Weekend Le Mans

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Weekend Le Mans

16 jun 2008, 12:25

Wat een gaaf weekend was dit!! Met een aantal gasten van Driving-fun naar de 24uur van Le Mans geweest, ik zal eerst met de Dax gaan maar echt lekker weer was het niet op vrijdagochtend om 4uur! Dus lekker veilig met de Clubman het is toch 700km rechtdoor knallen en de Clubman bevalt uitstekend op de lange afstanden.
Wij hadden vip kaarten van het beroemde/beruchte Spyker team lekker boeien want we konden overal terecht, lekker olie snuiven, racesfeer proeven en vooral genieten van het geluid! 8) Wat is dit ongelofelijk gaaf!! 300000 bezoekers voornamelijk engelsen die hun dikste auto meenemen dus je kijkt echt je ogen uit! Alle dikke auto's die er bestaan rijden daar wel rond of staan daar geparkeerd: Porsche GT3 RS, Ultima, Caterham 260CSR, Lotus Exige, Noble, Marcos, TVR, Ferrari F40, F50, Enzo, Aston Martins.. etc..
Maar vooral het racen is supergaaf om van dichtbij mee te maken, wat een snelheid en brute kracht, die Audi's en Peugeot zijn echt saai om aan te horen maar zijn bloedsnel! En natuurlijk Jos Verstappen die perfect reed daar. Dit was een weekend om nooit meer te vergeten, en volgende jaar zeker weer!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slaapt trouwens heerlijk als je naast de racebaan ligt!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 12:39

Gaaf 8)! Ik heb vrij veel van de race gezien op TV en het was echt een mooie race dit jaar. Spannend tot het laatste uur (een beetje regen is natuurlijk ook altijd leuk) en een zeer fraaie overwinning voor de Van Merksteijn Porsche :-)). Lijkt me ook heel gaaf om een keer bij te zijn geweest :rijden.
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 12:50

Die regen maakte het wel spannender.. zag er ook superglad uit de baan..

Met de Clubman trouwens nog een engelse R32 Golf zoek gereden.. die kwam later even verhaal halen hoeveel vermogen ik wel niet had, hehe, toch lekker die Beek tuning! 204pk tegen 250pk maar veel zwaarder..
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 20:23

Ben nu 5 keer een week op Le Mans geweest, dus inclusief alle trainingen. Is een belevenis. Niet dat ik nou veel heb met autosport, maar het gevoel eromheen. Met een bedrijfsbus vol proviand erheen en leeg terug. Fantastisch hoe die Engelsen hun meest gehuurde bakken op de camping door het gras duwen. Ooit een Bentley zien driften door het gras?!?!?!
Dit jaar voor het 3e jaar op rij al niet meer geweest, spijtig. Volgend jaar misschien weer van de partij.
Ik geef toe....jezelf settelen is leuk, maar ontneemt je een hoop vrijheden.
Al wil ik daarmee niet zeggen dat ik aan WW een slechte heb :wink:
Wat ik je brom.......volgend jaar met een delegatie newMINIclubbers een week op pad naar Le Mans?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 20:44

Goed plan Benno!! :D Doen we! Ik kwam nog een engelse delegatie minirijders tegen met een GP erbij 8)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 21:15

maar een GP? Pfff, losers
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 21:19

Meen het trouwens serieus...... Willen er mensen mee volgend jaar een week naar Le Mans, camping Heux Annex (redelijk kortbij het circuit) met volledige kaarten (inclusief pitwalk)
Zaak is ruim van te voren te bespreken als hier intresse voor is.
P.S. alles voor een geslaagde actie is reeds aanwezig. Le Mans koelkast, Le mans aggregaat, Le Mans kookstel. En een goede cateraar (ja, ja, ik kook voor het hele gezelschap de gehele week) Ga uit van een aantal keren vers voer en een paar keer BBQ mits het weer het toelaat.

Nogmaals, dit is serieus!!!!
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jun 2008, 21:47

Count me in :D
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 22:45

Zet mij ook maar op de lijst :wink:
Formule 1 ben ik al een aantal keer geweest, waaronder monaco.
De 24 uur van le Mans stond nog op het wensenlijstje. 8)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2008, 23:02

Ik zal het ook in de groep gooien! Dan maar een x geen vierlandenrit....
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2008, 22:40

Ik haal dit topic nog maar eens een keer omhoog. Een aantal mensen hebben min of meer aangegeven hiervoor te porren te zijn. Nu wil ik een aantal reserveringen maken als optie, daaraan vastgekoppeld een uiterste datum voor het opgeven of je definitief meegaat. Vooraf moet er betaald worden aan mij, als ik de reserveringen definitief maak.

Voorstel is wel om met niet teveel auto's te gaan. De camping rekent volgens mij per auto en niet per persoon. Beetje onzin om met 10 personen en 10 mini's naar Le Mans te gaan.

Nogmaals, ik ga verder info inwinnen, prijzen opvragen enzo, en dan prikken we een deadline waarop iedereen beslist moet hebben mee te gaan of niet. Waarna ik de plaatsen zal bespreken.

Globale reis-planning: Dinsdagnacht rijden naar Le Mans, trainingen vanaf woensdag volgen op het circuit, vrijdag parade van deelnemers in het oude centrum van Le Mans, Pitwalk, tribune plaatsen (bij voldoende animo = prijzig, maar = goed zicht op de start en de pits 's nachts, mega beeldscherm bij de uitrit van de pit met constante info, standen, beelden van het circuit waar je als bezoeker niet kan komen. :D ) Zaterdag en zondag dus de race, maandag terugreis naar NL.

Tot nu toe aangegeven intresse te hebben:
Hans
Ducks
Werner
Peter
Benno
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 sep 2008, 23:26

Lijkt mij ook geweldig om het een keer mee te maken 8)
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2008, 07:50

lijkt me super, maar wanneer is dat precies ?

met een baby zal dat vast niet zo handig zijn :oops:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 sep 2008, 23:38

Als je Le Mans 2009 intikt op Google zie je zo wanneer het is :wink:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2008, 07:46

héhé :p