Testbankdag 15 maart

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Testbankdag 15 maart

15 mar 2008, 16:13

Nou weer thuis hoor.

Testbankdag achter de rug. Eerst van Klaas een introductie gehad over het tunen, met name voor circuit gebruik. Daarna bakkie koffie met vlaai en rollen maar. Ik was nummertje 11, nog ff de tijd voor ik aan de beurt was, dus ff wat Mini's bekeken. Rondje gereden om motor warm te draaien. Paar tunneltjes gepakt (die bij het politiebureau is lekker 8)) voor mijn beurt was.

Eenmaal op de bank kwam er een probleempje naar boven. Bij hogere toeren ging het olielampje branden. Olie en peil was in orde volgens Paul, dus maar verder rollen. Helaas gaat de motor bij het branden van het lampje in een soort noodloop, waardoor het resultaat niet hoger kwam dan 125kw en er dus eigenlijk geen goede meting kon worden gedaan. Jammer, maar helaas. Paul gaf de sugestie om naar de sensor te laten kijken, die zou wel eens een beetje kapot kunnen zijn. Dus direct maar ff door gereden naar de garage om die te laten bestellen.

Ondanks dit, toch een gaaf gezicht om de Mini's op de bank hoog in de toeren gejaagd te zien worden! De vlaai was lekker, de Mini's top. Dus met nieuwe sensor graag nog een keer.

Hans bedankt voor de organisatie, Rob bedankt voor het meer dan voorstreffelijk vervangen van Hans :roll: :wink: !

Gr.
Frank

p.s. ik heb geen grafiek meegekregen, was dat wel de bedoeling? Anders mail ik Klaas wel even voor zo'n ding.
J3r
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 mar 2008, 16:20

Voor mij was het een geslaagd middagje. Een aantal leuke Mini´s gezien. Strakke karretjes!

Resultaat voor mij op de bank was een mooie 216pk @ 6500toeren en 295nm @ 4500 toeren.

Afbeelding

Afbeelding

Hans en Rob, thanx voor het mee mogen doen!

Nu even m´n inlaatspruitstuk vervangen, chip erin en kijken wat ie dan los laat. Maar dat zal later dit jaar zijn.

Frankie, er lagen inderdaad nog een aantal prints op de printer toen de meesten al weg waren.
Maar ze zijn er ook digitaal, dus per mail gaat het vast goed komen.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 mar 2008, 16:29

Hier nog een erg tevreden persoon :D

Met mijn MCS had ik 185 pk en 230Nm. Grafiekje loopt erg mooi en het max koppel heeft ie in een groot toerengebied :)

Enige modificatie die ik op dit moment heb is de GP intercooler + Wint airdiverter. Tank wel altijd 98 of V-Power of BP Ulitmate. Hij liep nu op V-power.

Hans en Rob, bedankt voor de organisatie :)

Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2008, 16:37

Tsja, voor mij ook alleen maar 1 grote smile.... Gewoon gaan kijken dacht ik, maar uiteindelijk vertrokken met 400 Euro lichter.... De wagen heeft nu een maximaal koppel van 163 NM op 5000 toeren en een maximaal aantal pk's van 124 bij 6000 toeren. Meer is er gewoon niet meer uit te halen... een winst van 9 PK op standaard.... De Cooper dip is gelukkig weg en de auto rijdt heerlijk daar gaat het me om.....

Nu ook wat langer kunnen rijden (uurtje ongeveer) en ja de sound is wat harder.... tsja, ik erger me er niet aan. Radio aan en hoppa de muziek overstemt het!

Helaas wel ontdekt dat stationair de auto niet lekker loopt.... da deed ie nooit eigenlijk maar nu valt het pas op met de luidere uitlaat. Gaan we even naar laten kijken door de dealer.

Gezellig om zoveel nieuwe mensen te zien! Zaten we hele mooie wagens tussen, vooral uit Belgie ook!! Onze groep was de eerste binnen en de laatste buiten.... ;)

MR
alain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 mar 2008, 17:13

ben toch maar even wezen kijken...

mooie autos gezien... en leuke ideetjes opgedaan..
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2008, 17:16

Ik ben ook weer thuis. Was erg leuk om te zien hoe het in zijn werk ging. En natuurlijk weer vele bekende gezichten gezien :D:D

Toppie!
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2008, 17:20

Gezellige ochtend / middag gehad!
Opkomst was hoger dan ooit, rond een uurtje of 13.00 stond echt heel de tent vol.
Het was extra mooi dat onze zuiderburen de tijd en moeite hadden genomen om langs te komen. 8) (en met resultaat voor iedereen dacht ik!)
Ook de mensen van supersprint bedankt voor de komst, ik geloof dat er wel genoeg intresse was in de spullen.
En de aanbieding van het complete R56 systeem van supersprint is nog steeds geldig (ik zal er een topic van aanmaken in de clubshop).
Er zijn in totaal 16 mensen op de bank geweest (+ een indringer :wink: ) en volgens mij is dat een record.
Jammer dat er zo weinig R55 / R56-jes waren, maar dat moeten we de volgende keer dan maar goedmaken.
Verder Klaas, Gisbert en Paul + zoon bedankt en tot over maandje of....

