je je eindelijk hebt aangemeld! Was leuk dat je erbij was. De originele van die bovenstaande foto krijg je nog van me.
Sid, kan het blijven herhalen, was blij dat je erbij was. In je eentje sleeën is ook zo wat... Wat hebben we gelachen met die slee zeg! Fantastisch. Ben je 20 en 21 jaar en voel je je als een kind van 3. Dit soort weekendjes moeten we erin houden.

@Boudie:
Heb je niet veel gezien/gesproken, maar het was spannend dat je erbij was met die zomerbanden van je. Gewaagd hoor!

@Coen, Daan, Des en Sid:
Zaterdagavond was geweldig! Een nacht om NEVER meer te vergeten, staat in m'n geheugen gegrift!

Heb nog wat filmpjes, maar moet even kijken of ik er wat van kan maken.

O ja... Sorry voor het inmens lange verhaal weer... :oops:
Afbeelding
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2008, 01:07

volgende keer ga ik mee, no matter what
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2008, 01:08

Zo ik ben ook weer 10 minuten binnen en het was helemaal top!

De heenreis begon bij Utrecht rond een uurtje of 12 - half 1, wilde natuurlijk wel uitgeslapen aankomen in tegenstelling tot een aantal die-hards 8) Relaxt achter Floris aangescheurd, tot 15 km van winterberg nog geen flokje sneeuw.

Afbeelding

Maar toen besloot mijn Mio even de toeristische route te nemen en mij en Floris uit de file dwars door het Sauerland te leiden. Vlakbij het hotel maakte hij het alleen net iets te bond door aan te geven dat we door en over het skigebied heen moesten :s

Afbeelding

Maar toen: Sneeuw!

Afbeelding

Aangekomen bij het hotel meteen de spullen uit de auto gegooid en gemeet met Coen en Ida die al een dag geskied hadden. Auto geparkeerd en kamer opgezocht voor een warme douche.

Afbeelding

Die avond lekker in de bar van het hotel wat gedronken en gewacht tot Sid, Kaj en Mink eindelijk aankwamen na het filerijden door Nederland en Duitsland :wink: Toen lekker aan tafel in onze eigen deel van het restaurant en daarna weer terug naar de bar. Er moest natuurlijk ook nog wat gesleet worden met de pannenkoeken van Ida, maar na 3 keer had iedereen het mede dankzij de kou wel weer gezien en ging een koud biertje of warme thee er wel weer in bij velen. Rond een uurtje of 11 geloofde iedereen het wel en zochten we langszaam onze kamers op.

De volgende ochtend heerste er overal een vrolijke stemming bij het zien van de kraak-verse sneeuw die er s'nachts gevallen was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om kwart voor 9 aan het ontbijt (na 7 keer snoozen toch maar opgestaan om 8:40) en daarna in de auto naar de skiverhuur. Snel ski's gehuurd (ik had eigen schoenen bij me) en door naar de skilift. Vandaag was het hele gebied open dankzij de verse sneeuw en het viel me 100% mee hoe groot het was, ik had gedacht dat het maar 3 liften zouden zijn maar er waren genoeg pistes om je een dag zeker te vermaken.

Na wat geoefend te hebben zijn we een beetje opgesplitst en in groepjes door het gebied gegaan. Om 12 uur beneden weer verzameld en terug naar het hotel voor de lunch. Ik zag dat de lift bij het hotel ook open was dus na de lunch hebben we de auto laten staan en zijn we direct omhoog gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond een uur of 4 - half 5 waren de meeste weer terug in het hotel en na een warme douche was het weer tijd voor een biertje. Daarna met Daan even in mijn Mini winterberg en omgeving verkend, heerlijk dat gescheur door de sneeuw , en het is maar goed dat we niet vast zijn komen te zitten toen Daan! :mrgreen:

Na het eten zijn we gaan sleëen en probeerde nog 1 of andere idioot met z'n Mini tegen de piste omhoog te rijden :s

Afbeelding

Daarna was het tijd om eens te kijken hoe hard die houten slee nou eigenlijk ging die Kaj en Sid gehuurd hadden.

Afbeelding

Ik laat de anderen wel even de verhalen bij de foto's vertellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Coen, Sid: Ik heb veel meegemaakt op wintersport, maar zo hard van een berg af op een houten sleetje echt nog nooit!

Na 2 uur sleëen hadden we natuurlijk wel trek, en wat doe je dan als blijkt dat de hotel keuken al dicht is?

Afbeelding

Ik dacht dat die vrouw bij de mcdrive een hartaanval gehad had want het bleef ineens wel heel lang stil toen ik de hele order aan het opratelen was :roll:

En toen was het alweer vandaag. Ontbijt maar even overgeslagen in ruil voor 15 minuten extra slaap. Daarna spullen pakken en direct de piste op. Mede dankzij het mooie weer was het echt stervens druk en stond er bij elke lift wel een mega rij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus lekker veel op het terras gezeten en een aantal groepsfoto's gemaakt en om 1 uur vonden we het wel mooi geweest en heb ik samen met Ida, Kaj en Sid mijn ski's en de slee terug gebracht. Daarna bij het hotel verzameld en nadat iedereen omgekleed, betaald en skiloos was zijn we via de Aral en m'n Mio's mooie alternatieve route naar restaurant Toscane gereden voor een heerlijke pizza.

Daarna afscheid genomen:

Kool & the gang:
Afbeelding

En de autobahn opgedraaid richting huis!

@ Iedereen: Super bedankt voor de gezelligheid, zeker voor herhaling vatbaar!
Laatst gewijzigd door Des op 04 feb 2008, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2008, 01:16

@Kaj: Namens alle klanten van Taxi Dekkers enorm bedankt!

en zaterdagavond staat ook zeker in mijn geheugengegrift!
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2008, 01:42

Des schreef:@Kaj: Namens alle klanten van Taxi Dekkers enorm bedankt!
Geen probleem, heb het met veel plezier gedaan! 8)
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

04 feb 2008, 02:01

hehe dat zag er gezellig uit :P Ik ga niet met volle zekerheid zeggen dat ik de volgende keer meega, want ik blijf een panische angst van ski latten hebben :P
Afbeelding

Terug naar “Afterparty”