Die ziet er best dik uit. Zelfs een Garmin Nuvi-navigatieschermpje onder de kilometerteller.
Ik zie het al helemaal voor me als de coureur effe in de grindbak spint: "Probeer om te draaien...."
Cooper Cup
Autoracen is helemaal top, heb ik altijd al willen doen, maar wat kost dat nu eigenlijk?”
Als je wilt gaan autoracen denk je gelijk aan de enorme bedragen die daarvoor nodig zouden zijn, niets is echter minder waar.
Neem nu zo’n klasse als de MINI Cooper van het M7 Racing Team. Deze klasse is uitermate geschikt voor coureurs en beginnende coureurs die over wat minder budget beschikken of enkel meer meters willen maken. Voor een alleszins redelijk bedrag kan er worden ingestapt en naar keuze in je eigen (Sales) of een Rental MINI Cooper.
Arrive and Drive:
Het M7 Racing Team biedt het “arrive & drive” concept aan. Dit houdt in dat rijders een bepaald bedrag per seizoen betalen (bijv. verkregen uit sponsoring) hiervoor in een race auto kunnen stappen die op het circuit gezet wordt door de technici van M7 Racing Team. Niet de zorg van het moeten runnen van een eigen technisch team, helemaal niets daarvan. Racen bij het M7 Racing Team betekent ‘s ochtends aankomen, dan “koffie, kwalificeren en racen”. Na afloop van de wedstrijd een leuke prijsuitreiking en dan naar huis met een voldaan gevoel, dát is racen met een MINI Cooper bij het M7 Racing Team.
Sales:
Een MINI Cooper kost tussen de 12.500 en 17.500 euro. Ligt een beetje aan de staat van de auto. Het inschrijfgeld is 680 euro (excl. BTW) per wedstrijd. 4 banden à 125 euro. 200 liter super à 1,55 euro en een set remblokken kosten 250 euro per wedstrijd. De runnings kosten zijn 1250 euro excl. BTW per wedstrijd voor 1 dags wedstrijden. In dit bedrag zit inbegrepen: personeelskosten M7 Racing Team, MINI Cooper raceklaar maken, begeleiding, raceservice, transport van de MINI Cooper, drank en versnaperingen voor rijder en team, auto controle na de wedstrijd.
Rental All-in:
De MINI Cooper kost dan per wedstrijd 1250 euro excl. BTW per rijder. Wij gaan uit van 4 rijders op één MINI Cooper. Of je betaald voor een heel seizoen 7500 euro excl. BTW voor 8 wedstrijden “All-In”, maar excl. eventuele schades.
Rental “Car only” :
Mocht je nu beschikken over een eigenteam met monteurs, kennis en transport middelen, dan bestaat er ook een mogelijkheid voor een casco huur. Dit betekend dat je voor een periode van 12 maanden de beschikking krijgt tegen een vergoeding over een MINI race klaar, al het onderhoud, defecten en schades zijn natuurlijk voor de huurder. Kosten….wel een luttel bedrag van € 1.000,00 netto excl. BTW per maand min. 12 maanden contract duur (dan wel een seizoen).
Belangstelling gekregen? Dan snel contact opnemen met het M7 Racing Team, dat kan via [email protected]. Kijk ook eens op de website www.m7racing.nl.
Ook mogelijkheden om te reserveren voor het Winter Endurance kampioenschap en race seizoen 2008 tevens zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar voor de overige wedstrijden seizoen 2007.
De nieuwe Challenge MINI zal pas einde 2008 beschikbaar worden voor een Cup, de doelstelling is om zowel de nieuwe als oude MINI samen te laten gaan rijden, dit zal zeker zorgen voor veel plezier !
MINI John Cooper Works Performance Engine: Four-cylinder inline power unit with twin-scroll turbocharger and direct gasoline injection, fitted crosswise at the front Racing exhaust Capacity: 1,598 cc Output: 154 kW/210 hp Max torque: 260 Nm/192 lb-ft (with overboost 280 Nm/206 lb-ft) Power transmission: Front-wheel drive, six-speed manual Suspension: Independent suspension, McPherson spring struts at the front, central-arm rear axle, EPAS (Electrical Power Assisted Steering), 17-inch aluminium rims (Borbet) in MINI CHALLENGE design, dampers adjustable both inbound and rebound (KW Automotive), adjustable spring strut support at the front, racing brakes, race-specific ABS, limited-slip differential, motorsport tyres (Dunlop) Body: John Cooper Works Aerodynamics Package with a new performance front spoiler, adjustable rear spoiler and rear diffuser, Air pressure elevating system for an even faster tyre change Performance: Acceleration 0-100 km/h in 6.1 seconds, top speed 240 km/h (149 mph), deceleration 100-0 km/h in 3.1 seconds = 31 metres/102 feet Safety: Rollcage welded into the car, six-point safety belt, automatic fire extinguisher, racing seat including Head And Neck Support (HANS) system Weight: Max 1,150 kg/2,536 lb including driver (All technical data is preliminary.)