Fabrieksbezoek OXFORD 31/3 - 1/4

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

Fabrieksbezoek OXFORD 31/3 - 1/4

01 apr 2008, 21:17

laat ik dit topic al maar starten, weinig woorden voor de moment, ben doodop, MAAR ..... het was het meer dan waard !!!

rest volgt later, eerst een pizza achter de kiezen slaan, en dan wat slaap inhalen :mrgreen:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

01 apr 2008, 21:18

Leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad :D
We zien de foto's wel verschijnen :D
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

01 apr 2008, 23:54

Ik ben ook terug thuis :P
-Ben ook doodop :P Heb zelfs nog in de auto geslapen :D Niet toen ik reed natuurlijk (toch niet altijd :D).
-Links rijden was wel aanpassen,maar uiteindelijk wel te doen :D Je moet wel :P
-Mijn auto heeft er nog nooit zo degoutant uit gezien :D
-De man van de O2 shop heeft slechte zaken gedaan, 4 iPhones de deur uit, geen enkele met contract :D
-Het hotel was goed, zelfs het springveren bed heeft Kaj overleefd :D, Engelse kost was ook goed te doen :D Al heb ik nog nooit zo'n slechte frieten gegeten :D
-Medium is ginder gigantisch :P, Met een large kan je dan weer 1/3 van de hongersnood uit de wereld helpen. Blijkt bij onze eerste koffiestop :D
-Dag twee zowat in een soepje draaide, maar ondanks alles zeer goed was :P Hopend dat we niet geflitst zijn Kaj :D Maar ik vrees ervoor :D
-Dat ik nog nooit zo associaal pizza heb gegeten :D Hahaha, wel grappig :D
-Dat de twee mannen van de fabriek van MINI echt lachen was. Vooral John (de kleine John, niet de groote John).
-Dat het leuk was de R57 body op afstand te zien :P
-Dat ik ondanks alles voor 3 dagen buitenland, "maar" twee tanken leeg heb gereden (dus incluis coentjes rit)
-en dat het voor de rest HEEL GEZELLIG WAS en dat mijn lachspieren nu zowat in een coma liggen denk ik :D
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

02 apr 2008, 00:42

Leuk om te horen, ben erg benieuwd naar de foto's en de andere verhalen!

@Jurgen: Als je geflitst was in Engeland hoef je je geen zorgen te maken, die boete krijg je nooit.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

02 apr 2008, 00:44

We zijn ook weer net thuis.
Fabriek bezoek was Super. Oxford met een Cabrio is Top, Alle mensen die mee waren Gezellig.
Alleen jammer dat we met 9 mini's de trein door de Eurotunnel hebben gemist, maar alles is toch nog goed gekomen.

Wim, het was echt de moeite hoor die route langs de kust.

Kaj, Sid, Arjan en Yvonne sorry dat jullie voor niets op ons gewacht hebben. Was wel heel lief.

morgen vertellen we weer verder ,eerst even slapen.

Kees en Annet
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 apr 2008, 00:50

Holy Shit, dat was een ontzettend vet LANG weekend zeg!! :mrgreen:

Maandagochtend hadden we om 07.30 afgesproken bij een parkeerplaats langs de snelweg bij Gent (vanuit Bergen op Zoom een uurtje rijden). Om 09.15 vertrok de trein namelijk en vanuit de parkeerplaats in Gent is het zo'n 1,5 uur rijden naar de trein. Om 06.00 moesten Sid en ik bij Arjan en Sleefje zijn (die sliepen in een hotel in Bergen op Zoom en reden met mij mee).

06.15: Arjan belt mij en vraagt of hij me wakker belt. Ik lag inderdaad nog heerlijk te slapen, keek naar mij klok en zag daar 05.15 staan. Het duurde even voor het kwartje viel dat ik m'n wekken nog niet vooruit had gezet...

06.30: Sid en ik zijn onderweg naar Arjan en Sleefje.

06.45: Sleefje moest nog wat uit haar auto halen en ik was de sleutel vergeten om de parkeerplaats achter ons kantoor open te maken. Keihard naar huis geknalt voor die sleutel.

07.15: Sid, Arjan, Sleefje en ikzelf verlaten Bergen op Zoom.

07.35: De groep verlaat de parkeerplaats in Gent omdat ze anders te laat bij de trein zijn.