Kom nou maar op met de grafiekjes en verhalen. :D
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

15 mar 2008, 18:28

Ik ben ook weer thuis, top dagje gehad en ik ben zo blij met het chipje. Dat zullen degene wel gezien hebben aan mijn gezicht toen ik terugkwam van het eerste ritje :D :P

Voor de rest was de terugweg ook super :D :P Nog wat gaan drinken in antwerpen enzo. Top dagje!

Afbeelding
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2008, 18:38

juist thuis, was echt DE moeite vandaag..
weeral nieuwe mensen leren kennen. :wink:

de rit naar huis was zalig... en de Dumpvalve werkt uitstekend!!! :P

dikke proficiat voor het organiseren... :D

Groetjes Mario
iDarkDesign
Transformer

15 mar 2008, 18:51

Ook ik vond het zeer geslaagd. Lekker over power klooien ipv dat eeuwige gepoets. :mrgreen:

Net zoals MR heb ook ik een gat in m'n hand en heb een mooie deal gesloten omtrent een set AP remmen :s

Hans, jammer dat je lelijke harses er niet was en al HELEMAAL jammer dat je met die lelijke harses in de sneeuw zit! Je auto rijdt top. Geen gestuiter van de bak, geen wielspin, maar lekker knallen en snel naar hogere toeren!

Rob, bedankt voor de taart. De jouwe is scherper afgesteld dan de mijne, daar gaan we nog wel aan werken. Laat eens naar die koppeling kijken. Always a pleasure!

MR, goeie SOUND! wel beetje doorrijden.

Verder natuurlijk Beek bedankt, super service zoals altijd. (goeie omzet gedraaid voor een zaterdag? :p )

En iedereen verder die er was, lekker slap ouwehoeren. Nog slappere excuusjes verzinnen en koffie leuten.

Foto's! (als je origineel wilt hebben ff een pm met je email adres)
Afbeelding
Oprijden met MR en Tysie

Afbeelding
Donkervoortje. Goeie kleur!

Afbeelding
Zo rond een uurtje of 11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Koffie + taart

Afbeelding
Supersprint uitlaatlijn voor R56 (€2.000,-) en wat gelul. Dat 'aparte' eindtuk is TE geil.

Afbeelding
Klaas halverwege de presentatie.

Afbeelding
NewMINIclub.nl POWAHH afdeling

Afbeelding

Afbeelding
Mooi rood is niet lelijk.

Afbeelding
Genuine rally overspray

Afbeelding
Druk.

Afbeelding
Lekker koppie.

Afbeelding
Drie wijzen uit het oos...westen

Afbeelding
Erg salmiak.

Afbeelding
Is er al een poel opgezet? :lol:

Afbeelding
Mooi bakkie Daan!

Afbeelding
Nu met koelvloeistof.

Afbeelding
rijtje.

Afbeelding
Schoorsteen.

Afbeelding
Deze vonden MR en ik om de hoek! Erg cru gedaan.

Afbeelding
Velgen :shock: prachtig resultaat.

Afbeelding
Goeie smaak qua achterlichten ook.

Afbeelding
Zijn trots. En we noemen hem 'de schreeuwlelijk'

Afbeelding
Toch wel heel mooi.

iDD
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 mar 2008, 19:11

Net terug veilig en wel thuisgekomen.
superdag gehad en mij vooral kostelijk geamuseerd. Proficiat aan de organisatie en de goede medewerking van Beek.
vooral de manier van onthaal en kennis van automechanica sprak mij echt aan van deze vakmensen.
het was tip top in orde .
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2008, 19:16

@ Stan: Zit je Air-diverter er al op? :P
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 mar 2008, 19:26

Wint schreef:@ Stan: Zit je Air-diverter er al op? :P
Nein, t'zal voor volgende week worden want morgen is het siesta en lekker formule 1 kijken.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mar 2008, 19:32

Dit was een super leuke dag. Hans, Rob en Beek hartstikke bedankt! De organisatie was tip top in orde en de koffie en gebak smaakte uitstekend! Het enige wat een beetje tegenviel was het resultaat op de bank, 185 PK :evil: voor een R56 S Works valt wel effe beetje tegen! Jammer dat de andere 2 R56 S (Maaij en Sicco Cooper) Works niet waren, had graag geweten wat bij jullie de resultaten zouden zijn.

Hier de cijfers van MINI (fabrieksopgaven) t.o.v. de Cijfers van Beek:

MINI
192 PK bij 6000 RPM
270 NM bij 4500 RPM

Beek
185 PK bij 5500 RPM
298 NM bij 4000 RPM

Nu is het koppel aanmerkelijk hoger :) , ik vraag me af of dit het gemis aan PK's een beetje goed maakt. Ik zal is een mailtje naar Timmermans sturen, kijken wat zij er van zeggen. Hieronder de grafiek:

Afbeelding

En nog een paar foto's...

Afbeelding

Vier op een rij !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jbcola
Brugse zot

15 mar 2008, 19:32

Ook net terug en mij toch redelijk geamuseerd op de terugweg :mrgreen:

Bij de eerste run een verassende 177pk na de 2de 192 :mrgreen:

Ik is content 8)

Heb het gevoel dat de wagen nu veel sneller op het gas zit en veel vlotter gaat dan voorheen en lekker doortrekken tot 7200 toeren >)

Afbeelding

Weer prachtig veel gelachen met de mannekes en veel nieuwe mensen leren kennen!! Alweer een leuke dag dus
:D

Terug naar “Afterparty”