Advies aankoop

Van alles over de 3de generatie MINI.
Rogerke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Advies aankoop

06 jul 2025, 21:16

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Mijn vrouw wil graag een mini clubman. We hebben al een Authi Mini van 1972 :D
Waar moet ik opletten bij aanschaf of zijn het betrouwbare auto's.
Ons oog is gevallen op een mini clubman CooperS 192pk automaat van 2017 die te koop wordt aangeboden in Apeldoorn.
Hopelijk kunnen jullie ons tips geven.
Alvast bedankt.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Advies aankoop

07 jul 2025, 18:51

Welkom op het forum. :icon_top:
En natuurlijk is het een leuke keuze om voor een MINI Clubman F54 te gaan. Op het web lees ik dat mensen wel eens 'gedoe' hebben met de motorsteunen bij dit type Clubman. (Geen eigen ervaring, want ik heb niet zo'n Clubman gehad...) Voor het overige lijkt dit type nauwelijks problemen te hebben. Veel zal ook wel samenhangen met het onderhoud wat tijdig is uitgevoerd, maar dat geldt eigenlijk voor elke auto.
Qua keuze voor de garage....weet dat er in de omgeving Apeldoorn wat garages zijn met een wat mindere reputatie. Geen idee of de garage, waar je de MINI van op het oog hebt, in deze categorie kan vallen. Houd er rekening mee er soms nog importkosten bij de prijs opkomen. Prijzen op het web zijn veelal 'meeneemprijzen', en dan staat er een wagen bijvoorbeeld zonder NL-kenteken in de showroom. Zo meenemen, dus nog zonder NL-kenteken. Dat kunnen van die trucjes zijn om de wagen zo goedkoop mogelijk te presenteren op het web.
Succes met het vinden van een betrouwbare MINI waar je hopelijk vele leuke kilometers mee kan beleven. :rijden

Terug naar “MINI-talk”