07.45: De Lightning Blue Cooper S vliegt met gemiddeld 160 over de Belgische snelwegen. Melding lekke band, stoppen langs de weg. Banden oppompen, spanningmeter reset en on-we-go-again!

08.20: We sluiten aan bij de groep op een parkeerplaats langs de weg.

09.05: Treintickets geregeld waarna het douanetraject begint. Wat een gezeur zeg, 12 keer je paspoort laten zien en vertellen wat je gaat doen.

09.20: De hele groep staat achter elkaar op de trein! Op tijd dus!! :mrgreen:

Daarna reden we Engeland in. Erg vreemd om alles precies andersom te doen als je normaal gewend bent. Ik heb werkelijk bij elke T-splitsing een paar keer na moeten denken en 5x zoveel moeten kijken als ik normaal in Nederland doe. De snelweg richting het hotel was niet bepaald inspirerend te noemen, maar goed, ondanks dat toch aardig wat van het typisch engelse langschap gezien. Inchecken bij het hotel, even heerlijk douchen (hadden Sid en ik tenslotte 's ochtends niet meer kunnen doen) en daarna een wandelingetje om de fabriek. Heel bizar om zo'n aantal (lees: Duizenden!) MINI's te zien staan, vers van de pers, klaar voor hun baasjes.

Om 18.30 begon onze rondleiding door de fabriek. We hebben het proces in een andere volgorde gezien door het wisselen van de shift wat precies in onze rondleiding viel. We zijn dus eerst naar de assemblage gegaan om te kijken hoe het daar werkt.

:shock: Werkelijk ongelofelijk zo groot als het daar binnen is. Totaal onlogisch hoe bepaalde dingen geleverd worden en klaar staan, maar toch valt werkelijk alles op het juiste moment op de juist plaats, zonder een enkele fout te maken. Kleuren door elkaar, 10.000 verschillende dashboards, wielen, noem het maar op. Alle herkenbare onderdelen lagen daar in tien-voud klaar! Ontzettend indrukwekkend.

Daarna kregen we het eerste proces te zien, het werkelijk bouwen van de MINI's. Het persen, lassen en bij-schuren van het skelet en de body-panelen van de MINI. Een uniek nieuwtje waren de 2009 cabrio-skeletten die er stonden. Helaas was er weinig opvallend aan, dus we hebben geen nieuwe informatie los kunnen krijgen. Maar goed, ze zijn er in ieder geval erg druk mee bezig!

Na de rondleiding hebben we meteen maar een "afspraak" gemaakt voor volgend jaar waar ik zeker weer mee naartoe ga! Ook heb ik mijn dieselgeluid aan die lui kunnen laten horen en kreeg ik zonder al te veel problemen wat namen van hoge-functieleden van de BMW-Group. Ik zal een dezer dagen eens naar ze bellen om adres en contactgegevens met deze personen. Dan kan ik het verhaal nog eens rustig aan iemand voorleggen die er misschien WEL mee zit! :wink:

Afijn, voor herhaling vatbaar! Volgende keer maken we gebruik van hun aanbod exclusief eens het Quality & Tech Centre te zien en het proces van spraypainting bij te wonen!

De terugweg verliep soepeltjes. Oxford City Centre in gedoken om voor Sleefje een Iphone te kopen en bij Star Bucks een gigantische bak koffie te drinken! Heerlijk!!

Daarna alsnog flink door moeten knallen om de trein terug (16.40) te halen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de One Cabrio van Jurgen, want die hield het hele stuk, zo'n 240 km, met 140-160 km/h (met dak open!!) zonder moeite bij. Op tijd de trein terug en een happie eten waren het gevolg.

Luitjes ik ben er volgend jaar weer bij!!!!!

(p.s. als er vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.)

Ik wil in ieder geval iedereen die mee is geweest naar Oxford heel erg bedanken voor de 2 fantastische dagen. Erg veel gelachen en heerlijk genoten! Bedankt! 8)
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

02 apr 2008, 00:50

Mooi verhaal Kaj, stiekem nog een souvenir meegenomen uit de fabriek?!
BMW X3 schreef:Alleen jammer dat we met 9 mini's de trein door de Eurotunnel hebben gemist, maar alles is toch nog goed gekomen.
Het maakt toch niet uit of je 2 uur eerder of 2 uur later bent dan de tijd die je geboekt hebt?
Laatst gewijzigd door Des op 02 apr 2008, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 apr 2008, 00:52

