Van de ondervraagden koppelde 40% het merk Porsche aan een erg knappe chauffeur, tegen 35% voor Mini, en 31% voor Audi. Bij Porsche denkt 49% van de deelnemers aan een sportief, maar tegelijk arrogant type.
Sportieve rijders rijden verder in Mini’s, BMW’s en Audi’s. Bezitters van een Ford, Dacia of Citroën worden als onsportief bestempeld.
Mercedes wordt expliciet aan een oudere bezitter gekoppeld. De gemiddelde leeftijd wordt door de respondenten op 62 jaar geschat(!). Tweede en derde in dit rijtje zijn Lexus (44) en Porsche (42).
De meest jeugdige chauffeurs rijden Mini (29) en Smart (32). Ook zijn de laatste 2 vrolijkerds, maar ze moeten wel VW-rijders voor zich dulden in dit rijtje.
De meest vrouwelijke merken zijn Mini, Smart en Fiat. Daartegenover worden Porsche en BMW als supermannelijk ingeschat.
Voor de studie werden 1.000 Duitse burgers ondervraagd, die eigenschappen moesten toebedelen aan in totaal 16 automerken. Het doel van het onderzoek was autofabrikanten gerichter laten adverteren, maar een leuke bijkomstigheid is dat het ook stof is voor een omstreden topic.