@BMW X3:
No problemo, we hebben ons niet verveeld. :wink: Volgende keer gewoon wat beter afspreken. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 apr 2008, 00:56

In een nieuwsbericht van alweer twee jaar geleden werd aangekondigd dat er bij de fabriek een Classic museum zou komen. Was daar nog wat van te zien of gebeurd er niks?
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

02 apr 2008, 01:15

CooperS-lightningblue schreef:
De terugweg verliep soepeltjes. Oxford City Centre in gedoken om voor Sleefje een Iphone te kopen en bij Star Bucks een gigantische bak koffie te drinken! Heerlijk!!
En wij maar wachten en wachten :D
CooperS-lightningblue schreef: Daarna alsnog flink door moeten knallen om de trein terug (16.40) te halen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de One Cabrio van Jurgen, want die hield het hele stuk, zo'n 240 km, met 140-160 km/h (met dak open!!) zonder moeite bij. Op tijd de trein terug en een happie eten waren het gevolg.
Ja ik moet wel zeggen, hij heeft hoge toeren mogen draaien hoor :D, anders lukt het niet. Als jij ff je gas indrukte, kon ik terugschakelen van 5de naar 3de en dan brullen maar :D
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

02 apr 2008, 01:18

Berthil schreef:In een nieuwsbericht van alweer twee jaar geleden werd aangekondigd dat er bij de fabriek een Classic museum zou komen. Was daar nog wat van te zien of gebeurd er niks?
Wij hebben er niks van gehoord (ik toch niet allesinds) de oude MINI (classic) fabriek is ondertussen wel een fitnesszaal geworden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

02 apr 2008, 07:41

Helemaal suuuuuuuuuuper!!!
Ik zal een kort beeldverslag geven. Ester tikt later vandaag een verhaaltje hoe wij het Oxford-avontuur hebben beleefd.

Na de rit 'Motor on Coentje' de dag ervoor was onze MINI zo vuil geworden als ie nog nooit is geweest.
Officieel is de kleur 'British Racing Green', maar na 'Motor on Coentje' was de kleur een soort 'matgrijs' geworden.
Dus klaar om aan de rit naar Oxford te beginnen :wink:
Afbeelding

Inchecken voor de Eurotunnel:
Afbeelding

De heenreis over de Engelse snelweg:
Afbeelding

Aangekomen bij het hotel in Oxford recht tegenover de fabriek:
Afbeelding
Afbeelding

De volgende ochtend met z'n allen op de foto voor de ingang van de fabriek:
Afbeelding

De BRG Cooper S van Sepp & Ester precies voor de ingang van de fabriek:
Afbeelding


De terugweg via Brighton over de Engelse binnenwegen:
Afbeelding

Terugweg: tussenstop in Brighton (met z'n allen fish and chips gegeten):
Afbeelding

En weer aangekomen bij de Eurotunnel (allemaal te laat overigens!!) voor de verdere reis naar huis:
Afbeelding
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

02 apr 2008, 07:52

Des schreef:Mooi verhaal Kaj, stiekem nog een souvenir meegenomen uit de fabriek?!
BMW X3 schreef:Alleen jammer dat we met 9 mini's de trein door de Eurotunnel hebben gemist, maar alles is toch nog goed gekomen.
Het maakt toch niet uit of je 2 uur eerder of 2 uur later bent dan de tijd die je geboekt hebt?
Je hebt helemaal gelijk, maar dat wisten wij niet. Dus we hebben behoorlijk de klok in de gaten gehouden.
Dat helpt trouwens niet :oops:

Helaas konden we geen souvenir meenemen. Ik heb het nog geprobeerd door een band op te bouwen met John en John. :lol:
Maar dat heeft niet geholpen.

Annet
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Voorhout
Berichten: 3898
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:39

02 apr 2008, 08:57

Zo te lezen en te zien hebben jullie het super naar jullie zin gehad, toch maar eens kijken of deze jongen volgend jaar ook meekan.

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

02 apr 2008, 09:06

florisvandam schreef:Zo te lezen en te zien hebben jullie het super naar jullie zin gehad, toch maar eens kijken of deze jongen volgend jaar ook meekan.

gr.
floris

x2 (mooie trend dit.... "x2" )


:lol:

maar ik zou toch ook wel mee willen zeg :wink:

Coen

Terug naar “Afterparty”